Új hozzászólás Aktív témák
-
Fifi
őstag
Sziasztok!
Újdonsült Vivid felhasználó lennék/leszek és az alábbi kérdések merültek fel bennem:
1. A fórumot végigolvasva és privátban kapott segítséggel, az már tiszta, hogy Vivid-re EUR-t kell utalni, hogy költséghatékony legyek, viszont:
1a) Ha Curve-ben utólag GBiT-tel Vivid-re teszem a HUF költéseim akkor az ott lévő EUR-t érdemes előre HUF-ra váltani, így nem "tréfál meg" az átváltási árfolyam
1b) Ha mégsem váltom át előre, akkor a GBiT-el HUF költés Vivid-nél melyik napi árfolyamon váltódik? Az eredeti vásárlás napával - ha ez hétvége, akkor pláne nem buli a plusz 1% miatt - vagy a GBiT-elés napjával?
1c) Ha az eredeti vásárlás napjával, akkor még az árfolyammal is lehet játszani, hogy most váltom az aktuális árfolyamon vagy megnézem, hogy a vásárlás napján a múltbéli árfolyamon a mark-uppal növelve terheljen. Jól gondolom?2. Van valakinek tapasztalta arra vonatkozóan, hogy a GBiT-elt költésekkel lesz-e gond az eredetileg terhelt hitelkártyánál (esetemben BB Standard hitelkártya - volt UPC Partner), aminek már mondjuk a visszatérítése is elszámolásra került?
Az nem gond, ha a visszatérítést stornózzák, de az nem esne jól, ha a cirka 50db GBiT-elt tétel megfekszi a gyomrukat és ezért felmondják a hitelkártyám.3. Van itt olyan, aki a Prime kártyát vette igénybe a Standard helyett? 3 hónap után ingyen fel lehet mondani következmény nélkül? Vagy itt szinte mindenki standard kártyát igényelt és csak a Super Deals miatt tartja?
4. Ez a táblázat tömören összefoglalja a Vivid "jóságát" vagy van még, amit el kell olvasni?
Elnézést a hosszúra sikeredett hozzászólásért és előre is köszönöm a válaszokat!
-
Fifi
őstag
Nagyon szépen köszönöm a segítséget és a válaszokat!
A privátban is kapott sok-sok infót és meghívót köszönöm anadroid-nak!Ha még valaki a 2. pontban feltett kérdésemre is adna valami nyugtató választ, annak nagyon hálás lennék.
Tegnap éjjel még egyszer átolvastam a hozzászólásokat és összegyűjtöttem a számomra legfontosabb hozzászólásokat, vagy szálat indító hozzászólást.
Mivel nincs összefoglaló hátha segít az utánam jövőknek.Prime vs Standard kártya:
#551 anadroid
Eleve Prime-ot kapsz az első 90 napra. Nem tudod kiválasztani a Standard számlát. Nem kell felmondani, külön meg kell erősítened, ha Prime-ban akarsz maradni.Cashback & Super Deals
#54 zerodot
A virtuális német bines, a fizikai feltehetőleg szintén az (csak az utolsó 4 számjegye látható).
A Super Deals az nagyjából így működik, igen, meghívottként 4 hétre kapod meg 50 eur kerettel, meghívóként pedig minden meghívott után 8 hét+50 EUR keret jár, és egyszerre 3x8 hét lehet "begyűjtve".
Standard csomagnál a Champions program él még: [link] és a Vivid Services [link] (jelenleg booking.com és autókölcsönzés). Illetve tavaly volt néhány üzletre 10% cashback SD nélkül is egy ideig, pl. Lidl-re.
Primenál még van ez-az, pl. 10% Netflixre meg Spotifyra és hasonlók.
A cashback egy általad választott részvénybe megy, igen, de egyrészt bármikor szabadon pénzre válthatod és költheted, másrészt úgy van megoldva, hogy az eredeti összegyűjtött összegtől kevesebb sosem lesz az értéke, még ha esik is a részvény ára. Én pl. Tesla részvénybe gyűjtöttem tavaly, aztán a nagy részét január elején vettem ki kb. +80% extra haszonnal#382 zerodot
Meg kell várnod, míg letelik a jelenlegi időszakod, és elkezdődik a haverodért kapott 2 hónap - arra majd újra kapsz 50 EUR cb limitet. Ha az a 2 hónap is letelik, akkor jön a következő 2, amit a feleségedért kaptál, megint csak a hozzá tartozó 50 EUR limittel. Szóval mindig meg kell várni az aktuális időszakok végét, hogy aktiválódjon a következő, és nullázódjon az 50 eurós számláló.
Egyszerre 3 ilyen periódusod lehet "felhalmozva", tehát ha most meghívnál egy újabb embert, akkor ő érte már nem kapnál újabb super deals-t (mivel jelenleg van neked 1+2+2 hó, és még fut az első). Ha megvárod, míg átmész a köv. periódusba, és aztán hívsz meg új havert, akkor megint hozzácsapnak egy újabb 2 hónapot és 50 eurt a super deals-ed végére.#527 ACE-
Az adott időszak lejártakor újabb időszak indul újabb 50€-val. Az adott időszakban max. 50€ szerezhető. Regisztráláskor ez az időszak 4 hét, majd minden meghívott után 8 hét, de összesen max. 24 hét.#384 zerodot
Hát, két infó van, és el vannak választva egy pöttyel
A Renew a következő nullázódás időpontja, az Access until pedig azt mutatja, meddig vagy jogosult a Super Deals-re összességében.Váltási árfolyamról
#151 fil
Na igen, a Revolut hétvégén amúgy is feláras. A váltási deficitet lehet akár nullára is hozni egy kis türelemmel. Ha erősödik a forint váltani Revoluton, átutalni és mikor gyengül itt átváltani. Azt figyeltem meg, hogy azonos időben váltva kb. 2 Ft a különbség. Ha kicsit vár az ember ennyit simán gyengül a Ft (sajnos) és akkor megkapom a Vividen amit amitt leváltottam.#362 zerodot
Fix 0.7%-ot én nem láttam sehol, emlékeim szerint az van a leírásban, hogy az appban váltáskor 0.5% ami esetleg megnövekedhet akár 1%-ig. Itt meg lehet nézni az épp aktuális értéket: [link]. Jelenleg 0.49%, de van amikor 0.6x vagy 0.8x... szóval változó.
Kártyás fizetéskor a 0.5% fee az fix, viszont itt fontos különbség, hogy ezt a Visa árfolyamára rakják rá, míg a fenti esetben az ECB árfolyamára. Emiatt az eseteg többségében valószínűleg az appban váltás adja a jobb árfolyamot.#274 ACE-
Na, azt vettem észre, hogy bár ráutalás után minden pénz átváltottam Ft-ra, átment az euró egyenlegem negatívba (-0.05), és ezt találtam: [link]
Ezek szerint teljesen mind1, hogy átváltod, ígyis úgyis azzal az árfolyammal fogja számolni a tranzakciót, ami a könyveléskor van, és a különbözetet negatívként tünteti fel az euró egyenlegen. Ez így teljesen követhetetlen.Váltás Curve mögött lévő kártyával
#68 zerodot
Nem, ha HUF-ra teszed, akkor HUF-ban terheli a Vividet, és akkor az vált. EUR-ra kell rakni, ha a Curve-el akarod váltatni. De hétvégén ill. 500 GBP/30 nap fölött a Curve lesz a drágább az 1.5% ill. 2% fee miatt.Curve és a GBiT
#560 zerodot
Az eredeti vásárlás napjáról nem fog tudni a Vivid, számára a GBIT ideje lesz a vásárlás ideje. Ha nem váltottál előre, akkor a Visán keresztül megy a váltás, ami jellemzően a következő napon könyvel, így majd az akkori árfolyam fog számítani (vagyis GBIT+1 nap Visa árfolyam + 0.5%).
A hétvégi 1% egyrészt "up to 1%" és tényleg nem is szokott annyi lenni, szóval nincs olyan vészes különbség a munkanapi 0.5%-hoz képest, másrészt pedig itt nem érvényes -- csak az appon belüli pénzváltásra vonatkozik, a kártyás vásárlásra a Visa rate + 0.5% érvényes minden napra.
#175 zerodot
Annyi, hogy ha az eredeti kártya forintra volt állítva, akkor az új kártyának (ami itt a Vivid) is forintra kell lennie állítva a GBIT idejére.
A Curve azonnal visszaküldi az eredeti kártyára a refundot, az már a bankod dolga, mikor írja jóvá. Van ahol 1 nap, van ahol 7...
Hány kártyánk is lesz és azt hogy tudom kihasználni
#246 pictigjis
két virtuális kártya, ha úgy vesszük, hogy a fizikai kártya "pay online"-jához írt kártyaszám is egy virtuális kártya. hiszen valójában az, hogy grafikailag hogyan jelenítik meg, tök lényegtelen
de egy másik példával érzékeltetem, hogy ez valójában miért két virtuális kártya. a sima, az app szerint is virtuális kártyának jelzett számot raktam be a saját, a fizikai kártya "pay online" részénél szereplő számot pedig a feleségem curve fiókjába (az ő kártyaszámainál ugyanez volt a menet, csak értelemszerűen fordítva)
ha kértél virtuális és fizikai kártyát is, utóbbi kettéosztása miatt valójában három kártyaszámod van kettő helyett -
Fifi
őstag
Az itt kapott segítség és a szolgáltatói oldalakon olvasottak alapján, azt szűrtem le, hogy számomra az alábbi devizaváltási "stratégia" lesz a nyerő, az itthoni HUF vásárlásaimhoz, melyről szívesen kapnék tőletek visszacsatolást
0. A Vivid kártyát Curve mögé téve használjuk (hátha lesz még GBiT is)
1. Revolutra HUF feltöltés, majd ott hétköznap átváltás EUR-ra
és ez SEPA utalással Vividre kerül
2a. A Vivid-en lévő EUR elköltése:
Curve-ben Vividet EUR devizanemre állítva használjuk hétköznap
és havi max. 500€-ig
Így a HUF költéseim a Curve váltja át EUR-ra költséghatékonyan
2b. A Vivid-en hétköznap átváltott HUF elköltése:
Curve-ben Vividet HUF devizanemre állítva használjuk a hétvégi
vásárlások során
2c. Végső megoldás, ha valamit elszámoltam:
Vivid mindig azt a devizanemű számlám terheli elsődlegesen,
amilyen devizára Curveben állítottam. Ha valamiért azon nincs fedezet, akkor a másik devizanemű számlát
terheli VISA rate + 0,5%-onPersze mindez csak a cashback kimaximalizálásig, az ezt meghaladó és cashback alapját nem képező költéseket máshol oldom meg.
Jó ez így vagy lehetne jobb?[ Szerkesztve ]
-
Fifi
őstag
válasz sajtos365 #628 üzenetére
Azon vagyok, tegnap már megvolt az első költés is a Vivid számláról.
Eddig sem revolut, sem vivid kártyám nem volt, így össze kellett szedni a gondolatokat, hogy hogyan jövök én ebből ki jól.
Ide meg azért írtam, mert nekem is jó, ha egyben látom mankónak, meg itt vannak nálam jóval képzetebbek ez ügyben, akiknek biztos feltűnik, ha valamit félreterveztem. -
Fifi
őstag
válasz TigerDzsó #633 üzenetére
Így van. Itt írják, hogy mi ez.
-
Fifi
őstag
Látom többen kérdezték már, hogy hogyan lehet zsebet törölni, de választ nem leltem.
Megoldás: Írtam az appban a supportnak és ők engedélyezték ezt a funkciót, azóta az appban a zseb beállításainál alul megjelent egy "Delete pocket" gomb.
Még a Main pocketnél is -
Fifi
őstag
Én meg fordítva jártam.
Tartottam volna a részvényeket még, de gondoltam csak egy részét visszaváltom, hogy kipróbáljam a funkciót. Erre meg nincs lehetőség, minden részvényem pénzé vált. -
Fifi
őstag
Én is csak a Vivid miatt regisztráltam revoluton a devizaváltás miatt. Nekem sincs fizikai kártyám és nem is tervezem megrendelni.
Így csak KP-t nem tudok felvenni ATM-ből, de ez nem is érdekel.Valahol olvastam, hogy aki nem rendeli meg a fizikai kártyát, de van már számlatörténete, lehet, hogy egy idő után ingyen is felajánlják.
-
Fifi
őstag
válasz Csavargoo8 #783 üzenetére
Ez nem jó hír ....
Én február 25. óta levelezgetek velük a regisztráció miatt. Feleségem és a fiam regisztrációja kb. 5 perc volt. Nekem jó telefonom van, de az igazolványon hosszú haj, most meg rövid. Eddig a többi fintech cégnek nem volt gondja vele ( revolut, curve, zen).
Pénteken nekem is azt írták, hogy "call identification" lesz, de arra még nem válaszoltak, hogy phone vagy video, illetve hogyan fog történni és mikor.
Nálad hogy volt? Te kezdeményezted? Az alkalmazásban, irányítottak át valahova vagy előre egyeztetett időpontban telefonon hívtak?
[ Szerkesztve ]
-
Fifi
őstag
válasz Csavargoo8 #789 üzenetére
Videó hívás volt? Láttátok is egymást vagy csak a te keszüléked küldött képet és te nem láttad az ügyintézőt?
-
Fifi
őstag
válasz Csavargoo8 #791 üzenetére
Hát én sem állok jobban
Már 8-9 levélváltáson vagyok túl, ahol el kellett küldenem az app-ban is lefényképezett igazolványaim, adataim.Most töröltem az appot és újratelepítettem.
1. Ha új felhasználóként próbálok regisztrálni és megadom a korábbi regisztráció indításánál is használt e-mail címem, akkor arra küld egy 6 jegyű számsort, amit az appba beírva megköszön, hogy érdeklődtem a Vivd után:
2. Ha azt választom, hogy van már accountom, amikor beírom az e-mail címem, utána egyből ugyanezt a köszönő képernyőt kapom.
3. Próbáltam másik e-mail címmel regisztrálni, de amikor a telefonszámom megadom, akkor közli, hogy ez a telefonszám már hasznlátban van, adjak meg másikat ... azt meg nem szeretnék, mert lehet utána meg azt képtelenség lesz megváltoztatni ...Én viszont ezt a videohívás lehetőséget sehogy nem tudom kicsikarni az appban csak e-mailben írták már több napja, hogy majd erre lesz lehetőségem.
Feleségem és fiam esetében az appban történő adatmegadást és igazolványok lefényképezése után kb 5 percen belül működött és tudtuk is használni már a virtuális kártyákat.
[ Szerkesztve ]
-
Fifi
őstag
válasz Csavargoo8 #796 üzenetére
Én a support@vivid.money címen levelezgetek velük, de hasztalan.
Február 24 óta most 20 perce küldött levelük is tele konkrétumokkal:
"Our IT team is on the case trying to find the root of the issue. I understand the struggle, but we will be back. I thank you in advance for your time and patience." -
Fifi
őstag
Most is lehet forintot utalni rá, csak nem éri meg.
Vivid átváltja €-ra automatikusan és a váltáson túl még plusz költséggel is kell számolnod. -
Fifi
őstag
válasz pictigjis #892 üzenetére
Mi is így használjuk, még az accountok nyitása előtt olvastam Tőled.
"az a kártyaszám, ami egyszer már hozzá volt rendelve bármilyen curve accounthoz, törlés után sem szabadul fel, csak abba lehet visszatenni, amiben először volt"
Ezt viszont nem tudtam, megint tanultam valamit.
-
Fifi
őstag
A fentieken túl még 2 érv Curve mellett:
- minden tranzakcióhoz írhatsz megjegyzést, lefényképezheted a számlát, blokkot így évek múlva is könnyű visszanézni, nem kell a papírt keresgetni
- okosórák fizetési szolgálatásánál használható, így se telefon, se bankkártya nem kell vásárláshoz -
Fifi
őstag
Köszönöm meglett. Gondolom ez volt az.
-
Fifi
őstag
Az alkalmazáson belüli chat mostanában mennyire gyors?
14 órája írtam nekik, de még meg sem nézte senki. -
Fifi
őstag
válasz unicumnext #1244 üzenetére
Ha nem jött létre szerződés, akkor is tárolhatják az adatokat?
Nálam az az eset áll fenn, hogy 2021. februárban kezdeményeztem a Vivid számla nyitását, mely valamilyen oknál fogva még mindig nem sikerült így 3 hónapon keresztül a supporttal történő rengeteg e-mail váltás ellenére sem.
Kerek perec megírtam nekik, ha a regisztrációm nem készül el napokon belül, akkor töröljék az összes náluk tárolt adatomat. Reménykedve, hogy ezzel nyomást gyakorolok rájuk
Hát erre visszaírtak, hogy jó törlik.Ezen értesítőjük után kb. 1,5 hétre bepróbálkoztam ismét a regisztrációval, persze a telefonszámnál visított, hogy ezzel nem lehet. Megint írtam nekik, hogy az adataim nem törölték, mert ezt egy próbaregisztrációval ellenőriztem. Nincs joguk tárolni az adataimat, mivel szerződés nem jött létre közöttünk, így vagy nyissák már meg a számlámat vagy ténylegesen töröljék az adataim. Erre válaszoltak, hogy továbbították a kérésem a Solaris Banknak az adataim kb. 1 héten belül törlik. Ez volt 2021.05.02. napján.
Kíváncsi leszek, ha most hétvégén újra próbálok regisztrálni mi lesz.
Szerintetek? -
Fifi
őstag
válasz unicumnext #1248 üzenetére
Az sajnos nem derült ki, hogy miért nem jött létre, csak mindig ment a mellébeszélés, hogy dolgoznak rajta, továbbították másik csoporthoz, legyek türelemmel, majd keresnek és videós azonosítás keretében befejezik stb. stb.
Valószínűsítem a gond azzal volt, hogy az igazolványomon hosszú hajam van, most meg a selfie készítésekor már rövid, de ez is csak találgatás a részemről.
Feleségemnek és a fiamnak kb. 10 perc alatt megvolt a számlanyitás, csak pont nekem nem
Reménykedem, hogy hétvégén szerencsés leszek, amikor újrapróbálom, szurkoljatok.
-
Fifi
őstag
Sziasztok!
Akinél volt sikeres video azonosítás, annak mennyi idő múlva lett aktív az accountja?
A video chat végén elfelejtettem rákérdezni. -
-
Fifi
őstag
válasz unicumnext #1267 üzenetére
2021.05.16-án (vasárnap) regisztráltam ma 2021.05.20. (csütörtök) itt a kártya.
A családban szerintem mindenkénél 3-5 munkanap volt max. -
Fifi
őstag
Nálatok is kiürült a Prime Cashback szekció vagy csak az én appomban a hiba?
Új hozzászólás Aktív témák
- Asus Vivobook M415DA-BV903 Makulátlan Állapotban, Garanciális
- Pitaka Air Apple Watch Ultra 2 / 1 49mm aramid tok - carbon
- Eladó KOMPLETT GÉP. I5 - 10600k, RTX 2060 Super, EVGA 750W táp, 32 gb RAM
- Vredestein T-Trac 2 165/70R14 nyári garnitúra
- IFI Zen Stack ELADO Ifi Zen Dac Signature V2 és Ifi Zen Can Signature