- AI-alapú, mobilos lopásgátlót tesztel a Google
- ASUS routerek
- Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
- DIGI internet
- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- Letartóztatták, mert AI segítségével csalt az egyetemi vizsgán
- Sweet.tv - internetes TV
- Betelik a pohár: nagy igény lenne a gyorshajtás-ellenes technológiára
- Vírusirtó topic
- Aliexpress tapasztalatok
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
nagyúr
válasz Retro DJ #10650 üzenetére
Úgy nézd, hogy legalább volt hol szerelni.
Az AC re én is mérget mertem volna venni, csak már nem akartam okoskodni, Mágus úgy is leírta.
A gáz sajnos ilyen, az AC-t 2 évente cserélni fogod erre készülj fel.
Egy az, hogy már nem olyan a membrán minősége mint a gyári a másik meg az, hogy a gáz miatt jobban igénybe van véve.
Bár hülyeségnek hangzik de tényleg így van.
Az ismerős azt hiszem corsaján is ez volt.Renault power
-
Retro DJ
aktív tag
válasz rob210 #10651 üzenetére
Ez volt a repedés:
Ez átforrasztás után:
Ez pedig az AC membrán:A membrán nem a gáztól megy tönkre, hanem attól, hogy szerintem 20e km-t ment a gép benzin nélkül. Tavaly év elején elproladt a betöltő cső amin keresztül full leürült a tank, a második esetben meg az AC picit repedt lehetett már, és egy pici benzin mindig került az olajba, de szerintem az elpárologhatott.
Egyébként nem baj, ha két évente cserélni kell, a gázzal sokszorosát megkeresem az egész költségnek. Csak az olajat nem akartam ilyen mód cserélni. Mindegy az is megvan mostmár 10k-ra letudva.
Retro
-
rob210
nagyúr
válasz darius #10654 üzenetére
Srácok elárulok egy trükköt, én soha nem vettem és nem is fogok olajleszedőért pénzt kiadni.
A régi generátorszíjjal szoktam leszedni simán lejön bármelyik olajszűrő vele.Ráhurkolom meghúzom felfelé és tuti, hogy megindul innentől már mehet kézzel és bármelyik olajszűrőre jó.
Renault power
-
gs20
tag
Legalább van akinek megvan a hiba.
Nekem nincs.
Már 3 hónapja 10 felett eszik a taliga.
CSak azt nem tudom, miért.
Eddig cseréltem: gyertyák, elosztófedél, rotor, karbitalp, karbi, AC-membrán, AC ülepítőpohár.
Új karbi beállítva, jól megy, gyújtás beállítva.
Olajnak enyhe benzinszaga volt, cseréltem emiatt az AC membránt, de ez az enyhe szag lehetett a rövid távon járkálás miatt is, mivel az olajszint nem nőtt, és a membránon sem láttam sérülést (de ha már volt új, cseréltem).
Benzincsövek jók, nem repedezettek.
Igazából már fogalmam sincs, mi baja lehet, de eszik ész nélkül.
Még hosszú távon (100 km feletti út) is 10 körül eszik a korábbi 7 helyett. Városban, rövid úton bőven 10 felett. Nem fognám a hidegre, fűtött garázsban van az autó.
Minden ötletet várok, hogy mi a franc lehet vele. Egyébként Favorit 136L, 1990, 74000km.
E=MZ²
-
rob210
nagyúr
Amikor leveszed a tanksapkát nincs szisszenő hang?
Illetve a levegőztető rendben van?Méretnék egy co-t a helyedben az sok mindent elárul.
A gyertyák milyenek voltak amikor cserélted nem volt rajtuk némi korom?
A co csavar hova van állítva?
Azaz a keverékképzéssel lesz ott a baj.A másik, hogy ezt egyik napról a másikra produkálja vagy valamilyen beavatkozás után ment így fel a fogyasztásod?
Renault power
-
gs20
tag
válasz rob210 #10657 üzenetére
Kb egyik napról a másikra, a fogyasztás megemelkedése után csináltam ebben a sorrendben:
-csövek ellenőrzése (szivárgás)
-gyertya,rotor,elosztófedél csere
-AC membrán, ülepítő pohár csere
-karbitalp csere, karbi csereTanksapka nem sziszeg.
Co csavar kb másfél fordulatot van kihajtva (betekerve, majd kihajtva annyira, hogy szép egyenletesen kezdjen járni)
A cserélt alkatrészek alapvetően működtek, csak kezdődő elhasználódási nyomok voltak.
Az autó végig jól ment, sem a teljesítménnyel, sem az alapjárattal nem volt gond. Most is jól megy, csak ne lenne ilyen szomjas.
E=MZ²
-
gs20
tag
válasz rob210 #10659 üzenetére
Ufo? A második torok membránja? Az igen.
Vákuumcsövek a régi karbin is kb egy évesek voltak, de amit most feltettem működő, jól fogyasztó motorról új karbit, ezen kapásból cseréltem is a csöveket, csatornákat árfújtam féktisztítóval, mindegyik megfelelően átjárható.
Szóval tényleg kezdek tanácstalan lenni.
Motorral nincs mechanikai hiba, kompresszió jó.
Termosztát működik, szivató kikapcsol szépen, igaz ezen a karbin valamivel (kb egy perccel) később, ezen majd állítok még.
E=MZ²
-
Atuska75
tag
Basszus, az 1.6-nak a szemét kinyomom akkor se eszik többet 9-nél ilyen szar időben se, pedig ott van kajak mert, 105 paci. Nekem a Favi ilyenkor bekérte a 10-et, de csak városban rövid távon. Ahogy kimentem vele hosszabb útra leesett a fogyi is 7 körülre. A karbi pillangószelepei nincsenek megkopva, nem lógnak a tengelyek? Még azt is nézd meg hogy, a páraleválasztó nem folyat-e.
[ Szerkesztve ]
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
Deniweit
csendes tag
Sziasztok!
Nekem egy olyan kérdésem lenne hogy meg tudja-e valaki mondani hogy Felicia 1.6 nál amikor ráadom a gyújtást mi szabályozza hogy mennyi ideig megy az üa. szivattyú?
A probléma ugyanis az hogy nem indul az autó üzemanyag hiány miatt. -
szabol85
csendes tag
Megjött a benzingőzleválasztó. Bíztassatok, ugye egyedül is ki tudom cserélni?
Amúgy a múltkor megvolt az olajcsere, toronycsapágy ill gömbtámasz csere. Jobb lett a kormányzás, legalábbis száraz úton, mert havas úton sokszor hiába tekerem a kormányt, mindíg csak előre fele menne...
Na meg megrendeltem a kilincshez azokat a kis műanyag bizbaszokat is, mostmár remélem fognak nyílni az ajtók is.
Szóval belevághatok a levegőztető cserébe?
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz szabol85 #10670 üzenetére
A légszűrőház fedelét 4 anya tartja, kiveszed belőle a szűrőt és belül találsz 3 anyát egy nagy lemez alátétet, a karburátorhoz az rögzti a házat, ezen kívül még van egy csavar a szelepfedél mellett. Ha ezeket kiveszed, akkor lejön a légszűrőház, alatta az a kis tartályka talán 2 keresztvégű csavarral van a karburátorhoz fogva.
10-es kulcs, 8-as kulcs, csavarhúzók fognak kelleni.
Ha van dugókulcskészelt amiben 6-13 között vannak kulcsok, az tökéletesen megfelel.
Ha tudsz várni estig, levidezózom neked a karbin a tartály cserét...(van egy a spájzban)
[ Szerkesztve ]
-
Deniweit
csendes tag
válasz rob210 #10666 üzenetére
Igen, a feliciában is egy relé kapcsolja az AC-t, én arra lennék kíváncsi a relét mi vezérli?
Ha az ECU akkor az a beégetett program alapján? mert ha jól tudom feliciában az üzemanyagnyomás értékét nem kapja meg az ECU , vagy esetleg a relé figyeli az AC áramát (mint az ablakemelőnél) és lekapcsolja?? -
gs20
tag
válasz Retro DJ #10662 üzenetére
Légszűrőt olajcserekor cserélek mindig, tavasszal volt cserés, max 1500-2000km lehet benne.
Alászagoltam az autónak, nincs alatta benzinszag. A tank benzincsövei amik az előremenő fém csövekkel kötik össze a tankot, tavasszal voltak cserések. Akkor kb ilyen félpercenként egy csöpp csöppent le a lyukas csőről, de olyan benzinszag volt tőle a garázsban, hogy nem mertem villanyt felkapcsolni Szóval ha az állandóan benzin alatt álló betöltőcső lyukas lenne, annak most is szaga lenne a garázsban. De nem is csöppen semmi.
Atuska: hát, nem tudom. 70 ezret futott az autó, nem lehet elkopva az eredeti karbi. De a most felrakott kb 200 ezret futotton se éreztem lógást. Gőzbuborékleválasztó elég jó állapotú, nem tapasztaltam szivárgást. De egyik karbinál sem.
De ez a fogyasztás mindkét karbinál ennyi.
E=MZ²
-
Atuska75
tag
válasz Mágus2 #10664 üzenetére
Ebben teljes mértékben igazad van uram, csakhogy ezen egy dupla torkú Weber 32/34 DFTA karbi van mert a ke-jetronik beszart. Tehát ez is karbis mint a Favi volt.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
62ibroN
csendes tag
Érdeklődnék,hogy valaki nem-e tudná megmondani,hogy hogyan lehet megnézni egy lengéscsillapítóról,hogy jó e?Mert vettem két elsőt a favoritomhoz és állítólag vadonat új,de nekem gyanús,mert felfelé nehezen tudom húzni,de lefelé saját súlyától lemegy lassan!Ez normális vagy én nem vagyok az,hogy a neten rendelek ilyesmit?
-
62ibroN
csendes tag
És még míg e lnem felejteném,tegyem hozzá,hogy 89-es gyártmány,de állítólag nem volt használva.
-
rob210
nagyúr
válasz 62ibroN #10682 üzenetére
Azt nyugodtan küld vissza, jól átvertek.
A lengéscsillapító ellenőrzése benne van a szerelésiben.
De konkrétan leteszed a betonra rongyot teszel a végére és bazi erősen elkezded nyomni össze.
Ha nehezen sikerül és lassan tudod csak visszahúzni, akkor jó.
Ha könnyen jár az kaki.Renault power
-
62ibroN
csendes tag
Felfelé nagyon nehéz húzni,lefelé viszont elengedve vissza szívja magát.
Ateso embléma van rajta -
rob210
nagyúr
válasz 62ibroN #10687 üzenetére
Az ateso az a gyári beszálítója a skodának, ha jól tudom a fabiák mind azzal voltak szerelve.
Azt azért nem ártana tudni, hogy a tárolása fektetve volt-e, mert akkor csak egy jó 15-20 össze húzódás után nyeri vissza a teljes kapacitását.
De ha valóban 89'es gyártású én visszaküldeném, abban már a tömítések nem lesznek az igaziak.
Gázos vagy olajos, mert az se mindegy.Az előbb rosszul írtam ha felfelé nehéz kihúzni akkor jó.
Renault power
-
Atuska75
tag
válasz rob210 #10685 üzenetére
Én nem mondtam olyat hogy bajom van a fogyival, épp azt ecseteltem hogy az 1.6 karbival nem eszik annyit mint gs20 Favija. Amilyet lép a gép nekem tökéletesen megteszi a jelenlegi fogyasztás: 8.5 l/100 km
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
Retro DJ
aktív tag
Soha többet 10W-40! Ha csak meg tudom fizetni 5W-40 fog kerülni az autóba.
Ma reggel én indítottam a Favoritot, és csak -1 van. Hát ég és föld... Gondolom odabent sem mindegy...
Sajnos az AC szakadás miatt szorultam meg, és nem a jól bevált olajat tettem az autóba .Aki megteheti, és a motor állapota is megengedi, napi használatra nagyon is javasolt a 5W-s hidegoldal!
Retro
-
boken
senior tag
Sziasztok.
a múltkori fűtés csap csere után járattam kb 10-15 percet a motort +mentünk pár km-t,hogy légtelenítés meg legyen,azóta ma mentünk megint először de csak hideget fúj kb 15 km-nyi út után. Máskor ennyi idő után már bőven szórta a meleget.
A hűtővíz stabilan van a max jelzésnél,tehát már nem ereszt,nem folyik.
mi lehet a gond?mit tudok ellenőrizni esetleg ?Tanulj, tinó, ökör lesz belőled!
-
rob210
nagyúr
Végeredményben mindegy, mert csak átfolyik a víz a radiátoron.
Ha nyitva van a csap azaz jól lett összeszerelve, mert lehet rosszul is és akkor folyamatosan zárva van akár hova tekered. Akkor annak fűtenie.kell.
Azt nézd majd meg, hogy a be és kimenő azaz mind a kettő meleg-e ha csak az egyik cső meleg, akkor bizony van egy újabb csap szét össze hadműveleted.Renault power
-
Retro DJ
aktív tag
válasz rob210 #10696 üzenetére
Hát NEM mindegy ! (Ne kérdezd, hogy miért!!!! - én sem tudom!)
Ezzel szívtam meg én is! Megcseréltem, és nyáron "hideg" van, télen meleg.
Illetve lehet még az is a baj, hogy nem megfelelő a radiátorhoz a csap, mert úgy rémlik, hogy két fajta van. Boszorkány hol vagy? Meg kellene erősíteni!
[ Szerkesztve ]
Retro
-
KisCobiii
aktív tag
Sziasztok!
Volt másfél éve egy közepes motorfelújításom, gyűrűket cseréltünk, csapágyakat, szimeringeket stb... Az autó pöc-röf indul hidegen melegen és alapjárat sem ing szépen áll. Viszont anyi történt vele, hogy megyek hegynek felfelé és elveszik az ereje. Szó szerint érezhetően gyenge és viszakell váltanom mert nem akar felmenni rendesen. Az utobbi időben már normál használatban is megnyilvánult ez a jelenség és a fogyasztásom is megnőt. Valakinek valami 5let? Víz, olaj nem fogy, gyertyakép gőzbarnás, hidegen melegen indul szépen, nem rángat nem fullad.
Nagy megkönnyebbülés lenne ha megtudnám mi a baja, mi is agyalunk rajta.
üdv
"nincs olyan hogy lehetetlen, csak tehetetlen.."