-
IT café
VoIP
Új hozzászólás Aktív témák
-
zoolio
tag
Üdv,
Sajnos mostanában (újra) többször is azt tapasztalom, hogy - akár több különböző - Dellmont-klónról indított hívás esetén a rendszer vagy nem küldi el a hívószámot, vagy valami véletlenszerű, teljesen ismeretlen külföldi számot küld el. Akár asztali átalakítóról (ATA), akár okostelefon applikációról indított hívásnál.
Van valakinek erre megoldása? Akár másik szolgáltató, akár valamilyen beállítás. -
zoolio
tag
válasz Beni2360 #29429 üzenetére
Nálam is ez a probléma, viszont elég sokat tesztelve a következőkre jutottam:
- ATA-n (külső hardveres SIP egység) keresztül Vodafone-os számot hívva (több számmal is próbálkoztam) hol elküldi, hol nem az azonosítót, van, hogy többször is próbálkozik (egy hívás alatt), és vagy elküldi a számot az egyik próbálkozás alkalmával, vagy nem (ez akkor van, ha a hívott félnél le van tiltva az ismeretlen számról jövő hívásfogadás)
- mobilról hívva (Zoipert használva) szintén Vodafonos számot, ugyanez a helyzet
- az előbbi két esetet megismételve, de nem Vodafonos, hanem Telekomos számot hívva nincs ilyen probléma, mindig elküldi a hívószámot! Telenort sajnos nem tudok tesztelni (nincs ilyen előfizetés a közelemben).Tud valaki erre megoldást? Iszonyúan bosszantó, hogy nem lehet normálisan telefonálni. Van esetleg valamilyen másik szolgáltató (nem Dellmont-klón), amin keresztül nincs ilyen probléma? Vagy a Vodafonnál kéne jelezni a problémát?
[ Szerkesztve ]
-
zoolio
tag
Van olyan nem Dellmont klón, ami megbízhatóan küld beállítható hívószámot, nem csinál ilyen hülyeségeket és kb. Dellmont áron működik??
-
zoolio
tag
Sziasztok, ACE által megadott appal sikerült elővarázsolni a SIP fiók beállítási lehetőséget a natív tárcsázóban, de sajnos hívásnál azt írja, "A SIP-hívás nem támogatott". Van valami lehetőség, hogy "támogatott" legyen? Egyébként Nokia 1-es telefonról van szó.
-
zoolio
tag
válasz Landsmann #30011 üzenetére
Nálam is hasonló jelenség van, csak kettesekkel. Ugyanez a Caller ID-m van és azt hiszem, nálam is csak a 2-es telefon porton csinálja. Nekem egyébként Fritz!Box 7390-em van. Eleinte egy ideig semmi nem volt, aztán néha néhány 2-es, néha sok 2-es, néha semmi. Még én sem tudom a megoldást.
[ Szerkesztve ]
-
zoolio
tag
Üdv,
Van ötletetek arra, hogyan lehetne egy Fritzbox 7390 wifi jelerősségét felturbózni? Esetleg lehet rá valahogy valami külső antennát faragni? A pincébe is kéne wifi...
-
zoolio
tag
Köszönöm a válaszokat, kipróbálok egy ilyen repeatert, elég jókat írnak róla.
-
-
zoolio
tag
válasz instantwater #30329 üzenetére
Igaz, teljesen kiment a fejemből, nekem Guadeloupe-i nagybácsi fizet.
-
zoolio
tag
Dellmontok nálam sem mennek sem Fritzboxról, sem mobilról. Ilyet még nem pipáltam.
-
zoolio
tag
Üdv,
Valaki meg tudná mondani, hogyan kell Androidos telefonról (Xiaomi Redmi 4A) a saját telefonalkalmazásával VOIP hívást indítani? Az internetes hívásoknál beregisztráltam a fiókot, de nem tudom, hogyan lehetne kiválasztani hívásindításnál.
-
zoolio
tag
válasz peteris #30389 üzenetére
Nálam a "Hang" opció nem elérhető, gondolom azért, mert csak 1 SIM van a telefonban. De fönt a szolgáltató nevére nyomva előjön a "Nincs beállítva" lehetőség, de nekem mind1, hogy be van-e állítva valami vagy sem, nincs különbség a működésben. Nekem is csak listáról engedi a Voip hívást, új hívószámnál nem, pedig jó lenne. Köszönöm a segítséget neked is és KTU-nak is.
-
zoolio
tag
Üdv, Zoiper hívásindításnál gyakran eltünteti a hívásindító ablakot, csak az alap felülete látszik és nem lehet letenni a telefont. Találkozott más is evvel a hibával? Van rá valami megoldás?
-
zoolio
tag
Üdv, Zoiper appot használva - CallingCredit fiókon keresztül - a hívott félnél az országkód néha duplán jelenik meg (+3636...). Hardveres SIP-en keresztül nem tapasztaltam ilyet. Tud erre valaki megoldást?
-
zoolio
tag
válasz ((d(-_-)b)) #30519 üzenetére
Nekem is ilyen routerem van, és nem kis meglepődésemre tényleg működik a *31#-es hívószámkijelzés-tiltás (azt gondoltam, ezt csak a PSTN szolgáltatók tudják kezelni). Én Dellmont fiókot használok, szóval úgy látszik, a router is és a Dellmont is tudja ezt értelmezni. Öt próbából ötször sikerült. Persze Dellmontéknál semmire sincs garancia, nem biztos, hogy százból százszor sikerül, náluk minden megtörténhet meg annak az ellenkezője is. Viszont ugyanezt a fiókot Zoiperrel használva már nem tudtam hívást indítani ezzel a tiltó kóddal, úgy látszik, ő már nem tudja ezt értelmezni. Érdekes.
-
zoolio
tag
válasz Magnat #30592 üzenetére
Utánanéztem és helyesbítek, 'vezetékes'ről is ez a helyzet. De ez szerintem még a kisebb gond, az durvább, hogy ha a hívott fél kinyom, te azt észre sem veszed, csörög tovább, ő meg hülyének néz téged, hogy miért hívogatod, ha már kinyomott. Olcsó húsnak híg a leve.
[ Szerkesztve ]
-
zoolio
tag
Üdv,
Zoiperben be lehet állítani azt, hogy ugyanaz a hívásnapló látszódjon, mint a natív telefon alkalmazásban?
-
zoolio
tag
Üdv,
Fritz 7390-el kapcsolatban kérdeznék. Az eszköz modemként is működik VDSL réz érpáron, analóg telefonvonallal együtt.
A kimenő hívások internetes hívásként, VoIP vonalon mennek ki.
A gond az, hogy az internet (és analóg telefon) szolgáltató rendszeresen kiszámláz olyan tételeket, amik - elvileg, a többi híváshoz hasonlóan - internetes hívások voltak.
A VoIP szolgáltatónál a kérdéses hívások szintén ki vannak számlázva.
A "Use substitute connection", vagyis a helyettesítő analóg hívás lehetőség ki van kapcsolva.
A box firmware-e nemzetközi.
Van valakinek ötlete, hogy mi lehet a gond?[ Szerkesztve ]
-
zoolio
tag
válasz Stanlee #30948 üzenetére
Így van, analóg és VoIP vonalak vannak.
A kimenő hívásoknak VoIP-on kell kimenniük.
Szabálynak csak az 1-essel kezdődő hívások analóg vonalra való kiküldése van beállítva.
Ránézésre minden rendben van, a híváslista szerint VoIP-on mennek ki a hívások, a VoIP szolgáltató listáján is ugyanúgy szerepelnek a hívások.
Az analóg szolgáltató azonban néhány - ránézésre véletlenszerű - hívást szintén kiszámláz, amik a VoIP szolgáltatónál szintén szerepelnek.
Van olyan hónap, amikor egyet se, van, amikor többet is. Legutóbb egy több ezres tételt (egy egy órás mobilhívást hetvenakárhány forintos percdíjjal). -
zoolio
tag
válasz Stanlee #30952 üzenetére
Én meg pont arra gondoltam, hogy ez esetleg a Fritzbox hibája lehet, hiszen ha VoIP-on megy a hívás, arról az analóg szolgáltató nem is tudhat, hiszen teljesen más frekvenciasávban - és más jelekkel - megy a kommunikáció. Mivel a boxban van "együtt" a két jel, lehet, hogy valahogyan néha kirakja analógra is a hívást (??). Bár ez akkor is nehezen elképzelhető és elég zavaros. Például a hívottnál ki végződteti a vonalat? Esetleg a splitter lenne a hibás?
Nem tudom, van-e jelentősége, de a box ezen telefon csatlakozójára négy telefon van párhuzamosan csatlakoztatva. -
zoolio
tag
Az a vicc, hogy sokáig így üzemelt, és pont ezen ok miatt szüntettem meg ezt a "külső" analóg készüléket, mert hátha ez kavar be. De sajnos ezután is jelentkezett a probléma. Egyébként az ötlet jó, majd kipróbálom, csak az a gond, hogy - látszólag - teljesen véletlenszerűen jelentkezik a probléma.
-
zoolio
tag
Üdv,
Mostanában gyakran előfordul, hogy nem hall a hívott fél.
Zoiperről és asztali eszközről hívva is.
Szolgáltató a Callingcredit.
Másnál is előfordul ilyen gond? Mi lehet a megoldás?
Van valami üzembiztosabb és lehetőleg nem sokkal drágább megoldás, ami kiválthatná ezt a teljesen véletlenszerűen hol működő, hol nem működő Dellmont-rakatot?
Új hozzászólás Aktív témák
● Olvasd el a téma összefoglalót!
● Nyílt egy topic a komolyabb kérdéseknek, ezentúl ott beszéljetek erről:
VoIP - mélyvíz
- Suzuki Swift 2005 1.3 GLX CD AC - AndroidAuto & CarPlay
- Bomba ár! HP Elite X2 1011 G1 - m5 I 8GB I 256GB SSD I 11,6" FHD Touch I CAM I W10 I Gari
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T490 - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD I Cam I W10 I Garancia!
- 8db GeForce RTX 3090 Egyben
- VAST AI - VAST AI - VAST AI - GeForce RTX 3090
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen