Hirdetés
Szédítő ütemben növeli piaci részesedését a Chrome böngésző. A webes statisztikákban gyakran hivatkozott StatCounter mérései szerint a Google szoftvere az elmúlt egy évben megduplázta globális piacrészét, amely júniusban 20 százalék fölé – egészen pontosan 20,7 százalékra – nőtt.
Az ír vállalat a közleményében rámutat: két évvel ezelőtt, 2009 júniusában a Chrome még 2,8 százalékon állt. Azóta az Internet Explorer részesedése 59 százalékról 44 százalékra, a Firefoxé pedig 30-ról 28 százalékra apadt. A Chrome különösen jól teljesített Dél-Afrikában, ahol júniusban megelőzte a Firefoxot, és a második legelterjedtebb böngészővé avanzsált. A StatCounter júniusi mérésének alapja világszerte több mint 3 millió weboldalon kezdeményezett 15 milliárdnál is több lapletöltés volt.
Ennél nagyobb mintával dolgozik egy másik gyakran citált, webes mérésekre specializálódott cég, a Net Applications, melynek adatai szerint viszont a Chrome globális részesedése még „csak” 13,11 százalékos. E mérés szerint két évvel ezelőtt a Google böngészője 2,59 százalékon állt, tavaly júniusban pedig 7,24 százalékon. A növekedés itt is szembetűnő, de például az üteme az elmúlt egy évben nem érte el a száz százalékot.
A Net Applications egyébként ugyanúgy regisztrálta az Internet Explorer és a Firefox visszaszorulását: e mérés szerint az elmúlt két évben az előbbi befolyása 67,68 százalékról 53,68 százalékra, utóbbié 22,47 százalékról 21,67 százalékra apadt.
Érdekes módon hasonló különbség látható a Chrome és az Internet Explorer esetében a két legnagyobb magyarországi mérés között is. Míg az általunk használt rankings.hu adatai szerint a Google böngészője 19,92 százalékos részesedéssel a harmadik legnépszerűbb hazánkban, addig az Adverticum által készített AdStat adatai alapján már áprilisban megelőzte az Internet Explorert, és a második legnépszerűbb browserré lett. Az utóbbi statisztikából a májusi a legfrissebb, abban a a Chrome piacrésze 20,8, az IE-jé pedig 18,8 százalék volt. (A rankings.hu szerint az Internet Explorer közel 27 százalékot mondhat magáénak.)
Hetekkel ezelőtt az említett két hazai mérés készítőitől megkérdeztük: mi magyarázza a Chrome – illetve az Internet Explorer – esetében a jelentős eltérést a két adatsor között, de egyelőre egyik cégtől sem kaptunk választ.