Új hozzászólás Aktív témák

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz RetepNyaraB #3488 üzenetére

    A OnePlus több irodát és szervizpontot tart fenn a világ számos pontján (csak az EU-ban 7-8 országban zárt be a pénzügyi helyzetük miatt) és maga végzi az importőri feladatokat is. Ilyen szempontból csak alig tér el a többi mainstream márkától, csak a piaci részesedése más, de ez a költségeken nem sokat változtat. Nem tud ma már olcsóbb lenni a konkurenciánál, régen esetleg volt egy raktára az egész EU-ban és csá, de ma már nem így megy.

    Ollie: A minőségbiztosítást adja az összeszerelő és az alkatrész beszállító, ezek kiszervezett munkák pont mint egy Apple esetén. A support pedig pont az amiről beszéltem, ezekhez irodák, szervizpontok és alkalmazottak kellenek.

    Amit én látok más termékcsoportoknál, hogy van egy nagy regionális (pl: EMEA) disztribútor, mely a behozatalt intézi, kap ezért 40% árrést, ebből kell neki tovább passzolnia 30%-ot a helyi, lokális nagykereknek, akik aztán megadnak 15-20%-ot a helyi kiskereskedőknek, de akkor ezekbe az árrésekbe kell beletuszkolni a logisztikai költségeket, marketing költségeket, az üzletmenet fenntartásához szükséges költségeket (pl: bemutatóterem, bolt) meg hát a konkurencia is mondhatja, hogy árversenybe bocsátkozik kisebb-nagyobb leértékelésekkel. Ezek persze csak nagyjábóli számok, láttam már soványabbakat meg kövérebbeket is. Látszik az, hogy a disztribúció folyamata brutálisan drága, fajlagosan a legdrágább tétel, ezekhez képest egy eladott eszközre vetített fejlesztési, support meg minőségbiztosítási költségek eltörpülnek.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák