- Japán nem bír az AI és a chipgyárak energiaigényével
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Távozott az OpenAI társalapítója
- Windows 11
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Napvihar miatt akadoznak a SpaceX Starlink műholdak
- Vizsgálják a Waymo robotautók váratlan viselkedését
- TP-LINK routerek
- Kriptovaluták és az adózás
- Google Chrome
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Lalikiraly: MSI Cyborg 15 - Tényleg Kiborg.
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
Aktív témák
-
Oliverda
félisten
válasz sh4d0w #16347 üzenetére
Mióta van arányban a büntetés a szabálytalanság miatti előnyszerzéssel? Amennyiben valaki versenyen 2 km/h-val átlépi mondjuk 2 másodpercre a boxban a limitet az is áthajtásos büntetést kap. Aki kicsit kiugrik a rajtnál az is. Az hogy ezzel mennyi előnyt szerzett ha egyáltalán szerzett az nem számít. Ez már évek óta így működik de furcsa mód csak akkor szúrja a szemét itt mindenkinek ha éppen olyan pilótáról van szó...
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Viktor77
titán
válasz venember83 #16350 üzenetére
Nem fogják.
Le merem fogadni, hogy a jövőhéten új szabály születik erre, illetve a meglévőt módosítják, úgy, hogy mostantól komolyabb büntetést kap aki így cselekszik. Mostanában ez így megy.
Csinálni kell. Kész. Pont.
-
venember83
nagyúr
válasz Oliverda #16351 üzenetére
Szerintem csak akkor szúrja, ha a büntetés által elszenvedett hátrány lényegesen kisebb, mint a szabályszegéssel szerzett előny. Vagy ez teljességgel abszurd feltevés a részemről?
Viktor77: Legyen, az is jobb, mint a jelenlegi helyzet. Amúgy meg bekaph@tják a törvényhozók. Így elrontani egy versenyt...
[ Szerkesztve ]
-
Misi 007
Közösségépítő
Már megszokhattuk hogy kivételeznek ez történt most is.
Ő cikázhat Petrov előtt nekimehet Vettelnek előzheti a biztonsági autót...
Ha ez nekik büntetés hogy második helyről jön ki és második helyre is ér vissza akkor csak gratulálni tudok hozzá...
Szánalmas lett ez a tacskó gazdaságos F1 ennyi...[ Módosította: Viktor77 ]
-
Flashcash
Közösségépítő
Visszatérve a Hamilton vitára itt van két kép:
A képeken jól látható a safety car vonal, a szabály pedig úgy szól, hogy a biztonsági autót nem lehet megelőzni amennyiben elhagyta a képen látható vonalat. A szituáció háromféleképpen alakulhatott volna:
1, Hamilton nem tötymörög, lassít - gyorsít - gondolkozik, hanem a célvonaltól lassítva de határozott tempóban halad és a SC előtt simán elérte volna ezt a vonalat, ekkor pedig büntetés nélkül elmehetett volna a SC mellett. Martin Brundle is a vonal lekésése miatt hibáztatta.
2, Ami történt a futamon, lekéste 1-2 méterrel a SC-t ami így hamarabb haladt el a SC vonal előtt és ezután szabálytalanul ment el a biztonsági autó mellett.
3, Az amit a Ferrari csinált, lelassított volna az SC mögé, és ezzel eldobta volna a versenyt is.
-
venember83
nagyúr
válasz Misi 007 #16354 üzenetére
Ilyet (kép, személyeskedés) nagyon nem illik, légy szíves, szerkeszd ki.
akosf: Előnyszabály akkor van, ha a szabálytalanságot elszenvedőhöz jut a labda, és ebből előnye származik. Itt Hamilton szabálytalankodott és neki is származott belőle előnye. Bár tulajdonképpen ez is előnyszabály, csak nem a fair play jegyében a versenytársakkal szemben.
[ Szerkesztve ]
-
skylaner
senior tag
válasz Oliverda #16351 üzenetére
Én nem azért panaszkodok mert , hogy nem a megfelelő büntetést kapta.
Mert tény, megkapta a büntetést, aztán, hogy ez megfelelő mértékű az már a verseny bírák dolga.Engem az bosszant, hogy egy sport ember (egyeseknek példakép), miért tesz teljesen szabálytalan, erkölcsileg is megkérdőjelezhető lépést.
SC átlépte a boxutca kijárat vonalát, onnantól már verseny tempó van, azaz az SC a pályán van, megelőzni csak a lékörözőteknek lehet. Hamilton körhátrányban volt ? Nem.
De a "legszebb" az, hogy milyen dolog az, hogy a Medical Car-t előtt befordulok, mert hát az biztos csak viccből megy ki, biztos unatkozik a sofőrje, menni akart egy kört a pályán.
Véletlenül sem az, hogy esetlegesen minél hamarabb odaérjen a baleset helyszínére, hátha komoly gond van.
Vagy a valós életben sem húzódik le a szirénázó mentő kocsi miatt ?Szerintem ez a magatartás emberileg EGY NAGY 0.
-
Jarod1
addikt
most nézem a webber bukfencet,,,,nagyon nagy...Hol fékezett Kova? sehol nem volt még a féktáv.....
-
Oliverda
félisten
válasz venember83 #16353 üzenetére
Oly módon helyesbíteném, hogy csak akkor szúrja, ha a büntetés által elszenvedett hátrány lényegesen kisebb, mint a szabályszegéssel szerzett előny és ha az érintetted Hamilton-nak hívják vagy, ha a büntetés által elszenvedett hátrány lényegesen nagyobb, mint a szabályszegéssel szerzett előny és az érintettet (mondjuk) Schumacher-nek hívják.
Flashcash:
Az idei évtől nincs valami jelzett irány sebesség amit tartani kell ha SC van érvényben? Mert ha annyira tudatosan el akart volna menni az SC mellett akkor nem értem, hogy miért nem nyomta jobban. Talán azért mert nem lehetett. Amúgy a Ferrarik sem nagyon igyekeztek mögötte.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
venember83
nagyúr
válasz Jarod1 #16360 üzenetére
Nem tudhatod, hol kell fékezzenek ezek a csapatok, mivel kisebb a leszorítóerő, talán lényegesen hamarabb, mint az élcsapatok. Amúgy Webbernek izomból el kellett volna mennie mellette, nem ott úszni a farvizén. De Webber már csak ilyen "agresszív" pilóta.
Oliverda: Örülök, hogy ebből sem hagyhattad ki Schumachert, bár manapság semmi se állandó tulajdonképpen, de legalább a te Schumacher-fóbiád biztos pontnak tekintendő ebben a zavartengerben. Így már nem csodálom, hogy síkra szállsz az egyes pilótákat érintő gyűlölettel szemben, te aztán tudod, mi az, korlátlanul megvetni valakit.
[ Szerkesztve ]
-
Viktor77
titán
Felhívom mindenki figyelmét, hogy aki bármelyik pilóta származásával vagy bőrszínével hozakodik elő, az repülni fog.
[ Szerkesztve ]
Csinálni kell. Kész. Pont.
-
Oliverda
félisten
válasz venember83 #16363 üzenetére
Lényegtelen, azért írtam mert pont ebből volt balhé monaco után. Írhattam volna Alonso-t is.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Flashcash
Közösségépítő
válasz Oliverda #16362 üzenetére
Biztosan van előírt sebesség vagy irányelv, mert az 5mp. büntetéseket ennek a megszegése miatt osztották ki.
Hamilton-nál ez nem lett volna gond egyszerűen csak bizonytalan volt hogy mit csináljon, abban a pillanaban szerintem ők sem tudták pontosan a szabályokat, de végül jól jöttek ki az esetből.
