Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • jeffo

    tag

    Sziasztok!

    Valószínűleg én is UPC-s leszek, kábelnettel, a Trio L csomaggal (240Mbit net, Digital Gold tévé, Nonstop M telefon számhordozással), szolgáltatóváltáson gondolkozunk, pár napon belül eldöntjük. Többen is ajánlották a UPC-t itt a városból, hogy árban, stabilitásban, sebességben jobb a többinél, bár nem közeli ismerősök, így nem tudom kipróbálni sehol, azért is gondoltam, hogy írok ide. Szeretnék visszajelzést kérni itt a fórumban, vagy esetleg privátban, akinek hasonló kábelnet van az alábbiakról:

    - Disney Channel, Universal Channel csatornák sztereóban jönnek-e, elfogadható hangminőséggel?
    Kérem ellenőrizze le valaki sztereó tévével vagy fejhallgatóval, esetleg rögzítés után visszanézve. Egyes sorozatoknál, filmeknél elképzelhető, hogy monóban jöhet a Universal, de a reklám, ajánló mindig sztereó szokott lenni (T-nél próbálva). A Disney-n meg a reklámok alatt szokott a cseh blokk monó lenni, meg néha egy-két régebbi sorozat epizód, de általában sztereó.

    - Universal Channel magyar vagy angol nyelvű? A UPC üzletben kapott papíros csatornalista angol nyelvűnek jelzi, ahogyan a Comedy Central Extra-t is. Elírás lenne? Más szolgáltatónál magyar hang van (T, Digi, utóbbinál teljesen monó a hang a műholdon).

    - Analóg kábeltévé mennyire jó választás olyan helyre, ahol csak az alapcsatornák kellenek (pl. M1, Duna, TV2, RTL)? Elképzelhető, hogy a közeljövőben lekapcsolják az analógot, mint mondjuk a T-nél mostanában sok helyen?
    (Felmerült, hogy 3 helyett 2 boxot kérnénk, és 1 helyre csak sima koaxszal analóg lenne, így megspórolnánk az 1 box árát, mert szempont az is, minél olcsóbb legyen. Mondjuk erre az ügyfélszolgálat talán jobban tud válaszolni, de ma az üzletükben járva ezt elfelejtettem megkérdezni.)

    - A nem felvevős, alap mediabox-on lehet-e csatornaváltást programozni?
    (Van külső felvevőm /Panasonic dvd felvevő, Hyundai Mbox felvevős médialejátszó/, ha beprogramozom rögzítésre ezeket amíg munkában vagyok vagy éjjel, akkor meg lehet-e oldani, hogy a box átkapcsoljon meghatározott időben másik csatornára, mint mondjuk a Digi beltéri egységen az Előjegyzés funkcióval?)

    Köszönöm a segítséget előre is.

    [ Szerkesztve ]

  • jeffo

    tag

    válasz Marko445 #46932 üzenetére

    Nekem szerdán kötötték be a szintén 240-es netet, és ugyanez a "SW upgrade Failed before download - File not Present" hibaüzenet jön a hálózati naplóban. Naponta többször elszáll a net és újraindul a modem (Mercury CH7465LG). A jelszintek a modemben az itt a fórumban az összefoglalóban írt értékeknek megfelelőek. Elosztót, csillapítót még nem tudtam ellenőrizni, mert a padláson van [46933].

    A kollegám, aki pár utcával lakik azt mondta, bekötés után egy ideig eltarthat amíg beáll a net a megfelelő értékekre, nála így volt, illetve ő is tapasztalt mostanában ilyen frissítéses dolgot, hogy emiatt elszáll a net és a telefon. Telefont még nem tudtam ellenőrizni, mert számhordozást kértünk, és pár nap múlva lesz aktiválva. De anyám biztosan ideges lesz, ha egy hosszabb telefonálás közben elszáll neki a vonal...

    A T-s modemmel nem volt ilyen gondom, az nem frissítette magát szerintem. Nem lehet ezt a UPC-sen kikapcsolni vagy állítani ritkábbra? Mert az előbb a modem bekapcsolása óta már kétszer csinált ilyet, szerintem óránként, de az 1. napon volt hogy egymás után kétszer is. A modem beállításokban nem találtam frissítés menüpontot. Ha másnál is előjön ez a "file not present" üzenet, akkor valami központi gond lehet, talán érdemes lenne bejelenteni. De azért még várok egy-két napot, hátha helyrejön.

    Azon gondolkoztam, bezavarta-e a modemet, hogy át volt kötve a lan kábel egy túlfeszvédő elosztón, meg volt egy switch is, így volt a lemondott T-s neten, mivel az IPTV boxok miatt nem volt hely a modem-router-en több gépnek. A UPC szerelő azt mondta, inkább kössem be direktben a lan kábelt a UPC modembe, meg nem biztos, hogy ilyen speciális dolgok működni fognak ezzel, mint port átirányítás. Így is tettem, direktben kötöttem rá a gépemre. Azon tűnődtem, talán érdemes lenne modem módra tenni, és beszerezni egy saját routert, bár nem tudom ilyen esetben is frissítgetne-e időnként.

    [ Szerkesztve ]

  • jeffo

    tag

    válasz kabelmania27 #46949 üzenetére

    Kérnék infót, szerintetek ez a koax elosztó jó-e: egyik felén kék alapon fehér betűvel 3DSS2 felirat, jobb felső sarokban A betű, másik felén fehér alapon fekete betűvel CE 2145 felirat, ugyanígy néz ki, mint ezen a képen: [link]
    Fam/Attenuator csillapító nincs az elosztó egyik ágán sem, Cabelcon 4.9 felirat van mindhárom csatlakozón, mint a Marko445 által megosztott képeken. Ugye egyik kábel megy a modemhez, a másik a mediaboxhoz.
    A padláson is el lehet osztva, mert további 2 helyre lett igényelve box, de net csak nálam van.

    Hosszabb időn át tartó letöltésekkel, feltöltésekkel nem tudtam tesztelni, mert még archiválnom kell a gépemről, de előfordult, hogy speedtest közben is leakadt a net. Arra tippelek, mintha akkor akadna jobban, ha a mediabox is be van kapcsolva, mert péntek késő este már lekapcsoltam, és utána reggelig nem volt gond, legalábbis a böngészéssel.

    A wifit a modemben kikapcsoltam, egyelőre az alap router módban próbáltam. Azon gondolkoztam, ha modem módra kapcsolom, és rákötök egy tp-link 8 portos gigabit switchet, úgy meg lehet-e osztani a netet a gépek között, ha fix ip-ket állítok be, de gondolom nem, kellene külön egy router is.

    Másik gondom, hogy visszajött a földhurok vagy mi, ami ugye a Telekom IPTV bekötés után megszűnt, mivel akkortól nem volt annyi koax kábel itt a tévés állvány mögött, 1 kábel vissza lett húzva. A lényeg, hogy van egy Hyundai Mbox médialejátszó, ha arra rákötöm a UPC mediaboxot, akkor rendben van minden, jó a kép és a hang, de ha a számítógépben lévő Avermedia DVD EZ Maker 7 USB digizőre kötöm az mediaboxot, akkor búg a hang. Az rca kábel is néha ráz.
    Van erre valami tippetek, hogyan lehet ezt helyrehozni? Ha az említett csillapító segítene, akkor hol lehet ilyet venni, és hova szereljem rá?

    [ Szerkesztve ]

  • jeffo

    tag

    UPC digitális kábeltévé előfizetéshez lehet-e saját médiaboxot csatlakoztatni, illetve érdeklődnék milyen márkákat, modelleket ajánlotok, amik nektek beváltak. Belenéztem a leírás részben lévő listába, de ott mintha csak CI modult támogató tévék lennének.
    Jelenleg az a box van amit a szolgáltató adott: UPC Mediabox HD - Pace - DCR7111/03 - ez van a dobozán.

    Sajnos vacakol a saját felvevős médialejátszóm (Hyundai Mbox), ezért kellene sürgősen eldönteni, mit vásároljak a helyére - jelenleg kb. 20e Ft-ig férne bele -, mert talán ez lenne az egyszerűbb megoldás, hogy a UPC Mediaboxot lecserélni egy felvevősre.
    Ha jól gondolom, akkor olyat kell venni, ami a CI+ Mediacard fogadását tudja, mint pl. ez: Technisat Technistar K2 ISIO kábelvevő - erre jó vélemények vannak. Csak hát ez most drága, de talán karácsonyra összejöhet.
    Valami hasonlót tudtok-e ajánlani, amiben van videó-audio bemenet (RCA vagy SCART), mert jó lenne egy ilyet nem csak tévés felvételre, hanem régi VHS felvételek digitalizálására is használni, meg van egy félig bedöglött Panasonic dvd felvevőm, annak a hdd-jéről is át kellene játszani felvételeket.
    Vagy veszek most egy egyszerűbb sima felvevő kütyüt, és majd karácsonyra esetlen felvevős boxot. Mondjuk számítógéphez kötött felvétel nem biztos, hogy jó megoldás, mert egy usb digitalizálóra rákötve a UPC boxot sajnos búg a hang, ez az a földhurok probléma, amit április körül már említettem, azóta nem sikerült ezzel foglalkoznom.

  • jeffo

    tag

    Tárhelypark webtárhely szolgáltatónál hosztolt honlap, valamint CPanel admin felület sem elérhető.
    A weboldaluk tetején lévő üzenet szerint központi hiba van, ami utalhat arra, hogy miért nem érhetőek el egyes weboldalak 22:30 körültől, köztük horizon.tv, upc.hu weboldalak is:
    "2021.03.25 22:30 Központi hálózati hiba miatt nem elérhetőek szervereink, javítása folyamatban!"

    [ Szerkesztve ]

  • jeffo

    tag

    válasz Melorin #116945 üzenetére

    Nálam is problémák vannak a Vodafone otthoni nettel szerda éjfél óta. Fura ez az egész jelenség, hogy egyes oldalak mennek, más oldalak nem. Vagy egyszer bejön, egyszer meg nem jön be. Mintha a külföldi irány egy része halt volna be. Ahogy írtad, Facebook nem jön be, viszont a Google szolgáltatások, mint Gmail, YouTube működnek.
    Meg olyan oldalak akadoznak, amik beépülőket, szkripteket használnak, pl. jQuery, JWPlayer, font vagy bármi ami külső CDN-es hosztról van belinkelve. (Ezért praktikusabb megoldás saját honlapod esetén a webtárhelyre tenni mindent, amit az oldal használ.) Pl. Mediaklikk oldal lassan bejön, de a lejátszó nem indul el, hibaüzenetet dob, de volt olyan dél körül, hogy élő adás oldalán megjelent a lejátszás gomb és elindítható volt a lejátszás. Pl. Vodafone TV oldal bejön, de a lejátszás nem indul el, az uMatrix böngésző bővítmény alapján az is valami külső hosztról használ 1-2 beépülőt a lejátszó felülethez. Viszont a TV2Play oldal működik, illetve most lassulás tapasztalható annál is, de legalább működik a lejátszás.
    ESET antivirus program sem tud frissíteni, honlapja sem jön be.
    Index híroldal bejön, de Telex nem jön be.
    Igen, és ahogy említetted, a Voda mobilnettel nálam is megy minden.

    Próbáltam DNS szervert változtatni, gépet, routert, modemet újraindítani de nem segített semmi.
    Kisegítő megoldás lehet, ha valakinek van USB-s WIFI adaptere, akkor mobilnetet megoszthatja hotspottal, és akkor az asztali gépen is nézhetők azon oldalak, amelyek jelenleg a vezetékes nettel nem működnek.
    Remélem helyrehozzák hamarosan. Általában 1 napon belül helyre szokott jönni az elmúlt évek tapasztalata alapján.

    [ Szerkesztve ]

  • jeffo

    tag

    Vodafone TV weboldalon fura jelenség kedd reggeltől: letiltották az előretekerést műsorlistából választott adott műsor és friss felvételek visszanézése esetén, "Ez a művelet ehhez a tartalomhoz nem engedélyezett" üzenet jelenik meg, ha bele akarok tekerni. Kizárólag a visszafelé tekerés működik, amely idő lejátszásra került, abban lehet visszafele irányba kattintani az idősávon. Azonban régebbi rögzítések esetén működik az előretekerés.
    Remélem ez csak valami karbantartás miatt van így, mert ha maradna, akkor gáz lenne, egyeltalán nem felhasználóbarát, hogy mindig perceket várni amíg elkezdődik az adott műsor, mivel bőven rá szoktak egy ideje hagyni a kezdésekre, ami jól is jött a nem pontosan kezdődőek esetén, meg rögzítés esetén is van 5 perc ráhagyás.

    A korábban valaki által említett rövid időn belül letörlődéseket én is tapasztaltam, valahogy január 20. körül kezdődött, de tavaly évvége fele is volt ilyen. Klassz lenne, ha hosszabb ideig lehetne tárolni a rögzítéseket, de úgy látom, ezen szolgáltatással ez már nem lehetséges, mert bizonytalan a működése. A megoldás: rövid időn belül, 1-2 napon belül visszanézni mindent, ami sajnos munkanapokon gyakran nehézkes, de valahogy meg kell oldani. Igazán kellemetlen volt, amikor hétvégén vagy 3-4 nap múlva akartam egy rögzített műsort visszanézni, és sehol sem találtam. Legalább 1 hetet kibírt volna, de nem. Elképzelhető, ha a szerveren fogyóban a tárhely, akkor csinál ilyet. De nem a legrégebbit törli, hanem a frissebbekből.
    Talán mi, felhasználók is segíthetünk ezen, ha a felvételek közül töröljük egyből, amit megnéztünk, hogy ne foglalja a szerveren feleslegesen a helyet. Habár azon is gondolkoztam, egy ilyen nagy szolgáltatónak bőven kellene biztosítania tárhelyet, hogy legyen annyi garantáltan, ami felhasználók száma * 90 óra tárolási időt kitenne.

    [ Szerkesztve ]

  • jeffo

    tag

    válasz MiZo1990 #126501 üzenetére

    Köszönöm az infót. Akkor remélhetőleg estére helyrejön a Vodafone TV oldal.

  • jeffo

    tag

    válasz Soulfly842 #126700 üzenetére

    A Vodafone TV oldal asztali gépes böngészőből működik nektek?
    Kedd reggel óta a WA104 hibaüzenetet kapom: "Nem sikerült az azonosítás. A fiók jelenleg zárolva van."

    Hétfőn telefonáltak a Vodafone One-ra áttérés és a hűséghosszabbítás miatt. Elképzelhető, hogy ezen átállás miatt van ez a hiba?
    Akinek ilyen hiba megjelent mostanában, mennyi ideig tartott az átállás? Ha szerda délelőttre sem jön rendbe, akkor várjak még, vagy hívjam a hibabejelentőt?
    A MyVodafone oldalon nem látok semmi üzenetet, hogy folyamatban lenne valami, vagy nem tudom, hol kellene látnom ezt.
    Nem szeretném, ha napokra elszállna, legkésőbb péntek estére kellene nekem mindenképp.
    Egyébként próbáltam sütit, gyorsítótárt törölni, többféle böngészővel megnyitni az oldalt, újonnan telepített portable böngészővel, egyikkel sem engedett be.
    Azért ez szerintem kissé gáz, hogy egy hűséghosszabbítás miatt leakadjon egy szolgáltatásba belépés, a mai korban gördülékenyebben kellene mennie ennek.

    [ Szerkesztve ]

  • jeffo

    tag

    válasz jeffo #126895 üzenetére

    Egy dolog még eszembe jutott. Lehet-e ez a fiók zárolás hibaüzenet (WA104) a személyi adatokban történt változás miatt? Mert az ügyintéző a telefonban mondta, hogy visszadobta a rendszer az ellenőrzés során az igazolványszámot, és kérdezte, történt-e változás, erre mondtam, igen, pár hónapja új igazolványt kaptam, a régi lejárt. Aztán beírta az újnak a számát, és mondta, hogy eltarthat max. 48 óráig, mire átmegy a rendszeren az ellenőrzése.
    Elképzelhető, hogy emiatt tiltották le a Vodafone TV oldalhoz való hozzáférést?

    [ Szerkesztve ]

  • jeffo

    tag

    válasz Zoz #126898 üzenetére

    Telefonos ügyfélszolgálatosnak sikerült visszaaktiválnia a Vodafone TV hozzáférést, de sajnos törlődött a profilom, elveszett minden rögzített műsor, ami annyira nem vészes, mert nem sok volt, elvileg néztük is mindet, csak jó lett volna megnézni még egyszer.
    0 profillal jött be az oldal, és új profilt kellett csinálni, és így nem lehetett visszahozni a régi profilt.
    Utána nem sokkal jött 2 sms, hogy megrendelését teljesítettük, ami szerintem a hűségidő hosszabbítással kapcsolatos. Nem tudom, érdemes lett volna-e várni, helyrejött volna-e ezen rendelések teljesítésétől.

    [ Szerkesztve ]

  • jeffo

    tag

    Elképzelhető, hogy még mindig dolgoznak a fejlesztéseken, amiről pár napja itt írtatok?
    Ugyanis fura jelenséget tapasztalok a Vodafone TV webes oldalon szerda este óta, hogy a TeenNick csatornát nem lehet nézni élőben, és visszanézni sem. Van, hogy pár másodpercig megy az élő adás vagy a visszanéző, majd leakad, de gyakrabban egyből dobja ezt a hibaüzenetet: "Videó lejátszási hiba. Kérjük, próbáld újra később (WT1807)". A hibaüzenet dobása előtt olyan is van, hogy elnémul vagy eltorzul a videó hangja, mintha hibás lenne a stream. Visszanézőnél ha a hibaüzenet után akarok rányomni újra a lejátszásra, akkor valami Decode Error jelenik meg, a lap újratöltése után azonban engedi a lejátszást, de rövid időn belül megint elszáll.
    Csak úgy lehet nézni, ha adott műsort beállítok rögzítésre, és aztán a rögzített műsort lejátszom. Emlékeim szerint ilyen hibajelenség még soha nem fordult elő, de volt régebben olyan, hogy egy csatornánál hibát dobott, nem lehetett nézni, visszanézni, míg más csatorna működött, és aztán megjavult másnapra, ám ilyenre nem volt példa, hogy napokig nem lehet nézni. Szerencsére a többi gyerekcsatornát tudjuk nézni, jól működik pl. M2, Disney, Nickelodeon, sőt mintha ezeken most stabilabb lenne a lejátszás, mert korábban gyakran pufferelt, de most csak ritkán.
    Kérnék visszajelzést, hogy más is tapasztal-e ilyen hibát a TeenNick vagy más csatornák esetében? Érdemes-e bejelenteni a hibát?

    [ Szerkesztve ]

  • jeffo

    tag

    válasz cocka #128404 üzenetére

    Köszi a visszajelzést. A TeenNicket az utóbbi pár hétben a "Szikla-sziget rejtelmei" miatt volt érdemes nézni, ami szerintem egy jobb féle, élvezhetőbb rejtélynyomozós sorozat. Bár korábban már láttuk a Nick-en, szóval ez most csak újranézés volt. Egyelőre nem látni ismétlési időpontot, de talán még lesz műsoron. Ezenkívül a Veszélyes Osztag csatornapremierében ma, hétfő este lesz egy rész, amit a Nicken nem adtak le.
    A többi csatornát illetően pl. az M2-ről egész jó a Tom Sawyer animációs sorozat, a Disney premierei közül a Raven otthona 5. évada szerethetőbb volt az új szereplők miatt, a szuperhősös, szupergonoszos új sorozat, A Valley View gonosztevői pedig valahogyan közepesen élvezhető volt, ami állítólag a Nickes Thunderman családra hasonlít. Márciusban a Kikiwaka tábor 6. évada adott a Ravenhez hasonló érzést az új szereplők miatt. Akadnak egész jó, ötletes epizódok az élőszereplősekben, de vannak nagyon furák, baromságnak tűnők is, szóval talán ajánlott gyerekek esetében szülői felügyelettel nézni.

    [ Szerkesztve ]

  • jeffo

    tag

    Érdeklődnék, asztali gépen böngészővel másnak megy a Vodafone TV oldal?
    Épp most lett volna időm visszanézni műsorokat, erre 7:30 körül az 1. sorozat epizód után a második indításakor egyből kidobott, amiről először azt hittem, a munkamenet lejárt, mert szokott ilyet pár naponta csinálni, de mégsem engedett vissza, és azóta folyton ezt a hibaüzenetet kapom:
    Nem sikerült a bejelentkezés. Kérjük, próbáld meg később! (WA122).
    Talán valami karbantartás lenne? Ha 10 óra után sem javul meg, felhívom a hibabejelentőt.
    Az utóbbi hetekben jól működött az oldal, sokkal stabilabb volt a lejátszás a régebbi állapothoz képest, de most ez kissé bosszantó, hogy amikor végre lenne időm hétvégén nézni, akkor meg nem működik, nem enged be az oldal. Kár, hogy nem néztem meg valahogy péntek este, de nagyon fáradt voltam.

    [ Szerkesztve ]

  • jeffo

    tag

    válasz Luke84 #129430 üzenetére

    Köszönöm a visszajelzéseket. Közben telefonáltam nekik.
    Vodafone TV szolgáltatás WA122 hibajelenség központi hiba miatt van. Előreláthatólag estére vagy késő estére fog újra működni az oldal, dolgoznak a hiba elhárításán, az ügyfélszolgálattól kapott infó szerint.

    [ Szerkesztve ]

  • jeffo

    tag

    válasz pjen #129443 üzenetére

    Rendszeresen próbálom, de továbbra sem tudok belépni a Vodafone TV oldalra, még mindig ezt a rejtélyes WA122 hibakódot dobja. Többféle böngészővel próbáltam, sütik, gyorsítótár törlésével, semmi sem segített. Nem értem, milyen nagy hiba lehet ez, hogy 1 nap alatt nem sikerül elhárítaniuk, pedig máskor általában 1 napon belül helyrejött. Régóta nem volt ehhez hasonló leakadás. Talán most a hétvége is bekavarhat, így esélyes, hogy csak hétfőre fog megjavulni. De azért jobb lenne, ha vasárnap este valamit tudnék visszanézni. Sajnos emiatt buktam 1 hét alatt lejárt műsorokat is, amikből többnek nem lesz rövid időn belül ismétlése. Jobb lett volna a hét elején visszanézni, de nem sikerült, vagy be kellett volna állítani rögzítésre.
    A hibakód szerintem a bejelentkezéssel kapcsolatos hibát jelentheti. 2022.07.11-16. között volt a Vodafone informatikai átállás, ami alatt nem lehetett közel 1 hétig bejelentkezni a VTV oldalra sem, ekkor kapcsolhatták össze a MyVodafone felülettel, ugyanazon jelszóval lehet belépni, mint oda. Ám most fura ez is, hogy ha a MyVodafone oldalon tudok ki és belépni, akkor miért nem tudok a VTV oldalon, amennyiben ugyanazon felhasználói adatbázishoz kapcsolódik mindkét oldal. Akkor lehet, hogy más lehet probléma, mondjuk ilyenre is gondoltam, hogy a szerverrel van valami gond, és azért tiltották le a belépést, hogy ne használják addig a gépet, amíg hardvert cserélnek benne.
    Azért jó lenne ilyenkor, ha lenne valami hivatalos hír kitéve, pl. Facebookon, vagy magán a VTV oldalon, hogy mi a hiba, mikorra várható az elhárítás. Egy webtárhelyszolgáltatónál láttam ilyet, hogy kis infócsík megjelent az oldal tetején, akár a Voda is megtehetné ezt.
    Fura az is, hogy a VTV oldalon hibás link szerepel: a Fiókod kezelése link 404-es hibaoldalra fut.

    [ Szerkesztve ]

  • jeffo

    tag

    válasz kezo0 #129458 üzenetére

    Kíváncsiságképp felhívtam az ügyfélszolgálatot, mert reggel 8 órakor sem jött helyre, továbbra is WA122 hibakódot dob, ami nem köthető felhasználói fiókhoz, mivel kipróbáltam, tetszőleges szavakat beírva is ugyanezt a hibát dobta.
    A hiba elhárítása még folyamatban van, országos szintű központi hiba, sok hibabejelentés érkezett, tudnak róla. Szóval még egy kis türelmünket kérik, hamarosan javításra kerül. MA122 kódot is említette, szerintem az jelenhet meg mobilon. Valaki írta vasárnap 13 órakor, hogy neki megy telón, de az ügyfélszolgálat szerint mobilon is fennáll a hiba.

    [ Szerkesztve ]

  • jeffo

    tag

    válasz jeffo #129462 üzenetére

    Végre újra működik a Vodafone TV oldal, be lehetett jelentkezni. :)
    Bízzunk benne, hogy mostantól jó darabig problémamentes lesz. Megmaradtak a rögzített felvételek, és a mára beállított rögzítés is lefutott. Este tudom jobban tesztelni, amint hazaérek munkából.

    [ Szerkesztve ]

  • jeffo

    tag

    Érdeklődnék, más is tapasztalt-e fura viselkedést mostanában a Vodafone TV műsornéző/-visszanéző szolgáltatás asztali gépes/böngészős változatának működésében? Nálunk gyakran dob WT1809, WT1806 hibákat, egyszer működik, egyszer nem, megnézünk egy-két sorozat epizódot, aztán a következőre lépve, azt már nem játssza le, vagy a visszanézőről élő adásra lépve azt sem lehet nézni. Többször újra kell próbálni, frissítem az oldalt, újraindítom a böngészőt, gyorsítótárat törlöm, többször is, de nem változik a helyzet, aztán egyszer csak újra működik. Normál visszanézőben és rögzített felvételek esetén egyaránt előfordul, hogy nem nem játssza le. Általában nappali időszakban fordul elő, késő este, éjjel általában stabil, kevésbé fordul elő ilyen hibajelenség. Ennyire terhelt lenne a szolgáltatás, vagy nem értem mitől lett ennyire megbízhatatlan? Elveszi a kedvemet az egésztől, pedig hétvégén napközben lenne több időm visszanézni a rögzítéseket is, de így eléggé nehézkesen megy. 2024-ben elvárná az ember, hogy fejlettebb, gyorsabb legyen minden, élmény legyen használni, nem pedig, hogy folyton bosszankodni kelljen rajta.

    Van néhány zavaró dolog a VTV kezelésében, talán hamarosan megelégelem és bepanaszolom. Kellene olyan, mint a YouTube-nál, hogy beállítható legyen egy kapcsolóval, ugorjon-e a következő videóra, de a műsorújság böngészése is lehetne másképp, hogy ne kelljen feltétlenül az élő adást betölteni, ha keresgélni akarok régebbi műsort.

    Nem tudom, hogy a régi rendszer, böngésző miatt lehet-e ez a hiba (Windows 8.1 és Mozilla Firefox 115.8.0 ESR van). Hamarosan cserélem a konfigomat újra és a rendszert is Win10 vagy Win11-re, csak a sok munka miatt még nem sikerült eljutnom az új konfig megrendeléséig.

    [ Szerkesztve ]

  • jeffo

    tag

    válasz jeffo #134143 üzenetére

    Kiegészítés az előző írásomhoz: Amikor a Vodafone TV oldalon előjön a hiba, hogy egy adott műsor visszanézése után a következőre lépve nem indul el a lejátszás, gyakran tapasztalható, hogy más weboldalak sem működnek. Hiába írom be a webcímeket, egy ideig villog a pont a címsorban, hogy keresi az oldalt, aztán kiugrik, és nem jön be semmi. Előfordult magyar és külföldi oldalakkal egyaránt, bár az is lehet, hogy ezek mindegyike külföldi szolgáltatónál, vagy a net hasonló részén vannak. - Ez a probléma kapcsolódhat a #134144 bejegyzésben írt OTP Bankos esethez.
    Ha törlöm a gyorsítótárt a böngészőből, akkor a Vodafone TV oldal sem jön be, csak egy üres oldal vagy a háttérkép jelenik meg.
    A már elindított visszanézendő műsor általában rendben végig szokott menni, esetleg ha hosszabb ideig marad leállítva, akkor lehet problémás a folytatás, de jobban lejáróban lévő műsor esetében. De ha alul egy következő epizódra nyomok, akkor jön az a hiba, amit írtam, hogy nem indul el a lejátszás, hibaüzenetet dob, vagy nagyon lassan reagál a felület.
    Nagyon zavaró az is, hogy az egész VTV felület beakad vagy nagyon lassan reagál, ha hosszabb ideig tétlen marad a böngészőben. Ha egy visszanézős műsor után nem indítok el rövid időn belül egy másikat, hanem elmegyek egy időre a gép mellől. Ekkor inkább érdemes új lapon újra betölteni az oldalt vagy újraindítani a böngészőt, de az is lehet, ha észhez tér a lassú reagálásból, akkor jó lehet egy ideig. Ez inkább nappal vagy tévés főműsoridőben szokott előfordulni, gondolom a szerver terheltsége miatt.
    Viszont pozitívum, hogy több hónap óta ritkábban fordul elő puffereléses megakadás a lejátszásokban. Bár egyes csatornáknál továbbra is lehet tapasztaltalni nem helyreálló megakadásokat időnként (pl. Nickelodeon, TeenNick), hogy hiába várunk, nem folytatódik a lejátszás, ez esetben manuálisan kell egérrel rámutatni az idősávon egy legalább 7 másodperccel későbbi pozícióra, hogy tovább menjen a lejátszás, és így kimarad egy kis részlet. Ha hosszabb ideig várunk, akkor elszáll a lejátszás hibakóddal. Rögzítésre beállítással ez elkerülhető, de emellett még adáshibák is szoktak gyakran lenni ezen csatornáknál.

  • jeffo

    tag

    válasz Adams84 #134149 üzenetére

    Köszi az ötleteket. Úgy néz ki, a virusirtó (ESET Smart Security Premium) okozhatta a problémát, de még tesztelem. 18:30 körül megint előjött, hogy nem akarta betölteni a Vodafone TV oldalt többszöri próbálkozásra sem, próbaképp kikapcsoltam a virusirtót a védelem felfüggesztése menüponttal, és egyből bejött az oldal. Kicsit gyanakodtam erre is a napokban, mert fura volt, hogy egyidőben több oldal nem megy, pont olyanokat, amiket gyakran látogatok weben. Hozzáadtam a megbízható listába a tv.vodafone.hu címet, talán ez is segíthet. Sajnos a nem támogatott op.rendszer miatt nem lehet a virusirtót sem frissíteni, hosszú ideje a 16.0.26 verzió fut, szóval elavult szoftver is okozhat problémát.
    IPV6 a rendszerben nincs aktiválva, de a routerben aktív, bár egy ideig le volt tiltva, aztán a napokban újra visszaraktam, hátha azzal jobb lenne, de nem segített az sem. Bár lehet, hogy arra gondoltál, hogy a szolgáltatónál kell letiltatni.
    Mielőbb igyekszem időt szakítani arra, hogy megrendeljem az új gépkonfigot, és haladjak a korral, támogatott, frissített op.rendszert és antivirus szoftvert használjak.

    #134148 hozzászólásra válasz: A következő videót úgy értettem, hogy adott sorozat nézése esetén automatikusan ugrik a következő epizódra, ami néha zavaró, pl. ha épp bealszom, és mire felébredek, akkor egy teljesen más epizódban van, vissza kell mennem a korábbira, vagy ha pont egy rövid időn belül lejárót néztem, akkor bosszúságot okoz, ha nem tudom újra megnézni, mivel tovább ugrott a következőre. A lejáratnál a műsor kezdési időpontját veszi figyelembe, így annak ellenére, hogy alul még hozza a rendszer kis ideig az epizódok listájában, már nem lehet lejátszani, hibaüzenetet dob, ami meghaladta az 1 hetes visszanézési időt. De ha benne marad a lejátszó részben, akkor 1-2 óráig még nézhető, ha nem navigálok el másik műsorra.

    [ Szerkesztve ]

  • jeffo

    tag

    Nektek megy most a Vodafone TV oldal?
    Reggel 7:30 körül akartam egy rögzített felvételt lejátszani, és most 10-12 óra között többször is próbálkoztam, de mindenre hibát dob, élő adásra, visszanézésre, rögzített felvétel lejátszására is: Videó lejátszási hiba. Kérjük próbáld később (WT1809). Maga az oldal nem tűnik terheltnek. Remélem délutánra megjavul. Ha valakinek lenne infója erről, mikorra várható a hiba javítása, kérem írja meg.
    Sajnos továbbra is fennáll a hiba, amiről 1-2 hete írtam, hogy időnként egyes oldalak elérhetetlenné válnak. Ezen üzenet írásakor, a küldésre nyomáskor is elérhetetlenné vált a Prohardver szerver, frissítésre nyomva a böngésző fülön villog a pötty, majd kiugrik hibaüzenet nélkül, nem tölti be az oldalt, aztán pár perc múlva, többszöri újrapróbálásra bejön az oldal.

    [ Szerkesztve ]

  • jeffo

    tag

    válasz pjen #134562 üzenetére

    Elképzelhető, hogy a böngészővel történt valami hiba, vagy ezen régi böngészőverzió támogatása megszűnt... később még utánajárok, felteszem friss telepítéssel. Ugye a lejárt támogatású Win8.1 rendszeren Firefox 115.9.1 ESR-t használom, amire még jön frissítés szeptemberig, most délután próbaképp visszatértem az utolsó működő 116-oshoz (116.0a1 nightly), ezzel elindult a lejátszás a Vodafone TV oldalon. A régebbivel maga az oldal bejött, lehetett tallózni a csatornák, műsorlista, felvételek között, de a lejátszásra WT1809 hibát dobott. Nem első eset ez, volt 1-2 éve is ilyen böngésző profil elszállás, hogy egyszer csak nem működött többé vele a lejátszás.

Új hozzászólás Aktív témák