- Biztonsági aggályok miatt késik a Microsoft hatalmas AI-újítása
- Kíváncsi az EU, milyen online védelmet adnak a pornóplatformok a kiskorúaknak
- Panaszt tettek a Google ellen, mert követi a felhasználókat a böngészője
- Rengeteg áram kell az adatközpontoknak, erre válasz a geotermikus energia
- Az AI megmondja, hogy van-e fájdalma a macskának
- Crypto Trade
- Betelik a pohár: nagy igény lenne a gyorshajtás-ellenes technológiára
- SkyShowtime
- Kíváncsi az EU, milyen online védelmet adnak a pornóplatformok a kiskorúaknak
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- DIGI kábel TV
- Synology NAS
- Mikrotik routerek
- DIGI internet
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
válasz
Vigneau #54579 üzenetére
Én a K12C-t egy Ignisben próbáltam, de annyira nincs nagy különbség a Swifthez képest. Nem olyan rossz ez a motor, a könnyű kasztnit egész jól mozgatja, de nincs meg benne az a tűz, mint az egyliteres Boosterjetben. De még a WagonR-ünk M13A-jában is több az élet, érezni, hogy a mai szopóbenzinek vissza vannak fojtva a normák miatt. A turbó és vele együtt a nyomaték segít ezt áthidalni.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz
Vigneau #54605 üzenetére
En nem vagyok bizonytalan, nalam meg marad egy darabig a 2006-os Honda Jazz, amit 2017 ota nyuzok. Persze elobb-utobb biztosan eljon majd az a pont, hogy muszaj lesz megvalnom tole, de egyelore meg nem gondolkodom a cseren.
Most anyumnak keresek masodik generacios Lancia Ypsilont, szombaton neztunk meg egyet eloben, es beleszeretett. Az a konkret peldany nem volt a legjobb deal, csak az volt a legkozelebb, de van meg nehany jelolt.
-
tboldi
nagyúr
válasz
mefistofeles #54636 üzenetére
Ez karcra nem biztos, hogy jó, nem tudod olyan vékonyan és egyenletesen felvinni, inkább tényleg csak kőfelverődésekre való.
-
tboldi
nagyúr
válasz
Chereiose #54723 üzenetére
Mondjuk kicsit visszalépés lesz motor tekintetében, legalábbis aki szerette a turbós motort
En pont most fogadtam meg, hogy ha szuksegszeru lesz a Jazz-t lecserelnem, akkor biztosan valami turbos lesz a kovetkezo. Mult vasarnap vettunk egy Lancia Ypsilont 1.3 Multijettel anyumnak, valtozo geometrias verzio, eleg jol megindul a 200 Nm-rel, miutan lekuzdotte a turbolyukat.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz
AMD Power #54730 üzenetére
A régebbi M16A sem volt sokkal különb a számokat tekintve, és az is elég volt. A Vitara és az S-Cross is alig több 1 tonnánál.
Az én Jazzem is hasonló súlyban van, aztán csak 83 ló/119 Nm, és nem én vagyok, aki feltartja a forgalmat.
Sőt, szerintem sok (maradi
) ember örül annak, ha eltűnik a turbó.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz
mefistofeles #54845 üzenetére
Én eddig akárhányszor próbáltam a kamerát, sosem ment jól, mindig bénán álltam be vele mindenhova. Tükörből tanultam meg tolatni, elég pontos is vagyok vele, szűk helyekre is be tudok állni hibátlanul, de kamerával egyszerűen képtelen vagyok. 🤷♂️
szerk.: Vitara, S-Cross, 10gen Civic - ezek voltak, amiket utoljára próbáltam.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz
galaxys80 #54857 üzenetére
Nincs az a rutin amivel néhány centire lehet tolatni kamera nélkül.
Én úgy érzem, képes vagyok rá a saját Jazzemmel, illetve apum WagonR-ével. Nem szeretnék nagyképűnek tűnni, de szívesen demonstrálom, ha egyszer összefutunk Győrben.
Az új jövevény Lancia Ypsilonnal viszont még nem állítok ilyesmit, még csak másfél hete van nálunk, szoknom kell, egyelőre a váltásaim sem minden esetben vajsimák vele. Nagyon más az olasz olajkályha a japán szopóbenzinekhez képest.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz
Moleman #54859 üzenetére
Én is azon tanultam meg a vezetést, 15 évesen vitt ki először apum a közeli temető parkolójába gyakorolni, onnantól majdnem minden hétvégén mentünk.* 17 évesen már úgy mentem B-re, hogy az oktató csak lesett, gyakorlatilag minden feladatot meg tudtam csinálni, nem ahhoz volt szokva, hogy alig kell foglalkoznia a tanítvánnyal. Aztán egyszer meg is húztak a magabiztosságom miatt, úgy gondoltam, hogy a körforgalomba nagyobb gázzal még beslisszolhatok a közeledő autó előtt, és sikerült is, nem volt vész, de a vizsgabiztosnak nem tetszett.
*Apum is oktató volt egyébként a katonaságnál, csak nem személyautóval, hanem KrAZ-zal.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
A legtöbb akadályt látom, mikor megközelítem a helyet és mielőtt megkezdem a tolatást.
szerk.: Egyszer nekitolattam egy villanyoszlopnak pillanatnyi figyelemkiesés miatt, de ebben az esetben a kamera sem segített volna, hisz ahogy a tükörbe sem néztem akkor, a kijelzőre sem pislantottam volna rá.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz
AMD Power #54865 üzenetére
nagyon élvezem,hogy "megy" ha nyomom neki
Én is így vagyok a Lanciával (1.3 Multijet), imádom, ahogy 2200-nál hátba rúg a 200 nyúlmókus, amikor eléri a kellő a turbónyomást.
Nem cserélem le a Jazz-t, amíg nem leszek rákényszerülve, de az biztos, hogy az utódja turbós lesz. -
tboldi
nagyúr
válasz
mefistofeles #54869 üzenetére
Vagy csak hűvösebb van.
-
tboldi
nagyúr
válasz
mefistofeles #54928 üzenetére
Dehogyis! Épp ellenkezőleg, alig 2 hete vettük. Úgy alakult az élet, hogy mindhármunknak szüksége van saját autóra, apumé a WagonR+, anyumnak lett most ez a Lancia, én meg egy Honda Jazz-t nyúzok.
szerk.: Képekkel kiegészítve.
szerk. 2: Két japán szopóbenzin és egy olasz olajkályha.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz
Memmaao #54952 üzenetére
De volt, a közönséges náthát is egyfajta koronavírus okozza. A koronavírus szó igazából egy gyűjtőfogalom, a fehérjetüskés formájuk miatt hívjuk ezeket így. Ami új, az a becsületes nevén SARS-CoV2.
Sok Zállatorvos videót néztem.
De másnak is ajánlom, teljesen hiteles, az anyagait mindig ellenőrizteti a témában járatosabb emberekkel (ebben a témában nyilván virológusokkal).[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Mindenki csekkolta a Wikipédiát?
Rosszul emlékeztem, entschuldigen Sie bitte!
Ideje újra megnéznem az említett videókat.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz
tboy93 #54962 üzenetére
Gondolom, az az első motor tovább is húzta volna.
Amúgy nálunk 17,5 éve szolgál a WagonR, még újonnan vettük 2004-ben. Sokszor felmerült már a cseréje, többek között azért, mert nincs benne klíma, de ennyi idő után nehéz megválni tőle, túl erős az érzelmi kötődés (pl. ezen tanultam meg vezetni én is).
A Jazz-zel is mondhatni, hogy szentimentális a kapcsolatom, az első autó, amit nem csak használok, hanem a nevemen is van.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz
zsolt19900 #55018 üzenetére
Vitarája van, K14C, még nem hibrid.
-
tboldi
nagyúr
válasz
2ozzmexy #55022 üzenetére
Hajrá!
Én most egyenáramú lakatfogót keresek olcsón (<10k Ft), mert ugye lett egy dízel is a családban, izzítógyertyát akarok mérni.
Egyet már vettem, de csak otthon vettem észre, hogy csak AC-t tud.A ház körül még jól jöhet, de autókhoz DC nélkül haszontalan.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz
2ozzmexy #55089 üzenetére
A hátramenet nem szinkronizált (spórolás), ezért van ez, de gyakorlatilag minden manuális váltós autóra jellemző nemzettől függetlenül.
A fogaskerekek nem “állhatnak meg úgy”, mindig érintkeznek egymással, csak a kimenőtengelyen forognak el szabadon, ha éppen másik fokozat van kiválasztva.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz
szotadi #55106 üzenetére
Típushibákról nem igazán tudok* az újabb Suzukik esetében. Talán az ABS-kocka, de nem vagyok ebben biztos.
Inkább az 1.2-es, azaz a K12B legyen, modernebb, és kevesebbet is fogyaszt. Önmagában az 1.3-as M13A-val sincs baj (leszámítva a váltó nyelestengelycsapágyát), részemről az is ajánlott**, de a kettő közül nyilván a másik a jobb. Ráadásul ez Swiftből két különböző generációt is jelent, a K motor került az újabb modellekbe.*Vagy azért, mert tényleg nemigen van, vagy csak azért, mert az én ismereteim szegényesek, nem tudom.
**Lassan 18 éve nyúzunk egy WagonR-t ugyanezzel a motorral, szó szerint soha nem volt egyetlen egy hibája sem az erőforrásnak. Se egy jeladó, se olaj, semmi.
szerk.: Egyébként ha Splash, akkor nézz 2. generációs Opel Agilát is, általában olcsóbbak. Az emblémákat leszámítva tök ugyanaz, a motorja is a Suzukitól származik, sőt, ugyanúgy Esztergomban szerelték össze azokat is. Még a slusszkulcs is Suzuki.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz
tboldi #55107 üzenetére
Ja, eszembe jutott, hogy az M13A-s Swifteknél van egyfajta szoftverhiba, gyakran dobnak hibakódot az egyik lambdaszondára, holott semmi baja. Igazából figyelmen kívül hagyható, vagy OBD-n keresztül törölgetheted, de úgy is vissza fog jönni előbb-utóbb, sajna nincs rá igazi megoldás.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz
szotadi #55109 üzenetére
Nemtom, én gyárilag sem túl magas autóval járok, ami alatt még -30 millis ültetőrugó is van, ehhez képest majdnem minden magasabb.
Sőt, a 194 centimmel eleve úgy férek csak el, ha az ülés is a legalacsonyabb pozícióban van. -
tboldi
nagyúr
válasz
blakey #55150 üzenetére
Valóban.
Nyomatékosabb, mint az 1.6 szívó, jobban meglódul, főleg, ha már legalább 2000-es fordulaton van, meg a kasztnija is könnyebb, mint egy Vitaráé. Végig vigyorogtam a tesztvezetés alatt.Most egy hasonló kvalitásokkal rendelkező Lancia Ypsilon 1.3 Multijettel élvezkedek (90 ló, 200 Nm, ~1 tonna), qrva jó a lusta, szopóbenzin Honda Jazz után, mikor hátba rúg.
szerk.: Még egy Sport Swiftre is kíváncsi lennék az 1.4T-vel, még a korai GPF és hibridhajtás nélküli verzióra.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz
2ozzmexy #55168 üzenetére
Nem is annyira fontos, hogy turbóbenzin vagy turbódízel, mindkettőt lehet így is, meg úgy is hangolni. Az előbbi is lehet hátba baCós, meg az utóbbi is lehet kevésbé spártai.
Az 1.9 PD tényleg hátba rúgós karakter, a későbbi VAG common railek már lágyabbak. Illetve a mi Lanciánk is CRTDI (fajtáját tekintve, amúgy Multijetnek hívják), viszont a németekkel ellentétben simán elforog 6000-ig is, akárcsak a Suzuki Boosterjetje, és dízelsége ellenére nincs is akkora lórúgás, akárcsak a Suzuki Boosterjetjénél.
-
tboldi
nagyúr
válasz
Gyöször #55212 üzenetére
Nálunk burzsujság van, és hétfőn a WagonR-t is telenyomom.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz
SyMbioTe #55214 üzenetére
Bármennyire is hihetetlen, de igen.
Az elektromos gázpedálos, Bosch ECU-s Jazzek - ilyen az enyém is - tudnak mit kezdeni a 95-nél nagyobb oktánnal. A korábbi bowdenesek, illetve a Keihin ECU-val szereltek nem, viszont az utóbbiak meg írhatók, valszeg akár erre is.De igazából az E5 és az ETBE, ami nekem fontos.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz
SyMbioTe #55216 üzenetére
Azt mondanám, hogy igen, érezni ennél az autónál. Pontosabban visszaváltva 95-re tűnik fel, hogy kissé lagymatagabb lesz azzal, majd megint vissza 100-asra, és minden olyan, mint a 95 előtt. Az viszont mindegy tapasztalataim szerint, hogy Shell, Mol, vagy OMV 100, diszkont kutakon meg nem tankolok.
Habár a legnagyobb előrelépést a hagyományos gyertyák irídiumra cserélése hozta (össz. 8 db van, egy vagyon volt
), erősebb nem lett ugyan tőlük, de így már 4000 után vígabban pörög el a revlimitig, előtte olyan kelletlenül viselkedett, alig akart gyorsulni, mikor kamiont előztem az autópályán, pedig a simákból is tök új NGK-kat raktam be a váltás előtt.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz
burgatshow #55254 üzenetére
Az a baj az efféle tesztekkel, hogy minden körülményt nem fogsz tudni ugyanúgy reprodukálni, így az eredmény sem lesz tökéletes.
.....................................................Amúgy engem ennyire nem érdekel a fogyi, számolgatni sem szoktam, csak a BC-re nézek rá időnként, és amíg 7 ± 1,5 literes tartományban van, addig keine Panik.
-
tboldi
nagyúr
válasz
TommyY2 #55098 üzenetére
Na, megvettem a Voltcraftot.
-
tboldi
nagyúr
válasz
TommyY2 #55282 üzenetére
Automatice változtatja a felbontást elvileg, a 200 A csak a maximum. Még nem próbáltam ki.
Egyébként ez is egy UNI-T UT210D egészen pontosan, csak átcímkézve a Conradnak, így olcsóbb.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz
Gyöször #55342 üzenetére
Az én Jazzemen 2-3 évesek a lapátok (tescós Goodyear) és még most is pazarul törölnek. Annak ellenére, hogy nem volt drága, nincs szívem kidobni, ami még tök jó.
Az idő nagy részét szintén garázsban tölti az autó, bogarakat az első adandó alkalommal letörlöm vizes ronggyal, meg rendszeresen mosom, takarítom is, nem érzem indokoltnak esetemben az évenkénti cserét.[ Szerkesztve ]