-
IT café
Vodafone (ex UPC Magyarország Kft.) (analóg / digitálisTV, internet, telefon)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Inhouse
őstag
Sziasztok!
Tegnap délután hívott a szomszéd, hogy volt egy áramszünetük, újraindult a szolgáltatói modemrouter (fehér Conect Box) és azóta nincs internetük. Átmentem megnézni, telefonon tudnak a Wifihez kapcsolódni, de írja, hogy nincs internet és egy kis felkiáltójel van a jelerősség ikonján. Asztali gépen a böngészőben nem jelent meg semmi, pingnél, ha nevet, ha IP-t el sem indult.
A szolgáltatói dobozba lépve a diagnosztika az első 25%-nál már írta, hogy nincs internet, piros felkiáltó jel. Hívta a hibabejelentőt és mondták neki, hogy ők látják az eszközt, minden oké, szerintük más baj van, ha kiküldenek valakit, akkor azt fizetni kell.
Megnéztem és nem láttam semmi gondot, nem is változtattak semmin. Csak a szolgáltatói eszközt beüzemelve, minden más kihúzva ugyanaz. Visszaállítás gyári alapbeállításra, semmi változás. Mivel nálunk volt net, áthoztam hozzánk, de itt is ugyanazt produkálta. Viszont utána már az én neten sem jött vissza, ugyanaz történt, mint náluk.
Ő hamarabb érte el őket újra, megint kötötték az ebet a karóhoz, hogy minden rendben...addig erősködött, hogy annyit megcsináltak neki, hogy átrakták IPv4-be a szolgáltatói eszközt és lőn csoda, lett net.
Én délután már rájuk telefonáltam, mert a weboldal egérablakban leadott hibajelzés után csak egy géphang hívott, hogy minden oké szerintük, ha szerintem nem, akkor nyomjak kettest és majd hívnak. De nem hívtak... 25 perc iszonyú torz és zajos zenehallgatás után (ezt direkt csinálják? lemorzsoló szerepe van?) ugyanarra jutottunk, hogy nálam is minden oké... Megemlítettem, hogy járt a szomszéd és ...hát ő átrakhatja IPv4-be, de IPv6-on is mennie kellene...ja kéne. Átrakta és nálam is jó. Mi a fene van most?
Általános kompatibilitási leírás : DOCSIS 3.0
Hardver verzió : 5.01
Szoftver verzió : CH7465LG-NCIP-6.12.18.25-2p6-NOSHÜdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz Remekelek28 #111452 üzenetére
Minden szolgáltatónál adnak már egy jóideje Wifis routert.
A legtöbb esetben a 150/250Mbit/s közötti különbség nem fog feltűnni.Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz Treed90 #112759 üzenetére
Firefoxban böngészek, én ezen vettem észre pár hét óta. Minden működik, aztán egyszer nyitnék új oldalt és csak pörög. Semmilyen oldal nem megy. Az időtúllépés végén kiírja, hogy ez most nem fog menni, akkor egy frissítés és onnantól jó. A fura az, hogy otthon Vodafone, a cégnél pedig Invitech van és mindkettőnél csinálja napjában kb egyszer, majd mindennap.
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz vigyory71 #113172 üzenetére
Én is a Digit várom, hónapokkal ezeleőtt behúzták az optikát az utcába, de az oldalukon még nem elérhető a mi utcánk. Pedig nyáron már 2 fickó jelszinteket ellenőrzött az oszlopokon és azt mondták, hogy most már csak hetek kérdése.
Viszont a Voda hűség le fog járni hamarosan... Mennyire durván emelkedik az összeg hűség nélkül? Ráadásul a net és TV nem egy hónapban jár le...Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz MarduK666 #113389 üzenetére
Nekem és a szomszédnak egymást követő napon ment el a net egy újraindítást követően. Mindent jónak láttak bentről, de nem ment. Az IPv6->IPv4 átállítás után (kicsit erőszakoskodni kellett) jó lett, azóta is jó.
Én is kíváncsi lennék, mi ennek az oka és miért ment előtte IPv6-al is normálisan?
Ami még furcsa, hogy néha egy újraindítás után a fehér box DHCP-n rossz IP-ket oszt. (A fixre vett IP-s eszközökkel nincs gond) Aztán ez is elmúlik pár óra múlva...mondjuk az átállítás óta talán ilyen sem volt.Üdv Inhouse
-
-
Inhouse
őstag
válasz Biqci #113512 üzenetére
A routeredben, amire csatlakoznál Wifin keresztül.
Ez az egész akkor lehet megoldás, ha:
- a routered mindkét sávon üzemel
- mindkét sávon ugyanaz az SSID
- a tablet csak a 2,4GHz-es sávot tudja
- tényleg ez okozz a bajt
Az utolsó csak akkor derül ki, ha kipróbálod, de ehhez az első 3 feltételnek teljesülnie kell.Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
Kb ez van, de van egy rossz hírem, a Diginél jó az ár/érték arány, viszont az ügyfélszolgálat "működőképességét" tőlük importálta a Voda.
Elképesztő egyébként, hogy EU, meg 2021 és gyakorlatilag a fogyasztókkal ezt minden következmény nélkül megtehetik. Brüsszelben foglalkozhatnának ilyen nekik piszlicsáré, de talán sok másnál hasznosabb nekünk dologgal is, ha már mindenre ennyire rálátnak.Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz GoodSpeed #113731 üzenetére
Én egy régi Androidos tablettel vagyok így. Felcsatlakozik, de azt írja, hogy az internet nem elérhető, kis felkiáltójel. De van rajta net, ha kipróbálom. Gondolom, hogy egy adott oldalt néz meg ilyenkor, hogy van-e és ebben egy olyan cím van megadva, ami megváltozott/megszűnt?
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz balazs1956 #114152 üzenetére
Az AVG és az Avast kéz a kézben jár, könnyen lehet, hogy az AVG ingyenese is ugyanezt okozza.
Nekem minden Harbourban írt programomat gyanúsnak talál elsőre, persze ha átnézte, akkor rájön, hogy nem az. De nem árt később is a kivételek közé rakni.Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
-
Inhouse
őstag
-
Inhouse
őstag
A rátekerősnél az a gond, hogy több méretben létezik a koax és a dugó is, ezeknek is pászolni kell...mondjuk csak 2 ere van, de el lehet azt is rontani. Az UTP teljesen másra való, körtét az almával nehéz összehasonlítani.
5-ször egymás után elrontani az már művészet. Nekem egyszer sikerült 2-szer a jó végét levágni az UTP kábelnek, és még mindig nem volt jó. Amíg megfogtam a préselő fogót, leesett a vége és a másikat vettem fel, amin már lecseréltem a rosszul rárakott dugót.
Legutóbb egy szakember után kellett javítani. Falba befűzve, rányomva, de nincs internet a helységben. Teszter rá, látszólag teljesen jó. Megnézem közelről, emberünk szépen sorban berakta a szálakat, szín, szín/fehér... Rövid vezetéknél még működött is volna.Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
Nem tudom, hogy mennyi antenna kábelt szereltél, de ez régebben biztosan nem így volt. A kapható 75ohmos koax kábelek átmérője igen széles skálán mozgott, persze a mérethez igazodó tartományban (nem a kis dugóval szerelt kábelekre gondolok, hanem a méterre kaphatóra). Így van a rátekerhető dugókból is igen sokféle méret. Jellemzően ez TV technikánál az F csatlakozó. Elég pár tized mm eltérés és vagy nem szorul meg, vagy nem bírod rátekerni. Anno a 2 ér közötti szigetelés sem volt egységes, nem csak hab kitöltő volt, hanem légkamrás is. Ha eddig csak egy mérettel találkoztál, az inkább a szerencsének tudható be.
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
Egy pillanatra sem volt szó a TV-be dugható részéről, hiszen az evidens, hogy egyforma. De inkább F-ről volt szó és nem koax dugóról. Abból egyébként igen rossz tapasztalatom volt a rátekerhetővel. Koax-ból inkább a pipás, csavarozható, műanyag házas kivitel, vagy az F-re tekerhető. Hol voltak még akkor a kompressziós dugók... Nem is értem, hogy ha szereltél ilyesmit, hogy a francba nem találkoztál eltérő külső méretű 75omhos koax kábellel és ehhez mérten eltérő méretű F dugóval (a belső menetű része, ami rácsavarodik a koax köpenyre). Ha kezembe akad a koaxos ládám, esetleg lövök pár képet neked az eltérő méretekről, de nem ígérem. Nem látom, hogy mivel is lehetne téged meggyőzni arról, hogy ha nem láttál valamit, attól az még létezhet.
[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz gduck #115497 üzenetére
ez csak kötelező szöveg. Senki se fog neked állandó gigabites sebességet biztosítani, max menedzselt bérelt vonalon csillagászati összegekért. Vagy ha optikai szálat bérelsz
Persze, egyértelmű. De olyan bagatel a garantált, hogy ha mulatságos lenne, azt mondanám, hogy nevetséges, de nem az. Tudják előre, hogy zömében nem fogják tudni biztosítani a sebességet amit ígérnek, mégis úgy hívják, hogy 1000, meg 500, vagy 300...mert van egy kiskapu, hogy kell egy garantált érték, ami elég, ha kb. a 10%-a. Semmi gond, hívják 30-asnak és ígérjék meg, hogy lesz olyan, amikor gyorsabb lesz. Én nem adhatom oda úgy a pénzt, hogy nézzétek ez egy névleges 10.000Ft-os, de most nem megy, így a garantált 1.000Ft jár nektek.
Bocsánat, elnéztem! Nálam a 300/20-ra a garantált 15/4. Ez szánalmas azért. Nem várom el a 100% 300-at jelen körülmények között. De ha 100 fölött van, annak már örülni kell. Egy hónapban egyszer meg akár 200 is van, a csúcs 1 alkalommal 275Mbps volt. El is mentettem.[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz balazs1956 #115653 üzenetére
Nálunk Invitech VDSL van és szóltak a munkatársak, hogy a telefonokon nincs net Wifi-n keresztül. DNS baj volt, DHCP-vel nem volt jó az addig működő net. Alapból a router IP-je a DNS, majd ő megoldja, de ez tegnap nem sikerült neki. Érdekes módon statikusra állítva és a DNS-hez a google 8.8.8.8 IP-t megadva jók lettek, mind az Androidos, mind az Iphone telefonok. A gépek vezetékes kapcsolaton működnek fix IP-kkel, ott nem volt gond.
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz balazs1956 #115734 üzenetére
Ha beírod a böngészőbe, hogy 142.250.180.227, akkor mi történik? (ez a google.hu IP-je)
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
Januárban lejárt mindkét hűségünk (külön volt a TV és internet, a másik decemberben) és lemondanám a szolgáltatást. Lett Digi FTTH az utcában.
Egy TV-t vettük a Vodafonnál akciós kedvezménnyel tavaly. Van bármi kötelezettségünk, vagy le tudom mondani simán szerintetek?Üdv Inhouse
-
-
Inhouse
őstag
válasz gregory91 #116033 üzenetére
Mivel most fogom indítani a Digi bekötést, arra biztosan heteket kell majd várni, addig nem mondom fel a Vodát, mert net nélkül nincs élet...
Pénteken bemegyek az ügyfélszolgálatra és megpróbálom megtudni, csak nem fogja írásba adni ő sem és a végén nem akarok szívni...Üdv Inhouse
-
-
Inhouse
őstag
Ma hajnalban búcsúképpen még kitett magáért a Vodafone, 300/20, azaz névleges maximum értéket produkált a speedtesten. Bekötés óta talán sosem volt ennyi, a 270/20 már kimagasló volt, de csak hajnali időszakban, igen ritkán fordult csak elő. Esti órákban a 80-100 talán 120/10-20mbps volt az általános.
Holnap jönnek kötni a gigabites Digit (FTTH), kíváncsi leszek.Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz ztsoft #116373 üzenetére
Az a fura, hogy szinte semmilyen kontroll nincs ezeknél? Valaki, aki értene hozzá és felülbírálná, hogy mit és hogyan csináltak, esetleg visszafogná a dolgokat, amíg nem működnek megfelelően? Vagy a vezetés nincs tisztában a lehetőségekkel, csak hajtják a magukét (magasztos célok) és a programozók teszik amit tudnak, közben homokba dugva a fejüket?
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz ztsoft #116379 üzenetére
Hogy is volt az új marketing dumájuk? Ja, megvan, "közvetlenebb ügyfélkapcsolat kialakítása", igen, ezt sikerül elérni. Egyre többen küldik el Őket melegebb éghajlatra.
Van most valami reklám, ahol azt állítják, hogy sok ügyfél úgy köszön el, hogy "puszi"! Nem emlékszem melyik szolgáltató...[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
Lehidalok a Vodafone-on. Február 18-án lemondtam minden szolgáltatást és visszaadtam a készülékeket. Azt mondták, hogy megszűnik a belépési lehetőség is. Az utolsó számla még levonódik pont, és majd kapok egy csekket a darab hónapról. Látom, hogy ma levonták a csoportos megbízással a teljes hónapot, eddig jó. Ránézek a weben és mégis be tudok még lépni. Ott a szokásos riogatás a ki nem fizetett számláról, hogy 16-a az utolsó fizetési határidő, persze ők 21-én vonják... Oké ezt még nem látják, hogy megérkezett...fogadjuk el, pedig ők vonták ma, fura lenne...na mindegy. DE! Nézem a szolgáltatásaim és ott van a TV, 2500/hó-val... ez most mi? Meghagyta a csaj a TV-t? Vagy ez marad amíg végleg meg nem szűnik?
Csak a leadott készülékekről adott papírt, a szerződés felmondásról nem jött még semmi.Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz ElEvEn11 #117180 üzenetére
Egy katasztrófa volt nekünk is. És igen, elég nevetséges...de talán ez nem jó szó rá, hogy egy ilyen cég eljátszhatja azt, hogy van egy számlád, amit befizethetsz, de nem nézhetek meg. Először csak pár napra hivatkozva, már ez is érthetetlen 2022-ben, de az még gázabb, hogy hazudnak, mert ha letelt a pár nap, még akkor sem.
2 hete személyesen mondtam le és adtam vissza mindent. Pár napra rá még be tudtam lépni ügyfélkapun, ahol azt mutatta, hogy van egy TV szolgáltatásom 2500-ért. Aztán pár nap múlva már nem tudtam belépni. Azóta se jött se a lemondásról semmi, se a végelszámolós levél a csekkel. Ha nem lesznek sokan, ma bemegyek rákérdezni, hogy mégis mikor felejthetjük már el egymást...Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz Inhouse #117181 üzenetére
Bementem hozzájuk, a csaj, aki intézhet is valamit, szerintem megismert maszkban is (elég egyedi) és hátrament...az egyik srácnak ecseteltem, hogy 2 hete lemondtam és semmi.
Ja, két hét az semmi...majd kb egy hónap múlva kapom a végelszámolást. De most már aggaszt, hogy gyakorlatilag semmim nincs a lemondásról, mert a csaj csak a készülékek leadásáról adott papírt. Belépni ugyan már nem tudok az ügyfélkapun, ez talán jó hír, de így infóm sincs...na, majd még 2 hét és talán lesz valami...űrtechnika!Üdv Inhouse
Új hozzászólás Aktív témák
● Kötbér kijátszására, annak elkerülésére segítséget kérni szigorúan TILOS!
● Olvasd el az összefoglalót!
● Jelszinteket ide írhatsz!
● Díjnet téma ITT!
● Szolgáltatók összehasonlítása ITT!
● Mobil szolgáltatások ITT!