-
IT café
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
csacsi77
senior tag
Metabones MarkIV-es adapterrel és A6400-al van tapasztalatom.
Van az adapternek Green és Advanced módja.
Green módban remekül megy minden fotó alatt, van AF-S és AF-C is. Az arcokatés a szemeket is megtalálja. A fókuszálás gyors és pontos, nem natív sebességű, de teljesen jól használható. Talán csak a kiterjesztett, követő AF nincs benne, ha jól emlékszem. Videó alatt nincs AF csak manuál fókusz van.
Advanced módban van videó alatt is AF, de kínszenvedés az obiknak. Hallod ahogy nyöszörögnek. A fotózás is bizonytalanabb, nekem nem vált be ez a mód.
Amiket használtam rajta: Canon 17-55 f/2,8, 10-18 STM, 50 f/18 STM.Öreg fater megoldja!!!!
-
csacsi77
senior tag
Econ szokta ajánlani az MC-11+Sigma 17-70mm f/2,8-4 Contemporary összeállítást. Sajnos f/2,8-as zoom nincs APS-C-re. Leírása szerint olyan, mintha natív lenne. Bár videóban azért jó hangosan állít élességet. Van még Sony Zeiss 16-70 f/4. Ezt nem szokták szeretni az ára/érték aránya miatt (nekem ez van én szeretem), de sajnos nincs más. Ez a Sony APS-C vonal nagy hiánya, amit már pótolni kéne.
Öreg fater megoldja!!!!
-
csacsi77
senior tag
Bármilyen E bajonettes obit rárakhatsz a 6400-ra.
Olyan, hogy f/2,8-as és kicsi zoom, az nem létezik. Minél fényerősebb egy zoom, annál nagyobb a mérete.
A kivágás kicsit más, mert a Canonnál 1,6x as szorzó, míg Sony-nál 1,5x. De ez nem túl nagy különbség. Lényegében talán csak nagylátó részen vehetnéd észre.
Nem túl jó képminőségűnek mondják a 16-50-et, de én is azzal vettem a 6400-at. Tartaléknak és zsebrevágós méretnek tök rendben van. Ha bele akarsz kóstolni akkor vedd meg és használd. Egy idő után fogod látni a korlátait, én nem vagyok rá olyan érzékeny. De nekem a 16-70 Zeiss is megfelel, más meg elátkozza.
De az az általános vélekedés, hogy ha ki akard használni a Sony APS-C-t akkor vegyél hozzá fixeket és máris kijön micsoda kis ördöngös masinák ezek. Ott van az f/1,4-es Sigma sor, vagy olcsóbban az f/2,8-as. Vagy a stabilizátoros (OSS) Sony 50mm f/1,8 és a 35mm f/1,8. Dicsérik még a Sony 10-18-as nagylátót, ami majdnem ki is rajzolja az FF képkört (nyilván a széleken már kompromisszumosan).[ Szerkesztve ]
Öreg fater megoldja!!!!
-
mikrofon
veterán
Ha itt visszakeresel, akkor én is írtam korábban, hogy a TAMRON 28-75 mm F/2.8 Di III RXD "legnagyobb" hibája, miután az AF-et javították , hogy a kép szélek felé érezhető a minőség romlás, ami egyébként zoom-oknál főleg ilyen árkategóriában nem rendhagyó. Mivel az APS-C szenzor kisebb így a kép szélek nem kerülnek rá. Tehát ez a része nem számít. De ami számíthat az az aps-c nagyobb pixelsűrűsége miatti nagyobb felbontóképességi igény. Ugye az a6400-nak nagyobb a pixelsűrűsége mint az A7RIII-nek. Annak idején mikor megjelent az a7RIII-n voltak a felbontóképesség miatt panaszok. DE feltehetően ez a valós felhasználást nem érinti jelentősen rosszan inkább csak 100%-os nézetben.... De ezt neked kell eldönteni.
Én biztos nem tudnék élni ekv 42mm alatti tartomány nélkül.... Tehát nekem kellene alá valami. De egyébként Jött a Tamronak a párja a nagylátószögű társa, ha a tamron mellett döntesz, akkor érdemes erre is ránézned. Tamron 17-28mm f/2.8 Di LLL RXD (Sony E) (A046SF)
Csak, ha két ilyen FF lencséd lesz, akkor miért egy APS-c kamera van alatta?! ez szerintem "pazarlás"....Tehát ilyen irányba keresgess inkább először szerintem:
"The Best Sony a6400 Lenses"[ Szerkesztve ]
-
Ed Parker
nagyúr
Ha nem ragaszkodsz a 2.8-hoz akkor a 24-105 a nagyobb átfogás plusz stabi miatt akár egy jobb alternatíva is lehet, annak elég jó a rajza, még FF-n is.
Nekem nem volt tamronom így arról nincs véleményem, tesztekben ajánlják a 24-105 mellett mint olcsóbb 3rd party alternatíva. -
mikrofon
veterán
Ha épületen belülre kell, akkor lehet fényeröss fix-el jobban jársz szerintem. Én legalábbis így csinálom. Szerintem épületen belül többet ad a fix fényere, Sigma f1.4 vagy a sony f1.8 mint egy zoom. Ráadásul ezek a fixek APS-c-re vannak, de ugye ez már teljesen szubjektív.
-
kovsol
titán
Ha 50-es obit akarsz venni, és videózni is akkor az 50 OSS verzió ajánlott. Az AF rendszere fejlettebb, modernebb tervezésű objektív, és az OSS segít a kezed apró rázkódásait megszüntetni.
Egyébként esetleg nézd meg a mobilodnak milyen a látószöge, és össze tudod hasonlítani a 18mm apsc látószögével.
May the Force be with you!
-
kovsol
titán
Ja én arra céloztam, hogy az átlag mobil is kb hasonlót lát, mint egy 18mm apsc.
Nekem egy iPhone X mobilom van.
12 MP, f/1.8, 28mm (wide), 1/3", 1.22µm, PDAF, OIS
12 MP, f/2.4, 52mm (telephoto), 1/3.4", 1.0µm, PDAF, OIS, 2x optical zoom28mm-nek megfelelő a széles lencse addig az apsc crop faktorral számolva 18*1,5=27
az S10 nek mondjuk van már egy utrawide is:
12 MP, f/1.5-2.4, 26mm (wide), 1/2.55", 1.4µm, Dual Pixel PDAF, OIS
12 MP, f/2.4, 52mm (telephoto), 1/3.6", 1.0µm, AF, OIS, 2x optical zoom
16 MP, f/2.2, 12mm (ultrawide), 1.0µmMay the Force be with you!
-
GalaHU
őstag
Anélkül hogy megbántanálak, a profi fotóst nem a termosz nagyságú 70-200 teszi, hanem a kezében/szemében lévő tapasztalat. Persze visszafelé is igaz, a profi egy mobillal is elfogadható képet csinál a koncerten, egy kezdő meg nagyon nem.
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
Rapid136
őstag
-
NandorHUN
addikt
Jó nyilván nem a 2 dollárosat venném én se, hanem olyat ami megbízható, de azért 20 ezret eléggé sokallom érte, főleg, ha az ember akar egyet tenni az övére és a táskájára is, az úgy már 40 ezer + egy lens kit tartó tőlük és 50 felett vagy árban, ami szerintem elég durva.
Peak Design cuccok egyébként tetszenek, de szerintem túl vannak arázva, néztem pántot is, a kis csati nagyon tetszetős, de az árkülönbség amit rátesznek az elég durva egy magyar pénztálcának.
www.kamerapro.hu | FOTÓS TERMÉKEK SZÉLES VÁLASZTÉKA
-
TBMC
addikt
köszönöm!
sajnos valami adaptert keresnék, olvastam már külföldi fórumon működőt korábbról, csak pontos típust nem írtak, de akkor keresgélek/próbálkozok tovább.
nem oly rég vásároltam a 6400at, és be is vásároltam hozzá. markolat+akkut is. agyaltam, hogy várok a 6600ra, de most, hogy kiasták, nem bántam meg, hogy nem tettem. videózásra úgy is ott a ronin sc-m, minden esetben, és azért az ibissel, szerintem nem lehet összehasonlítani. persze ibis+gimball mégjobb kombó, de így is megteszi. szóval egyelőre nem szeretnék vázat cserélni, próbálok valami megoldást találni. hátha.
[ Szerkesztve ]
-
kovsol
titán
Sony FE 50mm f/1.8 SEL50F18F -> full frame objektív, egy elég régi AF motorral, de optikailag az áráért okés.
Sony E 50mm f/1.8 OSS SEL50F18 -> APS-C objketív, OSS -el ellátva. Optikailag jónak mondható objektív. Jó és halk AF. Ha APS-C vázra veszed, akkor ez az ajánlott.
Ha az APS-C verzióról van szó, oda szokás tenni mögé, hogy OSS, hogy tiszta legyen melyikről van szó.
Alternatíva még a Sigma 56mm f1.4[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
csacsi77
senior tag
Ami pont ezt a tartományt fedi le natívan az a Sony 16-55 f/2,8 .
Ez új termék, használtan biztos nincs sehol. Hosszú évek elmaadása után a Sony most pótolta az f/2,8-as alapzoomot APS-C-re.
Metabones Mark IV -es volt nekem. APS-C A6400-on használtam. Canon 17-55 f/2,8 USM, 10-18 STM, 50 mm f/1,8 STM, 18-55 STM obival. Fotóra jó volt mindegyikkel, még a szemfókusz is megvolt. Videóra az autofókusz felejtős, ha ment is AF-C-ben akkor is nagyon szenvedett az obi motorja. Egyébként az USM motorral volt a legjobb videó alatt, furcsa módon az STM-el nem ment az AF-C (a 10-18-ra emlékszem biztosan, a másik kettőre már nem annyira).
Vagyis ha fotóra kell, akkor nyugodtan használhatod a Canon 17-55 f/2,8-at. Videóra vagy manuál fókusz vagy kénytelen vagy natív obit venni, ha kell az AF.
Esetleg MC-11-el jó szokott lenni a Sigma 17-70 f/2,8-4 Contemporary is, de videóban azért ott sem az igazi. Nagyon zúg a fókuszmotor. Econnak volt itt korábban videója erről.Öreg fater megoldja!!!!
-
vihartigris
őstag
"Az 50mm az A6400-on 75mm-nek felel meg. Mintha egy FF géppel 75 mm-es obival fotóznék (ugyanarról a helyről). Ha a FF-re rakott 50 mm-es képéhez hasonlítom ugyanazt az 50 mm-t A6400-on, akkor szűkebb a kivágás (ugyanolyan távolságról).
Ha ugyanolyan széles kivágást szeretnék ugyanolyan távolságról, mint az FF-en az 50-es obival, (akkor vagy veszek egy FF gépet vagy) az A6400-ra kb. 35 mm-es obit (33,333333 mm). Ekkor ugyanarról a távolságról ugyanazt a kivágást tudom fotózni elvileg."
Nagyjából igen
Egy kis segítség: [dofsimulator]bármi reciproka a semmi
-
Neck
veterán
Lábzoommal lehet állítani a látószögön a fentebb általad leírtak szerint, azonban a "compression", hogy mennyire nyomja össze a képet a látószög, változni fog.
APSC 50-es esetében messzebb kell menned, hátrébb kell lépned, hogy ugyanazt a félalakot lődd meg, viszont a háttérből is kevesebb fog látszani, illetve az arc térbelisége is másképp látszik majd a képen (az én személyes véleményem szerint 2D-sebb lesz)Egyébként ez a "hatás" arcportrénál inkább előny, mint hátrány, ezért szoktak arcportrét FF 85, esetleg 135mm-es lencsével lőni (messzebbről), mert természetesebb hatása van.
Ha pontosan ezt a látószöget szeretnéd APSC-n, akkor ehhez 56mm-es illetve 85mm-es lencsét kell választanod.
A legegyszerűbb, ha 1.5-el szorzod / osztod a látószöget, azaz, ha a Full Frame nifty fifty 50mm-es látószöget szeretnéd elérni ugyanazzal a compression-nal APSC szenzoron, akkor APSC-re egy 32-35mm körüli lencsét kell venni. Ekkor ugyanonnan, ugyanolyan látószügű képet fogsz lőni, mintha full frame géppel lőnéd 50-es lencsével.
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Bullitz
aktív tag
Bár egyikhez se volt szerencsém, de félig érintett vagyok mindkettőben.
Ki mennyire tartja relevánsnak a DXO értékeléseket, de az 50-es aps-c OBI a Sigma 30mm 1.4- után a legmagasabb pontszámot kapta, szóval kifejezetten jónak mondják.A full frame 1.8 50mm-es pedig szintén borzasztó jó, ár-érték arányban pedig jobb mint az aps-cs, hiszen olcsóbb, még fullframe ellenére is.
Kérdés APS-c vázon hogyan teljesítene..!?más: ár-érték arányban 18-24 mm között melyik a legjobb obi sony FF-re? F/1.4 - 2.0 körül.
Nagyon szemezek a samyangokkal de ami autofocusos az drága, már pedig az nem árt ha van ennyi pénzért..[ Szerkesztve ]
HALA MADRID // 18' Auris HSD
-
Márton
nagyúr
Full manual: Samyang 12mm F2
AF-es, de nincs stabi: Sigma 16mm F1.4
AF-es, stabival, legalább F2-vel: na ilyet én is keresekEmlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
Neck
veterán
Erre a célra valami fekete (bőr?) pisztolytáskát néznék, szerintem az a legelegánsabb.
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen