- Vírusirtó topic
- Olimpia: az AI majd törli a sértő bejegyzéseket
- Bittorrent topik
- Padavan firmware
- Álláskeresés, interjú, önéletrajz
- Facebook és Messenger
- Microsoft Office és Office 365 topic
- Mesterséges intelligencia topik
- Betelik a pohár: nagy igény lenne a gyorshajtás-ellenes technológiára
- DIGI internet
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
dqdb
nagyúr
válasz Doki-HUN1978 #24796 üzenetére
A laza küllő adhat kattogó hangot?
IgentAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
Tamoo
MODERÁTOR
válasz Doki-HUN1978 #24796 üzenetére
A szoros is.
-
bubi92
őstag
válasz Doki-HUN1978 #24837 üzenetére
én annó mikor megvettem a polarx-emet ott helyben átnézték, meghúzták, bekenték... mondjuk magellán bolt-ról van szó kicsit más téma. de a lényeg, hogy ingyé, 3 hónap múlva visszamentem, utánhúztak, stb stb... ingyé
-
venember83
nagyúr
válasz Doki-HUN1978 #24877 üzenetére
Azért azt is vedd figyelembe, hogy autóknál elég sok fékolajról van szó, és az érezhető fékerőromláshoz ezért elég sok levegőt kellene felvennie, míg biciklik esetében pár milliliter fékolaj van a rendszerben.
-
fpeter07
veterán
válasz Doki-HUN1978 #24927 üzenetére
Nem veszélyes az áruk, majd hétvégén kipróbálom. Kíváncsi vagyok mit tudnak a gyakorlatban.
-
ludsimon
veterán
válasz Doki-HUN1978 #24956 üzenetére
A Te hibád, mert a zebrán ugyan úgy elsőbbséget kell adnod.
Leszállsz és áttolod.
Én nem értem sokaknak miért olyan nehéz ez a művelet.undefined
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Doki-HUN1978 #24956 üzenetére
Ha nincs külön jelzés, akkor egy autós egy zebrát megközelítve, arra számít, hogy ott egy gyalogos fog átkelni. Egy gyalogos relatív lassan (főleg zebra közelében), max. 5 km/h-s sebességgel közlekedik. Tehát az autós úgy közelíti meg a zebrát, hogy egy 5km/h-s sebességű átkelő lehet rajta, és ez alapján nézi meg az út két szélét, hogy számíthat-e valakire. Ezzel szemben te 20-30km/h-val fogsz átrepülni az úton (főleg, hogy a biciklisek nem szeretnek megállni). Ehhez gyakorlatilag olyan szinten meg kéne állnia, mint ha kereszteződésben kéne elsőbbséget adnia. Viszont a zebrákat nem erre tervezték.
Tehát ezért nincs elsőbbséged zebrán, mert az autós jó eséllyel nem tudná megadni, nincs ideje reagálni. Továbbá megjegyzem, nem is nagyon értem, hogy zebrára hogy keveredik az ember biciklin ülve, amikor járdán csak akkor biciklizhet, ha az úttest erre nem alkalmas Nyilván ez költői kérdés volt...
Viszont ez csak a "sima" zebrára vonatkozik, amikor kerékpárút, és kerékpáros zebra jelölés van (sárga négyzetek), ott természetesen elsőbbsége van a biciklisnek a biciklin ülve is. -
nagyúr
válasz Doki-HUN1978 #24970 üzenetére
Én bevallom nem szoktam leszállni ha nem muszáj. Viszont igyekszem alaposan körbenézni és csak akkor átmenni ha az autós jelzi hogy mehetek. Meg persze ilyenkor meg is köszönöm.
Més que un club!
-
venember83
nagyúr
válasz Doki-HUN1978 #24972 üzenetére
Nem érdemes. Kinek jó az, ha elkapja a hátsó kerekedet? Legyünk toleránsabbak egymással.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Doki-HUN1978 #24970 üzenetére
Én akkor tekertem utoljára járdán, amikor ~6 évesen kitámasztókerekessel repesztettem
Azóta ha túl nagy kerülő lenne nem járdán menni, akkor inkább leszállok és azon a pár méteren tolom. -
ludsimon
veterán
válasz Doki-HUN1978 #24970 üzenetére
"Gondolom Te minden zebra előtt leszállsz és áttolod a kerékpárod?!"
Így van, adott körülmény határozza meg, hogy ha tudom mennyire 'előzékenyek' az autósok ott inkább zebrán próbálkozok, ahol persze nincs lámpa. 1 db ilyen szakaszt ismerek Budapesten.
"Feltéve ha kerékpárra mersz ülni járdán, mert ugye gondolom Te annyira "polír csávó" vagy, hogy soha még csak járda közelébe sem mész a kerékpároddal?!"
Szabály szó szoros értelmében 'járdázok', hogy ha azt járdázásnak hívják, hogy a menet irány szerinti jobb oldalról útról felmegyek a járdára és ott szállok le, nem pedig az úttest közepén szállok le. Úgy gondolom így a helyes.
Illetve ahol nincs más lehetőség, nincs út ott úgy csinálom, hogy addig megyek ameddig tudok az úton, utána bemegyek arra a 20 méterre 'járdázni', mivel bokrot ugrani még nem tanítanak biciklivel.
Célforgalom szempontból lehet járdázni attól függetlenül, hogy nincs meghatározva a szabályban. Persze akkor, ha valóban nincs más odavezető út.
A postás is ilyen például.undefined
-
tvamos
nagyúr
válasz Doki-HUN1978 #24972 üzenetére
"Legközelebb az ilyennek befékezek, had kapkodja a kormányt, meg a levegőt."
Ez igen jo modszer az oktatasra, csak nem tudod meg, mi lett az autos buntetese, ha elcsap, es meghalsz! Kar egymassal szivozni, gondolj bele, hogy mi van akkor, ha szimplan figyelmetlen, te meg szandekosan belemesz egy ilyen csinybe!
No nem akarok en senkit oktatni, nincs arra nekem erkolcsi alapom, max. a fiamat, mer' az meg ugye muszaly. (No olyankor azert leszallok, es attolom a zebran. Nem megyek a 4 savoson a belso savban... bla-bla-bla...)
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
tzimash
őstag
válasz Doki-HUN1978 #24988 üzenetére
-
D.Orion
veterán
válasz Doki-HUN1978 #24954 üzenetére
Köszi, de ez nekem kicsi szerintem. 22"-os vázhoz mekkora kerekek tartoznak?
venember83: Előre is köszönöm.
[ Szerkesztve ]
-
Toomy
senior tag
válasz Doki-HUN1978 #25093 üzenetére
Tökéletes a z elmélet Mindig 1-et max. 2-őt húzol ugyanazon oldalon, egymás mellett és pörgetsz, hogy mi változott utána újra és újra ez a két fázis. Amíg meg nem vagy elégedve a munkáddal.
-
tvamos
nagyúr
válasz Doki-HUN1978 #25093 üzenetére
Az, hogy igy meg tolyast fogsz bele varazsolni!
(En inkabb a kerekpar szervizt ajanlom, hacsak nem "kigyakorolni" akarod a kerekcentirozas muveszetet!)"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
szki
őstag
válasz Doki-HUN1978 #25106 üzenetére
Tudok centrírozni. Sokat kell gyakorolni. Nem csak mindig húzni kell a küllőt, hanem néha lazítani is. De egyszerre csak 1 v. 2 küllőt szabad csavarni. 1/4 fordulatokkal, apránként lehet elérni a célt. Persze függ a nyolcas nagyságától is a tevékenység.
Fűztem már át kereket is, mert agyat cseréltem. Épp hétfőn, a csomagos túrán meg két küllőm törött hátul a csodás magyar utakon Sopronnál. De szerencsére még nyitva bolt a bicajbolt, és kaptam küllőket. Küllőkulcs meg mindig van nálam
Elég messze vagyok Tőled, ha hozzám hoznád a nyolcast kivenniA tegnapi laza 50-es után ma is egy 50-est tekertem, de már gyorsabb tempóban. Holnap meg egy még gyorsabb 50-80-at kellene, vagy futni egy 21-est terepen Ki kell használni a jó időt, amíg lehet!
-
sanzi89
addikt
válasz Doki-HUN1978 #25335 üzenetére
Igen.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
D.Orion
veterán
válasz Doki-HUN1978 #25396 üzenetére
-
rétisün
veterán
válasz Doki-HUN1978 #25543 üzenetére
köszi!
esetleg datára, szétdarabolva?(#25545) DonThomasino: általában igen, főleg ha mindig a pedál ugyanazon állásánál kattan. de sok minden lehet....monoblokk/középcsapágy, pedál, hajtómű.
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
sanzi89
addikt
válasz Doki-HUN1978 #26629 üzenetére
Újabb érv a világos mellett.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
Toomy
senior tag
válasz Doki-HUN1978 #26821 üzenetére
Mindenkinek aki jön a Velence körözésre.
A 70% esélyem feljavult 95%-ra. Most próbáltam ki a lélegző ruhadarabokat amiket a decatlonba vásároltam.
Találkozó a vonatállomás környékén! A vonatot nézzétek ki! Jó lenne ha 7-kor már találkozhatnánk , mert fél óra biztos elmegy a kérdezősködéssel és a regisztrációval... De az sem baj ha előbb! -
csabi94
őstag
válasz Doki-HUN1978 #27007 üzenetére
Egyszerű. Nincs rá pénzem.
A montival lehet országutizni, de fordítva nem lehet, ezért van egyenlőre montim. Amint nyári munkából összeszedek annyit amennyiből egy jobb outit lehet venni, országútival fogok menni.
A monti marad mindenképp, hiszen itt lakok a Vértes lábánál, és azt is nagyon szeretem. -
Toomy
senior tag
válasz Doki-HUN1978 #27007 üzenetére
Mert úgy túl könnyű lenne Neki Hihetetlen hogy mit bír művelni azzal a monstrummal az aszfalton
[ Szerkesztve ]
-
csabi94
őstag
válasz Doki-HUN1978 #27064 üzenetére
Ez azért van, mert terepen nem vagyok még elég gyakorlott. Voltam sokszor olyan sráccal a Vértesben, aki 10 éve nyomja, és elképesztő, hogy hogy megindul lefele, én meg csak fosok, és attól félek, hogy ez versenyeken nagyon kevés lenne. Egyébként meg azért is van, mert pont így jött ki.
És terepen felfele nagyon hamar végem van, országutat jobban bírom még így montival is. Gondolkoztam már rajta, hogy akkor mért nem outim van, de rá akarok állni a montira is, és a kettőt együtt csinálni, szóval kell a monti. Főleg így, hogy sikerült egy Wenson Master vázat venni, nem adnám a világért se.[ Szerkesztve ]
-
raczger
őstag
válasz Doki-HUN1978 #27076 üzenetére
Nagyon is sok minden dől el lefelé is, ugyanúgy, mint fölfelé.Egy-egy hosszabb lejtőn maratonon egy kicsit lassabbal szemben 5 perc különbség is lehet, felfelé is sok ez a differencia, nem biztos, hogy a másik visszahozhatja.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
Vasinger!
nagyúr
válasz Doki-HUN1978 #27076 üzenetére
Lefelé sem mindegy, hogyan mész:KATT
-
dqdb
nagyúr
válasz Doki-HUN1978 #27124 üzenetére
-
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
venember83
nagyúr
válasz Doki-HUN1978 #27124 üzenetére
Javaslom, hogy kezdj el nézni XCO versenyeket, ott nyilvánvalóan látszik, hogy lefelé is előznek, aki lefelé lassú, az általában nem egy pozíciót veszít, hanem lassan átgázolnak rajta többen is, felfelé pedig sok esetben nehéz előzni, nem tudja visszavenni az elvesztett helyeket, mivel sokszor csak egy járható nyom van. Netán elindulhatsz versenyeken is, hogy rágyere, milyen sokat jelent a gyors lejtőzés.
-
csabi94
őstag
válasz Doki-HUN1978 #27174 üzenetére
Így van.
Amúgy tök jó, hogy a város (kisváros) végéből 4 perccel a becsengetés előtt indulok vele, és beérek. Azért meg lennék lőve, ha ellopnák, de nem kell senkinek, legalábbis az elmúlt 2 évben nem kellett, pedig állt már egy pár helyen. Volt, hogy eleredt az eső, aztán inkább másnap vittem haza a K&H elől.
[ Szerkesztve ]
-
salieri.
őstag
válasz Doki-HUN1978 #27210 üzenetére
Ugyan nem tudom milyen fullyt próbáltál ,de ha az RP23 lockolva van gyakorlatilag merev a gép.
-
D.Orion
veterán
válasz Doki-HUN1978 #27210 üzenetére
Eddig én se, de csak jót mondhatok róla. 30km/h-val enyhe 2-3° -os lejtőn fékezve is nagyon hamar megáll a gép. Sikerült belőnöm úgy az első telót, hogy nagyobb fékezéskor nagyon sok energiát elnyeljen, de még eleget adjon át az első keréknek ahhoz, hogy ne tudjon blokkolni. Így se én nem repülők előre, se az első kerék nem blokkol. Hátsó féket szinte alig használnom, mert nagyon hamar blokkol, hiába nehezedek rá.
Most már esik az eső így nem megyek le a garázsba, de holnap csinálok róla képet. Úgy kell elképzelni, hogy nem bovden van, hanem hidraulika folyadék. Ha a fékkart behúzom, akkor a csőben lévő folyadék nekinyomja a fékpofákat a felninek. Csak maga a fékpofa mozog ki-be, a szerkezet többi része teljesen fix.
Videó róla, igaz német, de a videón jól látszik minden.
[ Szerkesztve ]
-
venember83
nagyúr
válasz Doki-HUN1978 #27218 üzenetére
Pedig nem nagy dolog, lenyúl az ember, és kiválasztja a propedal, teljesen nyitott vagy teljesen zárt pozíciót. Mondjuk én lusta vagyok és folyamatosan PP állásban használom. Sajnos úgyse az első helyek egyikéért megyek, akkor meg minek hajlongani?
-
ludsimon
veterán
válasz Doki-HUN1978 #27295 üzenetére
Igen, azért vagyunk. A kereső pedig azért van, hogy megkönnyítse az életünket, vagy nem?
Az is segítség ha már 1x leírtad és kikeresni, nem értem most ezzel mi a problémád?[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
válasz Doki-HUN1978 #27298 üzenetére
Akkor elnézésedet kérem, hogy megzavartam lelki nyugalmadat!
Kissé tényleg arrogáns módon válaszoltam, ez igaz.Keresőt pedig tessék használni!
undefined
-
Xantomas
őstag
válasz Doki-HUN1978 #27298 üzenetére
Mivel iszonyatosan pörög a topic, így nagy a valószínűsége, hogy a felmerülő kérdések igen nagy hányada korábban már téma volt.
Érthető Ludsimon reakciója, még akkor is, ha picit túllőtt is a célon, de van benne valami, hogy ott a kereső, mert a szokásos tavaszi kérdések, mindig újra, és újra felmerülnek.
(ettől függetlenül még senki sem vette a bátorságot, hogy nyitóhsz-be összeszedje ezeket a kérdéseket, és a standard válaszokat rá)mod: tessék, megint lassú voltam
[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
nagyúr
válasz Doki-HUN1978 #27298 üzenetére
Hagyd, nekem csak ez nem tetszett:
"Rögtön jönnek ezzel a laikus autósok, meg akik nem értenek hozzá, hogy a biciklis a bicikliútra való meg járdára... aha, persze..."Olyan volt mintha annak tekintene pedig nyilván ha nem bringáznék nem is néznék ilyen fórumot mert nem érdekelne. De "szerencsére" kb 4 szemszögből van szerencsém tapasztalni a közlekedést nap mint nap (gyalog, kerékpárral, autóval, tömegközlekedéssel).
Abban igaza van hogy kereshetem volna. Persze a stílus már más kérdés.
rétisün: ebben van valami. Ide jár moderátor (na ezen agyaltam hogy meg merjem kérdezni)?
[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
Gery15
addikt
válasz Doki-HUN1978 #27471 üzenetére
Nem értek hozzá, de pénzt sem szeretnék kiadni érte, hogy még jobban elkúrják... itt ahol lakom elég gány munkát végeznek... lehetetlen elmagyarázni?
HyperX
-
fpeter07
veterán
válasz Doki-HUN1978 #27471 üzenetére
Viszont ha nem próbálkozik, sosem fogja megtanulni. Végső esetben mindig ott vannak a szakik.
-
ludsimon
veterán
válasz Doki-HUN1978 #27531 üzenetére
Atya ég mennyibe kerül!
De mi ez egyáltalán?Állóképesség növelő vagy mi?
undefined
-
ludsimon
veterán
válasz Doki-HUN1978 #27594 üzenetére
Szerintem meg nem. Azért 36-38 km/h sebességet el lehet érni legálisan, nem 1 példát tudnék mondani akit ismerek szerény baráti köreimből és nem doppingolnak.
Akik 42 ++ km/h átlagot mennek abban én sem vagyok teljesen biztos, hogy tiszta!
Van egy bizonyos szint, ami felett nem lehet emberi erővel elérni.NEM BOLYOZÁSRA ÉRTEM!
Arra, hogy mittudomén, most volt Pelso-n, megszökött valahol elején az a Vigh és végig szökésbe volt és úgy ért be. Azért az elég igen..... khm.. ÉRDEKES inkább azt mondom.Egy közel 300 fős amatőr/profi versenyző brigád se tudja beérni BOLYBAN azért az picikét gyanús na.
De hát Ő tudja. Nekem nem az lista eredmény a cél, hanem a saját kitűzött célom. Persze indulni fogok versenyeken, ahogy a Tour de Velencei-tón is indultam, de nem a listaeredmény fog érdekelni. Lehet lesz olyan, hogy az fog érdekelni. De egyelőre még a gondolataim közelébe sincs arra gondolni, hogy valaha 20 alatti eredményt érek el.
A kitűzött célom nem titok, egymagam szeretném elérni a 36 km/h átlagot 100 km-en.undefined
-
JColee
őstag
válasz Doki-HUN1978 #27597 üzenetére
Szerintem menj el egy hosszú távú túrára. Ott megérted a dolgok lényegét.
-
D.Orion
veterán
-
JColee
őstag
válasz Doki-HUN1978 #27599 üzenetére
Ez az egész ilyen-olyan átlag tartható csodabogyók nélkül, de afelett már lehetetlen dolog szerintem kicsit vicces. Kb olyan, mint az akármilyen vga topikban az fps-ek méricskélése.
-
JColee
őstag
válasz Doki-HUN1978 #27606 üzenetére
Hagyjuk. Ez az állandó faszméregetés a nevetséges, de úgy látom, ti nem érzitek.
-
tjokai
senior tag
válasz Doki-HUN1978 #27626 üzenetére
Igen, újat szeretnék. De ha tudsz mutatni nagyon szép állapotú és minőségi használt bringát, szívesen megnézem és kitudja, lehet h meggondolom magam...
Sajnos én nem nagyon értek még ahhoz h mi a jó vétel és mi a jó minőségAkkor jól gondoltam a vázméretret, köszi a megerősítést
[ Szerkesztve ]
Üdv!
-
D.Orion
veterán
válasz Doki-HUN1978 #27621 üzenetére
Szerintem zárjuk le kettőnk közt ezt a témát, mert semmilyen formában nem tolerálom, hogy ha akármilyen kis mértékben is csak lehülyéznek mikor tudom, hogy igazam van. Szóval ne üzengess itt nekem még fél mondatokban sem, mert ennél provokatívabb troll nem is lehetnél ebben az esetben. Sajnálhatod, hogy te nem ismersz olyan embereket akik képesek valami olyanra ami nem átlagos. Egyébiránt megjegyezném, hogy 12 évesen az akkori általános iskolai tanárommal legyalogoltam egy 50 km-es távot a Vértesben keresztül kasul, biztos én is doppingoltam, már nem emlékszem régen volt.
-
KaraDani
addikt
válasz Doki-HUN1978 #27638 üzenetére
"(#27633) KaraDani: És úgy nyomta le a hegyek királyát is?!"
Sose fogjuk már megtudni,de legrosszabb esetben is fair küzdelem volt, mert Pantaniról tudjuk, hogy doppingolt
(#27638): nem bizonyították, akkor honnan tudod?
[ Szerkesztve ]
-
JColee
őstag
válasz Doki-HUN1978 #27641 üzenetére
Armstrong is, csak ez nem nyert bizonyítást soha
-
tjokai
senior tag
válasz Doki-HUN1978 #27652 üzenetére
Na azért 400e ft-ot nem szánok biciklire 23 éven keresztül megvoltam a TESCO biciklivel, most h behalt, szeretnék picivel komolyabbat venni de ennyire nem fogok azért belemerülni.
A Capriolo Gila 2011/2012 modellt nézegetem most, gondolom az lehet a legkomolyabb a 4 modellem közül, mivel annak az akciós ára 70-84e ft, 120e ft-ról van leértékelve![ Szerkesztve ]
Üdv!
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- Steelcase acélvázas íróasztal/számítógépasztal 120x80x70cm kábelrendezővel 40kg
- Felújított Asus rog strix G15 G1512LI + ajándék, 2025.02.20-ig garis! /INGYEN FOXPOST!/
- BenQ PD3205U 4K Tervezői Monitor!32"/99% sRGB/Pantone/AQCOLOR/Type-c/Mac Ready/Beszámítás!
- Samsung Odyssey G8 Ívelt Ultrawide Oled Monitor!34"/Oled/WQHD/175hz/0,1ms/Freesync-G-sync/Beszámítás
- Ahh! DELL Latitude 3410 Tartós Profi Laptop -60% 14" i5-10210U 4Mag 16GB 512GB SSD FHD IPS