-
IT café
Telekom (vezetékes telefon, IP / kábel / műholdas TV, xDSL / kábel / optinet)
Figyelem! Fontos!
Felhívnánk mindenki figyelmét, hogy, aki hatósági karanténban vagy önkéntes karanténban van, esetleg beteg, köhög, lázas stb, annál sem a hibajavítás, sem a létesítés nem fog megtörténni, hanem halasztásra kerülnek!
Kérlek titeket, csak akkor hívjátok a szerelőket ha tényleg semmi bajotok nincs (bár ez sem garancia semmire)!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Balcsix
senior tag
Sziasztok!
Egy elég hosszú és összetett problémával fordulnék felétek!
A Telekom féle gigabites internetem van. Újratelepítettem a gépemet, mert csak csökkentett módban jött 950-970 Mib/s fel-letöltés.
Telepítés után az volt az első, hogy mértem sebességet (szelessav.net, speedtest). Kitűnően jött 950 körüli fel és letöltés. Ez addig így is volt amíg fel nem telepítettem egy vírusírtót. Ekkor a letöltés maximum 500-ig ment fel, de a feltöltés maradt 950 körül. Most direkt más vírusírtót telepítettem fel (Avast) mint amit előtte használtam (Kaspersky). Feltelepítettem még a legfontosabb drivereket meg pár kisebb programot mint például zenelejátszó stb... Jelenleg úgy áll a helyzet, hogy a letöltésem maximum 250 Mbit/s, a feltöltésem pedig 16 Mbit körül van. Nem csak a sebességmérő oldalakon ellenőriztem a sebességet, hanem MEGA-n illetve torrent kliensel is, és ezeken a helyeken is az derült ki, hogy jelentősen lelassult a net. Hálókártya drivert próbáltam már a legújabbtól a régebbiekig, de nem segített.
Az érdekesség az, hogy csökkentett módban most is kiválóan megvannak a 950 körüli értékek.
Remélem érthetően írtam le a problémám.
Tudtok valami tippet adni, hogy merre keressem a hibát?
Előre is köszönöm! -
Balcsix
senior tag
Más mennyi feltöltési sebességet mér gigabites nettel?
Ma kíváncsiságból mértem egyet, és kevesebb lett 80-85 Mbit/s-al mint eddig volt. A letöltésem 950 Mbit/s (eddig is ennyi volt, az nem csökkent), viszont a feltöltés 915 Mbit/s-től nem megy feljebb (eddig volt, hogy 1000 is megvolt, de a 950 mindig).
Router resi megvolt, illetve minden hálózatot használó dolgot kilőttem. Speedtest Windowsos progival szoktam mérni T-s szerveren (de a szelessav.net is ugyanezeket az adatokat hozza böngészőből).
Valakinek ötlet, hogy mitől lehet, vagy a Telekom beújított egy újabb korláttal? -
Balcsix
senior tag
válasz Beniii06 #112130 üzenetére
Gondoltam, hogy oda írjam-e, hogy egyáltalán nem zavar, csak érdekesnek találtam. Ezek szerint oda kellet volna.
Márpedig holnap az lesz az első, hogy rohanok panaszt tenni, hogy ezt mégis hogy képzelik. Ha pedig azonnal nem javítják meg, hívom a fogyasztóvédelmet.
BTW ha meg már ügyfélszolgálat, én is nevettem már rajtuk egy sort párszor. Bár sajnos inkább sírni van kedvem néha.
[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
Pár P2P alapú játék, illetve a torrent is igényelné portok nyitását. Gondolom ha engedélyezem az UPnP-t, akkor többé nem sok gondom lenne vele.
Sagemcom F@st 5655v2 HGW-vel rendelkezem, és az UPnP engedélyezése alatt állítható még az Advertisement Period, ami alapból 1800-ra, illetve a TTL pedig 4-re van állítva.
Ezeket hagyhatom így az alap beállításokon, ugye (állandó, körülbelül 5-6 darab portról lenne szó)?[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
Hello!
Azt vettem észre, hogy inaktív státuszba "kapcsolt" a torrent kliensem.
Belépek a HGW beállításaiba, és már akkor gyanús volt, hogy megváltozott a gépem internal IP-je. A port forwardnál át írtam az IP-t, de miután ellenőriztem, hogy nyitva van-e a port 3 különböző oldalon, mindenhol zártnak írta.
Mi lehet a probléma, illetve hogy lehetséges ez, hogy egyik napról a másikra ez történt? -
Balcsix
senior tag
Szia!
Nekem is ugyanilyen HGW-m van, és ugyanez a problémám. Tegnap írtam egy hsz-t, de még nem kaptam választ.
Az a fura, hogy egyik napról a másikra kapott a gépem egy másik internal host címet is, illetve hiába nyitok ki bármilyen portot, az zárva marad.
Eddig minden ment tökéletesen, most meg történtek ilyen furcsa dolgok.[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
válasz #46824192 #136029 üzenetére
Van pár ilyen bejegyzés a T fórumán. Leírják, hogy az ONT/HGW wi-fi kapcsolatára nem tudnak garanciát vállalni, ha LAN kapcsolat okés.
#136030jencsikdani Ha biztos vagy benne, hogy az eszköz a rossz, akkor bejelentheted hibaként, viszont ha a kiérkező szakember úgy állapítja meg, hogy minden okés, akkor kiszállási+szervizdíj lesz a vége (már pedig ha csak ez a hiba áll fenn, akkor sajnos elég valószínű).
[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
válasz #46824192 #136033 üzenetére
Az ügyfélszolgálati személynek kötelessége tájékoztatni a bejelentőt az esetleges kiszállási és szerviz díjról (amennyiben történik megoldás a problémára) abban az esetben, ha a hálózaton futtatott mérés alapján nem mérhető hiba az előfizető szolgáltatásán.
Ez nem azt jelenti, hogy biztosan fizetni fog az előfizető, hanem hogy fennáll az esély rá, hogy nem T tulajdonú eszközben van a hiba.
Ha bizonyítottan az ONT-vel van probléma, azt a szolgáltató díjmentesen cseréli (az esetek nagyrészében gondolom user error, vagy valami beállítási gebasz okozza a problémát).[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
válasz #46824192 #136037 üzenetére
Persze van az az eset, amikor rossz napja van az ügyfélszolgálatosnak, stb..., de általában olyan a hozzáállásuk az ügyfélhez mint az ügyfélnek hozzájuk.
Gondolom te sem díjjazod ha egyből úgy esik neked valaki, hogy "neki már pedig igaza van, és most rögtön legyen ez és ez...". Főleg ha mindennapi munkádat végzed, és egy kevésbé tapasztalt, netán totál hozzá nem értő szeretné neked megmagyarázni hogy mi a helyzet.Nem mondom, hogy a te esetedben is ez történt, mert a fordítottja is előfordulhat amint írtam, de ha az előfizető türelmes, és higgadt az általában mindenkinek jobb lesz a végén.
Ha pedig úgy érzed, hogy valamilyen formában megkárosított téged a cég, vagy helytelenül járt el, akkor mehet a reklamáció.
[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
válasz iceQ! #136068 üzenetére
Csökkentett módban is megéri indítani egy tesztet ha eddig nem próbáltad esetleg, illetve ajánlott a Speedtest alkalmazást letölteni, vagy böngészőből inkognitó módban futtatni. Ha így okés a sebesség, akkor el lehet kezdeni keresni a szoftvert ami okozza a problémát.
Nekem anno egy alaplaphoz tartozó LAN driver/utility okozott ilyet (bár ezek telepítése amúgy sem ajánlott), de pl. vírusírtó, tűzfal is okozhatja. -
Balcsix
senior tag
válasz abrtom87 #138668 üzenetére
Ha nem tudják megoldani a problémát, akkor állj el tőle, és szerezz be más mesh hálózatot.
Jobb ötletem nincsen.#138697kanardiy Milyen technológia?
Nálunk még a a réz tech idején volt, hogy heti több alkalommal is problémás volt a net/TV szolgáltatás. Aztán 2016 környékén jött az optika, majd azóta maximum 2-3 alkalommal volt kisebb probléma. Azóta ONT is csak olyankor kerül resetre, ha áramszünet van, vagy valamilyen más okból kell újraindítani.
Persze TTV-vel vannak is problémák, egyelőre nem is szándékozom váltani IPTV-ről.[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
válasz sutszi #144882 üzenetére
Szia!
Sajnos csak a 2., és a 3. kérdésedre tudok érdemben válaszolni.
2. Írj mailt, hívj 1414-et, vagy írj chatre és felveszik a címet az adatbázisba/ellenőrzik, hogy létesíthető-e a szolgáltatás.
3. Elérhető, és működik is a bridge mód a T-s HGW-ekkel. (ebben is a 1414-en tudnak majd neked segíteni ha esetleg elakadnál a konfigban).
[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
válasz Balcsix #144883 üzenetére
Illetve korrigálnám annyival az előző hsz-omat, hogy a jelenleg biztosított optikai HGW-ek (ONT-ok) biztosan át tehetők bridge módba, és mivel csak azt írtad, hogy internetet szeretnél ezért nem is lesz ennek egyéb akadálya.
Viszont a koax hálózathoz T által adott HGW-knél nincsen tapasztalatom a bridge móddal. Ebben valaki más tud biztosabb választ adni neked itt fórumon, vagy csörögj be 1414-re akár.[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
válasz HiFiHobbi #144929 üzenetére
Körülbelül 7-8 éve van T-s optikán szolgáltatásunk. Szerintem nem túlzok ha azt mondom, hogy az azóta felmerülő problémákat egy kezemen megtudnám számolni. Az ONT-t szerintem már 1 éve újra sem indítottam (volt már az 5655v2-es, és az 5670-es Sagem is, egyikkel sem volt semmi probléma eddig, bár wi-fi hálózathoz saját eszközt használok). Annyi, hogy amíg nem muszáj addig marad az IPTV. Én sem szívesen váltanék egyelőre TTV-re.
Azt mondjuk azért érdemes megemlíteni, hogy az optikai hálózat kiépítése előtt rezen ment a net. Na ott heti szinten volt mindig valami gebasz.#144934boxoslaca
Vagy szimplán csak vannak sajnos olyanok, akiknek nincsen szerencséjük e téren. Nem fizettek azért, hogy ezt mondjam de mint írtam, jó pár éve használok T-s otthoni hang, internet és IPTV szolgáltatást is, és nincsen különösebb panasz vele. Pont, hogy a környezetemben élők panaszkodnak más szolgáltatókra errefelé.[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
válasz n0tr3adY81 #144952 üzenetére
Szia! Anno a World of Tanks szervereivel volt ilyen probléma T-s nettel. Ott is a Deutsche Telekomnál jelentkezett a magas packet loss. A public peering miatt volt az egész, mert a játék fejlesztői, illetve az ezért felelős "csoport" ezen is spóroltak. Míg a szolgáltató a kiadóhoz terelt, addig ők pedig a szolgáltatóhoz.
Sajnos hiába kerestük meg jópáran a Wargaminget, nem jutott előrébb a dolog.[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
válasz n0tr3adY81 #144975 üzenetére
Jaj értem. Akkor tárgytalan.
-
Balcsix
senior tag
válasz kaposznyak #145175 üzenetére
Nekem is 5670-es van. Itt 2 db 25cm-es téglafalon keresztül is teljesen megfelelő a wi-fi jel (5 GHz-en). Sőt még a ház egyik sarkában (8-10 m légvonalban) jópár falon keresztül is egész tűrhető általános mobil felhasználásra.
Itt szerintem is inkább az egyéb tényezők okozhatják a problémát sokaknál, bár nyilván esetenként ONT hiba miatt is lehet...PS: Közben látom, hogy meglett a probléma.
[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
válasz flash- #145333 üzenetére
Szia. Én azt nem értem aki 2023-ban még a szolgáltatótól igénybevett mail fiókot használja. Manapság már számos szolgáltató sokkal jobb szolgáltatást nyújt díjmentesen.
Illetve nem hinném, hogy a Telekomos ügyintézők a szabadidejüket azzal töltenék, hogy ismeretlen emberek e-mailjei között turkáljanak.
Titoktartási szerződés vonatkozik rájuk, így nem kerülhet ki személyes adat ügyfelekről.PS: Közben látom, hogy már több ideje ezt használod, így érthető a dolog.
[ Szerkesztve ]
-
-
Balcsix
senior tag
válasz Boond #145664 üzenetére
Ha van szabad ügyintéző, vagy ha Vanda nem tudta a problémát értelmezni/megoldani, akkor élő emberhez fog kapcsolni.
Android és iOS-es appban is egyaránt működik a funkció.#145675Ron Swanson
Valószínűleg rosszul jelzi az app, mert 2023.01.02-ig lehetett aktiválni, korlátlan netes díjcsomaghoz.[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
Nem a szolgáltatásra, hanem a költési szintre vonatkozik a hűség. Azaz a szolgáltatásaidat egybevéve hűségidőn belül nem eshet a költési szint a szerződésben foglalt alá.
Ez jelentheti azt is, hogy bár a net csomagot csökkented, de ha például a TV-t nagyobbra váltod és összességében nagyobb lesz a költési szint, úgy kötbér fizetése nélkül van lehetőséged a váltásra, viszont olcsóbb díjcsomagba nem válthatsz csak simán.
Persze előfordulhat olyan is, hogy az évek során annyival emelkednek a díjcsomagok árai, hogy az újabb kissebb csomag havidíja is magasabb a régebbi nagyobb csomag díjánál, így ebben az esetben is kötbérmentesen van lehetőség a váltásra (bár értelme nem túl sok van ).#146192Draken
Nem igazán van lehetőség "csak úgy" eszközt cseréltetni. Ha bizonyítottan a szolgáltatói eszköz a hibás, akkor cserélhetik, de ilyen esetben sem biztos, hogy más típusú ONT-t fogsz kapni.[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
válasz molnarpeter #146196 üzenetére
Így van.
Olcsóbbról van lehetőség drágábbra váltani, viszont drágábbról olcsóbbra hűségen belül kötbér nélkül nem fog menni. -
Balcsix
senior tag
válasz snyper990 #146204 üzenetére
Tudtommal 1 és 2 év esetében is fennáll az, hogy költési szint alá nem csökkenhet a havidíj a hűség ideje alatt. Ezen az oldalon sem térnek külön ki a mobil és otthoni oldalra.
Ha belegondoltok, nem lenne értelme a hűségnek, ha bárki megkötné a legnagyobb csomagra az 1 évet, majd visszaváltana a legkisebbre.[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
válasz snyper990 #146211 üzenetére
Hát nem tudom. Nekem ebből az jön le, hogy legyen az lemondás, vagy csak kisebb díjcsomagra váltás, az szerződésszegésnek számít.
Így 1 év hűség esetén a havidíjkedvezményt + a belépési/telepítési díjat, 2 év esetén pedig a készülékkedvezményt + a belépési/telepítési díjat is visszafizettetheti a szolgáltató.[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
válasz kakuk.tamas #146215 üzenetére
Így van, de ezt már írtam pár hsz-al korábban: #146194Balcsix
#146216molnarpeter
1-2 év hűség esetén díjmentes, ezért is van az ha bomlik a hűség, akkor azt is kiszámlázhatják az egyéb kedvezmények mellett.Hűség nélkül pedig:
- otthoni szolgáltatások esetén:
/szolgáltatás
- mobil szolgáltatások esetén pedig:
/szolgáltatás#146216molnarpeter
Anno még fent volt telekom.hu-n is, de már csak az ÁSZF-ben találtam meg a díjakat.#146217snyper990
Ezt már csak a szolgáltató tudhatja.#146218kakuk.tamas
A költési szint az alapszolgáltatások kedvezmények nélküli árából tevődik össze. Tehát a kiegészítő és egyéb szolgáltatások nem tartoznak bele, így amennyiben a határozott idejű szerződésben foglalt költési szint alá csökkent az érték, az kötbérfizetési kötelességet vonhat maga után, hiába kölcsönzöl ki akár végtelen értékben mondjuk filmeket, ha leváltod a szolgáltatásokat úgy, hogy kisebb költési szintre kerülsz, az is szerződésszegésnek minősül.[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
válasz M0RGI #146261 üzenetére
Hát még a smart boxos Telekom TV-hez tartozó távirányítóhoz találtam útmutatót. Itt a 3. oldalon van a leírás a TV készülékkel való összekapcsolásról.
-
Balcsix
senior tag
válasz ny.janos #146324 üzenetére
Már pedig sajnos egyesével kell végignézegetni minden lehetséges szoftvert, hogy kiderüljön hogy melyik okozza.
De legalább annyit már tudunk, hogy nem hardveres és egyéb hálózati problémáról van szó.
A legvalószínűbbek, ahogy már előttem is írták: vírusírtó, tűzfal, illetve az egyéb utilityk és driverek lehetnek. Elsőkörben ezeket érdemes addig kikapcsolni/törölni, amíg futtatsz egy mérést.#146325csixy
Ha jól tudom nincsen külön előfizetéses része, így alapból mindenki számára adottak a lehetőségek, amiket kínál azoknak, akik jogosultak a szolgáltatás igénybe vételére.
Az RTL+ -nál (korábban RTL Most+) valóban van egy külön előfizetéshez kötött csomag, ami több lehetőséget és tartalmat ad mint a telekommunikációs szolgáltatók által biztosított "csomag".[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
válasz molnarpeter #146358 üzenetére
Már mint hogy érted, hogy a Chromecast tiltott? A set top boxra gondolsz?
[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
válasz Gallmix #146456 üzenetére
Nem csak a telekommunikációs, és banki szolgáltatások emelkednek/emelkedtek, hanem minden más is.
Persze biztos lesznek akik kisebb díjcsomagra váltanak, de akinek szüksége van a korlátlan/több adatra, az úgy sem fog visszaváltani.
Pont mint az üzemanyag esetében is. Amióta vége a hatósági áras naftának, pont ugyanúgy látok autókat az utcán, mert akinek szüksége van rá munkavégzéshez, és egyéb más célból, úgy is használni fogja, de ez már offtopic...[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
válasz dropi #147136 üzenetére
Szia!
Vida területen nem tudsz koaxon Telekomtól TV-t igényelni, maximum csak rezes hálózaton (ha van a koax mellett). Ha esetleg van réz is akkor viszont elég valószínű, hogy csak a régi, tehát nem az android boxos IPTV-re tudsz előfizetni a technikai korlátok miatt, amivel ugye nem lehetséges a vezetéknélküli HGW-box kapcsolat.Egyébként csak az új (android boxos) Telekom TV-s megoldásnál van lehetőség vezeték nélkül kapcsolódni a boxokkal, persze nem mindegyik HGW-ONT támogatja ezt az opciót, illetve pont a napokban írták a topicba páran, hogy akinek eddig ment a wi-fi kapcsolat, annak már nem működik.
Erre van egy megoldás, mégpedig ha távolabb lennének a boxok a HGW-től, akkor a T által forgalmazott mesh routerekkel megoldható az összeköttetés. Annyi, hogy a slave routert a box mellé helyezed, és vezetékesen összekapcsolod őket, így nem szükséges végighúzni a vezetéket a házon.[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
válasz polonic #147260 üzenetére
Igen, a vendéghálózat aktiválódott valószínűleg. Ezt te is ki tudod kapcsolni az ONT konfigurációs felületén, vagy ha felhívod a 1414-et, akkor kikapcsolják neked.
#147261Teodor52
Ha xDSL-ről vagy koaxról váltottál optikára, akkor ez természetes jelenség.
Nekem szinte minden nap más környező települést jelez 50-100 km-es körzetben. Igazából az a fura, hogy eddig elég jól körbelőtt, de a valós címet nem találta el egyszer sem.
Bár jelzett már az ország tulsó végére is, de engem nem zavar a dolog.[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
válasz polonic #147263 üzenetére
Valamilyen webböngésző címsorában a 192.168.1.1 vagy 192.168.0.1 IP címet beírva tudod megnyitni a felületet. A belépéshez szükséges felhasználónevet (általában: admin), és a jelszót az ONT alján találod.
De ha nem megy inkább csörögj be 1414-re. Segíteni fognak, és tuti nem állítódik el olyan dolog aminek nem kellene.[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
válasz molnarpeter #147266 üzenetére
Ohh, azt hittem, hogy a vendég hálózat kapcsolódott be.
Gondolom valami ehhez hasonlóról lenne szó.
Lényeg, ha betelefonáltok 1414-re, akkor gondolom deaktiválják az új hálózatot.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Olvasd el az összefoglalót!
Kötbér kijátszására, annak elkerülésére segítséget kérni és ahhoz segítséget nyújtani szigorúan TILOS.
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Tőzsde és gazdaság
- Villanyszerelés
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Viccrovat
- Gaming notebook topik
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Elemlámpa, zseblámpa
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- További aktív témák...