- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Bittorrent topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- OpenWRT topic
- Aliexpress tapasztalatok
- Milyen routert?
- Netflix
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Synology NAS
- Mesterséges intelligencia topik
Aktív témák
-
TESCO-Zsömle
félisten
válasz Oliverda #9995 üzenetére
Tudtommal nem azért kezdték el piszkálni, mert nem volt igzalmas, hanem mert nem volt biztonságos... Innen idult a ragulázás... Aztán a sok piszkálódás egyre kevesebb tartalékot hagyott a rendszerben...
Más: Amúgy meg minek KERS? Állítsák be a gombra, hogy adott ideig egy 2-3k-val magasabbra állítsa a fordulatszám-limitert és kész. Ugyanaz a hatás. A motorokba úgyis beleterveznék azt a plusszt, abból nem lenne gond...
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
proof88
addikt
válasz TESCO-Zsömle #10001 üzenetére
A KERS nem benzinnel működik és tökéletes lehetőség az utcai autókba való fejlesztéshez is... Ezeknél a motoroknál meg keményen számítanak a mp-ek is, hány mp-ig megy hány száz rpm-mel gyorsabban... persze bele lehet tervezni a pluszt... de nem ez lenne a lényege.
Amúgy kár hogy más Bahrein, így nem lehetett összehasonlítani a mostani időket a tavalyiakkal, de Ausztráliában legalább lesz rá lehetőség. Kíváncsi vagyok, mennyit gyorsultak az autók tavaly év elejéhez képest. -
TESCO-Zsömle
félisten
válasz proof88 #10002 üzenetére
Persze, tiszta sor. De ugye csak 3 okból következhet be előzés.
-Erő különbség
-Techniaki hiba
-Pilóta (hiba)A technikai ellen kűzdenek, az erő-t most a szabályok vették ki, a pilóták meg nem hibáznak. Ergó nincs előzés.
Az már biztos, hogy ha nem lesz szabályváltozás, Ausztáliában komoly harc lesz a Q3-ban.
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
Oliverda
félisten
válasz TESCO-Zsömle #10001 üzenetére
Pedig nem volt izgalmas bármiért is kezdték el piszkálni.
"A tankolás engedélyezése óta eltelt 16 esztendőben a csapatok stratégái szinte a tökélyre fejlesztették tudományukat. Két versenyző párbaját az esetek többségében az döntötte el, hogy melyikük tudott néhány körrel tovább a pályán maradni boxkiállása előtt. Mivel az istállók egymást is kiismerték, a gyorsabb versenyzők már csak azért sem próbálkoztak előzéssel, mert jól tudták, hogy néhány körrel többre elegendő üzemanyagszintjük révén úgyis vetélytársuk elé kerülnek majd. A futamok utolsó etapjára a legritkább esetekben maradtak eldöntendő kérdések."
Amúgy a biztonság volt az utolsó szempont. Ami még az egyik elsődleges szempont volt az a költségtakarékosság mivel így nem kell hurcolni versenyről versenyre a tankolóberendezéseket.
A KERS azért kell mert környezetbarátabb és az amúgy pocsékba vesző energiát hasznosítja fel újra. A Willimas-féle hybrid cuccba pl. akksi sem kell.
Más:
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
attisx
addikt
Ha már szóba került a hibrid rendszer (kicsit off, de nagyon durva): Porsche 918 Spyder
Rossz a helyesírásom?! Vedd úgy, hogy mobilról írtam... :D
-
shteer
titán
válasz attisx #10005 üzenetére
nem csak az autó a promo video is nagyon kemény
..szerintem jónak tűnik
-
Peat;)
veterán
válasz Oliverda #10004 üzenetére
Csak az a gond a Kers-el, hogy a csapatok úgy gondolták, jobb ha a sarokban porosodik idén. Így az idei autókat is így tervezték meg, nélküle. Ha vissza is jön akkor mehet kétszer a pénzköltés, mert megint másképpen kell tervezni az autót.
Ez olyan mint nálunk a sétálóterek, vagy útépítés, megcsinálják frankón drágán és lassan, majd felbontják mert egy év múlva csatornázni kell, majd rakják vissza és költenek rá megint.
De végre megint lehet támadni az FIA-t idén is a csapatoknak, ez a lényeg. Bár megint a csapatok nem egyeztek meg a két kiállásról, no de ez is más téma. Jájj. Tiszta ovi mindkét oldal.
-
Oliverda
félisten
válasz Peat;) #10009 üzenetére
Igen, de remélem hogy jövőre már nem ez lesz a helyzet. Mondjuk valóban sokkal logikusabb lett volna egyszerre bevezetni az összes újítás de mint tudjuk sajnos a logika néha meglehetősen távol áll a szereplőktől. A 2009-re bevezetett újításokat is össze lehetett volna kötni az ideiekkel, még akkor is ha a KERS-et nem számoljuk bele.
attisx:
...ha nem lenne egységes akkor is limitálva lenne az ereje, tehát én nem látok ebben túl nagy veszteséget, viszont így legalább majd a kevésbé tehetős csapatoknak sem jelenthet akkora problémát az autóba való implementálása. Mondjuk egy unlimited KERS szabály érdekes lenne.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Integra
titán
válasz MPowerPH #9975 üzenetére
nem értem hogy ezt miért csak most mondják, már tavaly is mondtuk hogy ez lesz, ez is lett. szerencsére most már sumi is rajta van a témán, és az ő szavára legalább ez a gnóm törpe figyel, úgyhogy akár még hamarosan kihajítják ezt a sok hülye újítást...
mindegy, ez a futam már csak egy újabb blamázs volt a végeláthatatlan listában...[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
attisx
addikt
-
Oliverda
félisten
válasz venember83 #10014 üzenetére
Nem feltétlenül szükséges akksi hozzá: [link]
attisx:
Ezen nem kell parázni szerintem. Egységes motorok és kasztnik sosem lesznek szerintem de teljesen egységes váltók sem. A KERS egyelőre egy viszonylag költséges extrának számít. Más tészta.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Régen kanyarokon keresztül előzgették egymást oda-vissza az autók, néha egyszerre kettőt előzött valaki a versenyben (nam a rajtnál). Ennek akkor lett végérvényesen vége, amikor a Ferrari Schumacherrel, Brawnnal és Todttal tökélyre fejlesztette az autót és a taktikát. Azóta sajnos egyre rosszabb... (Néha vannak fellángolások, de az csak 1-2 versenyen az egész idényben, az pedig karcsú. A töppedt sem segíti azzal a látványos futamokat, hogy egyre több utcai versenyt szeretne, ahol viszont helyszűke miatt is képtelenség előzni.)
https://www.coreinfinity.tech
-
Oliverda
félisten
válasz venember83 #10022 üzenetére
Biztos nem véletlenül de ez még nem jelent semmit szvsz. Ettől még egyáltalán nem biztos hogy az akksis megoldás jobb lenne.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Iron Funeral
őstag
válasz venember83 #10022 üzenetére
Most azt a KERS rendszert a McLaren vagy a Mercedes fejlesztette ki? Mintha egyszer írta volna hunny de nem emlékszem már rá
Which Twilight do you like the most? Twilight of The Thunder God! /,,/
-
7Heads Drago
veterán
A teli tankolt autók ----> Lassú köridők ---> Az esetleges Sc miatt pedig felkészülhetünk a 2 órás futamokra is a lassabb pályákon.
Izgi lesz.
Már alig várom.
A sajtó visszhangja sem a legjobb ennek a futamnak. Ezek után eltudom képzelni hogy mennyire fogynak jelenleg a jegyek. (persze ez most még csak találgatás, de 4-5 futammal később, ha nem változik semmi se addig, akkor lehetnek már itt-ott üres lelátók is)[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
Oliverda
félisten
válasz 7Heads Drago #10027 üzenetére
2 órás futamok eddig is előfordultak már, ebben nincs semmi új.
Az idei évre pedig a legtöbb jegy már elkelt a futamokra. Silverstone-ra ha jól tudom már az összes. A pénteki és szombati napokra is sokan kimennek pedig akkor csak kisebb osztályok versenyei vannak, pénteken meg semmi verseny nincs csak az edzések. Látszik hogy még soha nem voltál kint mert akkor nem írnál le ilyeneket.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Male
nagyúr
válasz Iron Funeral #10024 üzenetére
Haug mutogatta nagyon a saját KERS-üket... ugyhogy gyanítom Mercedes fejlesztés.
Amúgy ebből tényleg nem kéne egységes... és a limiteket is vagy nagyon meg kéne emelni, vagy megszüntetni (a súly és a technika úgyis határt szab neki). Egyrészt mert ennek a fejlesztésében rengeteg tartalék lehet még.... amik az autógyáraknak is megéri. Másrészt ha különbözőeket használnak, akkor lehet az egyik gyorsabban fel tud tölteni, a másik erősebb, stb... amiből lehetnek előzések.
A Williamses lendkerekes dolog, nem biztos, hogy a legjobb... az sem tart örökké, és az is veszélyes lehet épp úgy, ahogy az elektromos... ráadásul ki tudja mennyi a veszteség ott. Nekem a kondis megvalósítás a legszimpatikusabb... nagyon komoly kondik vannak már (gugli a Boostcap ultracapacitors-ra és már látni is mik jöttek ki...), és biztos sokkal többet ki lehet még belőlük hozni.
-
Oliverda
félisten
A Williams tájékoztatása szerint az ő lendkerekük meghibásodás esetén is biztonságos marad. A brit csapat egy új szén kompozit anyagot használ, amit a szintén brit Urenco cég fejlesztett ki. Az Urenco urániumdúsításhoz készít centrifugákat. Az új anyagot úgy alkották meg, hogy meghibásodás esetén porrá málljon. "A konstrukció értelmében egy meghibásodásnál - legyen az egy ütközéses baleset - a lendkerékből nem marad más, mint szénszál por nagy nyomású kigázosodása" - mondta Scott. "Elemzésünk szerint a lendkerékkel sokkal gyorsabban alakítható át és táplálható vissza az energia" - magyarázta Damien Scott a Williams mérnöke. Elmondása szerint az autógyártók máris érdeklődnek az egykor szebb napokat is megélt, jelenleg azonban ismét az élvonal felé törő csapat lendkerekes technológiája iránt.
[ Szerkesztve ]
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Male
nagyúr
válasz Oliverda #10030 üzenetére
Igen, olvastam akkoriban, meg videó is volt róla, hogy porrá hullik ilyenkor... csak ez épp olyan, minthogy a másik meg szigetelt... elvileg mindkettő biztonságos, gyakorlatilag meg majd kiderül(het).
(amúgy a szénszál-por nem éppen egészséges anyag... egy időben a fékeknél is ment a nyavalygás ezzel kapcsolatban)
-
hackeeeee
Jómunkásember
Most akkor lesz KERS az idén? Mégis hova fogják tenni, amikor az egész autó lényegében ez üzemanyagtank?
Véleményem szubjektív...
-
7Heads Drago
veterán
válasz Oliverda #10028 üzenetére
Eltaláltad.
Tényleg nem voltam még futamon. Viszont az nem jelent semmit se hogy nincs hivatalosan jegy a futamokra. Mint köztudott a jegyek nem kis része a jegyüzéreknél landol. Illetve egy futamra nem csak jegyet veszel , hanem sok egyebet is. (kaja, pia, relikvia, stb. és ezekre is elég sok pénzt otthagynak az emberek)
Az én véleményem szerint ha nem változik semmi sem a következő futamokon, akkor az érzékenyen fogja érinteni a lelátókat.
hackeeeee: Sehova. Megegyeztek a csapatok hogy nem használják.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
#27441408
törölt tag
válasz madstunt #10032 üzenetére
Szerintem ez is tiszta marhaság én bevezetném a legalább 2 órás időtartamot.
7Heads Drago
Pont ettől félnek azok akik most kongatják a riadót.... hogy majd lesznek üres lelátók nem ülnek le a tv elé stb.... Akkor börni mit csinál?
