Az Apple vezetője keményen nekiment a közösségi oldalaknak

Tovább élesedik a hónapok óta tartó vita és az ellentét Tim Cook és Mark Zuckerberg között.

Tim Cook tegnap egy adatvédelmi konferencia (Computers, Privacy, and Data Protection – CPDP) meghívott előadójaként élesen kritizálta a közösségi oldalak tevékenységét.

Hirdetés

A vállalatvezető szerint a hibás üzleti modellre építő közösségi oldalak mindent feláldoznak azért, hogy minél több személyes adatot gyűjthessenek be felhasználóikról a célzott reklámok hatékonyságának növelése okán. Cook igen élesen fogalmazott, amikor azt mondta, hogy a közösségi oldalak nagyban hozzájárulnak a hamis információk, az összeesküvés-elméletek, valamint a politikai erőszak terjedéséhez azzal, hogy teljesen morál nélkül, csakis a lehetséges népszerűségre fókuszálnak, így bármilyen káros gondolatot terjesztését hajlandók megtűrni, ha nekik abból anyagi hasznuk van, sőt időnként ezeket a folyamatokat segítik, gerjesztik is. Cook szerint ideje fellépni e jelenséggel szemben, mielőtt még társadalmi katasztrófához vezetne.

Az Apple vezetője ugyan nem nevezte nevén a Facebookot, de elég egyértelmű, hogy beszéde fő címzettje ez a vállalat, ugyanis a közelmúltban folyamatosan romlik Cook és Zuckerberg viszonya (erről már decemberben beszámoltunk). Ennek legfőbb oka, hogy az Apple változtatott adatvédelmi előírásain, így a pl. a cég alkalmazásboltjában a letöltött alkalmazásoknál a felhasználóknak a jövőben hozzá kell járulniuk az adataik harmadik fél általi kezeléséhez (App Tracking Transparency).

Ez a lépés Mark Zuckerberg szerint versenyellenes, az Apple bele akar szólni az alkalmazásfejlesztők munkájába, és nagy mértékben romboló hatással lesz a digitális reklámiparra (Zuckerberg korábban azt mondta, hogy a változtatások miatt idén akár 50 százalékkal is csökkenhetnek a Facebook reklámbevételei): szerinte az Apple visszaél erőfölényével, az egész iparágat veszélyezteti, és valójában csak a vállalat domináns pozíciójának további erősítése a célja.

Azóta történt

Előzmények