- ASUS routerek
- Max
- Aliexpress tapasztalatok
- DIGI internet
- A Biden-kormányt is zavarja a big tech és az adatközpontok energiaéhsége
- AI-alapú, mobilos lopásgátlót tesztel a Google
- Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- Letartóztatták, mert AI segítségével csalt az egyetemi vizsgán
- Sweet.tv - internetes TV
Új hozzászólás Aktív témák
-
JossyFavo90
csendes tag
Ha valaki nem tudja miért van a bizti panelom hátulján az a piros és fekete drót odaforrasztva, az egy csipogós jelző van rajta, nagyon okos dolog. Arra szolgál ha elfelejtenéd lekapcsolni a világítást, ez sípol mint a..., szal tuti nem fogod!
Gondoltam megosztom, mert nem mindegyik táblán van ilyen úgy tudom.
-
Ramsess
csendes tag
válasz
JossyFavo90 #10901 üzenetére
Az nagyon jó dolog.Merítettem én is le akksit tompított rajta felejtés miatt.
Valószínű utólagos beépítés.
Én magamnak csináltam egy pici elektronikát.ami a motor elindítása után felkapcsolj,leállításkor lekapcsolja a világítást.
Megnéztem a fényképet,tényleg,az egy 12 voltos zümmer.[ Szerkesztve ]
-
rob210
nagyúr
válasz
JossyFavo90 #10901 üzenetére
Az oké. de azt elég lett volna a gyújtás és világítás kapcsoló vezetékeit megcsapolva bekötni, és nem a biztosíték táblára bekötni.
Nekem is volt de én nem ilyen kókány módon kötöttem be.A hasznosságához vita nem fér.
Renault power
-
boken
senior tag
Tegnap újra szétszedték a fűtést, összerakták,egy fél órát tudták járatni,mi mentünk vele ma kb 50 km-t,de sajnos fűtésünk még mindig nincs,valószínűleg ez már így is marad.
Köszönöm mindenkinek a tanácsokat,ötleteket.Tanulj, tinó, ökör lesz belőled!
-
boken
senior tag
válasz
Retro DJ #10905 üzenetére
Nem,csak hideget fúj,mind a két cső forró üzemi hőfokon,még azt megnézzük holnap hogyha vissza tesszük a régi csapot akkor az működik-e,esetleg nem az új csap rossz?
bringasisti: az lesz le engedjük újból,a radiátor egy éves,tavaly lett cserélve,de megnézzük van-e dugulás.
[ Szerkesztve ]
Tanulj, tinó, ökör lesz belőled!
-
Mágus2
Közösségépítő
A motortérben vedd le a fűtés közdarabját, ami a géptető é s a ventilátor között van. Azt a nagy fekete műanyag tölcsért, aminek a teteje mindig tele hullik falevéllel. Fém kapcsok fogják az alsó részhez, amit csavarhúzóval könnyű levenni, az utastér felől van középen is.
[ Szerkesztve ]
-
Retro DJ
aktív tag
Két dolgot kellene kicserélni. Az egyik a fűtőradiátor.
Story. Az autónkat 39e valós kmrel vettük két éve. Tavaly télen végig fagyoskodott a feleségem, mindent elkövettem, de szar volt a fűtés.Igaz, most nem voltak igazán nagy hidegek, de év közben vettem egy új radiátort (~4500 Ft) és kicseréltem (kb. annyi munka mint a fűtéscsap csere) azóta a feleségem nem panaszkodik, valamint mindig vissza van véve félre a fűtés mikor hazaér. Pedig nincs takarva a kocsi orra! A régi gyári hűtőt szétszedtem, nem volt eldugulva, a lamellák átjárhatóak voltak, nem volt látszólag baja még sem volt jó!
Egy másik kollégát a motorblokk mellett húzódó cső szívatta meg. Az idők során annyira lecsökkent a keresztmetszete, hogy alig engedett vizet a fűtés irányából(irányába). Azt kicserélve sokkal jobb lett a fűtés.
Én ezeket tudom tanácsolni.
Retro
-
gs20
tag
Fogyasztás-vadászat folytatódik...
Legutóbbi fogyasztás 11.97 l /100km
Tegnap nekiestem a karbinak...
-szívatót jelre tettem
-fúvókákat megnéztem: 1-es torok 90 (92.5 helyett), elmegy
2-es torok 125 (120 helyett), 120-ra cserélve
alapjárati 65 (45 helyett), 45-re cserélve
itt érdekes, hogy a gyári, szűz alapjárati fúvókába nem megy bele a 45-ös kaliber. (oxid?)ezek után alapjárat, co-csavar beállítva.
Tünet: jól megy, de alapjárat átmeneténél finoman rángat kb 40-50 km/h körüli sík úton való gurulásnál, leheletnyi gázállásnál.
Mágus: ez mitől lehet?
alapjárati fúvóka? (eresszem bele a dörzsárat, hogy belemenjen a 45-ös kaliber?
co-csavar? adjak több anyagot? kb 1.75 fordulatot van kihajtva
gyújtás? mozdítsak rajt kicsit? merre?és hogy ne unatkozzak, a vízpumpa is elkezdett csöpögni....
E=MZ²
-
Mágus2
Közösségépítő
Az alapjárati fúvókád pucold ki, és ne járasd 50km/h val alapjáraton, mert azt nem szereti. 4.ben sincs itt alapjáraton, 5.-sebesség meg nem arra van, hogy településen belül kapcsoljuk. Szerintem ez nem hiba, egyszerűen túl nagy a főtengelyen a terhelés.
Mit szólnál hozzá, ha egy szívószálon lélegeznél, közben futnod kellene? Engedd lélegezni azt a motort. Még 1.-ben is adok egy kis gázt elinduláshoz, nem tudok olyan élethelyzetet elképzelni, hogy 50-ről alapjáratról kellene megindulni, ha olyan alacsony a fordulat, kapcsolj vissza legalább 2-őt. Szóval visszaküldöd 3.-ba és máris megindul, nem köhög, nem fullad. A vezető azért ül ott, hogy dolgozzon. A lusták vegyenek automatát.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
nagyúr
Na ácsi ezt én se tudtam, hogy radiátor cserén esett át a gép.
Mert akkor te az új radiátorhoz a régi csapot vetted.
Azzal biztos, hogy nem lesz fűtés a kocsiban.
Akkor most már én is elvesztettem a fonalat.
Amikor a fűtéscsapot vetted, direkt mondtam, hogy figyelj oda, hogy neked a régi kell a 90'-es radiátorához.
De ha a radiátort cserélted abból szinte már csak az újabb fajtát kapni amihez a csapból is az újabb típus kell.
Amit nem értek azaz, hogy amikor a régi csapot kiszedted nem hasonlítottad össze az újal csak kicserélted?Autóalkatrész cserénél összeszerelés előtt mindig meg kell nézni azt ami benne volt előtte és összehasonlítani!!!!!!!!!
Renault power
-
rob210
nagyúr
válasz
rob210 #10923 üzenetére
Na mint látom akkor az összehasonlítás megvolt.
Akkor viszont csak az marad, hogy rosszul lett a csap felszerelve.
Nézd meg, hogy ha a csapot nyitod zárod akkor a kar mozdul is?Én egyszer nem húztam rá arra a merev szálra a csavart rendesen és csak kapcsolgattam de maga a csap nem mozdult.
Mire rájöttem vért izzadtam.Renault power
-
gs20
tag
válasz
Mágus2 #10922 üzenetére
A fúvóka egy kb 10 éve autóról levett karbiból van, emiatt gondolok oxidra, akkor kidörzsárazom, hogy a 45-ös kaliber belemenjen.
De a másik kérdésnék rosszul fogalmaztam: nem ötödikben rángat 50 körül, hanem negyedikben, és hamadikban is. (harmadikbban 40. negyedikben 50 körül) Tehát sík úton 50-el haladva amilyen kicsi gázt kell adni ott rángatva jár a motor. Fokozattól függetlenül. kicsit nagyobb gáznál már gyorsul, kicsit kisebb meg más motorfék. Ezért írtam, hogy az alapjáratiról a főrendszerre történő átmenetnél viselkedik így.
Tehát mivel rángatva nincs kedvem menni, gorsítok-motorfék-gyorsítok-motorfék üzemmódban közlekedek.
E=MZ²
-
boken
senior tag
válasz
rob210 #10924 üzenetére
Szétszedés holnapra marad mert szakad az eső,és egy panel parkolóban tudjuk csinalni,ha mozgatom a fűtés karját akkor húzza a bowdent.holnap vissza teszik a regi csapot es megnézik hogy azzal működődik e.
még egyszer köszönöm mindenkinek a sok segítségetTanulj, tinó, ökör lesz belőled!
-
manlions
tag
Sziaztok az lenne a kérdésem mi lehet olyankor ha a kézifék fog renedesen de a hátsófék /lábfék)nem az eleje tökéletes fékpadon lett nézve.Ez főfékhenger vagy fékerőszabályzo lehet?elöre is köszi
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
manlions #10930 üzenetére
Mindkét hátsó fékhenger cserés lesz ott. engedd meg a légtelenítőt valamelyik hátsón, lépjen valaki a fékre, ha folyik a fékolaj, akkor cserés a fékhenger a keréknél. A hátsóknak oldalanként van fékerő szabályzója, bele van csavarva a FFH-be. Mennyi a sansz, hogy mindkettő elment?
Le kell venni a dobokat, ha mocskos a henger, akkor csere.
[ Szerkesztve ]
-
Atuska75
tag
válasz
Mágus2 #10934 üzenetére
Valami nem fasza. Ha a légtelenítőt kinyitod és rálépsz a fékre akkor folynia is kell a fékolajnak. Mert ugyebár úgy légteleníted hogy megnyitod és az előzőleg a pedál pumpálásával odaszorított levegőt kiengeded. Ha elfogyott a levegő akkor már buborék nélkül jön a fékolaj a csavar megnyitásakor.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
-
boken
senior tag
Ma szét szedték még egyszer a kapcsolót,csöveket,kipróbálták a régi kapcsolóval is,de nem megy a fűtés.
Lehet hogy mégis a radiátor halott.
csütörtökig már nem lesz idő szétszedni úgyhogy fűtés nélkül irány Pécs-Villány.
Még azt meg nézem amit Mágus2 ajánlott,a fekete hálós tetejű valamit leveszem hogy egyáltalán oda jut-e meleg.Lepattintom a füleket kiveszem a dobozt és utána indítás és üzemi hőfokig járassam?[ Szerkesztve ]
Tanulj, tinó, ökör lesz belőled!
-
Mágus2
Közösségépítő
-
boken
senior tag
válasz
Mágus2 #10940 üzenetére
Az a baj hogy minden nap reggel 8-tó este 9-ig dolgozom,így egy ismerősöm csinálja/ta,már nem vagyok biztos benne hogy tényleg tisztában van azzal amit csinál(saját escortját 0-ra bontva újraépítette,de lehet hogy a Skoda sokban különbözik) A csap cseréje előtt dőlt belőle a meleg,a csövek melegek,motor üzemi hőfokig megy kb közép tájon áll meg a mutató.Szóval nem tudom
Tanulj, tinó, ökör lesz belőled!
-
gs20
tag
válasz
Retro DJ #10936 üzenetére
Jó kérdés, de szerintem nem, hanem még békebeli magyar gyártmány, másikat is raktám már be ilyet, nem votl vele gond.
Találtam itthon még egy karbit, abból kivettem az alapjáratit, szintén nem ment bele a 45-ös kaliber, ezt addig piszkáltam (sajnos a dörzsáram csak 70-től felfelé jó) míg bele nem ment a 45ös kaliber. Ma berakom, kíváncsi leszek, bár nagyobb próbaút majd hétvégén lesz, akkor megyek kb 150km-t.
Közben neten észrevettem, hogy mióta megvan az autó (5 év) sosem bele való gyertya volt benn (D17YC volt a 136-osban, ezt adták szlovákiában skoda boltban anno), vettem D15YC-t, ma kicserélem ezeket is. Ha már matatok, még egyszer leellenőrzöm a gyújtást is.
Amúgy napi méreg: rendeltem netről új vízpumpát, de hála a túl kis méretű doboznak, és a posta "kíméletes"bánásmódjának, mire ideért el volt törve a turbinalapát
E=MZ²
-
rob210
nagyúr
Hidd el az lesz a baj, hogy nem jó helyről kapja a levegőt a radiátort meg se közelíti a beáramló air .
Én is szívtam vele, kezdő koromban.
Ha az oda és vissza vezető cső is meleg. Akkor nem a radiátorral van a baj és nem is a géppel, csak azzal, hogy az utastérbe beáramló levegő nem melegszik fel, mert nem a radiátoron keresztül jut be.Renault power
-
rob210
nagyúr
Ebben van egy lap, mármint a műanyag dobozban az ovális gumis rész alatt.
Ha az a műanyag lap nem a radiátoron keresztül tolja át a levegőt akkor megfeszülhetsz izzhat a radiátor akkor is hideg lesz a kocsiban.Amikor a csapot szerelték akkor valószínűleg kivették a konzolt, a műszerfalból, ha rosszul lett visszarakva, és a hideg meleg szabályzó gomb tekergetésére nem mozog a lapát akkor csinálja ezt, hogy minden jónak tűnik és még sincs meleg a kocsiban.
Csak feliciást találtam de ilyen a favorité is.
Renault power
-
boken
senior tag
válasz
rob210 #10946 üzenetére
Köszönöm,ezt mindenképpen megnézem,a csapcserénél csak a motortérben dolgozott,a műszerfalnál nem,de ezt le ellenőrzőm holnap reggel mindenképpen.Ha esetleg ez nem mozog akkor mennyi idő lehet ezt szétszedni összetenni nekem?Alap szerszámaim vannak(villás kulcs,kalapács,fogó,csavarhúzók)
Laci: Passz,már nem tudom mit szedett szét és mit nem,de próbálom lekövetni a dolgot.
Az itteni tanácsok,ötletek nélkül már rég hagytam volna a fenébe,de hála istennek nem hagyjátok hogy ilyen könnyen feladjam[ Szerkesztve ]
Tanulj, tinó, ökör lesz belőled!
-
Mágus2
Közösségépítő
Ennyi. a motortérből kell dolgoznod. Leveszed a felső levegő tölcsért és tovább nem is kell ásnod. A lamella ha elzárja az utat aradiátor felé, akkor meg is van a hiba. Kinyitod, összerakod és már mehetsz is.
A feliciás kicsit más, ott nincs fűtés csap. Abban a radiátor mindig meleg, nyáron is, csak a lamella zárja el tőle a levegő útját.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Rowenta RH6751WO Dual Force Cyclonic akkus Rúdporszívó, 48W, 2 sebesség, 45 perces üzemidő
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Sharp ES-NFH814 8kg os inverteres 3. eves mosogep
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!