Új hozzászólás Aktív témák
-
cami][us
senior tag
Sorry Dave i can't do that. Azért sakkban biztos jó.
-
Syl
nagyúr
Egy oprendszernél még csak érthető hogy kiadnak bétát tesztelésre, de egy autóhoz pilótát?
Never let your sense of morals prevent you from doing what's right.
-
macman507
aktív tag
Lehet nem "automata pilóta" teljesen, de ha csak bizonyos körülmények között működik jól, akkor eleve minek kiadni, fejlesszenek még rajta. A cikkben lévő videóból jól látszik, hogy szar az egész, ráhúzza a kormányt a szembejövőre.. a csipogásról nekem bombarobbanás jut eszembe
[ Szerkesztve ]
1hs,.2HS,.3HS, yay! ;)
-
Stauffenberg
nagyúr
Nem értem a Tesla miért nyafog, hogy az emberek nem értik a rendszer lényegét, miközben a neve Autopilot. Nevezzék inkább sávtartónak vagy asszisztensnek, de ezzel a névvel csak félreértést generálnak, ahol a user error éppen nem valami piszlicsáré következmény, hanem emberek élete akár.
Egyébként meg elég gáz, hogy egy "béta", nem tökéletes rendszer kaphat típusengedélyt a közlekedési hatóságtól. Nem egy szórakoztatóelektronikát működtető rendszerről beszélünk, hanem emberek életéről.
Hozzátenném, hogy az önvezető autó koncepciójának híve vagyok, de én nem engedném forgalomba amíg nem képes kellően szigorú szabályoknak és előírásoknak megfelelni.
-
cami][us
senior tag
Az érdekes bug, hogy becélozza a szemközti sávban haladót. [link]
-
MODERÁTOR
Ha valakit érint és occsón szabadulna a vérszomjas Teslájától, akkor egy húszéves Swiftet beszámolva szívesen átveszem tőle.
<-ƘƘ->
-
Tigerclaw
nagyúr
Mintha a Google önvezető autóit nem engedték volna ki a forgalomba ilyen hamar. Ők évekig amolyan zárt szimulált városban furikáztak, mielőtt kimehettek forgalomba szintén évekre tesztelni bizonyos megkötésekkel. Lehet hogy "lassítani" kellene a Tesla fejlesztési tempóján...mármint a szabályozók oldaláról.
Lehet hogy a szervek abból indulnak ki hogy más cégek is már ott tartanak mint a Google, ezért velük már nem olyan szigorúak, mint a Google-vel sok évvel ezelőtt.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tomy Yayo
senior tag
A hibát ott követték el, hogy AUTOpilot néven adják el. Ettől függetlenül biztos vagyok benne, hogy minden vevőt nyomatékosan tájékoztatnak a dologról. Persze ha valaki másodkézből veszi mondjuk, és eléggé hülye...
@Tigerclaw: a különbség, hogy ez nem önvezető, ezért mehet forgalomba. "Csak" nagyon durva vezetéssegítő rendszere van, aminek nem kell olyan durva szabályozáson átmennie, hiszen már máshol is használatos technológiákat használ, csak kicsit több mindenre segít rá.
[ Szerkesztve ]
Régi megbízhatóságom: http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=Tomy Yayo
-
.mf
veterán
majdnem, mert itt a gép teszi meg.
Syl: bennem is pont ugyanez fogalmazódott meg.
Stutga: szerintem nem a legjobb a hasonlat, mert elég prűd népség (bár ha a "prom night" jelenséget nézzük, még abban is van valami), sokkal jobb párhuzam szerintem a fegyverek. Pont nemrég olvastam egy cikket, hogy egy/a texasi egyetemen nemrég volt egy lövöldözés, ennek ellenére egy olyan törvényt akarnak bevezetni, ami az egyetemen is legálissá teszi a rejtett fegyverek viseletét. Ezellen a diákok egy tüntetést indítottak, táskájukra műbrokikat aggatva, ugyanis azért obszcenitásért és közszeméremsértésért akár 500 USD-ig terjedő büntetést is lehet kapni, miközben a rejtett fegyverek legálisak lehetnek.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Silentfrog
veterán
Jelenleg ez olyan stádiumba van mint amikor 14 órás vezetés után átadom a kormányt az asszonynak.
Hiába nem én vezetek az anyós ülésről figyelem az utat, a forgalmat, az útirányt, mert hiába van 10 éve jogsija képes a 40-es táblánál 130-al hajtani.
Vezet, de ez nekem nem segítség! -
Crafter32
őstag
Én nem engednék ilyen autót az útra. Nem lesz képes balesetkor azt elkerülni féktávon belül (csak taposni fogja a féket, mint egy öregasszony ahelyett, hogy a kukorica között landoljon) és csak az előtte haladó gépkocsit figyeli (szerintem) 4-5 autóval nem néz előre. Tehát aki előttem megy vétkezni fog akkor az én autóm is bumm. Rengeteg ember meg fog halni értelmetlenül. Nagyon buta emberek autója lehet ez csak, aki igyis úgyis meghalt volna egy egyszerű balesetben. Én sem magamat nem, de főleg a családomat nem bíznám erre a vacakra.
[ Szerkesztve ]
-
sirály12
őstag
Ezek után bármelyt tesla tulajdonos meg akarna szabadulni a kocsijától, én feláldozom magam és elfogadom ajándékba.
Mit nem adnék egy ilyen vacakért.Amúgy meg lesz ez majd jobb is!
Én szárnyalnék, de nem hagyják.
-
rudi
nagyúr
válasz Silentfrog #12 üzenetére
Pont erre gondoltam én is. Hogy ha ilyennel vezetnék talán még jobban figyelnék, mint ha magam tartanám a dolgokat az irányításom alatt. Mert nem csak a forgalmat kellene figyelni, hanem azt is, hogy mikor fog mellényúlni az "autopilot".
Sejtem, hogy ennek a rendszernek a hivatalos, engedélyezéskor jegyzett neve és leírása valami "intelligens vezető segítő, balesetmegelőző" és a használati leírásban is így hivatkoznak rá, csak valami debil marketinges kezdte el autopilótának kívni és arra kattantak rá az macsik.
[ Szerkesztve ]
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
Silentfrog
veterán
Ebben a formában olyan mind ha én lennék az aki tanítja az autót vezetni. Ha rosszat csinál akkor közbeavatkozok. Ez sokkal fárasztóbb mint ha én vezetnék.
Én a 15 órás út után se megyek neki senkinek,de arra már nem lennék képes , hogy "más" hibáját korrigáljam.
Egy vészfékasszisztens, egy ,vagy sávelhagyásra figyelmeztető rendszer sokkal nagyobb segítség mint a jelenlegi állapotában ez az Autopilot ,mert ezeknél nem hinném azt, hogy valaki más vezet.Nem mindegy, hogy én vezetek és nekem segítenek, vagy más vezet és én segítek neki. az utóbbi minden körülmény között fárasztóbb![ Szerkesztve ]
-
xmaas
őstag
Mi ebbe a nagy huha? Tobb gyarto is mar csomo ideje teszteli az ilyen autokat meg a Tesla sehol se volt nem ertem mia a hihetetlen hir ertek itt
-
xmaas
őstag
válasz Silentfrog #19 üzenetére
En elsore nem kuglira gondoltam , hanem azokra akik mar 2012 korul teszteltek mar az ilyen onvezeto kocsikat/rendszereket mint peldaul egy Volvo vagy Mercedes , nem most talalta fel a spanyol viaszt se a kugli se a Tesla na de sebaj a lenyeg hogy van min csodalkozni
-
Ga
tag
Ebben mi a forradalmi? Az új VW Passat szériában a sáv+távtartó asszisztens pont ugyanezt tudja...
Bár inkább izgalmas, mint vezetőt segítő pihenő funkció...
Szinte garantált a váratlan fékezés/irányváltás, amíg nincs xTFlops AI az autókban... min1ikben természetesen... aztán egy Trabi felborítja az egészet -
AAAgold
senior tag
válasz Silentfrog #17 üzenetére
"Egy vészfékasszisztens, egy ,vagy sávelhagyásra figyelmeztető rendszer sokkal nagyobb segítség"
ez elvileg pont ez, csak okosan autopilot-nak nevezték el és ettől azt hiszik páran, hogy elvezeti helyettük az autót... igaz, ezek a rendszerek egy bizonyos szintig tényleg képesek elvezetni az autót maguktól
"Miért imádják az aranyat? Nem lehet megenni..."
-
senior tag
válasz Stauffenberg #5 üzenetére
"Nevezzék inkább sávtartónak vagy asszisztensnek, de ezzel a névvel csak félreértést generálnak, ahol a user error éppen nem valami piszlicsáré következmény, hanem emberek élete akár."
Maximálisan egyetértek veled ! Ez egy vicc . Azt én sem értem hogy egy ilyen "izé" hogy kaphatott engedélyt
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
jacint78
addikt
Elfelejtették, hogy az amcsik egy kicsit egybitesek.
type your text here..
-
nyisziati
veterán
válasz Stauffenberg #5 üzenetére
Ennyi.
Forgalomba engedni egy ilyet... Egy öngyilkos terrorista jobban vezet.
-
30z.Samu
félisten
Én eleve azt nem értem, hogy az ember miért akarja azt, hogy a gép vezessen helyette autót. Oké, kényelmes, meg minden, de akkor ezzel erővel jogosítványt se tegyük le, meg ne tanuljunk meg vezetni. Mert minek, a gép fog vezetni helyetted, ha egyszer kifejlesztik normálisan ezt a dolgot (már pedig ki fogják). Az automata váltót még megértem, több mindenre kell figyelni a forgalomban, jól tud jönni, ha a váltással nem kell bajlódni. De én személy szerint én nem engedném, hogy egy gép teljes körűen irányítsa az autót, amiben a családom ül.
[ Szerkesztve ]
Sic Parvis Magna
-
#06658560
törölt tag
Figyelembe véve a"marketingvideókat", amik a megjelenésekor kikerültek, az emberek semmi rosszat nem csinálnak, ha elengedik a kormányt. Amúgy meg vezetéssegítő, amit használva mindent te csinálsz, csak a gép még szoptathat is. Mondom én, hogy a Tesla hülye az autóiparhoz.
-
nagyúr
Pedig gondolj bele, hogy egy mozgáskorlátozott embernek szinte kitárul a világ vagy ott vannak a "hétvégi vezetők" akik sokkal kevesebb gyakorlattal rendelkeznek mégis néha autóba ülnek, de később akár a gyereket is be lehet ültetni az iskolánál és az autó hazaviszi, nincs csavargás vagy olyan, hogy elkapják útközben a rosszarcúak.
Rengeteg új lehetőség nyílik ami biztonságosabbá, könnyebbé teszi az ember életét persze sok munka van még vele de ha eléri a sci-fi filmekben látott önvezetést akkor tényleg forradalmi újítás lesz.
Thanos was right.
-
30z.Samu
félisten
Ez is egy szempont, biztos más több fantáziát lát benne, mint én. De én egyelőre szkeptikus vagyok, az emberi tudásban jobban bízom. Hozzáteszem, akkor esetleg jól jönne, ha hulla fáradtan kell valahonnan hazamenni és kicsit "besegít" a vezetésben.
[ Szerkesztve ]
Sic Parvis Magna
-
8th
addikt
Sosem adnám az irányítást egy gép kezébe. Soha, semmilyen körülmények között.
-
Johnny001
senior tag
Hi!
Ez jutott eszembe a gyilkos autóról:
By.: Johnny
[ Szerkesztve ]
Bp. XVIII.- Pestszentimre 06309060893
-
#33253120
törölt tag
-
nagyúr
De honnan tudod hogy hogy adták ki?
- Hé Frank! A fék kód még 10-ből 4-szer késve reagál.
- Nem baj Bob, majd elnevezzük bétának és teszteltetjük emberekkel éles forgalomban. Mi történhet?
- Oké, Frank!Neked a témával kapcsolatos általános félelmed manifesztálódik abban, hogy biztos úgy adták ki, hogy életveszélyes bugok vannak benne.
Thanos was right.
-
Syl
nagyúr
Akkor ez mi a cikkben:
"újra felhívják arra a figyelmet, hogy a még béta-verziójú rendszer nem teljesen automata"Lehet itt lovagolni azon, hogy a felhasználó a hülye (Steve Jobs után szabadon), de attól itt még van némi fekália a palacsintában.
Never let your sense of morals prevent you from doing what's right.
-
dajkopali
addikt
érdemes elolvasni a hivatalos bejelentést, két héttel ezelőttről - hihetetlen rizsa, pl. ahogy itt tekeregnek:
cím: "Your Autopilot has arrived"
a szövegben: "The release of Tesla Version 7.0 software is the next step for Tesla Autopilot"
ugyanezen a napon mondta Musk: "Over time, long term, you won’t have to keep your hands on the wheel—we explicitly describe this as beta.""fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
nagyúr
"jelenlegi állapotában az Autopilot csak autópályán működik megbízhatóan és kielégítően. A közzétett felvételek pedig azt mutatják, hogy a vezetők ezeket a tanácsokat nem fogadták meg."
Amúgy egy dolog, hogy valaki a saját életét meri kockáztatni és szembe megy a gyár utasításaival de itt a videókban más emberek életét is veszélyeztetik. A rendőrség nyugodtan megbüntethetné őket, de ez csak az én magánvéleményem.
[ Szerkesztve ]
Thanos was right.
-
rudi
nagyúr
Igazából, ha összehasonlítod azt, ami valószínűleg a manuálban van (csak kisegítő, fogni kell a kormányt, nem vezeti magát, csak autósztráda) és amit a marketingesek mondtak (autopilóta, korszakalkotó stb.), akkor amcsiban könnyen lehet, hogy rájuk lehet verni egy "hazudtatok nyilvánosan, félrevezettétek a népet" kártérítési pert. Tudod, volt az a "Red Bullos szárnyat nem adó per", amit megnyert egy nagyokos, mert perelte az energiaitalosokat, ugyanis nem nőtt szárnya, pedig a reklám azt sugallta, hogy fog neki.
[ Szerkesztve ]
Resistance Is Futile. You will be assimilated!