Hirdetés

Az elektromos autók akkumulátoraival segítenék az áramhálózatokat

A használaton kívüli akkumulátorkapacitást állítanák az energiaszektor szolgálatába ausztrál kutatók. Joe Biden pedig elektromos Hummert vezetett.

A Queenslandi Egyetem szakemberei jelenlegi is olyan Tesla-tulajdonosokat toboroznak világszerte, akik részesei lennének egy kísérletnek: a tudósok elemeznék, hogyan támogathatná az energiaszektort a használaton kívüli elektromos autók akkumulátorkapacitása.

Hirdetés

A vélekedés szerint később akár a házakat is elláthatnák energiával az elektromos autók, de használaton kívül az energiahálózatba küldhetnék az energiát. Az elemzéseket a Teslascope platform segíti, állítólag ez a világ első tesztje, amely kideríti, az EV-tulajdonosok hogyan vezetnek és töltik járműveiket.


[+]

Első körben ausztrál, amerikai, kanadai, norvég, svéd, német és brit Tesla-tulajdonosokkal dolgoznának, később más régiók felé is nyitnak. Az ötletük szerint az akkumulátorok hozzájárulhatnak a tiszta energia szolgáltatásához, miközben csökkentik az emissziót a közlekedésben. Szerintük ez azért is fontos, mert egy átlagos EV-tulaj a napi kapacitás nyolcadát használja el, vagyis a meglévő energiát exportálhatja is a helyi hálózatba, V2G töltőkkel. Az elektromos autókra is négykerekű energiaforrásként tekintenek, az autótulajdonosok pedig eladhatnák az energiát a hálózatnak (más kérdés persze, hogy utána az autót fel is kellene tölteni).

A kutatók nem tértek ki a sokat kritizált kérdésekre – például arra, hogy mit gondolnak az akkuk feltöltéséhez használt nem megújuló energiaforrásokról, az akkuk előállítási kérdéseiről vagy a használt energiaforrások kezeléséről.


[+]

Az EV-őrület minden fronton töretlenül dübörög, Joe Biden amerikai elnök új infrastruktúra-fejlesztési törvénye például 7,5 milliárd dollárt szán a töltők kiépítésére Amerikában, az EV-kampány népszerűsítése érdekében Biden körútba kezdett, és elektromos Hummert is vezetett.

Azóta történt

Előzmények