Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Valdez #12456 üzenetére

    Felirat:
    Mára megfeledkezett róluk a világ, de vannak ám külön subtitle renderer filterek.
    Én pl. az FFDShow subtitle renderer filterével tolom, mert amúgy is azzal dekódolok. (De az FFDSow megjelenhez intermediate filterként is, szóval elvileg használható belőle csak a subtitle render is (de vannak más hasonló filterek, amik jók erre).

    Erőforrászabálás:
    Ha a CPU egyedül elég magára a dekódolásra, és a GPU izzad, akkor próbálj valami lazább beállítást, pl. bilinear resize, stb.
    Ha nem elég a CPU a dekódoláshoz, akkor a CoreAVC támogat CUDA-t. Az Arcsoft decoder pedig elméletileg ATI Stream-et is.
    (Utóbbit úgy lehet beüzemelni, hogy felraksz egy Arcsoft TMT2 trial verziót, és betallózod a kodeket MPC-HC-ben az internal filterekhez, és preferred-é teszed. - Vagy kérésre feldobhatok egy rar-t valahova a TMT3 filtereivel -> Nekem azért kellenek, mert dekódolnak DTS-HS MA-t is 24 biten).

    Ha valahogy össze tudod hozni a gépeden, szerintem erősen megéri, mert képminőségben agyonver mindent. (Még akkor is, ha butítasz rajta pár dolgot, mert legalább a VGA driverek képmolesztáló szarságait megkerüli.)

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz WonderCSabo #12463 üzenetére

    A DXVA azért nem megy, mert az mindig NV12-t köp ki, miközben a DVD-k és BD-k mind YV12 formátumban vannak kódolva. Ezért nem fogad el mást a madVR, a Microsoft viszont az NV12 mellett tette le a voksát.

    Szerintem felesleges a DXVA-n erőlködni, ha viszi a CPU is. De ha nem, vagy valakinek az a szíve vágya, akkor ott a CUDA és az ATI Stream gyorsította dekódolás is.
    Illetve lehet, hogy az Arcsoft dekóder az ki tud köpni YV12-t DXVA módban is (oda-vissza konvertálással, de ez elvileg lehet losless, a madVR csak egyéb megfontolásokat is összevonva van ennyire lekorlátozva.)

    A "kérésre" alatt én is PM-re gondoltam.

    Szerintem nem lehet mindent maradéktalanul kikapcsolni, de magában az EVR-ben is van minimális képmanipulálás (valami 3D-sebb hatást keltő, maszatolósdi).

    A különbség pedig akkor éleződik ki igazán, ha használsz 3DLUT-okat, amiket a monitoron végzett mérések alapján állítasz össze. Ilyenkor 16 bites precizitással korrigálod a megjelenítőd és az ideális megjelenítő közti eltéréseket.
    Vagy ha nem egyeznek a felbontások (pl. 720p vagy DVD film FullHD kijelzőn), mert FullHD kijelzőn a BD filmnél csak a színtérképet kell felnagyítani, a képélességet jobban befolyásoló fényerő térkép már 1920-ban van, tehát mindegy hogy milyen jó a luma sampling. A chroma sampling viszont olyankor is kell, és azt is sokkal szebben oldja meg, bár ahhoz talán tényleg közelebbről kell nézegetni, hogy észrevehető legyen.
    De a V-sync is sokkal pontosabb (bár sok babrálással az EVR is belőhető az MPC-ben).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz WonderCSabo #12468 üzenetére

    Pedig van valami, mert mindkét renderert bilinear resizerre állítva is homályosabbnak, álomszerűbbnek hat egy picit az EVR. Ez a "3D hatás" nem az én ötletem, ezt másvalaki jellemezte így korábban.

    Sok kicsi sokra megy. Ennyi erővel mindenki hülye, aki 100k-nál többet költ a házimozi cuccra, mert annyiből is kijön "valami", ami akár "használható"-nak is nevezhető, csak hát mégse az igazi. :P

    Az 500Ft-os villanyszámla többletért pedig megint csak menjen segéjért aki fél millát is el mer költeni egy HDTV-re. (Ez most úgy nem neked szól, csak...)

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Na, végre összehozták a 10-bitet az MPC-HC-ben: [link]
    Kipróbáltam, működik, jobb mint régen! De csak D3D Fullscreen módban megy, így kell hozzá beállítgatni az EVR-CP renderert: [link]
    Ezzel azt hiszem visszaesett némileg a madVR fölénye. :DDD

    Már csak az hibádzik, hogy a Color Management rész használjon Black Point compensation-t. Talán futok majd érte még pár kört (egyszer konzultáltam már, de azt mondta a gyerek, hogy ő már így is elégedett vele. :P)

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Johnny Cage #12506 üzenetére

    10.12-es WHQL driver, legalább XP SP3 és legújabb DirectX és C++ redist pack, továbbá DislayPort vagy HDMI, esetleg Dual-link DVI kapcsolat, de ezek közül én még csak DisplayPort-on próbáltam, és a DVI az csak ilyen szabványon kívüli trükközés (vagy megy, vagy nem).
    Megnézhetem neked HDMI-n, ha nem jön össze, és kiesett minden más. (Szerkesztettem a korábbi HSZ-t is, nézd meg a képet!)

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz WonderCSabo #12507 üzenetére

    Számtalan dolog miatt. Bár lehet, hogy neked nem, csak akinek DeepColor kompatibilis a TV-je (esetleg a monitora, bár az elég ritka, de az enyém pl. ilyen).

    A DVD-k és Blu-Ray-ek 8 bitesek, de még az eredeti BD forrásban is szükség van a chroma térkép átméretezésére. Az okosabb resize algoritmusok akár 16-bit floating point-ot is kiköphetnek (minél több, annál jobb... egy bizonyos fokig persze...). Aztán ott van még a 16-235->0-255 konvertálás, ezek mind magasabb bitmélységet igényelnek. Sőt, akkor még nem is beszéltünk Color Management-ről sem, ami megint csak durva többlet-precizitást igényel, ha komolyabb korrekciókat akarsz (és általában kell, mert sok LCD 2.2-es, netán még alacsonyabb gamma görbe körül cirkál, pedig mozifilmekhez olyan ~2.35 lenne az ideális).

    Ha mindezeken túlestél, akkor vissza kell kerekíteni vagy ditherelni a képet a Display Mode-nak megfelelően. Ha ez 8 bit, és nincs ditherelés, akkor nem úszod meg látható kerekítési hibák nélkül. (A ditherelés pedig képzajként jelentkezik.) A 10-bit nem 256*256*256, hanem 1024*1024*1024, milliók helyett billió színárnyalatot képezhet, így egy átlagos embernek már kielégítő eredményt szolgáltat. (Az emberi szem tökéletes átveréséhez ~16 bit kéne, de már 10 is nagyságrendileg jobb, mint 8, és ugyebár a forrás amúgy is csak 8, ezért sem kell túlzába esni, mert csak a köztes korrekciókat kell fedezni a töblettel...)

    /// Beszúrtam egy képet az első erről szóló HSZ-embe!

    Sőt, ha nincs DeepColor, akkor a ditherelés jön jól. A madVR azt nagyon jól csinálja alapbeállításon is. Itt a 10-bit input opció felel érte. (Akár lősz mellé 10-bit output-ot, akár nem.)

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz janos666 #12512 üzenetére

    OSD infó a kételkedőknek :P :

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz WonderCSabo #12514 üzenetére

    Ja, 16-235 közt fut az YCbCr
    PC monitorokhoz, de úgy bármihez (mert maguk a TV-k és projektorok is mind kezelik a 0-255-öt ilyen olyan okokból, pl. a PC kompatibilitás miatt, vagy mert elvileg amúgy is tudniuk kell kezelni a Blacker-than-black és Whiter-than-white-ot, mégha SD és HD videó tartalmakban nem nagyon van ilyen) meg kell valahol nyújtani 0-255-re. Ezt megteheti a renderer vagy a TV/projektor is, de minőség szempontjából akkor jársz jól, ha a PC-ből már eleve 0-255 megy ki, és korrekt munkát végez a renderer.
    Vagy nem teszi meg semmi, de akkor nagyon csúnya, sötétszürke lesz minden a fekete helyett, és a gamma görbére sem a kellő helyen simulna így rá, amitől még szarabb lesz.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz WonderCSabo #12514 üzenetére

    Mondjuk az vicces, h. a 10 bittel szórakozol és madVR-el, közben a judder nem zavar.

    Hogy ne zavarna. Bár volt időm hozzászokni, és viszonylag alacsony válaszidő, valamint precíz V-sync mellett nem idegesít folyton, csak néha veszem észre.

    Csak hát pillanatnyilag nincs rá számomra megfelelő megoldás.

    Mondjuk az U2311H pont az után jelent meg, hogy megvettem az U2410-et, és még később derült ki róla, hogy tud 72Hz-en is járni.
    De nagyon nem szeretnék 1920-as felbontás mellett lemenni 16:9-re (2560x1440-nnel lehetne róla szó), és vannak azért egyéb gyengéi annak a monitornak az U2410-hez mérve is.

    Ha átpislantasz a plazma TV topicba, épp nemrég elmélkedtem azon, hogy beállítok egyet PC monitornak, de mint kiderült, ott is csak a magasabb kategóriájú modellek tudják rendesen kirakni a 24fps-t, az olcsók nem 96, hanem 48Hz-en járnak ilyenkor, amitől (állítólag elviselhetetlenül) villódzik az egész (bár van, aki azt mondja hogy a moziban is pont olyan villódzó a vászon, szóval tényleg "real cinema" ; még nem néztem meg élőben).

    Mert egy plazma is 16:9-es, de legalább ott lenne az alacsony válaszidő, és a magas kontraszt, szemben azzal hogy egy hasonló árú LCD-TV nem nagyon tudja ilyen mértékben űberelni a monitoromat. (Nekem a méret itt nem igazán számít, olyan közel vagy messzire ülök, ahogy akarok...) Így minden más hátrány (köztük az ára!) nem fedezi a judder-free cinema playback-et. :U

    Vagy neked mennyire tűnik fel, hogy 60 vagy 72Hz-en jár a monitor 24fps videókhoz?

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    (#12519) dezz
    Ja, lehet, hogy Spyre szólt a driver csapatnak, mert épp a legutolsó társalgásunkat követő beta driver óra lett jó. :))

    (#12521) WonderCSabo
    DerectX alatt nem megy másképp, csak az OpenGL tud windowed 10-bitet. Szóval ha az nem játszik, akkor várhatsz valahogy úgy... az idők végezetéig? :DDD, mert nem lesz egyhamar új DirectX. :U

    De én szeretem a D3DFS módot. Persze lehetne ezt sokkal jobban is csinálni. A madVR gyakorlatilag észrevétlenül áll át D3D módba, és vissza. (Lehet hogy te észre se vetted, hogy abban van, csak egy apró villanás. :D)

    (#12522) Johnny Cage
    Hát, nem tudom...
    Lehet, hogy az nagyon belépőszintű cucc, és hardware-esen sem tudja a 10-bitet.

    Ja, egyébként ATI-nál bugos a HDMI. Ha HDTV módokat használsz (a felbontások közt nem PC-t), akkor elkezd kéretlenül is variálni a level-ekkel. Olvastam már így fórumon, hogy vesződnek vele az emberek, akiknek 1920x1080-as a TV-je/projector-a, hogy nem tudja emiatt rendesen belőni. Az nem rémlik, hogy volt-e megoldás.

    Még valami:
    Ki kell kapcsolni az összes biz-baszt a CCC-ben! Mármint az ilyen dinamic contrast, noise reduction, edge enchancement. (Egyébként is, de a 10-bitet is bántja.)

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz WonderCSabo #12524 üzenetére

    Voltam moziban, de nem néztem még meg a Panasonig G20-asok 48Hz-es üzemmódját. Utóbbiról írták fórumokon, hogy "essentially unwatchable", de később azt is, hogy "olyan, mint moziban", bár azt is, hogy sok ember szerint nincs is különbség a 96 és 60Hz közt sem. :DDD

    Mivel nem láttam, nem tudom engem zavarna-e, de így áthelyeződött a tekintetem a V10/V20-ra (azok 96Hz-en is ki tudják rakni a 24fps-t), csak arra még várnom kell kicsit hogy lentebb kússzon az áruk...

    Én is kerestem, csak akkoriban még épp nem találtam. Főleg nem újféle IPS panellel, pedig erre voltam igazán ráizgulva, és ilyen szempontból tetszik is (meg a 10-bitre, amire máig vártam, és még ma sem az igazi az MPC CMS-e, ami nélkül még mindig nem nyert...). Egy plazma meggyőzhetne, de egy LCD-TV-re most ennyi pénzt kiadni csak a judder ellen, és közben megannyi dologról (pl 16:10) lemondani...

    Ne vesézd túl, szóvicc akart lenni (hogy mindenben real). :P
    És nyugi, a többi debug nem neked szólt, hanem annak aki még kísérletezik vele. :DD

    Amúgy ha régi madVR-t néztél még nem láttad, de az új automatikusan átáll D3D-be ha kirakod FS-be, és kilép, ha kattintgatni akarsz a GUI-ban. Vagy nem is látszik, vagy csak egy apró villanás az egész. De saját seek barja is van, így egy tekeréshez még ki sem kell lépnie, csak ha hangsávot vagy feliratot akarsz babrálni.
    Az MPC-t is megcsinálhatnák ilyenre, csak lusták, mert úgy se használják sokan...

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Johnny Cage #12531 üzenetére

    Valami "ravasz/kapcsoló(/trigger)" a driverben, hogy ha azt hiszi HDTV-t etetsz, akkor elkezd vele okoskodni (most azt sem tudom, hogy mindig 16-235-öt küld-e ki, mert azt hiszi a lejátszód nem nyúl hozzá, és ő sem akar, hanem a TV-re bízza ; vagy 0-255-be próbálja konvertálni a már eleve 0-255-nek a 16 és 235 közé eső részét, mert szerinte a lejátszó nem nyúl hozzá, de a TV azt vár egy PC-től... passz... a lényeg hogy sírás a vége), akármire állítod a pixel format-ot. Ha nem a HDTV felbontások közül választasz a felbontás fülön, akkor ez nem következik be, és aszerint jár el, amit a pixel format fülön lősz.
    Ott mindig RGB-t használj (az YCC nem megy ki rendesen, oda-vissza konvertálgatja a kártya, és aztán még a TV is, mert az is RGB-s...). A limited (studio?) a 16-235, a full (PC?) a 0-255 (most nem ugrok be mit hogy nevez, de valami hasonló...).
    Limited eleve csak akkor lehet jó, ha a TV is ilyen jelre számít, ha 0-255-re, akkor a full kell neki. De ha van rá lehetőség, inkább 0-255-el érdemes etetni, mert a panel tuti 0-255-ös, és annyi változhat, hogy a belső elektronika nyújtja szét. (De ahhoz tisztában kell lennie azzal, hogy 16-235-el etetik...)

    Ha tippelnem kéne, akkor a driver akar nyújtani. Ha így van, talán próbáld ki a HDTV módban hogy az MPC-ből 16-235-öt küldesz ki rá, és hagyd a drivert babrálni, így elvileg jó lehet (nem tökéletes, de legalább nem mos össze mindent 16 alatt és 235 felett).

    De ha nem 48/96Hz-en, hanem 60/100Hz-en járatod a panelt, akkor ne HDTV felbontást használj, hanem a PC-s 60Hz-eset próbáld ki. Azzal nem lesznek level gondok (hacsak nem a TV van rosszul beállítva).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Sea Edge #12534 üzenetére

    És maga a TV hogy van beállítva?
    Mert elvileg 1080p24 betáplálásnál is választhatsz hogy motion interpolation 100Hz-re, vagy 48Hz tisztán. Utóbbiról írják, hogy "flickering" bajos. A mozgásinterpolálásra pedig én vagyok parás (de amúgy is tudnám tolni software-esen is).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Sea Edge #12542 üzenetére

    Na jó, akkor még egyszer...

    Én is be tudom lőni a CCC-ben az 1080p24 módot gond nélkül, csak épp ugyan úgy 60Hz-en jár az LCD panel, és csak a belső elektronika játsza el, hogy felváltva kettessével-hármassával pakolgatja ki azt a 24 képkockát, amit be kell osztania 1 másodpercre és ezzel 60 frissítésre.
    Sőt, mivel 24.000Hz-re áll be, így rosszabb is, mint ha 60Hz-en maradna, és finomabb lenne a V-sync.

    Mert a panasonic plazmák tudtommal alapbeállításban nekiállnak köztes képkockákat interpolálni, hogy ki tudják pakolni 100Hz-re. Vagy kérhetsz G10/20/25-ön 48Hz-es módot, V10/20-on pedig akár 96Hz-eset is, amibe kereken befér a 24 fps.
    Neked hogy van beállítva a TV-d?

    De lehet, hogy én értettelek félre, és nem G20-as plazmád van?
    Vagy ha ennyire nem ismerős a 48Hz beállítás, akkor gondolom nincs is bekapcsolva...

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz WonderCSabo #12545 üzenetére

    Semmi, és ugyan az, mint annak, amire válaszoltam.
    Ő is csak azt mondta, hogy 1920x1080p24, és mondtam, hogy én is tudok olyat küldeni a monitorra, csak épp semmi értelme. És így az ő válaszának se, mert az is tuti, hogy nem 24Hz-en járatja a NeoPDP panelt, mert az azért már fája (meg amúgy se engedné). :DDD

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Csak hogy kicsit objektívebben tesztelgessünk, itt egy kis judder-test:
    23.976 łł 24.000 łł 25.000 łł 29.970 łł 59.940
    Értelem szerint az adott videó neve a vonatkozó fps érték, illetve annak egész számú többszörösére állított frissítési frekvenciával illik folyamatosan, ugrálás és szakadás nélkül végigfutkosnia a csíkokban.
    Érdemes viszonylag közel hajolni, kiszemelni egyetlen csíkot, az elején szemmel, majd a felén túl nyakból rámozdulva követni, és nézni a pereménél.
    Persze a 24fps sem lesz lágy, mint a vaj, mert csak 24fps, de így nagyon jól látszik a 2:3-as villogtatás és a 25fps@60Hz még durvább tud lenni.

    Jó V-sync-el persze elviselhető, távolról nézve átlagos jelenetekben, de mégsem az igazi, ha nem passzol a többszörösbe.
    És csak hogy tudjuk már, hogy mégis miről van szó, mikor azt mondjuk "Judder? Az mi? Nekem tökéletesen megy MINDEN 60Hz-en is!" :P ;]

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Nem én csináltam, és tényleg nem a legjobb, csak első találat google-el. :DDD
    De valami azért csak látszik abból, hacsak nem valaki direkt nem akarja észrevenni.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz nfsu17 #12582 üzenetére

    Ezzel nem lehet kinyírni. A legrosszabb, ami történhet (nem fog, csak ha mégis most volt napfogyatkozás, meg közel a világváge is, stb :D), hogy elfeketedik a kijelző, mikor 72Hz-re váltasz, és kiír valamit, hogy "unsupported timing, please set a reported one" és hasonló bla-bla, és esetleg csökkentett módban kell letörölnöd a drivert.
    Ha pedig pont akkor menne benne tönkre valami, ami egyébként is tönkre akart, csak így hozta a "szerencse", akkor sem garanciavesztés, mert nemigen naplózza el a hardware, hogy milyen input módban volt utoljára.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz WonderCSabo #12579 üzenetére

    Fasza! Ez tényleg szédítő. :DD

    Bár nem tudtam eldönteni, hogy ott valami encode vagy recode hiba is közrejátszik-e (HDTV-Rip volt, így még egy 1080p24->1080i50->1080p24 is elképzelhető), de én a Solaris elején figyeltem eddig meg a legjobban (a film elején a légzsilip kékrácsos üvegfala mentén/körlü oldalazó/forgó kameramozgás nagyon durva volt).

    (#12585) WonderCSabo
    De a VGA driver igen, és ha az kilövöd, akkor a Standard VGA adapter tuti nem lő be 72Hz-et. :P

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Joshi #12592 üzenetére

    Szerintem nagyobb probléma az, hogy 60Hz-re fixálják a legtöbb LCD panelt, vagy épp a 48vs96Hz-en fukarkodnak, és ezen kéne változtatni, nem a filmipart kéne ilyesmikkel zargatni.
    Sok gyártó mint ha csak szándékosan nem akarná, hogy olyan egyszerűen nézhess 1080p24-et a megjelenítődön, és esetleg a prémium áras modellek hajlandók normálisan megjeleníteni az ilyesmit. (Persze van kivétel, de az is inkább csak a közelmúltból.)

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Joshi #12604 üzenetére

    Épp ezen elmélkedem (mármint hazahozni), így utánanéztem: [link]

    (#12601) WonderCSabo
    Elsiklottál felette! Rögtön imdb linkkel írtam be a film címét, amiből a jelenetet ecseteltem.

    (#12602) dezz
    Sőt, én pl. Doctor Who-t szoktam csak nézni, ami európai adás, és azt úgy hirdetik a virágárusnál, hogy 1080i (hannibal), letöltöm, és progresszív 25fps, reklamálok, és lehülyéznek, hogy örüljek neki. :P

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Joshi #12607 üzenetére

    Nem lehet, hogy nálad most csak a V-sync a szar, ha elvileg mehetne judder nélkül? Vagy a TV menüjében kéne tovább turkálni, netán mindkettő...?

    Szívesen hallanék visszajelzést egy G20E-ről. Akár arról is hogy tetszik a képe az IPS-es LCD-dhez képest.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz WonderCSabo #12606 üzenetére

    Gamer - Ez túl egyszerű volt, csak nézd a malac orrát.
    Avatar - Ez meggyőzőbb, de kár, hogy mindkettő szar. :P
    Itt most vagy a forrás nem DB, hanem már az is hibás recode, vagy szarul dekódoltad/renderelted.
    Sőt, a 3. képpáron azért elég egyértelműen látható a különbség (még így hibásan is).
    Book of Eli - Rögtön az első kép. A nő arcán gyönyörűen látszik, melyik a részletesebb (ahogy a fény visszatükröződik az pofazacsiról, és a szája körüli részek is máshogy kenődtek be). És nem néztem a többit, de az utolsón nézd a nő bal szemgolyóját, és váltogasd a képet.
    In to Deep - Újajj. Nézd csak a faleveleket a háttérben (első kép).
    The Social Network - Ez már döfi, de azért nem szúrja át, nézd a baloldalról belógó vállon a zakó mintázatát (első kép, többit nem néztem).
    Tömören ennyi. :))
    És akkor tegyük még hozzá, hogy szerintem több az EVR-es banding és hibás chroma upsample okozta eltérés, mint a források közti különbség. (Ergo a szarabbik is szebben nézne ki pl. madVR-el, mint itt a jobbik így EVR-el.)

    Ha neked nem tűnik fel, akkor csak megéri a felárat az U2410, vagy legalább is rá kéne ereszteni arra az U2311H-ra is spektrophotometert/colorimetert, hátha javul picit a gamma, ha Radeonod van és ditherelne neked.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz prime77 #12620 üzenetére

    Én sohasem szerettem a VLC-t és sohasem javasolnám senkinek, hogy azt használjon, de ettől függetlenül én most megvédeném: Nem a VLC a szar, csak egyszerűen nem bírja a CPU-d kiszolgálni a software-es dekóderét. (Pedig amúgy talán abban is van lehetőség valamiféle GPU-s gyorsításra.)
    A TMT kodek elvileg minden istenfaszát be tud vetni a CUDA-tól a DXVA 1/2-n át az ATI-Strem-ig, hogy találjon elég erőforrást.
    Egyébként a TMT2-es (vagy trükközéssel még a TMT3-as) dekódereket lehet MPC-HC-ben is használni. A 24-bites DTS-HD dekódolás miatt én is az Arcsoft Audio HD dekódert tolom MPC-HC-ben. (Video kodekből software-es FFDShow-ot, mert nekem közvetlen YV12 output kell.)

    (#12621) Johnny Cage
    CG? :B
    A szemeddel is lehet gond, nem csak a monitorral. :DDD

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz WonderCSabo #12644 üzenetére

    FFA és AC3filter nem tudom mit keresnek egymás mellett

    Az FFDShow Audo decoder szeret beállni intermediate filternek az előző dekóderből származó PCM-re, főleg ha engedélyezve van a RAW audio decoder. (Még maga mögé is, és kapsz két FFD Audio-t...)

    Én az AC3 filetert szedném ki, és hagynám az FFDShow dekódereket.
    Talán a VobSub-ot is kilőném, és az FFDShow subtitle rendererre bíznám, ha zavar a sok filter és inkább HD-t nézel, mint SD-t.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Steelmanus #12656 üzenetére

    MPC-HC jó lesz, csak ne az internal filtereket használd (a source filterek maradhatnak, csak a dekódereit nyomd ki ; legalább is az audio cuccokat...), hanem tegyél fel egy FFDShow-ot, az tud bitstreamelni mindent (HD-t is).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz CPT.Pirk #12699 üzenetére

    Ja, X-fi engem sem hozott lázba, pedig az Audigy 4 a legrégebb eszköz a gépemben. Még a gépházamnál is öregebb, pedig már az is őskövület, agyon van flexelgetve meg fúrogatva hogy "tartsa a lépést" (de akkoriban csak beletettem azt a szar 4870x2-t is :DDD).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Csak egy kis közvéleménykutatás:

    A jelenlévők közül hányan használnak 2.35-ös (vagy 2.4-ös) gammát (erre az értékre állított/kalibrált kijelzőt, vagy valamilyen software-es korrekciót) a mozi és TV filmek lejátszásához?

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz WonderCSabo #12735 üzenetére

    Valamelyik Audigy 2 és 4 talán lényegében azonos, de az Audigy 1 tudtommal még más.
    Nekem pl. fapados "Audigy 4"-esem van, és szerintem ennek van egy Audigy 2 rokona, talán az "Audigy 2 Zs", de lehet hogy a Zs a 4 Pro testvére, passz. Mert létezik "Audigy 4 Pro" is, ahogy Audigy 2-ből is a Zs a drágább kivitel, de mint ha lenne valami lightosabb is.
    Ezek szerintem mind ugyan azt a DPS-t kapták, csak a körítés változik, de az Audigy 1-en tudtommal még más (korábbi, butább) DSP van.
    Sőt, szerintem mai driverekkel nincs is különbség a hangzásban, max extra szolgáltatásokban (amik Vista felett amúgy sem működnek).
    De X-fiből is van már kétféle, az újabbik a natív PCI-E-es.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz c41r0^ #12739 üzenetére

    Hát ja. Manapság a házimozi, főleg ha PC-ről tolod (de ha nem akkor inkább csak kevesebb dologba van beleszólásod/rálátásod, ami még persze nem garantálja a megfelelő eredmény) kicsit revers engineering, inkább csak empirikus úton próbálod visszafejteni, hogy mi lehetett az alkalmazott "szabvány".

    Ilyen az is, hogy sok fejben ott van a "gamma 2.2", pedig ha mélyebbre mászik az ember, akkor azt véli felfedezni, hogy igazából 2.35-ös gammára kéne céloznia filmekhez.

    Vagy épp, hogy találd ki mi történik, mikor az "XXX Hz-es TV"-t YY Hz-el eteted.
    És a 24.000, 25.000 vs 24.000/0.001, 25/1.001
    Már az is jó kérdés, hogy a pillanatnyi technológiai lehetőségek mellett minek vette át a HDTV és Blu-Ray a régi fekete-fehér TV-k kompatibilitását segítő 0.001-es osztót. :W).
    De miért agyalnak mindig addig a VGA driver írói is, míg teljesen szétbasszák a kompatibilitást, és annyira lekorlátozzák a funkcionalitást a "felhasználóbarát = hülye barom ne turkálja amihez nem ért -> ne lehessen babrálni semmit" elvvel, hogy totális lesz a káosz.

    Én is épp azon agyaltam, hogy a 200Hz-es plazma ami max 60Hz-et fogad PC-ről, és a 96Hz mód csak extra funkció 1080p24-hez, az mégis mit kezd azzal a 60Hz-el?
    Miért nem lehetett volna elmerészkedni addig, hogy 100Hz-et is fogad? Vagy ilyenkor értelem szerint 120Hz-re állítja magát? (Persze nem teszteltem még élőben, hogy mi a helyzet.)

    (#12741)
    Szerintem nincs már driveres limitálás, hanem ugyan úgy kezeli őket a software-es oldal. Vagyis csak a felhegesztett (és ilyen szempontból néhol azonos, máshol eltérő) alkatrészeken múlik a minőség.

    A Reclockban még újra is mintavételezi. Bár mire a hangkártyából is kijut, már isten tudja mi lesz abból a 48080Hz-ből, és hasonlókból, de a 23.976->24fps szerintem működőképes dolog lehet, ha nincs lehetőség egyéni felbontásokat erőltetni.
    De ha a TV mégis 23.976 többszörösén jár, szerintem még mindig nem megoldás 24Hz-el etetni, sőt, 24fps-el így talán rosszabb is lesz. Ha 24 többszörösén jár, akkor nyertél.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz WonderCSabo #12744 üzenetére

    A mostani TVk is NTSC rendszer szerint mennek, azért.

    Ezzel jól megválaszoltad, hogy miért kellett áterőltetni a HDTV-kbe is az NTSC múltat. :DD
    Láttál már fekete-fehér analóg CRT HDTV-t? Naugye...
    A plazmák és LCD-k járhatnának tetszőleges frekvencián a tartalomnak megfelelően (a technológia keretei közt)? Naugye...
    A mozi 24 vagy 23.976? Naugye...
    Jó ez nekünk...? Naugye...

    *** Szóval én 24fps-el kódoltatnám a BD-ket, nem 23.976-al.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz WonderCSabo #12747 üzenetére

    Lehetne még vitatkozni, de tudjuk, hogy 0.001-es osztó a fekete-fehér TV-k kompatibilitása miatt kellett. Ebből kifolyóan pedig iszonyat idióta dolog továbbvinni ezeket a végtelen tizedes törtet okozó osztókat olyan technológiákba, ahol egyrészt semmi értelmük, másrészt a hardware képes lenne igazodni a dolgokhoz a visszafelé-kompatibilitást illetően. Ahelyett hogy kerek érték lenne a leggyakrabban használt névleges érték.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz WonderCSabo #12749 üzenetére

    Nem az NTSC-t szidom, mert az még joggal törekedett a fekete-fehér kompatibilitásra, míg a HDTV már kevésbé az NTSC kompatibilitásra.

    Ja... hát nyilván a BD ment a TV után, de nem is ezt mondtam, hanem hogy a HDTV ment vakon előre.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz WonderCSabo #12806 üzenetére

    Ha én pl. egy 50is adást nézek, akkor ez azt jelenti, h. a képpontjaim fele mindig az előző framet mutatja. Szted ez hihető?

    Számomra olyannyira hihető, hogy pontosan megfogalmaztad az interlace lényegét. :DD
    1080i50-nél (ha nincs előtte "software-esen" deinterlacelve 25 vagy esetleg 50 progesszív képkockára) minden 1/50-ed másodpercben frissül minden második sor (persze felváltva).
    Így kapsz szigorúan véve 25 progresszív képkockát, de lazábban fogva mégis 50 képkockányi mozgásinformációt (persze ha olyan az anyag is, hogy minden field frissítéshez az adott 1/50-ed másodpercről rögzített sorok tartoznak).

    * Amúgy nem olvastam vissza, csak kiragadtam a mondatod, de ezt most nem tudtam kihagyni. :))

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Johnny Cage #12877 üzenetére

    Kiterjesztésnél lementi az összes asztalt, az egymáshoz képesti egyedi elrendezésben. A legkisebb, asztalok köré illeszthető téglalap mérete lesz ellőve, és beillesztve.
    Viszont a D3DExclusive felületek nem lesznek rajta.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Összehasonlításul nézzétek meg ezt a grafikont: [link] :DD

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz WonderCSabo #12883 üzenetére

    Én is tudok olyasmit produkálni. Csak át kell raknom EVR-CP-ről EVR-Sync-re.
    És ezzel együtt rájöttem miért írta itt ki valakinek a 10-bit opcióval a "not supported" dumát. Hát azért, amiért most nekem is rajta van ezen a képen: [link]

    Ez az EVR-Sync már egy elavult és hasztalan dolog. A V-sync is jobb már az EVR-CP-ben, viszont nem támogatja za új feature-ököt, amiket csak a CP-be tesznek be.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Egyébként most azon gondolkodtam, hogy vajon kipróbálta-e már valaki, hogy 60Hz-re egy-egy fekete képkocka beszúrásával pakolja ki a képet:
    1 ł 1 ł F ł 2 ł 2 ł F ł 3 ł 3 ł F ł 4 ł 4 ł F
    Vagy a 60Hz, főleg az LCD válaszidővel ehhez túl kevés, és nagyon nevetséges eredményt szülne?

    És a másik ötletem lenne még, hogy az F helyére nem fekete, hanem egy interpolált képkockát kéne beszórni. Tehát nem ezt az idióta "frame doubler" dolgot csinálni (ami 24-ből 48-at csinál, amit aztán megint "trükkös" kirakni 60Hz-re...), és nem is zúzza agyaon az agyadat 48 interpolált képkockával a 24 eredeti mellé.

    Előállhatna valami Avisynt és MAnalyse zseni, hogy kipróbáljuk ezeket. :DD

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz c41r0^ #12902 üzenetére

    Nabbazz, tényleg. :Y
    Azért nem mondtam neked eddig okostoyáskodva, hogy "mért nem a 23Hz-et használod?", mert azt hittem az bugos.
    Nekem nem is kell kézzel hozzáadni, most is ott van a 23Hz a listában, viszont ha kiválasztom, akkor utána mégis 24Hz jelenik meg helyette. Ha 24-ről is átrakom megint 23Hz-re, akkor is visszaugrik 24Hz-re.
    Viszont ennek ellenére tényleg 23.976Hz-en járatja ilyenkor a kijelzőt (mármint nálam a panel órajelén nem tud változtatni, de a video renderer most nálam is 23.976-ot jelez vissza, nem 24.000-t, mint ha eleve 24Hz-re állítanám a CCC-ben).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Tesztelgettem egy kicsit:

    Speciális MPC-HC teszt-build 32FP surface-el, 10-bites framebufferekkel és 10-bites display móddal, valamint letiltott belső dithereléssel (van egy parám, hogy a sok egymásrahalmozott ditherelés csak összezavarja egymást, de a 10-bit elég lesz, és akkor a monitorra van bízva...).
    Valamint ebből a pakkból a
    4÷2÷0 to 4÷2÷2 intermediate Catmull-Rom spline5 chroma up-sampling for SD&HD video input
    illetve a
    4÷2÷2 Catmull-Rom spline5 chroma up-sampling for SD&HD video input
    shaderek értelem szerint ebben a sorrendben egymás után fűzve.

    Kicsit lágyabb a kép, mint madVR-el (cubic vagy spline resize) általában (na persze ott is van SoftCubic, csak az nekem már túl lágy, jobb szeretem az élesebb képet), viszont látványosan kevesebb a ditherelési zaj a fekete közeli szürkéken (amit egyébként csak tesztképeken szúrok ki, rendes filmeken nem igazán zavart, max a tudat, hogy ott van :DDD), persze annak árán, hogy nincsenek annyira a helyet magaslatán azok a sötétszürkék (de ez inkább csak közelhajolva látható, vagy maxra húzott fényerővel szemlélhető meg).

    Látványos felylődést értek el a hetekben, de még mindig nem érték be a madVR-t, és ez így persze csak 1080p-s forrásokkal faszanytos, SD tartalmaknál még mindig agyonveri ezt upscaleben a madVR. Bár arra is vannak shaderek a pakkban, még nem próbáltam...

    Már csak Attilát kellene győzködnöm, hogy kevesebbet kéne spórolni azzal a CMS implementációval, mert a color management nem az erőforrásoptimalizálásról, hanem a képminőségről szól. Ha sikerülne kipofozni a CMS-t, akkor az XYZ-LUT alapú színkorrekcióval némi előnyre tehetne szert az yCMS-el szemben, ami alapvetően még mindig csak "mátrix+single curve" elven működik, és bár van már "mátrix+shaper" jellegű mód (3D-s szürkéket kér be, nem csak Y-t), de úgy tűnik még nem az igazi.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz WonderCSabo #13672 üzenetére

    Ez valószínűleg a "Full/Half Floating Point Processing" vagy "10-bit output" opciók miatt van (mint hogy ilyen formátumban nem nagyon lehet menteni, de pillanatnyilag nem is próbál ezzel okosan bánni a program screenshot készítéskor). Próbáld őket kikapcsolni (de hosszabb távon nem javaslom, csak míg fotózgatsz.)

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Nem tudom használja-e egyáltalán itt valaki az MCP-ben a color management-et, de azért berakom ide is: MPC-HC 2922 MSVC2010 x86 CMS Test v4

    Próbáltam javítgatni a minőségen, és bedobtam pár új opciót a Color Management fül alá.
    Az alapverzió hibája miatt csak Vista+

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz mycso #13934 üzenetére

    Elvileg tudja a kártyád, és a Catalyst telepítőcsomagban is mellékelnek HD Audio Driver-t, azzal mennie kell. (Friss drivert telepíts, ne azt, amit a mellé csomagolt CD-n találsz, vagy "valahol linkelték 2 éve") pl

    Rakj fel egy FFDSow-ot (frisset, pl. innen), és ott az audio decoder beállításainál az Output fülön pipáld be a bitstream formátumokat, amiket (elvileg) támogat minden kérdéses hardware-ed.

    Aztán az MPC-HC-t is állítsd be úgy, hogy FFDShow-ot használjon az audio dekódoláshoz. (Vagy betallózod az external filters-nél, és azt mondod, hogy preferálja, vagy letiltod az internal filters-nél az audio cuccokat. -> Előbbi biztosabb, utóbbi csak akkor, ha nincs teleszemetelve a géped mindenféle codec pack-okkal..)

    (Ja, és minden -kodekek, lejátszók- vagy x86 vagy x64 verzió legyen, ne keverd a kettőt...)

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Ł-IceRocK-Ł #14002 üzenetére

    Persze. Fizetős lejátszókkal menüvel, mindennel (bár azt hiszem pl. a PowerDVD-nek be kell mountolni daemon tools-al egy ISO-ból, hogy lemeznek lássa, a winyóról nem kajálja be - de ez is verziófüggő), az éj javaslatom pedig az MPC-HC.
    Utóbbinál menü nincs, de ha találsz egy kifejezetten nagy filet a stream mappában, akkor az a film. Ha szét van vagdalva sok kisebb filera, akkor pedig a playlist mappában kell megkeresni a filet, ami a megfelelő sorrendben játsza le.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Ł-IceRocK-Ł #14012 üzenetére

    TSMuxer-el ki tudod belőle szedni a felesleges hangsávokat és feliratokat, úgy valamivel kisebb lesz.
    Újrakódolni (minimális képromlás mellett) x264-el tudod, de nem javaslom hogy házilag végezd el, mert a kódolás egy időigényes művészet, nem next-next-finish (na persze úgy is lehet, csak jobban jársz, ha inkább egy eleve kisebb méretűre újrakódolt anyagot szerzel be, amit tapasztaltabb személy készített...)

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Nos, azt hiszem végeztem a Color Management tweakeléssel. (Talán érdekel valakit...)
    Itt van az utolsó tesztverzió: x86 MSVC2010 SSE2

    Újdonságok:
    - BPC (Black Point Compensation), hogy ne legyen black-crush (curve és lut profilokkal).
    - CIECAM02-vel transzformált Invers-Encode TRC görbék (választható ; tesztelésre)
    - "Pre-linearized input" opció azoknak, akik lineáris RGB színtérben ütyködő shadereket használnak
    - White Point Adaptation State opció (csak az Absolute Colorimetric Rendering Intent-el működik ; a fehér színhőmérséklet korrekciójának mértékét szabályozza, ha egyébként túl erős lenne a white-crush vagy a kontraszt csökkenés)

    Változtatások:
    - A Full Floating Point mód most már 32-bites dithertextúrát és 3dlut-ot használ
    - Megnövelt alapértelmezett 3dlut méret (opcionálisan választható kisebb és nagyobb is, de ez leginkább csak az indulási időt befolyásolja)
    - Apróbb módosítások, hogy kevesebb memória és CPU használat mellett is jobb minőséget érjen el a CMS.

    Felhasználási javaslat:
    - Kalibráljuk a monitorunkat ArgyllCMS-el High Quality módban, Black Offset-el a kíván színhőmérsékletre és egy natívhoz közeli gamma értékre.
    - Profilozzuk a kalibrált kijelzőt egy "matrix + single gamma" profillal.
    - Kapcsoljuk be a CMS-t a filmlejátszóban, és állítsuk be a lehető legjobb minőségre a presentation opciókat, amiket a VGA-nk elbír (Half vagy Full Floating point, esetleg 10-bit).
    - Ha nem D65-re kalibráltunk, akkor válasszuk inkább az Absolute colorimetric rendering intent módot. Ha D65 volt a cél, akkor esetenként jobban járhatunk a Perceptual intent-el.
    + Örüljünk, hogy gyakorlatilag megütöttük a madVR-hez közeli minőséget, miközben nem kell trükközni a feliratokkal és még DXVA-t is használhatunk.

    Megjegyzés:
    - Ebben a tesztverzióban még nincsenek integrálva a chroma upsample shaderek (ez nem az én reszortom), úgy hogy az ebben a pakkban található shadereket kell lefordítani az editorral, és egymás után sorbarakva használni a:
    4÷2÷0 to 4÷2÷2 intermediate Catmull-Rom spline5 chroma up-sampling
    4÷2÷2 Catmull-Rom spline5 chroma up-sampling for SD&HD video input
    shadereket a "combine shaders" opcióval.

    Azt hiszem hogy ezzel ki lett hajtva az EVR-ből és lcms-ből, amit ki lehetett.
    Kár, hogy szerintem még így sem lett az igazi, és személy szerint maradok inkább a madVR-nél az asztali gépen.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz huskydog17 #14041 üzenetére

    Nekem az rémlik, hogy az oldal tulajdonosa ragaszkodott a véleményéhez, hogy csak SSE-vel fordítsák le a kódot (hogy olyan gépeken is fusson, amik még nem támogatják az SSE2-t, ami kb. a 6-7 éves CPU-k kategóriája).
    Az pedig a dev team-nek nem tetszett, hogy miután megszavazták az SSE2-t, az xvidvideo.ru-ra mégis úgy kerültek ki a build-ek, hogy a tulaj szépen átütötte az SSE2-t SSE-re (vagyis nem a hivatalos verziót tette ki, hanem egy egyénileg módosítottat, miközben eredetinek tűnt...).

    Ja, és közben a sourceforge botrány miatt épp költöznek át a Google-re. (Szerintem rossz ötlet, de nem az én dolgom.)

    Itt érdemes nézelődni hivatalos verziók után: [link]
    Itt pedig alpha tesztverziók után: [link]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz WonderCSabo #14046 üzenetére

    Hát, csak visszaidéznélek téged:
    Disabling desktop composition (aero) also resolves the problem.
    Pipáld be a Presentation settings-nél, hogy tiltsa le az Aero-t, az amúgy is csak használhat a lejátszásnak, mint sem hogy ártson.
    Esetleg álítsd be a Windows-nak, hogy mindig kapcsolja ki az Aero-t, ha fut az MPC-HC.

    Másik javaslatom, hogy használd a D3DFS módot, aminek egyébként további előnyei is vannak, és pl. könnyebben kivitelezhető vele a precíz V-sync is. Ez mindenképp újrainicializálja a display módot mikor átvált FS-be.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz TeeJay #14055 üzenetére

    Az MPC-HC ugyan azt a libavcodec-et használja, mint az FDShow, a különbség annyi, hogy az MPC-HC belső kodekét sokkal ritkábban frissítik, és sokkal bugosabb, úgy hogy nem olyan rossz ötlet feltenni az FFDShow-ot (főleg, ha problémáid vannak, és a kodekre gyanakszol).

    (#14048) huskydog17 - Lehet róla szó, ha átkerült minden az SVN-be (és a shadereket sem kézzel kell kapcsolgatni).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz TeeJay #14058 üzenetére

    Úgy, hogy a DXVA-nak sok előkövetelménye van, nem csak az NV12-es pixel format.
    A VGA memóriájába dolgozik a dekóder is, így a mixernek és renderernek is ott kell keresnie a dekódolt adatot (nem a rendszermemóriában, mint software-es dekódolásnál).
    Sőt... még saját tömörítési eljárást is használ az adatok tárolásához.
    A BSPlayer valószínűleg nincs erre felkészítve. (Főleg, ha nem is EVR-re van állítva.)

    Régen én is szerettem a BSPlayer-t, de mára elavult, és az MPC-HC sokat fejlődött.

    Én azt mondom hogy tegyél fel egy friss FFDShow-ot (SVN build-ot, mert szökőévente frissül a stable), a DXVA filterben engedélyezd a HD formátumokat (ez azt hiszem ez eleve nem is támogat [még] SD-t, ami tényleg totál felesleges), és tiltsd le az MPC-HC dekódereit (az összeset, mert az audio dekódere is elég béna az FFDShow-hoz képest), hagyd meg az MPC-s source filtereket (vagy esetleg LAV splitter, ami szintén libavcodec alapú), és használj EVR-CP-t.

    Vagy még egyszerűbb, ha az external filtersnél betallózod a 3 FFDShow kodeket, és sorbarakod, hogy a DXVA Video, software Video, és Audio aztán mind "Preferred".

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

Új hozzászólás Aktív témák