A sok bizonytalan kétes szituáció viszont egyértelműen a rossz szabályokat jelzi amelyeken változtatni kell.
1, Pontosítani milyen büntetés jár majd az SC megelőzéséért. Ha nem akarják, hogy mindenki opcionálisnak tekintse ezentúl az SC-t akkor szigorítsanak.
2, Pontosan mi a megengedett max. sebesség, vagy mit kell betartani SC alatt a pályán közlekedő versenyzőknek.
3, Scumacher eset pontosítása ha szükséges. (ebben most nem vagyok képben)
[ Szerkesztve ]
-
deicide
veterán
Nekem nem igazán tiszta ez az SC büntetés. Ha a versenyben vezető autónak kell a SC mögött megérkeznie (aki ez esetben Vettel, csak ő már pont elment a SC előtt), akkor a 2,3, stb autónak miért nem szabad megelőznie az SC-t? Hogy lesz akkor Vettel a SC mögött, ha a 2.tól kezdve mindenki ott tömörül és nem mehetnek el?
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
venember83
nagyúr
válasz deicide #16367 üzenetére
Tudtommal mindenki felsorakozik a SC mögött, hogy legyen idejük a pályamunkásoknak végezni a dolgukat, majd mikor mindenki felsorakozott, akkor a SC és az első helyezett között lévő autók leelőzhetik a biztonsági autót, amint a SC egyik utasa erre megadja az engedélyt. De a pontos protokollra én is kíváncsi vagyok.
[ Szerkesztve ]
-
#95904256
törölt tag
válasz venember83 #16357 üzenetére
Nekem akkor is úgy tűnik, hogy a Formula-1 egyre inkább a végtelenségig bonyolított szabályokról és a büntetésekről szól, mintsem a versenyről és a szórakoztatásról. Fair playre meg szerintem akkor lehet hivatkozni amikor legalább ketten kerülnek ugyanabba a szituációba és (nem) egyformán kerülnek ki belőle. A versenybírák dönthettek volna úgy, hogy büntetés nélkül hagyják a dolgot, akár az 5 másodpercesek, akár Hamilton esetében.
szerk.: De ha jól látom, ha valakit egyszer "invesztigálnak" akkor az kapis valami büntit.
[ Szerkesztve ]
-
laci666
senior tag
Úgy látom a nagy okosak megokoskodjak itt,hogy mi miért történt.
De nem baj legalább Vettel nyert,meg is érdemli nem úgy mint a második helyezett
Alonsot meg sajnálom,de legalább rájött hogy a szabályok egyesekre nem vonatkoznak.
Weber meg egy szerencsétlen bal....
Lassan egy az egybe olyan lesz mint CoulthardAz az 5 másodperces bünti meg kész röhej áááááá
[ Szerkesztve ]
ASUS Prime A320I-K,AMD Ryzen3 2200G ,2x8GB 3000MHz DDR4 Corsair ,240 GB Kingston HyperX Savage SSD,LG 27MP59G,SilverStone Raven Z RVZ02,Bequiet Shadow RockLP(Gyári AMD hűtő hely hiány miatt),Huawei Nova 5T, XBOX ONE X,MSI GS63 7RF Stealth
-
Oliverda
félisten
válasz venember83 #16368 üzenetére
Az idei évtől már a lekörözött versenyzők sem vehetik vissza a körüket, ergo nem előzhetik meg az SC-t.
Amúgy én úgy tudom hogy az éppen aktuális első helyezett pilótát kellene bevárnia az SC-nek. Hogy utána milyen sorrend van az nem számít.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
rocket
nagyúr
Webber mar rajott milyen is az amikor a Red Bull szarnyakat ad.
Hamilton buntetese jogos volt, de nem elore megtervezett es szandekos volt amit csinalt,pillanatok alatt kellett dontenie, hogy mit teszt (ugye mondhatjuk itt is amit a fociban csak kicsit maskeppen, hogy a pilotanak nincs videoja ).
Szerintem a megfelelo buntetest kapta, arrol nem o tehet, hogy ezen a palyan az egyik legrovidebb a boxutca, es arrol se, hogy par kor alatt akkora hatranyt kapott a 3. helyezet, hogy betudott jonni ele.[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
laci666
senior tag
válasz Misi 007 #16371 üzenetére
Miért, csak leírtam mit gondolok.
Webbernél már kezd sok lenni,egyre többször borul el az agya,ezzel még nem is lenne baj csak álltalába mások iszák meg a levét ergo itt most Alonso.ASUS Prime A320I-K,AMD Ryzen3 2200G ,2x8GB 3000MHz DDR4 Corsair ,240 GB Kingston HyperX Savage SSD,LG 27MP59G,SilverStone Raven Z RVZ02,Bequiet Shadow RockLP(Gyári AMD hűtő hely hiány miatt),Huawei Nova 5T, XBOX ONE X,MSI GS63 7RF Stealth
-
Oliverda
félisten
-
rocket
nagyúr
válasz Viktor77 #16364 üzenetére
Nem a figyelmet kene felhivni, hanem a tettek mezejere lepni es pihenore kuldeni azokat akik rasszista hozzaszolasokat irnak, minden futam utan ugyanez van, es bar en nem sokat irok ide, de olvasni szoktam, es ugyanazok az emberek nyomjak a rasszista kommenteket.
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
#70869248
törölt tag
válasz skylaner #16359 üzenetére
Kicsit nézzed a tévét is...Hamilton simán megelőzte volna a sz SC-t a vonal előtt, és akkor uaz a helyzet mint Vettel-nél...egyedül saját magának köszönheti hogy nem így történt, mivel elvette a gázt, és így az SC hamarabb érte el a vonalat.
videó: youtube
Tisztán látszik hogy elvette,...ha tempóban megy akkor ez az egész ügy nincs.
..egyébként amúgy sincs ügy, mivel bárhogy történt a büntetést megkapta. -
MPowerPH
félisten
válasz #95904256 #16369 üzenetére
"A versenybírák dönthettek volna úgy, hogy büntetés nélkül hagyják a dolgot, akár az 5 másodpercesek, akár Hamilton esetében."
Miért is dönthettek volna úgy?
rocket: Pár kör? Hány kör is telt el? Tizen mennyi? Egy büntetés egy egyértelműen szabálytalan szituáció után megvan 2 perc alatt. Még a kivizsgálással is késtek, nemhogy a büntetés kihirdetésével. Máskor ez azonnal megszületik. Alonso hány kör alatt kapta meg a büntijét? Jah, hogy azonnal... Ugyan ez a feladat lett volna most is, de a sportbírók nem értek a helyzet magaslatára. Ez a szomorú. Erről persze nem Hamilton tehet. De az gerinctelen és aljas dolog volt tőle, hogy miután meglátta a safety car-t lassított, majd mégis továbbment. Nem Hamilton volt Unfair, hanem a bírák reagálása minderre.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
-
Pilács
senior tag
válasz Oliverda #16372 üzenetére
Jó lenne ezt pontosan tudni, hogy mi az SC-re vonatkozó szabály, mert ugye ha az első helyezettet kellene bevárnia, akkor az sem jó, ha (mostani esetet nézve) a komplett mezőny megy még egy kört mire az első odaér (verszélyeztetve a pályán dolgozó mentést), esetleg aki addigra bemegy a boxba, szal ki tudja a végén ki az első? Engem ezek a dolgok zavarnak a legjobban, hogy egy SC bejövetelén múlik ilyenkor, hogy ki mennyire esik vissza? Szerintem az lenne a jó megoldás, hogy ilyenkor rögzétsék a baleset előtti sorrendet, cseréljen gumit aki akar, de az SC autó után akkor is állhasson vissza az erediti helyére. Versenyről szóljon már az F1, ne a szerencséről, Arra ott a pókert meg a lottó Ha nem várt helyzet történik, akkor miért a szerencse dönt? Az esőnél más a helyzet... az várt esemény, de a balesetet senki sem várja.
Ajándék szesznek ne nézd a fokát!
-
Calogero
addikt
Arról hogy milyenek a sportbírák és a szabályok nem a pilóták tehetnek.
A kiszabható büntetéseket nem igazán lehet igazságosan kiosztani.
Pl ha a boxutca áthajtás-ról van szó... nem minden pályán egyenlő hosszú a boxutca, tehát ez sem igazságos a pilótákra nézve.Egységesíteni kell büntetéseket, pl időbüntetéssel, vagy hely büntetéssel hátrább sorolják a pilótát. Vagy minden szabálytalanságért jöhetne egyből a fekete zászló, és nem lenne vita hogy te ezen a pályán ezt kaptam én meg többet egy másik pályán...
[ Szerkesztve ]
-
#70869248
törölt tag
válasz rocket #16381 üzenetére
Nyers tempó alapján Hamilton elment volna az SC mellett, de Alonso már necces.
Hamilton valszeg azért vette el, mert nem volt képben hol van az SC vonal...sztem, de lehet hogy azért mert rádióztak, nem tudom.
De a futam tényleges tempója alapján Hamilton nem szaladt volna bele az áthajtásosba, csak mikor meglátta az SC-t akkor elvette...és pont ezért sodorta magát abba a helyzetbe.
..még azt is el tudom képzelni hogy mikor belassult és rádióztak akkor mondták neki hogy nyomjad te lökött, de mire ez megérkezett már kár volt nyomnia... -
adman
tag
szvsz nem Hami tehet arról h így történtek a dolgok.
DE nagyon rossz üzenete van ennek a büntinek mert ez egy felvállalható/kalkulálható bünti, azaz nem szolgálja az eredeti célt, azaz h SC-t nem előzünk.
ez ugyanolyan mint amikor pár éve SC alatt zárva volt a box, de páran szándékosan kimentek kereket cserélni mert még büntivel is megérte nekik. -
Oliverda
félisten
válasz deicide #16380 üzenetére
40.8 When ordered to do so by the clerk of the course the observer in the car will use a green light to signal to any cars between it and the race leader that they should pass. These cars will continue at reduced speed and without overtaking until they reach the line of cars behind the safety car.
40.9 The safety car shall be used at least until the leader is behind it and all remaining cars are lined up behind him. Once behind the safety car, the race leader must keep within ten car lengths of it (except under 40.11 below) and all remaining cars must keep the formation as tight as possible.
Akkor most ez a szabály. Bár én nem emlékszek ilyen zöld jelzéses dologra az idei évben de lehet, hogy csak nem figyeltem eléggé. Régebben bevárta az SC az elsőt.
Amúgy nem tudom, hogy mit kell anyira meglepődni azon hogy pár kör alatt hozták meg a büntetést. Anno 2004-ben Montoya 57 kör eltelte után kapta meg a fekete zászlót amit azzal érdemelt ki, hogy a rajtnál későn ült át a tartalékautóba.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
MPowerPH
félisten
válasz Oliverda #16386 üzenetére
Jó, de a Montoya-s esetnél kizárás lett a vége. Ergo tök mind1 volt, mikor kapja meg a büntit, így is úgy is 0 pont. Hamilton esetében minden egyes körrel kisebb a büntetés súlya. Én bevezetném a sima hátrasorolást, Hamilton-t is Alonso elő kellett volna sorolni közvetlen, ez lett volna az igazságos döntés, eltekintve a szabálytalankodástól. Igaz ez se büntetés, mert csak visszasorolja az eredeti helyére, de a mostaninál sokkal jobb.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Oliverda
félisten
válasz MPowerPH #16389 üzenetére
Nulla pont meg esetleg egy szép sérülés mint amit RS is kapott. Ez nem szimulátor. Na meg minden (feleslegesen) megtett kilométer elég sokba kerül.
Na de lehet írni Todt-nak hogy ilyen meg olyan szabályokra vonatkozó javaslatok vannak hátha megfogadják a sok okos ötletet.
[ Szerkesztve ]
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
MPowerPH
félisten
válasz Oliverda #16390 üzenetére
A sérülésnek semmi köze a büntihez. Az ha bekövetkezik, akkor nem az miatt történik, mert nem kapott időben fekete zászlót. A költségvonzata megint más kérdés, sokba kerül, mégis ameddig tudják benntartják a pilótákat, maximum nő a teszt km-ek száma.
De most megint megkérdezem. Miért van az, hogy Hamilton minden futam után a középpontba kerül, valami furcsa manővere illetve húzása miatt?
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
#70869248
törölt tag
Egyébként kriminális volt amit Glock és Bruno csináltak, ultra gáz volt hogy ennyire leszrták hogy mi történik körülöttük...ciki volt, mert múltkor pont bevédtem a kis csapatokat...és most ez a két lökött ennyire magukra húzzák a reflektort.
Webber-t nagyon sajnáltam, és Kobajashi meg..tisztelet és alázat. Kubica-tól többet vártam, a két Williams meg...az állam leesett. -
Oliverda
félisten
válasz MPowerPH #16391 üzenetére
Viszont ha esetleg hamarabb kihívják akkor kevesebb az esélye annak hogy bármi is megtörténik.
Amúgy is az az egésznek lényege, hogy nem az első és nem is az utolsó eset amikor az eset és a büntetés kihirdetése között több kör telik el.
venember83: Na végre egy őszinte ember.
[ Szerkesztve ]
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Oliverda
félisten
válasz venember83 #16396 üzenetére
Nem kell szerénykedni.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Dale
aktív tag
Jó verseny volt ez, és ehhez részlegesen kapcsolódóan megjegyzem hogy összetehetitek a kis kezeteket Palikért, Gyuláért, az RTL Klubért... Amerikában vagyok jelenleg és a verseny közvetítése kriminális, nem csoda hogy nem rajonganak itt az F1-ért a népek. Az időmérő (és a tesztek is, ez plusz pont) a Speed nevű csatornán mennek, a verseny maga pedig a Fox-on, a kommentátorok ugyanazok csak így van leosztva a csatornák között.
Ezzel nincs is baj, a kommentár is nagyon jó, hangulatos és profi, csak úgy alakulnak a dolgok hogy 8-10 perc verseny, 5 perc reklám. Nem viccelek. Ez egy filmnél is erős lenne, nemhogy egy élő közvetítésnél aminek így közel a felét elbukja az ember. Teljesen követhetetlen az egész, mire visszajön az adás addigra már lehet hogy tök más az állás, az ember kizökken a ritmusból, élvezhetetlen a verseny így. Az időmérő még kibírható mert szakaszonként esik egy reklámszünet (és a Speeden legalább autós reklámok mennek), de a verseny... A kanadai futamot végigszenvedtem, 10 percenként anyáztam, a mait viszont élből letorrenteztem és kész. A Fox Ohio Valley-re meg rohadjon rá a főztjük... Egy Nascar versenynél ez a tempó mondjuk nem feltűnő, értitek hogy mondom.
[ Szerkesztve ]
https://enginedesigns.net
-
Oliverda
félisten
válasz MPowerPH #16398 üzenetére
Én csak annyit tudok hogy nektek semmi sem lenne elég ami a Hamilton elleni büntetés mértékét illeti. Nem mintha ez meglepne, sőt.
Dale: Esetleg legközelebb próbálj ki egy remek RTL klubos stream-et.
[ Szerkesztve ]
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen