2009 májusában volt utoljára olyan „alacsony” az egyébként még mindig nagy előnnyel vezető Firefox részesedése a magyar internetezők körében, mint a múlt héten. Az internetes statisztikákat készítő Gemius SA mérései szerint a Mozilla böngészőjének népszerűsége közel két év után ismét 50 százalék alá bukott, annak ellenére is, hogy nemrég jelent meg a számos újdonsággal szolgáló új, 4-es verzió.
A Firefox három évvel ezelőtt történelmet írt hazánkban azzal, hogy az akkor éppen aktuálisnak számító kiadása, a 2.x megelőzte az addig magasan vezető Internet Explorer 6-ot. Egy évvel később aztán a nyílt forráskódú szoftver a böngészőcsaládok összesített versenyében is maga mögé utasította a Microsoft browserét, és 2009 májusában átlépte az 50 százalékos piacirészesedés-küszöböt.
Egészen mostanáig sikerült is e szint fölött egyensúlyoznia. A Gemius adatai szerint népszerűségének csúcsán tavaly májusban volt, amikor részesedése rövid időre – három héten is – átlépte az 55 százalékot, azóta viszont lassan, de folyamatosan apad. Az idén eddig az 50-51 százalékos sávban mozgott, mígnem a múlt héten 49,44 százalékra esett vissza.
A Firefox népszerűségének lassú csökkenésével párhuzamosan folyamatosan nőtt a Google Chrome és újabban az Internet Explorer részesedése. A Microsoft böngészőjének piacrésze a március közepi mélypont után kezdett lassan emelkedni, és most az utoljára január közepén mért 29 százalékos szint fölött áll. Érdekes adalék, hogy ez aligha a legújabb, 9-es kiadás érdeme: ennek részesedése a böngészőpiacon mindössze 0,7 százalék volt a múlt héten.
A kimutatható részesedéssel bíró böngészők megoszlása a következőképpen alakult a magyar internetezők körében: Firefox (49,44%), Internet Explorer (29,15%), Chrome (16,58%), Opera (3,19%), Safari (0,67%), Safari Mobile (0,48%), Opera Mini (0,16%) és Symbian (0,11%).