Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • LuckyL

    őstag

    válasz MongooseNX71 #659 üzenetére

    sem a media marktban sem semmilyen más üzletben nincs kötelezően előírva ilyen 3 napos szabály
    ez valami nagyon régi tévhit sok embernél hogy van ilyesmi
    előfordul, hogy néhány üzlet vállalja a bontatlan termékek visszavételét néhány napon belül, ezt azonban kizárólag ÖNKÉNTES alapon teszi, semmilyen jogszabály nem írja elő

    használt cuccoknál magánszemélytől meg egyenesen nevetséges ilyesmire hivatkozni

    üdv

    cryptot minden termékemért elfogadom

  • LuckyL

    őstag

    válasz MongooseNX71 #665 üzenetére

    hát ebben nehéz tanácsot adni...van akit lehet fenyegetőzéssel befolyásolni, van akit nem...
    azért, ha nem Tony Sopranoról van szó személyesen, én esélyes, hogy elküldeném a francba aki fenyeget :)
    az biztos, hogy a -leírtak alapján- neked van igazad egyértelműen

    miért nem kéred meg, hogy írja le ő is a saját verzióját a topikban, majd a fórumtagok mondanak véleményt, és akkor hátha meg tudtok egyezni valamiben
    végülis ezért van a topik.....

    üdv

    cryptot minden termékemért elfogadom

  • Evgenii

    tag

    válasz MongooseNX71 #750 üzenetére

    Szia!

    "Hivatkozik a 3 napon bellüli üzlettől való elállásnak a lehetőségére. Én ilyent sem szóba sem írásba nem adtam és nem hinném, hogy ami mülködik a Média Markt-ban, az a használt cikkek internetes apróhírdetéseire is érvényes volna."
    Ettől a jogától nem foszthatod meg! Illetve csak akkor, ha az általad vállalt pl. egy hét garancia lejárt! Addig minden joga megvan erre!
    Ha a garancia lejár, azután semmit sem követelhet rajtad, mivel onnantól a vevő felelőssége lesz 100 %-osan az adott - megvett - termék sorsa!

    Csak olyan dolog miatt követelhet bármit is, amit írásba foglalva Te vállaltál az eladásra szánt termékeddel kapcsolatban!

    Az, hogy nála van XY ideje, és, hogy Ő mit tett vele, arról Te nem tudsz megbizonyosodni, mivel nem élsz vele egy háztartásban, stb.!

    Ha volt adásvételi szerződésetek külön írásban, annak a pontjait kell figyelembe venni!
    Amennyiben nem volt, abban az esetben csak és kizárólag arra tarthat igényt, melyet Te kijelentettél!
    Semmi másra!

    Az, hogy az adott termék állapotát a vevő nem ellenőrizte teljes körűen, az már az Ő felelőssége! Erre van a próbagarancia!
    Illetve, az eladót is megkérheti az adásvétel előtt, hogy szerelje szét neki!

    Amennyiben ilyen igényeitől eláll, vagy nem érdekli, stb., úgy az Ő felelőssége a megvásárolt termék bármilyen hibája!

    Szintén furcsa dolog, hogyha egy gép nem ad ki zajt, akkor minek bontja meg a vevő?
    De alapból, ha működik megfelelően, szintén elég furcsa, hogy minek bontja meg!

    Amennyiben garanciát nem vállaltál volna - alanyi jogot lett volna megtenni - úgy semmilyen követeléssel nem állhatna elő az átvétel után!

  • Evgenii

    tag

    válasz MongooseNX71 #753 üzenetére

    Szia! :)

    Amennyiben a vevő nem tart írásos szerződésre igényt, a további hibákért Ő a felelős! Függetlenül attól, hogy az eredendően az eladó okozta-e vagy sem!
    Ez most olyan, mintha autót venne, de kidobja a papírjait.

    A szóbeli szerződésre ugye van lehetőség törvény szerint. Viszont annak tartalma a későbbiek során, amennyiben nem került rögzítésre, már nem bizonyítható!

    A negatív már azért sem jogos, mert magáról a megbontásról Te magad - mint eladó -, nem tudsz meggyőződni, hogy azt a vevő miképp kivitelezte!
    Lehet szakszerű, mert ugye az ártatlanság vélelme megilleti!
    Viszont gyanúsnak vélelmezném, hogy működőképes gépet valóban miért kell megbontani?!

    A negatív pont és az esetleges pénzvisszafizetésre igényt tarthat, de csak akkor, ha teljes körűen tudja bizonyítani, hogy az adott - általa elmondott - hibáért nem Ő a felelős!
    Ezt utólag viszont nem fogja tudni bizonyítani!

    Bizonyítékok hiányában pedig okafogyottá is vált bárminemű további követelése!

Új hozzászólás Aktív témák