- OpenMediaVault
- Ha Trump győz, Elon Musk politikai tanácsadó lehet
- A választási tévinformációk ellen küzd a Meta
- Synology NAS
- Windows 11
- PHP programozás
- Crypto Trade
- Összemoshatja a Google és a Magic Leap a valódi és a digitális világokat
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
Aktív témák
-
attisx
addikt
Nem. Úgy volt, hogy a RedBull aggályosnak találta a megoldás legalitását, ezért állásfoglalást kért az FIA-tól. Ennek az eredménye pedig ez lett:
Az FIA szabályosnak minősítette a McLaren hátsó légterelőjét
Rossz a helyesírásom?! Vedd úgy, hogy mobilról írtam... :D
-
PazsitZ
addikt
-
hunnylander
őstag
válasz [CS]Blade2 #9953 üzenetére
Ha szabálytalan lett volna, nem is állhattak volna rajthoz. A diffúzorok engedélyezve voltak erre a futamra, csak az FIA hozott egy szabályértelmezési tisztázást és ezután, vagyis az Ausztrál Nagydíjjal kezdődően már nem lehet ilyen nagyméretű indítómotor beillesztő-nyílást kialakítani.
www.HunnyF1.com
-
MPowerPH
félisten
válasz PazsitZ #9952 üzenetére
Igen, sajnos. Mondjuk a Mercedes motrot semmi esetre se kapták volna meg, esetleg a Ferrari jó választás lett volna.
[CS]Blade2: Megint kezdődik ez az egész... Már nagyon unalmas. És megint a Meki, ők valahogy mindig alakítanak az év elején.
Male: Persze, nem csak azon múlik, ez világos. De tavaly nagy jelentőséget tulajdonítottak neki.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
#70869248
törölt tag
válasz 7Heads Drago #9936 üzenetére
Igazából kicsit korainak érzem, ők sokkal több adatból tudnak dolgozni tehát valszeg jól látja...de valahogy furcsán egybeesett a kiállás azzal hogy Kubica megfutotta a lecserélt gumiján az addigi leggyorsabb kört.
Mondják hogy akár még 10 kört simán lefutottak volna...de kit érdekel, nem ez a lényeg...az a lényeg hogy eljön az a kör amikor már a kemény keverékkel jobbak a köridők.
Jelenleg ez volt a helyzet...tök mindegy hogy lerövidítik az élettartamát a puha keveréknek, felölem megtehetik.
Kubica kijött lecserélte, következő körben egyből a legjobb kört futotta-> már jött is ki Hamilton és Schumacher is...és ez a lényeg, nem az élettartam, elég a köridő. -
MPowerPH
félisten
válasz hunnylander #9956 üzenetére
Értem, csak tudom, hogy Mekis vagy, azért bátorkodtam kicsit odaszúrni. De az FIA is hülye, többszörösen. Ezt már lehetett látni a műszaki átadáson, vagy ez egy teljesen új elem volt erre a futamra? Mert ha tesztek során is használták, akkor ennek már ott ki kellett volna derülnie.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
#27441408
törölt tag
válasz TESCO-Zsömle #9923 üzenetére
De őt a Ferrári akarta elküldeni és KIMI meg nem túlzottan ellenkezett...
-
-
SG3rg0
őstag
Wirth: Bizonyítottuk a CFD-s tervezés életképességét
[link]
Örülnek, hogy a kocsi nem hullott szét, csak nem ért célba! -
Oliverda
félisten
"A csapat eleinte a kipufogó, majd a motor meghibásodását nevezte meg a probléma okának, később pedig közölték, hogy a teljesítmény-csökkenést egy hibás gyújtógyertya okozta."
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
MPowerPH
félisten
válasz #27441408 #9962 üzenetére
Nem volt tuti a hely, mert ha Vettel autója nem adja meg magát, akkor Alonso az életbe meg se tudja közelíteni. Vettel 8,5s -el ment Alonso előtt, és ez a különbség akkor kezdett el csökkenni, mikor az autó kezdte megadni magát.
Szóval a Ferrari ajándékba kapta az 1-2 -t. (mielőtt megvádolsz, Ferrari drukker vagyok, bár Vettel és Schumi az egyéni kedvencem)[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
P00By
nagyúr
válasz hunnylander #9954 üzenetére
És ezt miért nem tudják rendesen leírni a magyar, hát mit írjak szakújságírók?
Most is látom, h úgy írtak meg egy "cikket", h szabálytalan. Azt sehol se írják, h a indítómotor beillesztő-nyílás az FIA szerint túlméretezett...
És csak a mekit emelik ki, miközben több csapatnál is ugyan ez a helyzet... -
SzalaiG
addikt
Schumi most bánhatja, h nem a Ferrariba jött vissza....
-
#27441408
törölt tag
Olvasd el ez arra a bizonyos futaamra vonatkozott 2005-be ahol a felálló autók között valóban a Ferrári volt a legjobb magasan. A többinek esélye se nagyon volt.
BMW001
2005-ös amerikai nagydíjról beszélek! Ahol 6 db autó poroszkált. ...
SzalaiG
Nem biztos az... még csak 1 futam ment le....
[ Szerkesztve ]
-
#70869248
törölt tag
válasz MPowerPH #9966 üzenetére
Kiváncsi leszek mi lesz a Ferrari-n belül
Nekem két dolog tünt fel...aztán lehet hogy rosszul olvastam.
Az egyik amit ha jól emlékszem Aesir írt, hogy Massa összedolgozott a rajtnál Alonso-val,..igazából Alonso sem hibáztatható, mert ő meg kihasználta ezt a saját hasznára.
Massa megfogta a támadóívet Hamilton előtt, és ezért tudta Alonso mélyre beengedni az autóját és kedvező helyzetbe kerülni a következő balosra.
Amennyiben nem ezt teszi Massa, akkor valószínüleg védi Alonso-tól a pozícióját, és ő is mélyre fékez-öblösebben fordul, Hamilton megtámadja őket->itt vagy összeérnek, vagy Massa a balosra megvédi a pozícióját Hamilton-tól, viszont ALonso ebből semmiképpen sem jött volna ki jól, sztem akár több pozíciót is bukhatott volna, mivel öblösen fordul és Massa útban lett volna neki, így a balos utáni egyenesen többen is megtámadhatták volna.
Így most az történt, hogy Massa védte a támadóívet, figyelte Hamilton-t, Alonso elment a mélyebb fékjének köszönhetően, és Massa mögé került ráadásul Hamilton még a balos utáni egyenesben megtámadta Massa-t így Massa bukott még pár tizedet, Hamilton elcseszte és Rosberg meg lecsapott az ideálisabb kigyorsával Hamilton-ra.
Na ez sztem legközelebb nem lesz így...azt kell mondjam hogy Alonso nagyon összeszedettnek tünik, és bár Kimi is megnyerte az első Ferrari-s versenyét, ez nekem most sokkal veszélyesebb párosítás.
Ezt látnia kell Massa-nak is, túl sok a pontkülönbség az első két hely között, nem hiszem hogy mégegyszer feláldozza a jobb qual-ját.Valamint a pódiumon volt egy olyan halvány érzésem hogy Alonso az autóval nagyon egyben van, de pl. Domenicali-val nem....volt hátpaskolás, de valahogy zavart éreztem az erőben amikor Alonso megakarta locsolni Stefano-t.
Szvsz lesz itt perpatvar,...érdekes lesz, nem mintha vágynék a cirkuszra de most úgy gondolom hogy szinte elkerülhetetlen.
Button részéről egyenlőre ilyen veszély nem fenyegeti a McLaren-t. Egy kicsit csalódás volt...de inkább ALonso teljesítménye mellett, hisz mindketten új autóba ültek be, és Button sokkal kevésbé, látványosan kevésbé volt eredményes...egyenlőre.
[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz #27441408 #9971 üzenetére
Jujj, most nézem mire írtad. Jah, így már világos. Bocs, akkor nem szóltam, igazad van.
b-type: Igen, ezt én is megfigyeltem a rajtnál. Alonso nem volt valami jó pozícióban, és ha Massa nem figyel, akkor bizony ott elmegy ő simán a 2. helyen, Hamilton meg megkajálja Alonsot -t. Ezt az előzékenységet nem engedheti meg Massa többet, mert gyorsan a 2. számú pilótaként találja magát. A feszültséget én is éreztem, csak az okát nem értem.
Alonso olyan mint Schumi, ért hozzá, hogy építse maga köré a csapatot, és hogy fordítsa a maga malmára a vizet. Hogy őszinte legyek, a Ferrarinak pont egy ilyen pilótára volt most szüksége, mert amit két éve csinálnak, az borzalom. És itt egy szenvedő alany lesz, Massa személyében. Neki minden versenyen a maxot kellene hoznia, és ott kellene lihegnie Alonso mögött közvetlen, vagy inkább előtte mint ahogy azt tette a sokkal de sokkal motiválatlan Kimi ellen is. Alonso sokkal nagyobb falat lesz, és ez nem biztos, hogy majd sikerül neki. És akkor bizony elképzelhető, hogy lesz cirkusz, és óriási feszültség. De azt nem engedhetik meg, hogy megint egymástól vegyék el a pontokat.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
Nem véletlenül beszél mindenki a sürgős változásokról ez után a futam után. Oliverda és még pár ember kivételével mindenki látta, hogy ez nem igazi F1 volt.
Biztos ez a gumis dolog is megoldás lenne, több esélye lenne annak, hogy az első 8 -ban is megtörténik az, hogy egy kopott gumival haladó lassú pilótát utolér egy friss papucsos. Maximum ennyi, mert a csapatok így is úgyis egymáshoz igazítják a kiállásaikat.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Pá
addikt
válasz hunnylander #9956 üzenetére
Nem tudod véletlenül, hogy ennek mekkora a jelentősége?
''Annyira vagyunk egészségesek, amennyire a gondolataink humánusak.''
-
Oliverda
félisten
válasz MPowerPH #9975 üzenetére
Rajtad kívül pedig talán majdnem mindenki megértette hogy miről beszéltem eddig.
Leírtam nem egyszer és először nem most hanem 3 hónapja, hogy nem lesz jó a (csak) egy kötelező kiállás ilyen tartós keverékekkel. Domenicali is említette már hónapokkal ezelőtt.
"A pontozást is felülvizsgálják: van egy olyan javaslat, hogy a pole pozícióért és a versenyben futott leggyorsabb körért is jutalom jár majd. Szeretnénk azt is, ha kétszer lehetne kereket cserélni egy helyett"
Lágyabb keverékek kellene vagy két kötelező kiállás, de az előbbi lenne a jobb szvsz mert több taktikai- és ezzel együtt hibalehetőség is van benne.
Páran pedig azonnal tényszerűen kijelentették, hogy a tankolás betiltása sz@r, jobb volt addig ameddig lehetett tankolni. Na én erre mondta hogy ez baromság és aki ezt így egy verseny után kijelenti az finoman szólva sincs igazán képben.
Ez volt az első verseny. A csapatok eddig jóformán sötétben tapogatóztak. Nem teszteltek 35 fokban egy métert sem péntekig, nem tudták hogy melyik lehet a legjobb taktika, hogy a 40 fokos aszfalton milyen tempónál meddig fogja majd bírni a gumi. Ezt nem vették figyelembe itt nagyon sokan csak jöttek azonnal megmondani a tutit.
[ Szerkesztve ]
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
#70869248
törölt tag
válasz proof88 #9976 üzenetére
próbáld ki nagyon jó, de értelmezni tudni kell, azaz tanulni kell...és persze amit írtam, bizonyos dolgokra használhatatlan a szimuláció okán.
Az én hozzáállásom az már évek óta hogy nagy katyvasz az ami a szimek setup részén tapasztalható, sokkal egyszerűbb és mégis képzettebb beállrész kellene.
Danica egyik interjúrészlete ugrik be, amikor a formula autókhoz visszatért...fingja nem volt a Nascar autók beállítási visszajelzéseihez....nem tud segíteni a szerelőknek.
Szvsz az autók beállítási logikáját és a telemetrie értelmezését kellene beleverni a szimes fejébe, nem azt hogy most a kirugózáson egy százas értéket tekerek akkor az mi is, hisz más moddokban ezres értékű ugrások vannak, vagy 250-s..stb.
A visszajelzések pontosságát kellene hegyezni inkább, mintha valóban egy mérnökkel beszélnél...
-figy. a 3 kombinációban elcsúszkál a segge.
-aha de féken stabil?
-ja ott nincs baj, jó a féktáv pontos és kontroll alatt tartható.
-a 6-s rázókövén milyen, tekeredik?
-dob egy kicsit, de nem vészes, stabil.
-...jó akkor puhítunk a ki és berugózáson, menj pár kört, váltó?
- jó...qual-ra lehet hegyesebb hogy kiforogja a tartalékot is.
ok.
pl...
ehelyett, láttam már olyan tök logikátlanul beállított setup-t ami mégis gyors volt, nem teljes a szimuláció..illetve pl. egy mérnök nem is engedné hogy bizonyos dolgokat egymásnak ellen állítsál, ..el is engedi a füle mellett, mert kioltják egymást, vagy elmosnak más, hasznosabb visszajelzéseket. -
[CS]Blade2
addikt
válasz MPowerPH #9973 üzenetére
Szerintem nem érdeke, hogy Alonso jó helyen végezzen, és ez fordítva is igaz. Ezért nem fogják egymást segíteni. Az autó miatt hiba nélkül mindig az első 4-ben lehetnek, így gyakran összekerülhetnek két egymást követő pozícióba. És ebből még nagyobb feszültség lesz. A csapat nem fogja hagyni, hogy a pályán intézzék el. Még 2-3x Alonso végez előrébb, és Massának elgurul a gyógyszere. Vagy akár fordítva.
-
Oliverda
félisten
Nick Fry:
"Szerintem az rossz lenne, ha nem reagálnánk erre semmit. Mind láttuk a versenyt, ami messze volt a legizgalmasabb futamtól, amit valaha láttam. Össze kell ülnünk és ki kell találnunk, hogy mit tegyünk.
A technikai döntéseket értelemszerűen nagyon nehéz meghozni, és nagyon költségesek is. Szerintem azonban sport és technikai szempontból is egyeztetnünk kell az FIA-val és a Bernie Ecclestone-nal, hogy megbeszéljük, mit lehet tenni.
A legfontosabbak a vásárlók , azok az emberek, akik fizetnek azért, hogy a helyszínen, vagy televízióban nézhessék a versenyeket. Az a cél, hogy élvezetes és izgalmas showt tudjunk nekik produkálni.
Szerintem meg kellene fontolni, hogy legyenek kötelező kiállások. Elég vicces, hogy a szerelőinknek egy kiállásért kell piszkosul edzenie.
Persze ezen a héten csak egy szeletét láttuk ennek, meg kell várnunk, míg túl leszünk az első 3-4 versenyen."
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
TESCO-Zsömle
félisten
válasz [CS]Blade2 #9981 üzenetére
Massa hülye volt. Ha védi a pozícióját, nézhettük volna, ahogy Alonso bírkózik Hamiltonnal. Elvete az örömünket...
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
Misi 007
Közösségépítő
[ Szerkesztve ]
-
ToBeY
nagyúr
Azért megnyugtató hogy ők maguk is unalmasnak itélték meg a versenyt,nem csak mi nézők! Most már csak tenni kéne valamit hogy ne így legyen a továbbiakban...
-
[CS]Blade2
addikt
Sajnos nem mindenki:
Bár sokan fanyalogtak a Bahreini Nagydíj után az akció és az előzések hiánya miatt, az abroncsokat szállító Bridgestone szerint igenis parádés izgalmak jellemezték az évadnyitót. "Fantasztikus formában kezdődött a Bridgestone 14. F-1-es évadja a sakhiri pálya új vonalvezetésén, ahol egészen a kockás zászlóig nagyszerű csaták zajlottak " - mondta a japánok motorsport-igazgatója, Hiroshi Yakusawa. - "Az új szabályok minden csapatnak nagy kihívást, a nézők számára pedig világszerte egy roppant izgalmas első versenyt biztosítottak" - tette hozzá. -
P00By
nagyúr
válasz [CS]Blade2 #9987 üzenetére
Biztosan sok abroncsot legyártottak már!
-
válasz [CS]Blade2 #9987 üzenetére
Kívánom ennek a japónak, hogy a vasárnapi futamnál izgalmasabb dolog ne történjen vele hátralévő életében.
https://www.coreinfinity.tech
-
PazsitZ
addikt
-
prmcsk
addikt
válasz #70869248 #9972 üzenetére
Mindezt értem, de ha a ferka górék meg akarják "ajándékozni" Massát, a sok VB. segítségért egy tényleges VB. elsőséggel, miért Alfonzot szerződtetik mellé ?
Akkor egy "slave-re jumperelt" embert tegyenek mellé.Alfonzról mindenki tudhatja, hogy ha autót tesznek alá, mindig első akar lenni, egyszerűen így van "bekötve"...
"Azé lesz egy ország, aki teleszüli". Kezdek aggódni magamon. Ha a katicabogarat hasznosabbnak tartom, mint a krumplibogarat, már rasszista vagyok ?
-
Oliverda
félisten
A Red Bull az évad előtt azt javasolta, hogy legyen kötelező a két kiállás, a vetélytársak azonban nem hagyták jóvá a terveket, mivel úgy vélték, hogy a csapat csak azért akarja ezt az előírást, mert az RB6-os autó túlságosan fogyasztja a gumikat.
A McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh utólag beismerte: "A Red Bull javaslata helyes volt. Sokkal mozgalmasabb lett volna a verseny." A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner azonban már másképp vélekedik. "Most már mi nem támogatjuk ezt. Mivel az autó kíméletes a gumikhoz, semmi érdekünk nem fűződik ahhoz, hogy plusz kiállás legyen."
A Formula-1-ben mindenki a tökéletességre törekszik, így egyre ritkábbak a technikai és a vezetői hibák is, amely miatt sokkal kiszámíthatóbbak a versenyek.
A Ferrari csapatvezetője, Stefano Domenicali nem akar túl hamar következtetéseket levonni az első versenyből. "Majd meglátjuk mi lesz a többi helyszínen, ahol lehetnek más helyzetek és körülmények is. El kell telnie néhány futamnak, hogy véleményt tudjak alkotni."
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Cicero
őstag
Egy dolgot nem értek. Ha valami jó, akkor miért kell piszkálni rajta? Értem ezt a szabályokra, és nem a tavalyiakhoz képest. Nekem az újságcikkekből és kommentekből az sejlik, hogy régebben izgalmasabb versenyek voltak (mint már említettem foghíjas a tudásom F1-el kapcsolatban ezért is kerülném a vélemény nyilvánítást, de annyit megjegyeznék hogy még én is láttam a mostani futamnál izgalmasabbat, és félek lehet elkéstem az ötlettel, hogy Formula 1-et nézzek.)
-
Oliverda
félisten
Csak hogy nem volt jó pont azért "piszkálták". Tavaly is volt jó pár még ennél is unalmasabb verseny.
Amúgy szerintem nem volt olyan idény az elmúlt 10-15 évben amibe ne csúszott volna be 1-2 (vagy még több) baromi unalmas verseny.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Oliverda
félisten
"Valamennyi száraz aszfaltra alkalmas gumikeveréket megváltoztattunk, mert a versenyzők hosszabb etapokat fognak teljesíteni és gondoskodtunk arról, hogy az abroncsok előbb elérjék az üzemi hőfokot is."
Bahreinben a szuperlágy és a közepes keverék kerül bevetésre, Ausztráliában és Malajziában a lágy és a kemény konstrukció.
Érdekesebb lehetett volna Bahrein-re a szuperlágy, lágy kombináció, Ausztráliára és Malajziára pedig a lágy és közepes... vagy a szuperlágy és a lágy.
[ Szerkesztve ]
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
keIdor
titán
Én csak most tudtam megnézni, nekem tetszett ez a futam...
¡GLORIA A LAS PLAGAS!
Aktív témák
- [SoP] God of War Ragnarök - Szeptemberben jön a PC-s kiadás
- Négymagos Xeon(!) CPU LGA775-ös deszkában
- OpenMediaVault
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Politika
- Ha Trump győz, Elon Musk politikai tanácsadó lehet
- Diablo IV
- Elkészült Oroszország első litográfiai berendezése
- iPhone topik
- A választási tévinformációk ellen küzd a Meta
- További aktív témák...
- Philips Evnia 42M2N8900 (42", OLED, 3840x2160, 138Hz, HDR10, G-Sync) Új, Bontatlan!
- Latitude 5400 27% 14" FHD IPS érintő i5-8365U 16GB DDR4 256GB SSD ujjlolv gar
- Dell Alienware AW3423DWF (34", OLED, 3440x1440, 165Hz, 0,1ms) Új, Bontatlan!
- ÚJ Rose Gold HP Pavilion x360 2-in-1 / 14" FHD Touch / i7-1355U / 16GB / 1TB / Win11 / 3 év garancia
- !! 1 ÉV GARANCIA !! Független, Számlás, Samsung Galaxy Tab S9 Ultra 5G 265GB 14.6" K3449
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest