-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
rétisün
veterán
25 km melóbajárás: kellemest a hasznossal remek km-gyűjtögetéshez ilyen távolságra bicajjal járni. sajna nekem csak ~4 km a melóhely, ennyivel elég lassan gyűlnek a km-ek
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
rii
nagyúr
" ... Ráadásul TESCO-s mountain bike-val. ... "
nem a gép számít (:
durvábbakat mész (mentél) mint milliomos apuci gyermeke (nem bántás, csak realitás) , akinek a feneke alá betolták a félmillás gépeket3-ason mi is mentünk ... sz*r volt megtapsztalni a fizika törvényét miszerint a gyorsabban áramló anyag (kamion) felől kisebb a nyomás (szóval ellenkormányozni kell)
" .... Csak kár hogy akkor még nem voltak ilyen kütyük .... " naja ... :-/ nekem ez nagy fájdalmam
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
Doki-HUN1978
senior tag
Úgy látom egy újabb pedálkirállyal bővült a topic?!
Toomy! Menj montival, azon kevésbé gémberedik a nyakad! (esetleg camping-gel)Nem mellesleg, gratulálok a teljesítményedhez!
rétisün (#20327) : Költözz messzebb a munkahelyedtől, vagy keress másikat 2 várossal odébb és máris jobban gyűlnek a km-ek.
[ Szerkesztve ]
"A szórakozottság a zsenik erénye"
-
ludsimon
veterán
-
rétisün
veterán
többször eszembe jutott, hogy télen, amíg nem lehet bringázni el kéne kezdenem futni, de valahogy sose tudtam rávenni magam.
idén télen szerencsére talán két hét volt, amikor nem lehetett bringázni (itt alig volt hó az ország keletibb részeihez képest), szóval továbbra sem futok
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
szki
őstag
Majdnem egy félmaraton. Szerintem dicséretes futni is De csak ha épp nem lehet bicajozni valami miatt. Télen -10 C fokban, szélben, hóesésben futottam is, mert bicajozni nem lehetett.
(#20635) rétisün: Erősen gondolkozok jövő hétvégére egy 2x2x140-es tekerésben. De szerintem az eső elmossa, mert a Balaton lenne az úticél. És ott meg mindig esik az eső
[ Szerkesztve ]
-
rétisün
veterán
neked az 400 km fölött lenne
nekem 300 km (keszthely 45-50, attól függ merre megyek), szki-nek még több, mert ő messzebb lakik mint én.
tavaly voltunk, 2x is megcsináltuk, másodszorra 26.5-es átlaggal
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
rétisün
veterán
köszönjük!
nem volt nagy gyalogos forgalom, mert nem volt valami jó idő persze a 30 fokkal se jártunk volna jobban. ami még elrontja az egész balaton-kerülést, hogy sok helyen nagyon rossz az a kerékpárútnak csúfolt régi járda, illetve sok helyen nincs is egyértelműen kitáblázva, merre van tovább.
de nincs is végig kijelölt kerékpárút, sok helyen a tipikus balaton parti falu főutcáján mentünk, mert oda van kitáblázva a "balaton körút"
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
szki
őstag
Az álmokat valóra kell váltani! Az a nyak még gyógyulhat. Útitárs nélkül viszont ekkora távot nem szabad bevállalni! Szigetszentmiklóson található egy endomondos bicajos, aki komoly távokat teker Bár neki még át kell kelni a Dunán.
Én fittebb vagyok most, mint fele ennyi idősen, pedig akkoriban minden nyáron naponta kilométereket úsztam.(#20649) Toomy: Akkor majd megszervezzük. Itt a Dunántúlon nincsenek nagy távolságok rétisünnek, és nekem
(#20652) DemonDani: Épp ma vettem észre, hogy megint megérett a láncom a cserére. 1 év alatt 4-et nyújtottam ki. Meglesz az a karosszék!
[ Szerkesztve ]
-
dqdb
nagyúr
Hallottam már olyat, hogy igen, olyat is, hogy nem. Szerintem igen, de a gyártók úgyis elintézik neked a felhasznált műanyag alkatrészekkel Ezek 2-3 év bírnak ki rendszeres használat mellett, a csatok és szíjszorítók törnek-repednek, és pótalkatrészt szinte lehetetlen szerezni hozzájuk. Szerintem 3 évet célozzál meg, mint elvárt időtartam, maximum tovább bírja.
Pest középső részén jártas emberektől kérdezném: milyen a Pongrác út aszfaltminősége és mekkora rajta a forgalom?
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
Ha teljesen jó, nem estél vele, nincsen a szíj kibolyhosodva, a csatok eltörve vagy elrepedve, akkor én nem cserélnék a helyedben. Ha estél vele már, csak a sisak nem sérült annyira, hogy törjön is, akkor persze cserélném.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
Traxx
őstag
A fékeken kell majd mindenképpen állítani, különösen a hátsót éreztem gyengének...fe a fékpofák jó állapotúak. A kerekek szintén stabilan vannak rögzítve, még olajozás kell a láncnak, meg a bovdenek is kapnának egy keveset (ennek még utánalesek, hogyan is kell, egyébként mindkettő, tehát a fék és a váltó is Shimano...ha ennek van jelentősége a karbantartás szempontjából). Maga a váltó jó, annyi van, hogy gyárilag 24 sebességes, de 7-es racsni van rajta. Szóval egy fokozat kiesik, de nem nagy gond. Bringás szerelő felénk nem nagyon van, falusi vagyok. És 75 kg környékén mozgok
Ja és köszi a megerősítést
[ Szerkesztve ]
"Amúgy a lekvár leszedésre jobb módszer is van: le kell nyalni... elképzelem, ahogy egy nagy PH!-s procitesztben fLeSsék nyalogatják a procikat" by Male (Hűtőpaszta vs. lekvár 2. rész)
-
rétisün
veterán
szki a télen 38 km-ről járt be bicajjal gyűlt is neki szépen a km
én is bringával járok melóba télen-nyáron (ezen a télen 2x mentem gyalog, de a másodiknál simán mehettem volna bringával is, csak nem bíztam a helyi hóeltakarítókban ) de nekem csak ~4 km, azt meg bármikor le lehet tekerni.
a mai bringázáshoz: egyetlen rendőrt nem láttam, úgy látszik errefelé nem volt akkora ellenőrzés, szerencsére az idióta, ittas sofőrök is másfelé jártak.
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
tekeyagd
tag
-
rétisün
veterán
miért baj, ha megszakad?
de biztos van program, amivel össze lehet szerkeszteni 2-3 tracket. sőt, a zánkai útról szki .gpx-ét notepad-al szerkesztettem át, hogy csak addig legyen meg, amíg együtt mentünk, az ő további útját "leszerkesztettem"
én kölcsönkértem a balaton-körre tesóm mobilját, így (ha két részletben is) de legalább rögzítve van az egész napos tekerés.
(#21020) Bandi18: én váztáskában hordom. amikor eltévedtem, elővettem, megnéztem, hazataláltam
persze ez hosszabb úton nem igazán jó megoldás, de ha 2-3-4 kereszteződést meg tudsz jegyezni előre gps alapján (meg aztán táblák is vannak) nem is kell egyfolytában nézni.[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
rétisün
veterán
azt azért kérdezd meg majd, hogy 1.5 voltos szabvány ceruzaelemmel is működik-e, vagy csak a képen látható 1.2-essel, ami gondolom akksi
és persze várjuk a tapasztalatokat, mert ez akárkinek jól jöhet. ha beválik.
mod: rákérdeztem.
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
sanzi89
addikt
Én erre a problémára az alábbi megoldást találtam, mely igaz kicsit drágább, de hosszútávon szerintem jobb megoldás: WP2 II + Sanyo 18650 Li-ion.
Ez se az igazi, de ez az AA-s megoldás kifejezetten gyenge szerintem...
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
Xantomas
őstag
pont a napokban jutott eszembe, hogy kellene egy ilyesmi cuccot tervezni, mert az automatizált gyártórendszerek projektünk hozadéka, egy hasonló, 4 AA-s aksiról működtethető, kapcsolóüzemű áramgenerátoros kimenetű, tölthető táp.
Viszont, ha 1000 Ft-ért lehet ilyet venni, akkor nem éri meg, mert kb 800 ft az anyagköltsége az usb csatlakozóval, és az elektronikával együtt.De kiváncs vagyok, hogy ebben a dobozkában mi van, de valamiért úgy sejtem, hogy szimplán csak sorba van kötve a 4 aksi és az van az usb csati + GND lábaira kötve.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
sanzi89
addikt
Ez egy kicsit összetettebb kérdés, én még az én tudásom is elég felületes, de OFF-ban megpróbálom leírni az eddigi gondolataimat, remélem megfér ebben a topikban.
1. A mai microUSB-s telefonok stabil 5V-ot igényelnek töltési áramnak. Ez 4db ni-mh aksival aligha érhető el. Teljesen feltöltött állapotban cellánként 1.4V körül van a feszültség, ez 4 cella esetén 5.6V. Merülni pedig akár 0.9V-ig is lemeríthetjük. A gyártók a hasznos kapacitást - ami fel van tüntetve az aksin - ezen volt értékek közötti kinyerhető áram mennyiségével jelölik. Szóval a töltési feszültségünk 5.6V és 3.6V között lesz az aksik merültségétől függően. Kérdés, hogy az adott telefon töltést vezérlő áramköre ezt mennyire tolerálja, ha nem, akkor kb használhatatlan is ez a megoldás, az adott V tartományban, ami közel van az 5V-hoz (5.5-4.5V) az eredeti kapacitás töredékét tudjuk kinyerni. Kell valami, ami szabályozza azt, hogy bármilyen feszültségünk van, a kimeneten mindig stabil 5V legyen.
2. Ezért vásároltam a fent linkelt XTAR WP2 II li-ion aksi töltőt. Azon kívül, hogy egy elég jó minőségű töltőről beszélünk, van egy olyan funkciója, hogy a beépített USB csatlakozójára szabvány 5V-ot tud adni függetlenül attól, hogy a benne lévő feltöltött li-ion cellának mekkora a feszültsége. Ez általában 4.2 és 3V között mozog. Ezzel csupán az a gond, hogy minden átalakításnak, ennek is költsége van. Az USB kimenetet ha megterheljük 5V 200mA-rel, akkor ez 1W terhelő teljesítményként jelentkezik. Mivel a li-ion feszültsége más - a számolás egyszerűségéért legyen 3.6V - ezért azon 1W terhelés esetén 277mA-t szedünk ki az aksiból. Ez lenne a 100%-os, tökéletes hatásfok. A valóság azonban az, hogy a töltő 400mA-rel terheli a cellát, tehát olyan 120mA "elveszik" az átalakítás során. Ez elég sok szerintem.
3. A telefonok, pda-k, gps-ek ha li-ionról működnek, akkor 3.6V lesz a feszültségük. Namármost, hogy az 5V-os töltő áramból megfelelő feszültség legyen a telefon is valamilyen veszteséggel dolgozik. Ez függ az adott típusú eszköztől, de szerintem hasonló értékekkel, vagy egy kicsit jobbal lehet számolni, mint a li-ion töltés esetében. Tehát a madzag végén kimenő 200mA-ből kb - ez nagyon durva tipp - 130mA fog bemenni az eszköz akkumulátorába. Persze 5V-ról beszélünk, tehát ez 3.6V esetén kb 180mA-t fog jelenteni. Tehát, a forrásunkat 400mA-rel terheljük akkor a telefon ebből kevesebb, mint 200mA-t fog felvenni. Mivel a li-ion esetén a töltés/kisütési hatásfok 99%, ezért ezzel most nem foglalkozok. Ni-mh esetén ez 66%, tehát ha olyan eszközt akarunk tölteni, amiben ni-mh energiaforrás van, még pluszban elvesztjük a töltő áramunk 1/3-át!
4. Az én esetemben egy Nokia E52-es telefont kell feltölteni, aminek az aksija 1500mAh-s. Legyünk optimisták, induljunk ki abból, hogy ennyit is bír. A forrásunk a már fentebb linkelt Sanyo 18650 ipari cella. Ez a cella a különféle mérési tesztek szerint olyan 2600mAh tud. Egy ilyen cella kevés ahhoz, hogy feltöltsem az E52-esemet. És most egy jó minőségű, drága cellából indultunk ki. Nekem otthon van még rosszabb minőségű Trustfire li-ion aksim. Ebből 2db kellet, hogy fel tudjam tölteni a telefonom olyan 90%-ra, mivel nem igazán tudják a 2500mAh-t ami rájuk van írva.
5. Még nagy gond a ni-mh-val, hogy az energiasűrűsége csak 70Wh/kg. Ez li-ion esetében 150-250Wh/kg. Plusz nem is beszélve arról, hogy a li-ionnak lényegében nincs önkisülése, jobban tolerálja az össze-vissza töltést. Szóval ha valamilyen eszközzel meg is tudnánk oldani a stabil 5V problémáját - elektronikában kicsit jártas egyénnek ez nem gond, én nem vagyok az - akkor is sokkal "több" ni-mh aksit kell magunkkal cipelni, és ha csak a cellák árát nézzük se biztos, hogy olcsóbban megússzuk a dolgot.
A gondolatok jöhetnek, én is csak kaparászom a témát, mivel a több napos vadkempingezéshez szükséges valamilyen energiaforrás, amivel gyorsan, egyszerűen fel tudom tölteni a GPS-ként használt telefonomat.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
Xantomas
őstag
Igazából annyi is elég, hogy sorba van kötve, csak nem stabil áramot fog leadni, hanem az aksik merülésének függvényében egyre kisebbet.
Amit mi csináltunk, annak az az előnye, hogy AA elemmel, aksival, és elvileg 2 sorba, és azokkal 2 sorba kötött li cellával is. A bemeneti fesz lényegtelen (minimum 4,6V, ami 4 lemerült NiMh cella üresjárati fesze). Jelen állapotban ebből csinál 6V, 1.8A kimenetet.
Ez az IC beállító lábain előtét ellenállásokkal állítható, így csak másik ellenállás használatával ettől eltérő értékek is lehetnek.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
ludsimon
veterán
Én azért óvatosabban csinálnám a helyedben.
Nem túl jó dolog hirtelen leterhelni a szervezetet, aztán hetekig is eltarthat a regenerációs szakasz. Mellesleg fejlődés se történik így.
Fokozatosság a kulcsa a biciklizésnek.De ha 1 héten 1x tudsz csak tekerni akkor nem szóltam.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
Hát ha van ennyi pénzed rá...
Főleg attól függ ki mennyit teker.Évente 60 ezret kivágni nem túl barátságos szerintem.
Aki komolyan tolja 1 szezon alatt elhasznál 1 kerékszettet.
Persze ki mennyit költ rá magánügy. De egy kerékszett is elkopik 20-40e km után cserés lesz.
Súlytól függően.Kerékszettel együtt akkor viszont lehet hajtómű is cserés. Akkor meg lánc+fogsor+középcsapágy.
Szóval így kb 30-40e km-enként kell biciklire költeni közepes alkatrészekkel számolva 60-80k-t.
Ezt így mérlegelve döntsd el 60k-t megér e egy kerékszett.
Egyik outis ismerősöm 20k-ért vett kerékszettet külsővel együtt ismerőstől.
Jó kis vétel volt mert még mindig az van alatta és outis körökben bevált kerékszett.Olyanra érdemes költeni ami hosszú távon megmarad és nem kopik.
Ilyen például a váltók, vagy a váltókarok, fékek.[ Szerkesztve ]
undefined
-
Bati0501
őstag
Igen,kezdésnek jó lehet,de a legszimpatikusabb az ára.Ennek a többszöröséért árulnak régi leharcolt gépeket.
csabi94: A váltó h van rossz helyen?
ludsimon: Igen,nem túl bőszavú.Ezt az oldalt már mutattad,az apro.bikemag-on is fent vannak,és nem is volt túl jó a véleményed róluk.A másik meg,h ennyi pénzért eddig csak kb. fél roncsokat láttam,bár ez nem igaz,mert eddig csak drágábbakat néztem,szóval...Vagy legalább 10 éves bicikliket-vagy csak annyinak néznek ki-adnak majd' 100e-ért.
Nem azt várom,h majd 50e-ért egy egy éves versenyre szánt outit fogok találni,csak olyat keresnék,aminek nincs az ára elszállva és még használható valamint szép is. -
ludsimon
veterán
"amikor egy lejtős részen sedertem lefelé 45-50 -el és kikanyarodott elém egy kocsi én meg rányomtam a gázos dudát mögötte, mire ő satuzott mert megijedt a kamiontól"
Besz@rok a röhögéstől.
Amúgy eleve én nekem mindig rajta van a kezem a fékváltókaron mikor ilyen szűk hülye helyre kerülük.
Kb úgy lehet a leggyorsabb lassulás elérni ha az első 60-70% között a hátsót 30-40 % között húzom. Ekkor még nem emelkedik el az eleje és a hátsó is besegít a lassulásban.
Ez a legjobban bevált módszer számomra.
De mint írtam, kb 2 méterrel előttem vettem észre, hogy ez a hülye a bringa matatást abbahagyva ugrik elém körültekintés nélkül.
Esély nem volt a fékezésre, inkább kikormányoztam jobbra és kb fél cm-el a Duna felőli korláttól sikerült megúszni...
De jól leordítottam a hülye fejét, remélem legközelebb legalább ha megáll körülnéz.
Amúgy bicikliúton amúgy sem lehet megállni, ez nem valami parkoló.
Okos agyas ember.Cathfaern:
Wow, gyönyörű!
Nem is emlékszem mikor sikerült utoljára valakivel 1 időben írnom.[ Szerkesztve ]
undefined
-
rii
nagyúr
élvezetes tekerés .... )))-: én ilyen helyeken nőttem fel:
besenyőtelek - kömlő közt .... alagutat alkotnak a fák ...
pont egy ismerősömnek fakadtam ki mail-ban, nem vagyok klasszikus, de beírnám ... "régen egerben/füzesabonyban laktam, és megszoktam (a jót könnyű) a csendes, forgalom nélküli kis utcácskákat, utakat két falu közt, ahol 30 percenként megy el egy autó. A végtelen alföld, melyet magábafoglal, felkarol a természet tökéletes csendje, a tiszta levegővel, a fák buja zöldjével, az alföld határtalan végtelenségével, és ahogy él körülötted a szántóföldeken, a réteken a vadon, ahogy soha nem hallott madarak hangját hallod, ..... és egy ilyen 10 km után begördülni egy kis falucskába, ahol végtelenül egyszerű emberek élik végtelenül egyszerű és mégis megelégedett, boldog életüket, .... vagy a puszta közepe, ahol ha egyedül kerékpározol, meg lehet állni egy kanyarban, és szinte mellbevág a harmónia, a természet tökéletes szépsége, a csend, a nyugalom, az állandóság ...."bőgni van kedvem, ha belegondolok, mekkora nyugalom volt itt .... besenyőtelek és kömlő közt .... itt bp-en meg 35 km-t kell tekerni, hogy ilyet találj. Nyugat felé csak a hegyek,... én ott bezárva érzem magam ... "börtnéből szabadult sas lelkem, ha rónák végtelenjét látom" ... mostanában érd felé próbálok menekülni, a dunaparton ...
nnna ... takarodok vissza dolgozni ...
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- Milyen autót vegyek?
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Motoros topic
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Politika
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- MIUI / HyperOS topik
- További aktív témák...