- DIGI kábel TV
- A választási tévinformációk ellen küzd a Meta
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Kiderült, hogy hol veszik a legtöbb kínai EV-t
- Mesterséges intelligencia topik
- Linux kezdőknek
- Bittorrent topik
- Itt van az eddig legjobban teljesítő kétfiókos NAS a TerraMastertől
- Aliexpress tapasztalatok
- DIGI internet
Új hozzászólás Aktív témák
-
kmarco05
csendes tag
Értem, köszönöm. Akor beszerzek egy kontrollámpát aztán végignézem. Azt lehet esetleg tudni hogy a kábel tövénél melyik vagy milyen színű vezetéken keresztül kapja a delejt a féklámpa ?
-
vil59
tag
Sziasztok.
Az történt a formannal, hogy egyszer csak megállt a kilóméteróra számláló. Nincs semmilyen jelenség, nem kattog, miközben megyek.Minden más műszer jól működik.
Annyit tettem, hogy kiemeltem a bovdenjét a sebességváltóból és kézzel, hosszan megpőrgettem a meghajtó fogaskereket. A bovden forog,próbáltam a műszerfal felé nyoma is, hátha csak kicsúszott az órából a túlsó vége, de csak nem mozdult egyetlen métert sem a napi számláló.Természetesen az össz kilómétert sem méri. Oda-vissza is rápróbáltam a tekerési irányt.
Hétvégén lebontom a műszerfal óra paneljét, ki fogom szedni a km. órát.
Valamikor régebben is csinált már ilyet, de akkor épp egy hosszabb úton voltam, mikor megállt és nem volt lehetőségem szétszedni. Mielőtt hazaértem, újra számolt.[ Szerkesztve ]
-
vil59
tag
válasz mcfly72 #16707 üzenetére
Szia.
Köszi a választ, nem tudtam arról, hogy van hozzá alkatrész. Utána is néztem. Ha jól láttam, két tengely, az egyik orsós. Mindkettőnek a végén kis műanyag fogaskerék van. Gondolom,ez a meghajtó átvitel a számkerekek felé.
Remélem, ha odáig eljutok, okosabb leszek.. -
Mikimano2
csendes tag
Hello,
Fejlemények a favorittal kapcsolatban:
Kicseréltem a dúsító membrános részt, amit írtál, valóban el volt repedezve.
Most megy a kocsi és szerintem a benzinből sem folyik bele annyi, hogy megfulladjon a motor, viszont...
jelenség, hogy hidegen tök jól indul, működik a szivató is, aztán ahogy melegszik a motor, elmegy az alapjárat, de úgy, hogy pl. tegnap bellítottam, hogy melegen se fulladjon le és így közlekedtem vele, viszont ma reggel elindulás után ahogy már kezdett bemelegedni, megint lefulladt, még akkor is, amikor a hőmérő már középen állt, tehát elvileg üzemmeleg állapotban.
Akkor a levegő csavaron még tekertem bejjebb kicsit, így viszont már később, mikor a hőmérő mutatója a fehér sávnak kb a közepén volt, túl magassá vált.
Nem tudom, hogy most a szivatónál lévő lépcsős tárcsa nem léptet rendesen, vagy egyéb beállítási hiba lehet...
Ha van ötlet, szívesen fogadom.
Az előgyújtást amúgy megnéztem, 12 fok körül volt, most 6 körülire állítottam, de igazán különbséget nem észleltem, úgyanúgy indul , megy, stb.
Amúgy a km számláló nálam se jó, de szerintem akkor rontottam el, amikor gurulás közben nulláztam ki.
Azóta néha számlál pár km-t, aztán megint semmi.
Nagyjából ezek a fejlemények, de legalább ha döcögősen is, de a-ból b-be el tudok jutni. -
Mikimano2
csendes tag
Időközben tanulmányozgattam a favorit porlasztó rejtelmeit, és újabb kérdés merült fel bennem.
Az un. pulldown egység, ami asszem vákuumosan szabályozza a szivató működését, rendelkezik egy menetes kupakkal.
Mit befolyásol, ha a menet kijjebb ill. beljebb van csavarva? (én ugyanis ezt kitekertem, mikor a porlasztót leszedtem hibakeresés céljából, és aztán összerakáskor a menetet tövig rátekertem.
Lehet hogy most emiatt is ment el valami beállítás? -
vil59
tag
válasz Mikimano2 #16711 üzenetére
Szia.
A Pulldown dobnak a szerepe plusz 15°-os kűlső hőmérséklet alatt van. Ez a dob össze van kötve két vékony gumicsővel a thermoidő szeleppel. Ez a szelep 15°alatt nyitva van és az egyik gumicsövön keresztül a kűlső atmoszférával van kapcsolatban az időszelepen keresztül. A termoszelep gyújtás után áram alá kerül és felfűt magában egy lemezt,15°alatt kb. négy másodperc alatt és elzárja a kűlső levegő irányát.Ilyenkor, az előzőhöz képest, még nagyobb vákuum keletkezik a Pulldown dobban.Innen egy munkakar nagyobb mértékben kinyitja a levegőcsappantyút, nehogy túldúsúljon a keverék. A Pulldown dob hátúlján lévő menetes kupaknak annyira kell kitekerve lennie, hogy csak négy menet látszódjon ki. Akkor megfelelő a nyitás mértéke.
--A lépcsőstárcsa nyitását meg kell nézni, levett légszűrő ház mellett. Hideg motorral kezdve, majd ahogy melegszik, kézzel, kb. fél percenként kisebb gázfröccsöket adva, figyelni, hogy fordúlnak e a lépcsők, ahogy melegszik a motor. Hideg időben a legjobb az ellenőrzés, mert ebben a melegben még hideg motoron sincs jobban kinyitva a tárcsa, mint 2-3 lépcső. A legkisebb lépcsőn, már 800 a ford.szám. Ha a meleg motor alapjárat elérésekor mégis lefullad, az Co csavar, pillangó szelep kicsi nyitása,esetleg a hidegindító bimetál túl gyorsan forgatja el a lépcsőstárcsát, vagy esetleg kosz került a karbi tetején lévő valamelyik fúvókába.
Sok a hibalehetőség, csak tippeket lehet adni. -
mcfly72
tag
Vil tanár úr! Ez szép volt!
De tênyleg..
Vannak még hiányosságok, de ez yoo, így kopott autótulajtól, f@sza!
A fanatikum megöl mindent!
Ezek az emberek mint te, viszik előre, tartják fent az ilyen topicokat, ettől szép ez az egész!
Köszi....[ Szerkesztve ]
a csoda csak a skoda
-
vil59
tag
válasz mcfly72 #16713 üzenetére
Szia.
A km. órám számlálói továbbra sem működnek. Nekiálltam lebontani a műszerfal óraegységét, hogy ki tudjam venni a kilóméterórát. Nem volt túl bonyolult, csak van egy pár panel egység itt, amin túl kell jutni. Seb.váltóból ki kellett húzni a meghajtó fogaskereket, hogy az óraegységet ki lehessen húzni előre, mivel ki kellett kötni innen a bowdent. A km. órát egy óriási anya tartja a helyén. Az óra oldalán vannak a számkerekeket meghajtó kis fogaskerekek és az órsók. Vékony csavarhúzót dugtam a bowden helyére és forgattam vele a bemeneti tengelyt. A fogaskerekeket szépen forgatta az órsó.Az a része jó. Viszont ennek a bemeneti tengelynek a négyszögü fogadóhüvelye, ahova a bowden vége bemegy, az már oválisra kopott. Maga a bowden négyszög szára is némileg le volt nyalva. Gondoltam, ezek miatt nem adta át a forgást a kerekek felé. Lezsírtalanítottam a csatlakozó felületeket, majd a bowden szárára, hosszában, mezei Leukóplaszt sebtapasz csíkot ragasztottam és hegyes csőrü fogóval betóltam az óra fogadórészébe. Így most a bowden már nem tud elfordúlni forgáskor az órában. Visszaszereltem mindent és elkezdtem örülni. Elindúltam, de ugyanúgy nem számolta a métereket.
Majd a végén kűldöm a képeket.
Ezek után arra gondoltam, hogy elakadt valamiért a számkerék forgása. Beigazolódtam, így magyarosan. Van itt két tengely, a felsőn vannak az össz számláló számtárcsák, míg az alsóra vannak felfűzve a napi számkerekek. E két tengely között van egy kis fogaskerék, ami összeköttetésben van a két tengellyel. Nagyon eldugott helyen van, az óra váza mögött, belűl.Ahogy hajtottam a bowden helyén, nem fordúlt a napi mérő jobb szélső tárcsája.A képen látszik a jobb oldalon egy ezüst színű fogazott kerék, a váz mellett. Ez a kerék hajtja meg a kis kereken keresztül a napi számláló jobb oldali számsorát. Ez az ezüst fogaskerék meglazúlt a tengelyen és elfordúlt.Magyarúl, hiába forgott a tengely, a kerék maradt álló helyzetben.
Na, de mire erre rájöttem!! Azt tettem, hogy a tengelyt picit jobb irányba beütöttem és ezáltal már befeszűlt a fogaskerék furatába. Így már újra együtt fordul a tengelyével és működik a számláló.
Röviden ennyi volt a műtét.. -
mcfly72
tag
Szia! Nos ezt én is eljátszották kb ugyanígy, azzal a különbséggel,hogy nekem a 4oldalú meghajtó Bowden nem volt lopva, sem a fészke !
Összeszerelés előtt pedig jól elárasztottam wd40-nel az egész szerkezetet, azóta( 2 éve ) forog minden mint a szélkakas! Sajna ez olyan helyen van, hogy hamar összeszárad minden, nincs kenés stb....elakad egyszer csak aztán nem mér semmit! Ja az fontos,hogy mindíg álló autónál nullázd a napit!
Bravó.....a csoda csak a skoda
-
mcfly72
tag
Ezen a sz@r Nokia 5 telón sajnos nem tudom kikapcsolni a szövegkorrigálót! Remélem vetted,hogy nem lopott! kopott! Na meg én is eljátszottam.....
a csoda csak a skoda
-
vil59
tag
válasz mcfly72 #16719 üzenetére
Igen, persze.
Arról nem csináltam képet, de el lehet fordítani a számlapot a kivett órán.Ekkor, ha szűken is, be lehet látni a két számkerék sor közé. Akkor vettem észre azt a közbülső kis fogaskereket ami azt az ezüst színű recés tárcsát forgatta volna . Csak azt nem értem, ha az órsónál meg tudták oldani, hogy az ottani műanyag fogaskerekeket úgy rásajtolták ricnisen, hogy le sem lehet húzni onnan, akkor itt miért nem hasonlóan oldották meg a rögzítést? Persze, nagy munkával ki lehet szedni a helyéről. Ki kell ütni az össz számláló tengelyét, de csak annyira, hogy ki lehessen emelni ezt a kereket. Valahogy megütni a furatát, hogy szűkebb legyen, majd így újra visszakalapálva bele a tengelyt immár szorosan, talán akkor már nem fog tudni újra elfordúlni.Vagy beragasztani, az talán egyszerűbb..
--Igen, én is telóról írok,nekem a szöveg helyesírási javítóm tud eszement szavakat összehozni. Ha nem figyelek, ki is adja a szövegbe..
Üdv.[ Szerkesztve ]
-
mcfly72
tag
Nekem amúgy formanom van(1994) és amikor szarakodott a km órám, vettem egy favorit komplett műszeregységet órák stb... alig tudtam összehozni a két órát, vannak szerkezeti eltérések, és akkor jöttem rá,hogy van javító készlet, mert hiába a favié jó volt, akkor sem tudtam összeházasítani a kettőt! Variáltak kicsit, és ami cserélhető és kopik, az is kétféle, az itteni skodris boltos hívta fel a figyelmem, ne favorit km,- órához vegyem, hanem formanhoz... hmm..
Az alkatrész gyártás akkor még virágzott, most bütyköld meg új kocsin, no,!!- komplett csere, főleg,hogy fogaskerék nuku! Még ha ért is hozzá az ember, hihi! Szét se tudod szedni, no meg minek is!!!a csoda csak a skoda
-
vil59
tag
válasz mcfly72 #16724 üzenetére
Nekem, ajánlottak szervízben a formanhoz (állítólag vadi új gyári) km. órát, majdnem 30-ért,de cseredarabbal 17-ért.Pedig most evvel a dologgal is úgy voltam, hogy ebből csere lesz. Már ott volt a sarokban a tíz kilós kalapács..
Egyszer már javítottam vele az ac. pumpámat...[ Szerkesztve ]
-
Mikimano2
csendes tag
Szia
Sajna azóta még nem tudtam tovább boncolgatni az alapjárat kérdését. Most már kezdem megszokni, hogy a jobb lábam mindig a gázon van.
Az mondjuk érdekes, hogy néha megjön az alapjárat menet közben pl ha mondjuk gurulok 50-el üresben, aztán ha fékezni , megint lefullad... -
vil59
tag
-
Mikimano2
csendes tag
Kössz a tippet, meg fogom nézni ezeket is, amint lesz időm.
Amúgy szerintem tutira van valami a fékkel, mert amikor leállítom a motort, mindig hallok egy szuszogó hangot, vagy ez normális?
A porlasztót amúgy már szétszedtem és kitakarítottam, minden átjárható volt benne, egydül az volt gyanús, hogy a ház alsó felén, ha felülről nézzük, van egy furat, ami a keverékszabályzó csavar járatával van összeköttetésben és ezt az újonan berakott papír fedél tömítés elfedi. (valójában ha nem fedné el, akkor sincs semmi folytatása a fedélen, így nem is egészen értem a szerepét...)
Amit még nem tudtam ellenőrizni, az az úszó helyes működése, nem e folyik túl sok benzin a házba, mert amúgy mert elég büdös van az utastérben. (azt nem tudom, hogy a beniztől, kartergáztól lehet e, a kipufugó úgy látom nem fúj ki...)
Ma pl vidáman elfogyasztott kb 5 litert 50 km-en, és az volt az érdekes, hogy mielőtt kifogyott volna a benzin, pár percen keresztül az amúgy 1500-2000 körüli alapjárat helyett 2500-3000 -el közlekedtem.
Miután kannából megtankoltam, ismét az 1500 körüli állt vissza.
Ebből gondoltam, hogy talán túl sok a benzin az úszóházban és ahogy fogy, úgy jut lélegzethez a motor.
Hát, egyelőre itt tartok, az újabb infókat majd írom, ahogy tudom.
Üdv. -
vil59
tag
válasz Mikimano2 #16733 üzenetére
Miután leállítottad a motort, az a szuszogó hang rejtély a számomra, nem hiszem, hogy a fékkel lenne kapcsolatban.
-Az a furat amit letakar a tömítés, valóban nincs szerepe. Az egy vakfurat. Úgy hallottam, hogy a ház falában lévő csatornák megfelelő kiöntése miatt kellett azt a helyet kihagyni.
-Ha az úszóházban magas a benzinszint, nem biztos, hogy az utastérben érezni lehet a szagot. Legfeljebb akkor, ha meg van vetemedve a karburátor fedél és hiába van ott a tőmítőpapír, mellette kiszivárog a benzin. De nem amiatt, mert szinűltig tele lesz az úszóház. Az már a világ vége.. A benzingőz jut ki a résen, illetve azokon a csatorna csatlakozásoknál, ami átmegy az alsó részből a fedélbe. A papírtömítés kivezeti. Én úgy javítottam, hogy tömítés nélkül rátettem a fedelet, de előtte tempera festékkel, vékonyan átkentem az alsó rész felfekvő síkját. Nekem is billegett a fedél, de a festék elárulta,hogy melyik ponton fekszik fel.A fedél aljából csiszoltam. Ezt többször megismételtem.Eljátszottam vele egy darabig,
óvatosan, mig egyre több festékfolt lett.
-Arra nem találok összefüggést, hogy kifogyó tanknál 3ezer,tankolás után meg csak 1500 az alapjárat.[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
-
vil59
tag
válasz FeniX- #16735 üzenetére
Bocs, Mikimano2 részére.
Igen, de ha vákuum van a tankban, mert el van dugúlva a szellőző cső és emiatt kevesebb benzint szállít az ac., attól még nem lesz 1500-ról, 3000 az alapjárat. Elégtelen lesz a benzinellátás és lefullad a motor.
Egyébként, ha valahol fals levegőt szív be a rendszer, akkor általában - a mennyiségétől függően-emelkedik a fordulatszám, nemcsak alapjáraton. Ha ez fennáll, akkor lehetetlen beállítani a karburátort a megfelelő értékre.
Én, mikor megvettem a Formanom, 2500-as alapjárattal és majd 4000-es terheléses fordulatszámmal szevedtem hazáig. Mindez amiatt, mert, - mint már régebben leírtam- a karbi gumitalpa el volt repedve és nem kevés plusz levegőt szívott.
Mikor kiszedtem,egyből megtanúlt repülni..[ Szerkesztve ]
-
Mikimano2
csendes tag
válasz FeniX- #16736 üzenetére
Megnéztem a fékszervo vákumcsövét, elég ramaty állapotban van és amikor lehúztam a végét a visszacsapó szelepről a szelep maga kettéesett. Olyan volt mintha már korábban szilóval ragasztották volna. Összeraktam és ha belefújok működik, tehát csak egy irányból enged át, de hogy szívhat e további falsot, nem tudom ( majd kipróbálom az indítósprays módszert is)
Minden esetre a magas alapjárat ugyanúgy megvan és a fékpedál erősebb vagy hirtelen nyomására ugyanúgy lefullad a motor.
A tankszellőzőre korábban már én is gyanakodtam, de nem a magas alapjárat miatt, hanem mert a benzinszint jelzőnél, mikor még csak a piros vonal tetejénél jár a mutató, már megáll a kocsi. -
Mikimano2
csendes tag
-
máyköl
veterán
nem ide bocsi
[ Szerkesztve ]
-
vil59
tag
válasz Mikimano2 #16739 üzenetére
A gyújtáselosztó tengely kotyogásáról nem túl rég írtam egy pár sort. Olyan problémát nem okozhat az a hiba, ami neked fennáll.Legalább is, nem ilyen dúrván. Fogd meg a rotort és mozgasd meg, vízszintes irányban, mindenfelé. Ha van kotyogása, azért nem jó, mert a csillagtárcsa nem periódikusan fedi forgás közben a tüskéket. Emiatt, ahogy épp valamerre dől a tengely, úgy szóródik a hengerek gyújtási időpontja. Csak annyi a jelenség, hogy hullámzik az alapjárat,de csak kis mértékben, amit nem igen lehet érzékelni.
Ha már nagyon kotyog, az baj, mert szélsőséges esetben, akár beleakadhat forgás közben a csillagtárcsa a tüskékbe, vagy a rotor csúcsa a fedél szegmenseibe. Mindkét estben kicsi a rés,utóbbinál figyelembe kellett venni az ideális szikratávot is.
Úgyhogy, tegyél pár csepp olajat a gy. elosztó tengelyére, az oldalán lévő furatba. Kis csavarhúzóval keresd meg..
Az előző gy. elosztómannyira kotyogott már, hogy az egyes hengernél mínusz öt volt, a szembenálló négyes hengernél meg nulla. Oválisan forgott a perselyben.[ Szerkesztve ]
-
vil59
tag
válasz bringasisti #16742 üzenetére
Szia.
Nehéz a távgyógyítók élete.
Leírtam, mit kell tenni ahhoz, hogy az üresjáratot gyári alapértékre állítsuk.Ekkor,ha minden egyéb beállítás és egyéb járulékos dolog stimmel, akkor így ketyegnie kell.
Ha ezek után mégsem így van, akkor kell körülnézni egyéb helyeken.
A co. csavart ütközésig be, majd egy teljes fordulattal ki. Így van meg az egy százalékos co. érték. De mivel kopott a gyűrű, kifújhat a szívószelep is sűrítéskor, ezért nem elég az egy fordulatos co. csavar ki,mert mire megjön a szikra, addigra a fele anyag elszökik ezeken a réseken. Én, ha kitekerem egy fordulatot, akkor a leállás határán mozog. Ha ezt ellensúlyozom avval, hogy erre rányitom a pillangót, akkor megbolondúl az alapjárat,mivel ekkor már a dúsítószelep is becsepegtet a torokba, a pillangószelep alatti vákuum gyengülése miatt, mivel ide helyeződik át a szívás iránya. Hogy ez ne így legyen, kettő, vagy akár három fordulatot is ki kell tekerni a co. csavart,hogy a gyújtás pillanatában megfelelő legyen a henger töltöttsége. Természetesen magasabb lesz így a mért co. értékem. Ha ez a rész így be van lőve, akkor már csak a pillangó szelep alapnyitását kell a beállítócsavarral addig szabályozni, amíg a fordulatszám 700-800 közé áll be.
Természetesen az alapjárat beállításra más módszer is létezik(pl. Lada), de én azt nem tudom követni, mert ott pl. a legmagasabb fordulatszám megkeresése relatív dolog.
Meg a fűlre beállítás.. hagyjuk..[ Szerkesztve ]
-
vil59
tag
válasz bringasisti #16744 üzenetére
Mielőbbi gyógyulást kívánok !
Hiányzik a topicból az a kék logó.. -
mcfly72
tag
válasz bringasisti #16746 üzenetére
Hályog lesz az barátom, sajnos! Szúrkolok,hogy szürke!
Tesóm ugyan így volt, megműtötték, már jó!
Lehet tévedek, de remélem nem!
Gyógyulást "gazda"!a csoda csak a skoda
-
Mikimano2
csendes tag
válasz bringasisti #16742 üzenetére
Az ominózus két caavarral nem lehet beállítani az alapjáratot , akár 1, akár 3 v 4 fordulatra van kitekerve a co csavar, az eredmény mindig ugyanaz, kb 1500 on van alapjárat, de még itt is úgy, hogy egy idő után gondol egyet és elkezd csökkenni, majd lefullad.
-
Mikimano2
csendes tag
válasz bringasisti #16742 üzenetére
Amúgy jobbulást kivánok!
Üdv.
Új hozzászólás Aktív témák
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Eladó Ford Mondeo 2.0 TDCi Trend
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
- Leárazás! AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! Xiaomi HUTT C6 ablaktisztító robot
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen