Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Dzsana

    senior tag

    válasz csabulaxi #64590 üzenetére

    Így van, az órás iparban a kuplung az egyértelműen a közkerék és a negyedes kerék kapcsolata. A másik, amit írtál, az automata motorrugónál van, de semmiféle tengelykapcsolóról nincs szó, és nem is a motorrugó elszakadását hivatott megakadályozni, hiszen a rotor egy picike alkatrész, ami nagy nyomatékot nem fejt ki, el sem tudná szakítani azt az erős acél szalagot. Ha nem volna benne ez a csúszófék, vagy más néven szabadonfutó, akkor egyszerűen a rotor a forgása következtében megpróbálna ráhúzni a motorrugóra, de nem sikerülne neki, és egyszerűen megállna, nem forogna körbe, de nem szakítaná el a rugót. Viszont minden ilyen ráhúzáskor megsietne az óra, ezért kell bele ez a szabadonfutó. Ha egy sima kézi húzós órát teljesen felhúzol, és utána ráfeszítesz még felhúzás irányába, gyönyörűen látszik, hogy gyorsabban kezd el forogni a járat. Remélem így érthető.

    [ Szerkesztve ]

    http://zar-ido.blogspot.hu/search/label/%C3%93ra

Új hozzászólás Aktív témák