- Kíváncsi az EU, milyen online védelmet adnak a pornóplatformok a kiskorúaknak
- Panaszt tettek a Google ellen, mert követi a felhasználókat a böngészője
- Rengeteg áram kell az adatközpontoknak, erre válasz a geotermikus energia
- Az AI megmondja, hogy van-e fájdalma a macskának
- Márkaértékben az Apple a legjobb a világon
- Facebook és Messenger
- Synology NAS
- Betelik a pohár: nagy igény lenne a gyorshajtás-ellenes technológiára
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Disney+
- Újabb robottaxis balesetekre derült fény
- OpenWRT topic
- Márkaértékben az Apple a legjobb a világon
- Bitcoin topic
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Retro DJ
aktív tag
Ma felb*szta az agyam a drága Favika. A hátsó ajtónál nem akarnak a központi zárak jól működni.
Most a jobb hátsót szedtem szét, elbaszakodtam vele kb 2 órát de nem sokkal jobb.
Pedig már konkrétan szétszedtem a zárszerkezetet, kimostam, újra kentem, de nem sokkal lett könnyebb...
A motort bedrótoztam fixen... áhhh...
Aztán a rendszámvilágítás érintkezője a csomitartónál be volt égve!!!! (kb. két hete tiszítottam) De most nem csak a rugós érintkező van beégve, hanem az álló érintkező is...
Most megtisztítottam meg kapott egy kis szilikonzsírt, de félek nem húzza sokáig, csere lesz belőle.
Az lesz a végén, hogy kikötöm a két hátsó központi zárat
Retro
-
Retro DJ
aktív tag
válasz
vecsepapa #7177 üzenetére
Mielőtt LPG-ben gondolkoztam volna, gondoltam erre az alternatívára is.
Nekem egyértelműen nem érte meg. Felesben jóval többet fogyasztott az autó, valamint a téli hidegindításokat sem csípte, akkor csak az 1/4-3/4 arányban volt használható (legalábbis nekem).
A kettő árkülönbözete és a túlfogyasztás együtt (még pöpecül beállított rendszerek esetén is) nem éri meg, mert ugyanannyira, vagy egy picit többre jön ki, mint a B95.
Aztán jön a vesződség az átállással. Míg korszerűbb lambda vezérelt rendszerek valamilyen szintet utána tudnak menni a 50%-os keverésnek, addig a karbis rendszert fúvókázni kell. Aztán, ha egy kúton nem lesz E85, akkor meg szépen túl dús lesz a keverék, zabálni fog mint az állat.
Faviba max. rendszertisztítás szándékkal önteném, de legfeljebb 10% arányig.
(Persze más volt a helyzet, amikor 2009 végén 2010 elején még bőven 100 Ft a különbség a két üzemanyag között. Akkor kb. 10-15%-ot lehetett fogni, és az autó is környezetbarát módon tudott üzemelni. De rossz nyelvek szerint a MOL-nak nem tetszett, hogy egyre többen töltögetik és kormányzati úton korrektül elintézték az E85 témát
)
Retro
-
Retro DJ
aktív tag
válasz
Atuska75 #7195 üzenetére
Nekem is rossz volt a kapcsoló. Azt gondolom attól megy tönkre, hogy nagyon keveset kapcsol alap esetben és nincs meg az érintkezők öntisztulása.
Amikor cseréltem, és gyári jellegűt vettem, annak a csatlakozói be voltak tömve agyig zsírral. Mivel én pedáns vagyok és nem tisztítottam ki, csak beledugtam a csatlakozókat, lehet, hogy jól tettem. Ezzel a zsírral, lehet hogy kizárják a levegő nedvességét, és lassabban oxidál.
Nem tudom a tutit, hogy ezek csak feltételezések...
Ha teljesen jót akarsz, akkor van helyettesítő termék Audiba, vagy VW-be való. Ezek talán tartósabbak (és drágábbak)
.
Retro
-
Retro DJ
aktív tag
Nos, meg van az e heti tankolási adat is.
Nem tudom, hogy a kút romlott el, vagy miffene, de csak 47 l tudtunk tölteni az eddigi átlagban 53-54 helyett.
Így egy jó erős 8.2 a gázfogyi. Remek!
... persze ez kizárólag országúti üzemmód, szerintem még ezen lehetne csiszolni (csak jussak már el a kipufogóshoz, hogy normálisan behefteljék a szonda anyáját...)
Retro
-
Retro DJ
aktív tag
Nem vagyok kibékülve ezzel a töltéses témával.
Sajnos néha a feleségem olyan alacsonyra ejti a fordulatot, hogy megáll a töltés. Aztán pedig lehet, hogy csak jó idő mulva pörgeti fel újra 2500 fölé.
Nem lehet ezzel valamit tenni, hogy ne így működjön? Egyszer félek zimában valahol ott marad, mert nem veszi észre a töltésjelző pilácsolását,
(Pedig fokozottan kérem mindig, hogy figyelje a "piros" lámpákat, és ha lát ilyet álljon meg és hívjon fel. Dehát a nők...)
Retro
-
Retro DJ
aktív tag
Nem lehetne egy Feliciajera upgradelni relative konnyen? Annal nem emlekszem erre a jelensegre.
Mas! Ma nagy orom ert, keddre megjon a varhatoan meretpontos magas oldalfalu gumiszonyegem. A Sziklai Kftnel talaltam mivel van helyi kepviselo, ezert meg a szallitast is meguszom! Orom bodotta!
Retro
-
Retro DJ
aktív tag
válasz
Retro DJ #7221 üzenetére
A mi autonkban 50 e km van, mi is egy olyan nenitol vettuk aki vigyazott ra.
Ennek ellenere itt faj, ott faj. Szoval meg most nincs szamottevo hiba rajta, de ha az ember lelketlenul "beulok oszt megyek vele" akkor hamar meg fognak szaporodni a nyugok, raadasul csostul.
Szoval a vasarlo szempontjabol kevesbe megteveszto lenne, ha az a szoveg kimaradna belole.
Retro
-
Retro DJ
aktív tag
válasz
vmarton #7223 üzenetére
Kicsit félreértettél, mert az hogy most működik, nem jelenti azt, hogy pár ezer km ne választaná meg. A feleségem heti 600 km-t nyom bele a Faviba. Amit észleltünk pisszenést (nem hiba, csak erre utaló jelek, vagy éppen csak bizonytalanság) azonnal javítottuk, vagy megelőztük.
Az autóba nem lehet belelátni, de hidd el, hiába a kevés km, sajnos az idő az idő.
Én rentábilisan fenntartható autót akartam venni, sajnos a Favinknak nincs jövője (hacsak rám nem szakad a bank, és nem tudom 3-4 év múlva restaurálni). Kb 5 év, és megy a bontóba. De addig minden megtehető km-t ki szeretnék használni.
A Favihoz a gyári jellegű alkatrészek is olcsók, a szerelők sem húznak le, és nagyon sok dolgot én is meg tudok csinálni.Retro
-
Retro DJ
aktív tag
válasz
vmarton #7229 üzenetére
Ok, akkor értjük egymást.
Az én autóm túl van a 400e Ft-on. Ez egy elmebeteg összeg, de ennek a jó részét (gázosítás) elég rövid időn belül behozza.
Ennek ellenére szerintem 200-ért sem tudnám eladni, vagy csak nehezen.
Így az autónak használati értéke van, nem reális forintosítható.
Retro
-
Retro DJ
aktív tag
Nos, szomorú vagyok márkatársak.
A nagy helyzet az, hogy kedden megjött a szőnyeg garnitúrám, nagyon örültem is neki, mert nagyon frankó kis szőrnyeget kaptam
Aztán mikor kibontottam dobtam egy hátast, ugyanis a szett két első gumiszőnyegből állt.
Megreklamáltam, kiderült, hogy "véletlen" pick-up-ét küldték (mert csak Feliciához kapok már szőnyeget).
Visszavette a képviselő, és kerítenek másikat.
Hát csak én járok ígyen...
Retro
-
Retro DJ
aktív tag
Heti helyzetjelentés: 51,7 L (613 km)
Retro
-
Retro DJ
aktív tag
Tehát! Ma elhoztam a ráfokat a szemcseszórós embertől. Szépek lettek kb. 95% lett a munka. Mivel ki tudja, hogy mióta áll ott a felni, ezért hazahozás után rögtön kapott egy korrózió álló alapozó festést.
Holnap száradnak, ha vasárnap nem lesz nagy szél, akkor lefestem őket.
Eddig a project így néz ki:
- felni 6000
- szemcseszó
rásos tisztítás: 6000
- festékek, alapozók: 5400és ekkor még azt mondom, hogy csak tűrhetően néznek ki a felnik és nem szépen!
Retro
-
Retro DJ
aktív tag
válasz
Atyus77 #7249 üzenetére
Uram maga hol el?
"... egyből a megfelelő ..."
Az a helyzet, hogy annak is,örültem, hogy ezeket sikerült beszerezni.Manapság senki sem olyan "hülye" hogy Favorit felnit újítson fel, és adjon el. Ugynis a Favi felni már nem nagyon keresett cikk. Sanyo is írta, hogy ő nem költene ilyen témára ennyit.
Én szeretem, ha rendben vannak a dolgaim, azt is figyelembe kell venni, ha új felnit akarnék venni (ami már szerintem nincs 4x98ban) legalább 8-10 e Ft lenne darabja!
Egyebként a gumi project irreálisan drága az autó piaci értékéhez képest (kb. 65e Ft), de ahoz képest, hogy az autó munkaeszköz, sajnos szükséges ez a befektetés!
Retro
-
Retro DJ
aktív tag
Tudom, hogy nem ertünk majd egyet, de szerintem nem csak az autó határozza meg, hogy milyen gumit veszünk rá, hanem a használat jellege is!
Egy hétvégi autósnak az egyszerü (Favorit jellegü) autóhoz, bőven megteszi egy Kormoran vagy Matador kategoria, aki naponta csak a városban pár km-t szaladgál annak már érdemes egy Barum, Kleber kategoriában gondolkodni.
Akinek az autó munkaeszköz (pl. a feleségem napi 100 kilcsit nyomja az egyik legforgalmasabb főúton), az igenis nyissa ki a bukszát gumiabroncsra.Ennek ellenére félreérthetően fogalmaztam, mert a kb. 65 ropit a szerelt téli kerékgarnitúrára értettem.
Ez nálam így néz ki (kronológiai sorrendben):
- löttem a varerán 2 db Hankook Icebeart (W440) 85% - 13000 Ft
- vettem a gumisnál 2 db Hankook W442 - 25000 Ft
- vettem 4 felnit 6000 Ft
- szemcseszórás 6000 Ft
- festékek, alapozók - 5800 Ft
- gumiszerelés - 5000 Ft (gumi felrakás, centír, új szelep)60800 Ft.
A gyári mérete a Favinak 165/70 R13, téli keréknek még keskenyebbet szoktak tenni, de szélesebbet semmiképpen sem akartam!
Retro
-
Retro DJ
aktív tag
-
-
Retro DJ
aktív tag
Kedvcsinálóként bedobok néhány képet, lehet fújolni...
Sajnos a kiinduló állapotról nincs kép
Szemcseszórás után:
Alapozva:
Hátsó fekete oldal:
Első "szép" oldal:Persze szép, szép, de nem tökéletes, csak messziről...
Meg kiderül a tartóssága is. Én megtettem amit meg lehetett...
[ Szerkesztve ]
Retro
-
Retro DJ
aktív tag
Ezért vettem én új autót (illetve a relatíve értéktelen Favit). Inkább megveszek egy szerényebb autót és besz*opom az autó értékvesztését, de cserébe nyugott vagyok (legalábbis ez ügyben...)
A Favit amit vettem, jó vétel volt (még mindig úgy érzem).
Nem olyan régen vettünk a kolléganőmnek egy Megane-t. Minden testrésem ellene volt, de megnéztem és elmondtam a kivetni valóm. Kipróbáltam, és azt mondtam, hogy ennyi pénzért ezt tudja, de nagyon nagy órdító gond nem volt vele.
Megvették, majd az idő megmondja mi lesz.
Retro
-
Retro DJ
aktív tag
Huh, régen volt, asszem 1998-as, 154e km óra szerint (szerintem kicsit több), 1.6-os, klímás, rádiós (kormányról), ködfényszórós, infrás! központi, szedán. Nem ismerem a felszereltségeket. Asszem talán classic.
Augusztusban vettük, 293000 Ft volt kereskedésben (350-re volt kitéve).
Egy picit bizonytalan az alapjárata ha bemelegszik, vagy ha nagyobb fogyasztót teszünk rá, gondolom a fojtószelep koszos.
Azóta kellett egy kipuffot foltozni, vagy cserélni, de egy ilyen autónál, ez bőven belefér.
Elmondás alapján nem rég volt vezérléscsere, olajcsere (tudtunk beszélni a régi tulajjal, valami öreg buszvezető volt).Egy picit könnyezik a termosztátház, a gumik lefutottak voltak, valamint elmondtam, hogy nem javaslom az 1.6-ot mert kezdő, magasabb a biztosítás, adó.
Körbemérte a kereskedő egy helyen volt ködölve, nem vészes. A sofőr oldali ülés ki van ülve, de mivel a kolléganőm kb 48 kg, nem fogja zavarni.
Retro
-
Retro DJ
aktív tag
"Jah egy jótanács a Bosch és a VIKA alkatrészek kerülendők.
Bár azt hiszem gyújtást talán a Vika nem is gyárt."Rosszul tudod, komplett gyújtásmodult is láttam Vika-t (elosztó, fedél, mechanika mindent), meg fedél és rotor kombót is - igaz ezeket Favihoz láttam és nem felicicához...
[ Szerkesztve ]
Retro
-
Retro DJ
aktív tag