- Anyagi katasztrófára figyelmezteti az Apple-t a brit média
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Aliexpress tapasztalatok
- Malwarebytes Anti-Malware
- Facebook és Messenger
- Ausztrália lecsap a kriptós adócsalókra
- Videó stream letöltése
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- MinDig TV
- SkyShowtime
Új hozzászólás Aktív témák
-
#06658560
törölt tag
"Te jó esetben már több száz méterről meglátod őt míg az elektronika egykedvűen megy bambán előre."
Jelen esetben 1) az ember sem látja több száz méterre előre, különben nem lennének vadgázolások, 2) Autonóm autó látja jobban az embernél. (Tudom, jelenleg autonóm autók még nem közlekednek csak korlátozott tesztüzemben.)
Valamint ha egy 2000 után gyártott autót vezetsz, akkor igen nagy eséllyel már kiadtad a kormányzást, fékezést a kezedből.
-
nagyúr
"Nem hiszem"
Itt a probléma. Vagyis nem tudod, következtetsz, feltételezel és máris ott tartunk, hogy terjed a butaság.
A jelenlegi önvezető technológia még gyerekcipőben jár, rengeteg munka van még hátra ugyanakkor már vannak példák, tesztek valós forgalomban amik megmutatják, hogy igenis működik, sőt ez a jövő.
Thanos was right.
-
#33253120
törölt tag
Mivel más már leírta, én csak linkelem. De tényleg ennyi minden felett őrködik az elektronika. 2006-os Honda olyat tudott, hogy ha sportosan vezetted, akkor a váltásoknál pörgetett a motoron, hogy a nem versenyzőknek se essen le a fordulatszám amíg kuplungol...
(#62) Ear001:
Na de mégis minek a komponensei teljesítenek külön-külön jól a mai autókban? Sávbantartás, abs, parkolóelektronika, stb... Ugyanebből épül fel az autóm autó is, a ráköltött pénzt így állítják elő.
Persze, amúgy teljesen igazad van a jogi osztály az sok esetben vág ketté jó ötleteket. De a Volvo mintha ezen már túl lenne, a próbaüzemes autonóm kikötői(?) kamionjaival.
A Mercit meg nem tudom. -
#06658560
törölt tag
"Hibás ABS esetén az autó fékezhető és irányítható marad.
Hibás ESP esetén az autó fékezhető és irányítható marad."Egyik sem igaz.
"Hibás gázpedál jeladó esetén az autó fékezhető és irányítható marad."
Mondd királyfi, átaludtad a Toyota gázpedálbotrányt?
Elektromos kormányszervót ismered?
#66: Édes tudatlanság!
[ Szerkesztve ]
-
vzozo
senior tag
Hibás ABS esetén az autó fékezhető és irányítható marad.
Hibás ESP esetén az autó fékezhető és irányítható marad.Biztos jó is az, amikor autópályatempónál random blokkol az egyik kerék, és úgy is marad, ugye?
Hibás gázpedál jeladó esetén az autó fékezhető és irányítható marad.
Ezt pedig a topiktárs által említett Toyota balhé cáfolta már...
-
#06658560
törölt tag
Akkor vegyük sorra, mennyire tudatlan vagy járműgépészet terén!
ABS meghibásodás: Vagy hamis blokkolást érzékel, vagy nem érzékel blokkolást. Első eset: elveszi a féknyomást, hiába taposod. Második eset: engedi rá a fékerőt, autó megcsúszik, te meg nem tudod irányítani.
ESP meghibásodás: túlságosan befékezi a kereket, hirtelen megpördül az autó, te pedig csak utas maradsz és imádkozol, hogy ne fa jöjjön neked oldalról. Nem fékezi meg eléggé a kereket, mikor kéne, elszállsz érintőlegesen, mint a győzelmi zászló.
Elektromos kormányszervó: ha rosszul értelmezi a jelet és elkezd "rásegíteni", a kezed is képes eltörni, akkora erővel tud beavatkozni. És el kell keserítselek, fizikai kapcsolatban van a kerekekkel.
Toyota: az, hogy sügér vagy a témához, és neked rendben van egy olyan rendszer, amelyik a padlógáz+satufék jeleket úgy értelmezi, hogy akkor továbbra is padlógázt neki, az komoly probléma.
-
vzozo
senior tag
Azt ugye tudod, hogy nem túl elegáns vitamódszer a célpont mozgatása, meg a bizonyítás terhének átadása a másik félnek?
Az volt az eredeti felvetésed, hogy nem szeretnéd egy gépre bízni az életed. Tényszerűen leírtuk, hogy egy modern autóban számos olyan számítógép / elektronika által vezérelt berendezés található, amelynek meghibásodása az utasok életébe kerülhet. Ez TÉNY.
Keressen neked baleseteket akinek van rá ideje.
Látom közben a topiktárs részletesen technikai magyarázatot is adott.
Ha pedig azzal jönnél, hogy fifikás módon majd leveszed a gyújtást meg üresbe rakod a váltót: már a 7 évvel ezelőtti kocsimban is indítógomb volt slusszkulcs helyett, a váltó pedig csak egy cicoma volt, fizikai összeköttetés nélkül a valódi váltóműhöz. Tudod nem mindenki 30 éves zsigulit vezet.
-
MaUser
addikt
Mondok egy konkrét ABS hibát: Conti(?) EPB-je-nél overflow volt és bizonyos Jaguar-okban emiatt 256km/h-nál az EBS bizony behúzta a kéziféket.
Amikről te beszélsz azok olyan hibák amikről tud a rendszer és ezért letilt.
A témához visszatérve, nem olyan vészes ez a rendszer. Gyakorlatilag az első, aminél van teljes kontroll. Olyan amilyen, de van. A Tesla fényévekkel előtte van itt bármely "nagy" autógyártónak. Egy VW-nél pl. annyi egy vezetéstámogató rendszer release tesztje, hogy 5(!), írd és mond öt autóval mérnek egy hétvégén. Ezzel szemben a Tesla van, amikor 100.000 mérföldről küld be adatot és van, hogy szólnak, hogy rossz az algoritmus, mert a classifier-erük szerint szignifikáns difi mutatható ki.
A beszállítók meg még most sem értik, hogy 10 év múlva már nem az fog pénzt érni, hogy adnak egy sávtartót a VW-nek valami sávtartásra kihegyezett logikával, hanem az, hogy ki lesz képes a szenzorokra úgy algoritmust rakni, hogy az jól működjön. És baromira nem fog számítani, hogy ki gyártja a szenzort, mert ha van elég adatot és egy jól tanítható algoritmusod, akkor csak mérni kell. Azt meg egy Tesla pl. az összes autójával tud. A verseny itt most erről szól. A Google arra jutott, hogy ez nem megoldható és kell lidar sokezer dollárért, aztán az csak olcsóbb lesz idővel. A Tesla sensor fusion-re és data mining-re tesz, a többi gyártó meg nagyjából nem érti ezt az egészet és próbál beleugrani a létező rendszereik integrálásával.
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
#06658560
törölt tag
Amit felsoroltam, a Toyota esete konkrétan megtörtént, konkrétan e miatt haltak meg. A többi elméleti hiba- maximum nem tudunk róla, hogy fejlesztés során megtörtént-e, s soha nem is zárható ki teljesen. Magyarul azon állításod, hogy soha nem bíznád az életed gépekre, eme elméleti hibák bemutatásával meg lett cáfolva, miszerint bármikor, amikor eme eszközök működnek, az életed rájuk van bízva.
-
Drótszamár
őstag
A fenti vitába nem kívánok belefolyni, csak egy saját tapasztalat:
Nekem vettem már el az ABS a fékerőt, mert blokkoló kereket érzékelt ott ahol nem volt. Szerencsére nem szaladtam bele az előttem megálló autóba. A fék felengedése után észrevette hogy hibás a jel, kivillant a hibalámpa, kikapcsolta magát az ABS, és a következő lenyomásra már működött rendesen a fék.
/valószínűleg döglődő jeladó volt a hiba oka/
( 2b || !2b ) az itt a kérdés...
Új hozzászólás Aktív témák
- Nikon D5300 + objektív, makulátlan vadonatúj állapotban
- Új LENOVO THINKBOOK 13s G3 "Kis Gamer" Ultrabook 13,3" -50% Ryzen 5 5600U 8/512 WUXGA IPS RADEON 2GB
- -100e Ft Dell Latitude 5440:i5 1345U,16GB,512GB,Iris Xe,vil.MAGYAR bill,Win11, 3 év Dell NBD gari
- Rózsaszín Párduc , i5 12400F , RTX 2060 , 16GB 3200MHz , 512GB NVME , 500GB HDD
- Épített számítógép Ryzen 5 1660TI
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen