A podcast férfias játék

Noha nő azoknak az amerikaiknak a száma, akik már hallgattak podcastot, csak kevesen válnak állandó fogyasztóvá – derül ki egy most közzétett felmérésből. A Pew Internet and American Life Project által végzett kutatás során 972 felnőtt internetezőt kérdeztek meg telefonon.

Mint kiderült: a válaszadók 12 százaléka töltött már le podcastot, ami jelentős növekedés az év első felében mért 7 százalék után. Gyorsan lehűti ugyanakkor az önkifejezés és tartalomszolgáltatás ezen új formája iránti érdeklődés növekedése kapcsán fellángoló lelkesedést, hogy továbbra is csupán 1 százalék hallgat podcastot rendszeresen – derül ki a BBC beszámolójából.

Pedig ma már nem csupán néhány lelkes amatőr használja a műfajt mondandója közlésére, hanem a nagy médiavállalatok – például a BBC – is, és az podcastfolyamok száma is folyamatosan nő. A hanganyagokat nyilvántartó Podcast Alley 2004 novemberében mindössze 1000 podcastot ismert, ma pedig közel 27 000-ről tud. „Noha a podcastletöltés még mindig többnyire csak egy szűk csoportra jellemző, ma már nemcsak a speciális témák iránt érdeklődők, hanem a nagyközönség számára is van tartalom” – mondta Mary Madden, a Pew egyik vezető kutatója.

A piac potenciális növekedését azonban az egyes piackutató cégek igen eltérően látják. A The Diffusion Group tavaly azt prognosztizálta, hogy a podcastok közönsége az Egyesült Államokban 2010-re 56 millióra nő. Ezzel szemben a Forrester Research májusban mindössze 12 milliósra becsülte az érdeklődést. Abban viszont mindkét piackutató egyetértett, hogy ez a műfaj elsősorban a technika iránt érdeklődő férfiak territóriuma. Ezt a Pew adatai is alátámasztják: míg az internetező férfiak 15, a nőknek csupán 8 százaléka töltött már le podcastot.

Előzmények