- Linux kezdőknek
- 29-es körzet: internet, TV, telefon
- Vírusirtó topic
- OpenMediaVault
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- [Re:] Nagy pofont kapott a tőzsdétől a Deezer
- Bittorrent topik
- [Re:] Egymilliárd kínai embert érinthet a világ egyik legnagyobb adatlopása
- Internet, TV, és telefon szolgáltatók, pro és kontra
Új hozzászólás Aktív témák
-
Duracellm...
nagyúr
Azért az meredek, hogy munkaerő hiány van az össze szerelő szektorban és az EU-nak kell támogatnia az átképzéseket azért hogy foglalkoztatásban maradjanak ezek az emberek.
Az autó gyártó cégeknek lenne az érdeke, hogy a rendelkezésre álló munkaerő gyorsan lekövese ezeket a piaci változásokat, hogy tovább tudják őket "használni", így nekik kellene "támogatni" az átképzést vagy rosszul látom?!Emóció szegényített zenét hallgatva, nem fogsz tartozni, tartani sehova.
-
t72killer
titán
The green money tree just keeps giving...
Mindíg meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Ringman
nagyúr
válasz
Duracellm... #1 üzenetére
munkaerő hiány van
ez a legtöbb esetben azt szokta jelenteni hogy kevés a fizetés és/vagy szarok a munkakörülmények. -
Duracellm...
nagyúr
Akkor ha jól dekódolom a helyzetet: az autó gyártó cégek csak szívességet tesznek az EU-nak, azzal, hogy itt gyártatnak, és az EU érdeke biztosítani számukra a szakképzett munkaerőt, a kívánt számban, hogy a gyártás helyben továbbra is "megérje", ne költözzön el a gyár.
És így a munkavállaló nem járhat ezzel jól, mert verseny nem akaródzhat kialakulni az autógyárak között a szakképzett munkavállalóért, mint erőforrásért?!Emóció szegényített zenét hallgatva, nem fogsz tartozni, tartani sehova.
-
GoldhandRent
őstag
válasz
Duracellm... #1 üzenetére
mert amúgy kva nagy tudás kell egy összeszerelő üzemben független attól, hogy benzines vagy elektromos autó épül...
a xu2z66487 alkatrész bekerül a C265-os helyre - ehhez minek átképzésszerelőknél, mérnököknél OKé, de az összeszerelő üzemben, ahol kvázi csak összepattintják mindenféle tudás nélkül
-
-
Ringman
nagyúr
válasz
Duracellm... #4 üzenetére
ezt minden cég így fogja fel, azért is szoktak panaszkodni, hogy az egyetem/főiskola elvégzése után nem "diplomás szakmunkások" lesznek az emberekből. nem is az a céljuk a felsőoktatási intézményeknek, hogy kész munkavállalót szállítsanak a cégeknek.
-
Ringman
nagyúr
válasz
GoldhandRent #5 üzenetére
szerelőknél, mérnököknél OKé
meg akarják az spórolni, hogy a betanítás nekik kerüljön pénzbe (pl. egy pályakezdő mérnök az első pár hónapban nem nagyon termel pénzt egy tervezőirodában) -
kpbendeguz
addikt
válasz
Duracellm... #4 üzenetére
Normál esetben a cég a nyeresége után adót fizet, amiből az állam (vagy esetünkben az EU, mint államszövetség) finanszírozza a közfeladatait, amibe beleértendő az humán munkaerő oktatása is.
Általában véve nem szerencsés a közfeladatokat a cégekre terhelni, mert azok csak annyit fognak rá költeni, amennyi feltétlenül szükséges.
Értsd: autópályát csak a gyár bejáratától a raktárig építenének, és ha a cég végezné a munkás átképzését, akkor csak azt tanítaná meg neki, ami a konkrét munkakör elvégzéséhez nélkülözhetetlen. Így az emberünk tudása más területeken vagy más cégeknél sokkal kevesebbet érne, mintha kapott volna egy több mindenre kiterjedő oktatást egy független szervezettől.
Tehát sokkal célszerűbb a cégeket adóztatni és az oktatást, autópálya építést, stb. állami kézben tartani, mint ledelegálni a feladatokat a cégeknek és lepattintani az államról a felelősséget, ha a végeredmény nem működik.ZX Spectrum 48K + ZX Interface 1 + ZX Microdrive + vDrive; Commodore 64 + 1541
-
GoldhandRent
őstag
válasz
kpbendeguz #8 üzenetére
de a cikk lényege nem a mérnököket célozza. Ha jól értem minden gyári munkás miatt sírnak.. azért is, aki a kereket rakja a helyére és "impact go ugga dugga"-zza oda.
márpedig ehhez se tudás nem kell, se nem függ attól, hogy az autó elektromos vagy belsőégésű.egy összeszerelőüzemben semmi SZAKtudásra nicns szükség (vagy nem 100, de még csak nem is 80%-ban). Az a pár ember, akinek a munkájához kell is a szaktudás, nagyon kis százalékot fed le, és az átképzése napokban, de lehet hogy órákban mérhető... Vagy alapból tudja, mert tudnia is kéne.
-
-
kpbendeguz
addikt
válasz
GoldhandRent #9 üzenetére
"Autóipari foglalkoztak" szerepel a cikkben, nem pedig összeszerelő üzemek betanított munkásai. Ebbe pedig az értékesítéstől a szervizelésig mindenki beletartozik.
Ráadásul nem ugyanaz a cég fogja ugyanazokat alkalmazni ugyanabban a munkakörben, de más technológiával, hanem akit a hagyományos autókat gyártó cég elbocsát, azt szerencsés esetben felveszi egy elektromos autókat gyártó másik... ha megvan a megfelelő szaktudása.ZX Spectrum 48K + ZX Interface 1 + ZX Microdrive + vDrive; Commodore 64 + 1541
-
GoldhandRent
őstag
válasz
kpbendeguz #10 üzenetére
"veszélyben vannak a hagyományos gyárak dolgozói, az EU-nak pedig segítenie kell az elektromos autós váltásban"
emiatt gondoltam és gondolom továbbra is, hogy nagyrészt, a gyári munkásokról van szó.
Próbáltam keresni a forrás oldalán, hátha -a fordítás hiánya- pontosít valamit, de nem találom a cikket se....-
Új hozzászólás Aktív témák
it Egy nemrég kiadott jelentés szerint nagy változások jönnek az autóiparban az elektromos autók miatt, az EU pedig kénytelen lesz támogatni az átképzési programokat.
Állásajánlatok
Cég: Tatabányai Törvényszék
Város: Tata
Cég: Aleron IT Solution Kft.
Város: Budapest