Az FSF.hu Alapítvány kiadásában megjelent Kisantal Tibor: Blender – látvány és animáció c. könyve. Az elektronikus kiadvány bevezeti az olvasót a nyílt forrású programok talán legsokoldalúbb grafikus alkalmazása, a Blender 3D szoftver használatába.
Hirdetés
A Blender készítői szerint egymagában képes kielégíteni egy kisebb animációs filmstúdió minden igényét, lefedve a teljes produkciós folyamatot. Látványterv és próbafilm; modellezés, bevilágítás, agyagok és textúrák; animáció és szimuláció; renderelés, utómunka és vágás.
A könyvben terjedelmes képanyag segítségével, részletes magyarázatokkal követhetünk végig 40 egymásra épülő projektet, begyakorolva a program kezelését és animációs alapkoncepcióit. A választott műfaj a motion graphics – a látványanimáció: modellezzünk design sakk-készletet, atomrácsot, televíziót és amőbát, körbevilágíthatjuk Rodin gondolkodóját nagy dinamikatartományú fotókkal, készíthetünk holografikus reklámfilmet, betűanimációt, futtatunk látványos szimulációkat: tengert, tüzet, füstöt stb.
A szerző saját bevallása szerint tankönyvet szeretett volna írni azoknak, akiket vonz a látvány, az első három és a negyedik dimenzió.
A program, az 570 oldalas elektronikus kiadvány és a mellékletek letölthetőek a blender.fsf.hu oldalról – ingyenesen. A kötet megjelenését az FSF.hu Alapítvány támogatta, mely a szerző előző, Inkscape – vektorgrafika mindenkinek c. könyvét is gondozta.