Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • HSNet

    aktív tag

    válasz Huma #104 üzenetére

    Először is olvasd el a 97-et, aztán meg arról amit az ADnD-ről írtál:

    [Vigyázat, hosszú]

    ADnD táposságáról röviden néhány apró megjegyzés. A 17. szintű varázslóm 92 éves és 32 HP-je van. Ez egy az átlagnál kicsit erősebb karakter, mivel (igaz, hogy csak a korból adódó módósítók miatt) van két 18-as tulajdonsága, és további kettő 10 felett van (10 és 13). Sacc / kb 20 izmosabb sárkányt kéne behentelnie ahhoz, hogy 18. szintű legyen, pedig már elhagyta a két szint közötti különbség felét (kevesebb mint 1%-kal). Ez ugyebár nem túl valószínű, hogy sikerülne neki nem csak azért mert ezek a sárkányok 60+% magic resistance-szel mászkálnak, hanem azért is mert ők is tudnak ám varázsolni, ha pedig csúnyán ránéznek a karakteremre, akkor az szívrohamot kap és meghal:).
    Tolvaj magas szinten 5-ös szorzóval szúr hátba. Amennyiben feltételezzük, hogy valahogy eljutott erre a szintre és nem így született, akkor megítélhetünk neki nyugodtan egy +3-as mágikus fegyvert, ilyet már simán szerezhetett (most direkt nem említem a speckó orgyilkos cumókat, csak valami ''mezei'' tárgyat, ami általában 11-12. szint körül már azért esik a partinak). Tegyük fel, hogy nem alapvetően hülye a tolvaj, ekkor nem késsel fog szúrni, hanem mondjuk rövidkarddal. Ekkor a sebzése: 5d6+15 lesz minden egyébb módosító (pl célzott támadás) nélkül. Ez ugye 20 és 45 közötti sebzés lesz, ami egy átlagos (tehát nem kiemelkedően jó tulajdonságokkal megáldott) 10. szintű harcos számára elég fájdalmas tud lenni (10d10 HP amire magas egésségből jöhet bónusz, max +5/szintig). Amennyiben a tolvaj esetleg célzott támadást csinált, akkor ezt a sebzést duplázza/maxolja (opcionális szabály, válaszd a neked tetszőt). Ha valami mérget is használt az még hozzáadódik, netán ő is mázlis és van erőbónusza, stb. simán kijön neki hátbatámadásra egy 40-80 HP közötti sebzés, ami azért igen durva, mert ha a HP-d 40%-t elveszted egy kör alatt, vagy egy sebzés nagyobb 40 HP-nál, akkor System shock dobás van, az meg ha nem sikerül akkor beállsz 0HP-ra.
    És itt most átlagos karaktereket vázoltam. Nyilván a tolvaj sem biztos, hogy el fog tudni bújni, még az is lehet, hogy nem talál a szúrása, sőt, akár még magát is megsebezheti a mérgezett kardjával, de ha valakit hátbaszúr, akkor az nem valszínű, hogy csak úgy lenyeli a sebzést.
    A varázsló meg igen az ADnD-ben az über power karakter a 9. szintű varázslatokkal. Ez van. Persze ez a hűde nagy ütőerő mit sem ér a jó néhány mágia immunis / ellenálló lénnyel szemben, meg aztán azt a szintet el is kell érni (a varázsló fejlődik messze a leglassabban), és mit sem ér a 18. szintjáével, ha nincs 18-as int-je, akkor nem használhat 9. szintű mágiát. Az én kis varázslómnak mákja van, megvan a 18. Az össz probléma innentől, hogy a kora miatt nem is mer arra gondolni, hogy Wish-t használjon, mert belehalhat az 5 év öregedésbe. A Time Stop meg táposabbnak látszik mint amilyen. Majdnem egy teljes körig varázsolod, ha közben megzavarnak, akkor volt varázslat-nincs varázslat. Ha mégis sikerül, akkor megáll az idő egy 5m-es körben 1d3 körre. Ha elhagyod a kört, akkor megszűnik a varázslat, ha más is bennt van, akkor ő ugyanígy cselekedhet mint te. Ja és a legszebb, hogy te sem tudod, hogy mennyi idő van még hárta a varázslatból:DDD Szóval ez nem jött be. Néhány speciális esetet kivéve túl hasztalan ahhoz, hogy bememorizáld arra az egy szerencsétlen helyre amit kapsz. De még ha speciel neked tetszene is, akkor is problématikus megtanulni. Ugyebár nem kapsz automatikusan varázslatokat, magas szintű tekercseket találni csak nagyon nagy mázlival lehet, olyan mestert találni meg szinte lehetetlen, aki ilyesmit tanítana neked. Igazándiból két esélyed van rá, vagy legyőzől egy nálad erősebb varázslót, és megpróbálod megkeresni a könyveit, vagy rengeteg időt és pénzt ráfordítva magad kutatod ki az adott mágiát (esetleg valami ősi kötet előbányászásával, vagy saját laborban, stb). A legszebb az egészben, hogy még így is csak esélyed van megtanulni (Int 18-nál 85%), de nem biztos, hogy meglesz:DDD
    Ja és még egy elgondolkodtató adat. Egy 18. szintű mágusnak bememorizálni a varázslatait 8 óra phentető alvás megszakítás nélkül + 18 óra folyamatos memorizálás. Ezzel szemben 38 kör alatt kifogy a varázslataiból, ha folyamatosan varázsol (1kör = 1 perc). És csak akkor tart ki ennyi ideig, ha mázlisan pont azokat a varázslatokat tanulta meg jó előre, amiket megfelelően tud használni az adott helyzetben. És ilyen apróságokat még nem is említettem, hogy mindehez kb egy szekérnyi varázskönyvet és anyagi komponenst kel magával cipelnie (utóbbiak éréke sem rossz, úgy nagyságrendileg 2-300.000 arany értékű egyszer használatos kellék már elég szokott lenni), mert ezeket a szabályokat nagyon kevesen használják csak, mivel tényleg elégé legyengítik a varázslókat.
    Úgyhogy erre a rendszere nem mondanám, hogy tápos. Persze, ha a szabályok felét kihagyod, akkor lehet belőle tápos, és baromira kiegyensúlyozattlan rendszert is csinálni, de alapból elég jól ki van egyensúlyozva ahhoz, hogy senki se tudjon nagyon elszállni (kivétel a Druida, akivel szegénnyel úgy kiszúrtak, hogy gyakorlatilag 14. szint után esélye sincs a többiekkel lépést tartani).

    No offense, csak ahogy nekem is el lettek a M-vel kapcsolatos tévképzataim oszlatva, úgy én sem szeretnék senkit előítéletek között hagyni az ADnD-vel kapcsolatban.
    ha megnézed az új rendszert látni fogod Pont ezt is említettem fentebb, hogy a mostani verzót nem ismerem, de meg fogom nézni. Amit írtam róla, az a második kiadásig bezárólag igaz, mint ahogy abban a hsz-ben is említettem, miután a mostanit átnézem, majd meglátom, hogy sikerült-e kigyomlálniuk. Mindenesetre amit eddig írtatok róla, az bíztató.

    [Szerkesztve]

    In God We Trust. Everyone else must have an X.509 certificate.

Új hozzászólás Aktív témák