üres lelátók idén még nem hinném hogy lennének mivel én is úgy tudomsokszor1 vgy fél évre előre elfogynak a jegyek, ergó aki rá költötte a pénzt az gondolom csak kimegy....
hanem ugye jövőre mikor azt mondják az emberek hogy nem érdemes erre költeni.
[ Szerkesztve ]
-
hackeeeee
Jómunkásember
válasz 7Heads Drago #10034 üzenetére
Így tudtam, ezért kérdeztem.
Mellesleg max időlimit amúgy is van, most is.
[ Szerkesztve ]
Véleményem szubjektív...
-
7Heads Drago
veterán
válasz #27441408 #10035 üzenetére
A nagy és gazdag városokban nem hiszem hogy gond lesz. (pl Monaco)
De mint Magyarország is, ahol elégé belenyomott minket a földbe a gazdasági válság. Nem biztos hogy mind elkel.
Igaz hogy egyesek szerint már az összes jegy elkelt. ehhez képest akár még a Kínai nagydíjra is vehetnék jegyet. Nem is beszélve a magyar nagydíjról. A hivatalos honlapon még 9600 eladatlan jegy van. És nem az egyetlen oldal ahol lehet jegyet venni rá.
Tavaly is már 50.000 voltak kevesebben 3 nap alatt, mint előző évben. (tavaly kb 200.000 látogató volt 3 nap alatt) Ez durván 70.000 jegyet takar és ehhez képest a 9600 elég sok.
Persze az is igaz hogy ez a verseny még messze van. Addig még sok minden változhat. És remélem is hogy változik. Nincs kedvem csatornát/kategóriát váltani.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
Oliverda
félisten
válasz 7Heads Drago #10034 üzenetére
Nem volt nehéz kitalálni. Mert ha már lettél volna akkor tudnád hogy a legtöbben nem azért mennek mert olyan baromi izgalmas versenyt várnak. A nagy tömegek egyes pilóták miatt mennek ki illetve az magáért a hangulatért. Ennek pedig maga a vasárnapi verseny csak egy része. Ergo szerintem egy lófüttynyit sem fog változni a jegyek eladása még akkor sem ha nem lesz ennél egyetlen izgalmasabb futam.
Amúgy MS visszatérése rendesen meg fogja nyomni az eladásokat.
[ Szerkesztve ]
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
7Heads Drago
veterán
válasz Oliverda #10039 üzenetére
Mint írtam is tavaly 50.000 kevesebb látogató volt , mint előző évben.
Ez neked csak lófüttynyi? Szerintem ez annál több.
De végül is ezen kár is rágódnunk. A jegyekből befolyt pénz az semmi a TV-s közvetítések díjához képest. És ha ebből idén csak ha párat bebuknak már az is nagy kár a Forma1-nek és a csapatoknak.
Mondjuk ennyi erővel akár a lottó számokra is tippelhetnénk.Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
Oliverda
félisten
válasz 7Heads Drago #10040 üzenetére
Ennek számtalan oka lehet. Pl. gazdasági válság. A verseny izgalmának ehhez vajmi kevés köze van szerintem.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Oliverda
félisten
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
gorogdinnye3
csendes tag
Emberek!
Belekukkantottam úgy csak az érdekesség kedvéért a 99-2003 közti szezonokba, és nem meglepő módon sokszor előzések tucatját véltem felfedezni, holott már ez az időszak is az aerodinamikai harcról szólt, valahol aero fejledtségben ott voltak azok az autók mint a 2009 elejiek.De hogy miben volt más a helyzet?
Nem voltak egységes motorok, nem az volt mint akár tavaly hogy a csúcssebességekben volt 6 km/h az egész mezőnyt tekintve. Konklúzió: Marha nagy faszság volt mind a motorbefagyaztás, mind a motorok évi limitálása. Az akkori V10-es között bizony hatalmas különbségek voltak, és bizony pont ez kellett a látványos előzésekhez.Nyilvánvalóan fel kéne szabadítani a gumihasználatot. Az látszik hogy a Bridgestone ebben már nem érdekelt, más a filozófiája. Egy esetleges új gyártó talán másképp gondolkodna ebben a kérdésben.
