Átverte a fogyasztókat a T-Com és a Hungarotel

Két napon belül két telekommunikációs szolgáltatót is elmarasztalt a Gazdasági Versenyhivatal: a Hungarotelt tegnap 3 millióra bírságolták a Hívogató díjcsomag reklámja miatt, a T-Com pedig ma ennél lényegesen nagyobb, 150 milliós büntetést kapott a Favorit és Favorit Plusz csomagok – jelentős médiavisszhangot kiváltó – reklámjai miatt.

Hirdetés

A GVH döntése szerint a Hungarotel 2005 áprilisától júliusáig terjesztett szórólapjain a Hívogató díjcsomagot a fogyasztó megtévesztésre alkalmas módon hasonlította össze egyes versenytársainak ajánlataival. Az összehasonlító táblázatokban a telefontársaság olyan adatokat tüntetett fel, amelyek "nem feleltek meg az összehasonlító reklám esetén kiemelkedő jelentőséggel bíró tárgyilagosság követelményének."

Jóval hosszabb a T-Com bűnlajstroma – ez meg is jelenik a kiszabott 150 milliós büntetésben, amellyel a szolgáltató a hatósági bírságok tekintetében beállította a T-Mobile alig egy hónapja elért rekordját, így a T-csoportnak már két vállalata birtokolja megosztva a kétes dicsőségű első helyet. A Versenyhivatal szerint a T-Com megtévesztette a fogyasztókat, amikor ingyenes telefonálási lehetőségről beszélt, holott az nem ingyenes; amikor 18 óra ingyenes beszélgetésről beszélt, holott az csak korlátozottan, a beszélgetések 60. percéig, összesen havi 100 óra erejéig vehető igénybe; hogy "rövidebb a csúcsidő", holott ez csak a hálózaton belüli hívásoknál érvényes; és végül akkor, amikor a reklámok egy részében nem adott tájékoztatást arról, hogy a kedvezményt kizárólag a T-Com hálózatán lehet igénybe venni.

Hasonlóan a T-Mobile-hoz, amely a 150 milliós novemberi NHH-büntetést bíróságon támadta meg, a T-Com is teljesen ártatlannak érzi magát, és szintén bírósághoz fordul a GVH-val szemben.

Azóta történt

Előzmények