Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Fritz Teufel

    addikt

    válasz Danex #31 üzenetére

    Aztán meddig marad meg az "otthoni akku"? Előbb-utóbb akkor is selejtezni kell, nem menekülsz meg tőle.
    Az akkumulátorok bontása és újra hasznosítása.... Na, igen. Nem kicsi környezetszennyezéssel jár és akkor sem lehet mindent hasznosítani és természetesen a legveszélyesebb összetevőket.
    Az akkumulátorok fejlesztése meg azóta töretlen, hogy feltalálták a villanyt. Ebben az iparban semmi nem lódult meg és nincs is kilátásban ilyesmi. A villany tárolása még mindig a Szent Grál utáni rohangálás a tudományban (még csak nem is az iparban!).
    Ez az egész akkumulátoros téma csak egy köztes állapot addig amíg az autó maga nem állít elő villanyt menet közben kémiai úton (akár hidrogénből). Aki jelenleg villanyos autót használ, az éppen olyan környezetromboló (ha nem sokkal durvább) technológián furikázik mint bárki más körülötte. A különbség csak a kibocsátás helye.
    Az egyetlen előny ez a "kibocsátás helye": máshol öljük a természetet mint eddig, de legalább a levegőt és egymást nem mérgezzük a városokban. Városon kívül meg mindegy.

    Asus ROG Strix G513IH; Apple iPhone 14 Pro Max, Apple iPhone 13, Apple Watch Ultra, PocketBook Touch HD 2

  • Shyciii

    veterán

    válasz Danex #31 üzenetére

    Rosszul rémlik. Twitteren volt videó, ahol fel is vette videóra az ürge, és mutatta, hogy a féket tapossa. Kb 1 percig így ment mire a szoftver magára talált, és végre a fék fék volt. Amúgy mai napig vannak olyan vizsgálatok ami nem zárult le. javarészt EU-s, mert itt az amerikai Musk lobbi kevésbé érvényesül. Itt nem tudja annyira elhallgattatni a nem tetsző egyéneket.
    Persze, akad Li-ből, nem is volt róla szó, hogy holnap fogy ki, csak nézd meg hogy hány ország az aki a Li lelőhelyeinek 95%-át teszik ki, és sírj, hogy 1 kezeden meg tudod számolni. És most csak pár %-nyi autóról beszélünk. Majd amikor 60-70% (ami még mindig nem olyan hű de sok), akkor számolj hogy mennyi Li kell majd (és addigra a meglévő autók alatt is már jópár akksi cserére is szükség van). És most autóról beszélünk, dehát megannyi területre kell akkumulátor, amit valahogy kihagynak a számításból.

    a használt piac gyakorlatilag felporszivózza a használt autó akksikat mivel azokból az emberek otthoni akkukat csinálnak vagy egyéb hobby projecthez használják.

    Ez mitől még jobb dolog? Ettől nem szűnik meg a veszélyes hulladék, csak kitolódik a probléma még pár évvel. Az akksi nem örökéletű, tehát otthoni használatban se fog sokoáig kirtartani egy már használt akksi, ugyanúgy eléri a szar állapotot, aztán fel kell dolgozni amennyire lehet.

    Nem ez a technológia fogja megmenteni az emberiséget, sőt. Jelenleg az öss ekolábnyoma még mindig nagyobb az elektromos autózásnak, mint egy dízel/benzinesnek. Ez nyilván job lesz ahogy telik az idő és jobb lesz a technológia, de sokkal jobb nem lesz. Inkább azon kell dolgozni, hogy a közel végleges technológiát találjuk meg, és nem az, hogy már 20 év múlva kikényszerítsük hogy az összes új autó csak elektromos lehessen, miközben a "tankolás" borzalmasan gyerekcipőben jár, a hatótáv is csak papíron, vagy tojással a lábad alatt kezd jó lenni.
    Az meg már külön szomorú, hogy az autózás eddig élvezetes cselekvés volt, most az elektromos autózással elmegy egy olyan irányba, hogy egy szórakoztatóközpontá alakul, mintha beülnék egy moziba. Ez persze szubjektív, a mai gyerekeknek ez biztos baromi jó, a magamfajtáknak viszont nem, mert mi szeretünk vezetni.

Új hozzászólás Aktív témák