A lényeg az, hogy francba a kötelezően megszabott "bürökráciával"!
Ugyancsak bebizonyosodott, hogy a kötelezően használt kétféle gumikeverék nem szolgálja a látványosságot. Ezt az ötletet elvetném, helyette a gumigyártó leszállítana mondjuk többféle, 4-6 keveréket - mint régen - és a szabadedzéseken a csapatok kiválasztanák az autóikhoz a legjobb keveréket + ha úgy akarják, a futamon csak azt az egyfélét használják...
Hát röhej hogy itt ilyen marhasaággal kötik gúzsba a csapatokat, hogy kötelezően használt két keverék, minimális gumi az időmérőn, és akkor még ilyen agyrémet is kitalálnának hogy két kötelező kerékcsere.Tankolás visszaállítása kellene továbbá. Ezeket a lomha szarokat így nem előzésre találták ki. Cipelik csak a felesleges benzint majd egy versenyen át. Én egyenesen hiányolom a taktikázás lehetőségét. A vasárnapi verseny megmutatta, hogy nem emiatt fog eldőlni a pályán a csata. Nagy francokat. Ez csak konzerválja a futamon beállt sorrendet...
Részemről üdvözölni tudnám az akkori szabályokat, csak egy kis finomítással össze kéne hangolni a mostani gazdasági helyzettel.
Nem hiszem hogy annyira lehetetlen lenne.[ Szerkesztve ]
-
Oliverda
félisten
Akinek már egy kicsit nagyobb kijelzővel rendelkező telefonja van és érdekli annak érdemes kipróbálni a Formula1.com-os mobil java alkalmazást. Szerintem elég jól össze van rakva, szinte minden szükséges infót megmutat. Persze valamilyen net elérés kell hozzá hogy működjön.
Ezen felül lehet kérni hogy SMS-t küldjenek a hétvége eseményeiről. Edzések utáni eredmények, plusz még a verseny közben is küldözgetik őket. Ez szintén ingyenes csak regisztrálni kell.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Oliverda
félisten
válasz JColee #10046 üzenetére
Igen, tök ingyen.
Azért a FOM nem az az apró betűs átb@szós garázscég szerintem.
Amúgy az LG és a Vodafone közös támogatásával nyomják ez azt egész mobil szekciót. Egyik sem az a kispályás fajtából származik.
Formula1.com's free text messaging service is available globally and sends official race information direct to your mobile phone. It brings you the essential news and results, plus unique data and a speed of delivery only possible through its direct connection to Formula One Management's Technical Centre at every circuit.
[ Szerkesztve ]
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Oliverda
félisten
Mondjuk én már baromira untam amikor a 10. SMS jött a csúcssebességekkel.
Persze aki nincs a TV előtt és érdeklik az eredmények annak baromi jól jöhet. A mobilos alkalmazást pedig a pálya mellett ülő nézőknek is eléggé hasznos és kényelmes lehet.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Oliverda
félisten
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
Aktív témák
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Viccrovat
- Gumi és felni topik
- Hegesztés topic
- Szinte csak formaság: bemutatkozott a Pixel 6 és Pixel 6 Pro
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Politika
- További aktív témák...
- AKCIÓ! Szépségápolás, Haj - és Szakállápolási márkás gépek - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Bomba! HP EliteBook 1040 G7 x360 Érintős Hajtogatós Ultrabook Tab 14" -70% i7-10710U 16/256 FHD LTE
- BONTATLAN Új Iphone 15 és 15 Plus 128-512GB 1év APPLE garancia gyári független Deák AZONNAL Átvehető
- BONTATLAN Új Iphone 13 128-512GB 1év hivatalos Apple garancia gyári független Deák Azonnal Átvehető.
- ÚJ BONTATLAN Apple Watch Series 8 S8 41-45mm Azonnal Átvehető DEÁK TÉRNÉL 1 Év Apple Garanciával.
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen