Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Kotomicuki

    senior tag

    Hhmm, nálam nem óhajtja visszatölteni a játékállásokat a 'SGM 2.2 Enot Edition'-mod! :(
    Pedig mindent megkapott a listáról: x.02-es alapjáték, a mod és annak javítása + a 3 "extra" és a magyar fordítást is - és rendszergazdaként is van indítva, hogy kedvére szemetelhessen!
    Ehh, de legalább az alapjáték sem rossz, évente 2x elővéve! :)

    A regisztrációdat véglegesen kitiltottuk a következő ok miatt: III.10.8 Üdvözlettel: PROHARDVER!

  • Kotomicuki

    senior tag

    válasz dodopek #20637 üzenetére

    Köszönöm! :R

    Közben megoldódott a problémám:
    amíg a parancsnokkal nem beszélek - és nem küldi ki az embereit - , addig a banditák sebezhetetlenek a faluban -> az ekkor készült mentések nem óhajtanak visszatöltődni!
    Amint tiszta a falu és lehet bóklászni, onnantól kezdve visszatöltődnek a mentések (a korai falusiak nem)!

    Pár észrevétel a SGM 2.2 Enot mod-hoz (légterelő-veszély):

    - a hídon túl kinyírtam a banditák helyi kapitányát és találtam a rejtekhelyén robbanóanyagot, ezzel már mehettem volna vissza a faluba a pincét kinyitni, de egy idő után megint felkerült a keress robbanóanyagot küldetés a listára, holott egy már volt nálam; a faluban az egyik ház pincéjében találtam végül olyan robbanószert, amit a program is elfogadott annak és amivel kinyílt, végre, az az ajtó

    - a házak, létrás lejárójú pincéibe nem tudok simán lemenni, csak egy ugrással megtoldva; viszont ezekből feljönni végképp nem tudok, csak állás-visszatöltéssel (talán a ruhát kéne levennem ehhez?!)

    - tetszik, hogy nincs eltúlozva a lénysűrűsége a területnek -> olyan kihalt, mint amilyet a pusztító kitörések miatt el is várna az ember

    - a kereskedő (a "kapitányunk" mellett) eléggé finnyás: csak a 2 csíkig sérült dolgokat hajlandó átvenni, 2,5-est már nem -> nem itt fogok meggazdagodni ;]

    A regisztrációdat véglegesen kitiltottuk a következő ok miatt: III.10.8 Üdvözlettel: PROHARDVER!

  • Kotomicuki

    senior tag

    Ehh, ez az SGM 2.2 Enot nem az igazi:

    - minden állásvisszatöltéshez a játékot is újra kell indítanom, annyira instabil
    - a Kordon, egy idő után, túlságosan is megtelik élettel -> rendszeresen a poszt MÖGÖTT :Y lép a pályára egy falka és így a technikus is hamar el fog halálozni, mert őkelmé(ke)t nem kötötték helyhez és tették halhatatlanná a készítők, mint a kereskedőket
    - a Kordonban túl sok az anomália (olvastam egy fórumon, hogy csináltak az alap SGM 2.2-höz egy 1000+ anomáliát megszüntető javítást is, mert a Kordon nélküle sűrűbb, mint a zóna magja)
    - a kereskedő artiját nem találtam ott, ahol a fórumon jelölte a srác (gondolom, majd az utolsónak megnézett anomáliához rakja be - de inkább visszamondtam ezt a lehetetlen küldetést)
    - a vadak simán átgázolnak fél-egy tucat, gépfegyveresen is, szörnyű, hogy a "mieink" mennyire nem tudnak vigyázni az életükre
    - még jó hogy van aknamentesítő gomb, mert enélkül kissé sok időt vesz el a területek biztonságossá tétele a Mocsárban (sokkal hülyébben már nem oldhatták volna meg ezt - mint az anomáliák: közel 1000 db akna került lerakásra...)
    - a detektor alkatrészt sem lehetett volna megközelíthetetlenebb helyre biggyeszteni... :(

    Ehh, és megint csak: ehh! :W

    A regisztrációdat véglegesen kitiltottuk a következő ok miatt: III.10.8 Üdvözlettel: PROHARDVER!

  • Kotomicuki

    senior tag

    válasz shield #20805 üzenetére

    A regisztrációdat véglegesen kitiltottuk a következő ok miatt: III.10.8 Üdvözlettel: PROHARDVER!

  • Kotomicuki

    senior tag

    válasz Antonius1978 #21084 üzenetére

    A 32 bites op.rendszer (XP) 4 GB RAM-ra van korlátozva, amibe beleszámít a videokártyád memóriamennyisége is... - ha van pl. egy új, 2 GB-os karid és egy régi, 32 bit-es op.rendszered, akkor már esélyes, hogy semmi sem óhajt megindulni/működni!

    [ Szerkesztve ]

    A regisztrációdat véglegesen kitiltottuk a következő ok miatt: III.10.8 Üdvözlettel: PROHARDVER!

  • Kotomicuki

    senior tag

    Az SGM 2.2 Enot edition mod fegyvereit és páncéljait - vagy hasonlót, a játékmenet buherálása (ami további hibaforrás) nélkül - hogyan lehetne az alapjátékra ráültetni?
    Mert a mod nálam kilép (4 GB RAM, 32 bit op.rendszer), míg az alapjáték viszonylag stabil - az OWL fegyver-modjával is.

    A regisztrációdat véglegesen kitiltottuk a következő ok miatt: III.10.8 Üdvözlettel: PROHARDVER!

  • Kotomicuki

    senior tag

    válasz op.erik #21101 üzenetére

    Akkor inkább processzor, alaplap, memória (up to 16 GB), videokártya (APU?, DX11.2) és op.rendszer csere lesz (32 bit -> 64 bit), mert előbb-utóbb úgyis előjönnének ezek a gondok, más játékoknál/alkalmazásoknál is - és a maibb géppel rendelkezők meg nem kiabálnak, hogy nem megy az Enot! :R

    Még a SoC-ban bütyköltem össze, annak idején, a magyarítást egy kereskedő- és egy exo-páncél-moddal. Az nem volt ennyire bonyolult, de mára mindent elfelejtettem belőle - megsúgták, hogy hol, miben, minek kell szerepelnie, sz'al copy-paste eksön volt csak. ;]

    A regisztrációdat véglegesen kitiltottuk a következő ok miatt: III.10.8 Üdvözlettel: PROHARDVER!

  • Kotomicuki

    senior tag

    válasz Antonius1978 #21206 üzenetére

    Nálam javult a helyzet, vmelyest: mindent visszavettem minimumra, a látótávolságot kivéve és így már akár 1 órán keresztül is tudok játszani -> engedi a rendes mentést az első negyedórában, utána már csak az F5 marad és az első félórában még visszatölteni is tudok (1024x768)!
    Memóriát kell(ene) bővítenem, de ahhoz már új, 64 bit-es op.rendszer is kelleni fog, sz'al, nem lesz egyszerű...

    C2D 2,4 GHz (conroe)
    4 GB 800 MHz DDR2
    7900 GTO 512 MB
    (egy 6 éves gép...)

    A regisztrációdat véglegesen kitiltottuk a következő ok miatt: III.10.8 Üdvözlettel: PROHARDVER!

  • Kotomicuki

    senior tag

    Hogyan kell páncélt/ruhát javítani, "házilag" az Enot-ban?
    Odáig eljutottam, hogy vannak javító készletek és van 2 választási lehetőség.
    Cserealkatrészem még nincs (nem csupaszítok hullákat), a másik részt választva meg kifagy! :O
    A zsoldos ruhát nem óhajtom eldobni, mert ez a legjobb cipekedésre - még nincs 60-90k-m új ruhára.
    (Továbbra is vérlázítónak tarom, hogy a a nagy szerelők csak 2-3 sávnyit sérült dolgokat "tudnak" megjavítani és a komolyabban sérült dolgokat nekem kell(ene), házilag összefércelnem!)

    A regisztrációdat véglegesen kitiltottuk a következő ok miatt: III.10.8 Üdvözlettel: PROHARDVER!

  • Kotomicuki

    senior tag

    válasz rétisün #21274 üzenetére

    ...és Antonius1978!

    THX, működik! :R :C

    [ Szerkesztve ]

    A regisztrációdat véglegesen kitiltottuk a következő ok miatt: III.10.8 Üdvözlettel: PROHARDVER!

  • Kotomicuki

    senior tag

    /Enot/

    Átmentem a Jupiterhez, de itt eléggé finnyás a kereskedő - a kevésbé ütős fegyvereket nem akarja megvenni, hiába volna az akár kifogástalan állapotban is (pl. egy tipp-topp MP5-st sem vesz már át) - , így, előbb-utóbb felkopik az állam, ha nem találok ki vmit... :O

    Az 5.45-ös lőszert használó fegyverek így következnek a sorban?
    - AK(S)-74 (optikát viszonylag korán lehet rá találni)
    - AK-74M (optikát viszonylag korán lehet rá találni)
    - ABAKAN (nem találok hozzá optikát)
    - AK-107 (optikát viszonylag korán lehet rá találni - de ezt 14k körüli áron méri Hawaii...)
    - AEK-971 (nem találok hozzá optikát)

    Mert vmit ki kellene ötölnöm a - Kardánnál már kimaxolt - kezdőfegyver helyett, amihez már "ingyen" volna a lőszer, de távolabbra is "hatásos"... (A Jupiternél irreálisan sok zombi mozog, szerte a terepen és ez nagyon eszi a lőszert a nagyítás nélküli optikával - a cuccaikat meg nem veszi a kereskedő...)
    Az L85-höz már találtam 4x-es optikát, de egyik szerelő sem "tudja" fejleszteni, ami eléggé költségessé tenné a használatát az állandó, 5-10 lövésenkénti teljes felújítást igénylő volta miatt... :(
    Az egyik bokorban találtam egy M4A1-t, amin van 1,5-2x(?)-s optika és fejleszteni is lehet, esetleg, egy, még a zsoldosoktól elvett HK36K/E volna, amit be tudnék vetni - csak ne állnék a pénzügyi csőd szélén... :(

    Tehát, vmi ötlet kéne az 5,45-ös és 5,56-os lőszerkészlet (közép) távolba lövő felhasználására, nem túl drágán, ha lehet! ;]

    Esetleg: mit kéne átírni, összefésülni az Enot-ban, hogy minden szerelő tudjon - végre - minden fegyvert fejleszteni?

    /Enot/

    [ Szerkesztve ]

    A regisztrációdat véglegesen kitiltottuk a következő ok miatt: III.10.8 Üdvözlettel: PROHARDVER!

  • Kotomicuki

    senior tag

    válasz rétisün #21293 üzenetére

    /Enot/

    ...és Aarpok: Köszönöm!

    Ezen hozzászólásban taglalt módon azért nem tudom, mert nálam egy rangra való hivatkozás is van ott (gondolom, ha van megfelelő rangom, akkor már engedi), pl:

    up_sect_tech_fort_freedom_exo_outfit = {!need_rank_hint(530)} false, true

    Itt töröljem ki a rangos részt és maradjon csak a "true"?

    Tényleg a rang aktuális állását hol jeleníti meg ez a drágaszág?

    Az arti-gyűjtés még belefér a Jupiteren, hiszen csak most érkeztem, de a Skvdx-nál csak minden másnap, 2-3 kitörés után volt hajlandó bedobni 1-2 arti-t - a hullarablásból több jött össze (arti is), amíg voltak rabolható hullák (nem lövök senkire, aki nem ellenséges, jobb a békesség - a fenének sem hiányzik az utolsó Herkulessel épphogy mozgásra bírt karival harcolni, +kitérőket tenni... - , de így meg nincs loot sem...).

    Érzésem szerint, a visszakeresgélések után, a rangom, de még inkább a szerelők konténereiben lévő dolgok hiánya miatt nem fejlesztenek a nyavalyások (Kardánnál 20, Nitrónál 10 kacat van - inkább pénzé tettem és a stalker-eknek adtam el a dolgokat)!

    Nimble-től már megvan a jobbik Dragunov és az első sor fejlesztése is hozzá - 44k-ért szinte ingyen volt... :C

    Exo-t még nem találtam (már csak 90k lenne a boltból, a kezdeti ~130k helyett), de már átírtam a javításokat, kisebb értékekre és így már a rozzantabb dolgokat is megjavítják a szerelők! :R

    /Enot/

    A regisztrációdat véglegesen kitiltottuk a következő ok miatt: III.10.8 Üdvözlettel: PROHARDVER!

  • Kotomicuki

    senior tag

    válasz Antonius1978 #21299 üzenetére

    /Enot/

    A Cordon-nál éppen, hogy fel tudtam fejleszteni a fegyvert, mert a bázison újratermelődő vadak megölték a szerelőt - így a rucit is Kardán Mester javította fel az első szintig - , aki nincs helyhez kötve - bár, ekkor is megennék a szörnyikék, hiszen a közvetlen közeléből kezdenek azok! :Y (Ekkora programozói hibát! A túlzásba vitt anomália-sűrűséggel együtt! :W )
    Nekem a 7,62-es lőszervásárlás vitte még el a zsét, mert a kutyákra is azt használtam: a + loot fontosabbnak tűnt... (alig akad tároló ládika a mocsárban...)
    Ill, ha kipucolom az első 2 térképet, akkor már csak a vadak termelődnek újra a kifosztani való "ellenfelek" nem és a kezdő detektorral sem lehet értelmes arti-kat begyűjteni - szerelő nélkül meg nem bóklászok ott.
    A Mocsárban maradt készletemért nem mentem még vissza (RPG + lőszerek, 3 tucat, eladnivaló fegyver, stb.), de a kezdő fegyverrel való rohangálás eléggé pénzpazarló mulatság, még Zlaton-ban is - alig potyog hozzá lőszer, a többi fegyver meg nem fejleszthető a kívánt szintre.
    Van még ~100k-m arti-kban, de ez az összes vésztartalékom - a 'majdan fejlesztünk rajta' fegyvereken kívül! ;)
    A Bagoly által meg nem "vehető" fegyvereket meg dobáltam/hagytam el, nem tudva a 80 alkatrész fontosságáról - az első végjátszás varázsa, ugye! :(

    Hhmm, akkor az AK-107-es lesz a befutó: távcső + 2-3k "ingyen lőszer" már van hozzá! Aztán, majd meglátom, hogy mit dob a gép! :C

    A Zsoldosok ellen a Fürgétől rendelt SVD-t használtam (ehhez hoztam lőszert az első 2 térképről és vettem Bagolynál is; ezt is 2.-ra hozta Nimble, mert először a K-s verziót adta, ahhoz meg nincs lőszer, még aranyáron sem), mert semmi más, "komoly" fegyvert nem lehet beszerezni, rabolni!
    Messzebbről nézelődve kevésbé találnak el, viszont nagyon kell vigyázni, hogy még időben ki legyenek fosztva a hullák, mert elég rövid idő alatt eltűnnek -> egy visszatöltés is elég ehhez és máris ugrik a bevétel!

    /Enot/

    A regisztrációdat véglegesen kitiltottuk a következő ok miatt: III.10.8 Üdvözlettel: PROHARDVER!

  • Kotomicuki

    senior tag

    válasz Antonius1978 #21303 üzenetére

    Medúzát és még pár, "kezdő" képződményt a Banditáktól "kaptam": nagyon felhúzott, hogy még a 2. detektorral - ezt is hulla-raboltam - is csak látom a motoszkáló képződményt, de "észlelni" nem észlelem!
    A kereskedő arti-ját ignoráltam, mert sokba került a sikertelen utánajárás is: az elem, lőszer és javítási költségek!
    A kereskedőnél 20-80, 7,62-es lőszer terem (ha terem, mert volt olyan nap, amikor nem is volt olyan nála), de annak is 100 rubel a darabonkénti kezdőára - ezt meg elég nehéz kigazdálkodni kutyákból, vaddisznókból!

    A megoldás tényleg egy AK-74(M) lenne, mert ilyesmit - viszonylag - gyakran találok a hulláknál és miután átírom a javítási hajlandóságát a szerelőnek, akkor onnantól még használható is lenne -> fejleszteni nem lehet, de optika és lőszer van hozzá. A sörétessel (SPAS) az a gondom, hogy legalább 4 Kg és a lőszer is még ennyi hozzá, ami sokat elvesz a kezdeti tároló- és cipekedőkapacitásból - már annak is nagyon örültem az elején, hogy van sugárzáselnyelő képződményem és nem kell a vegyszerekkel és a plusz táplálkozással "szórakozni", extra súlyként magammal vinnem őket...

    A zsoldosok tényleg jól hoznak a konyhára, de még most is azt mondom, hogy ellenük olcsóbb és egyszerűbb egy jó távcsöves puska beüzemelése, mint egy nála drágább páncél vétele, fel- és megjavítása -> gyakran nem is vesznek észre és egy-két lövésből megvan az apraja, csak az exo-soknak kell 4-6 (sima) lőszer...

    A képződményekből megtartok egy-egy mintapéldányt - kivételt képez a "Szem" (és a "Gravi" - de ezen utóbbi ritkább, ill. a Jupiternél már szépem "terem"), amit Szakál 18k-ért vesz át és ilyesmit gyakran találok Zlatonban...

    A kezdő fegyver tényleg pöpec, de mivel én is uo sérülékeny vok, mint az ellenfeleim, akikből még több is van egyszerre ellen, így nagyon szeretnék már egy "normális" közép-hosszú lő-távú, automata fegyvert is, amivel biztonságos távolságból tudnék hentelni és nem kellene folyamatosan az "F-eket" nyomogatnom az életben maradásom és a fejemet fognom a javítási költségek miatt...

    A regisztrációdat véglegesen kitiltottuk a következő ok miatt: III.10.8 Üdvözlettel: PROHARDVER!

  • Kotomicuki

    senior tag

    válasz rétisün #21306 üzenetére

    Igen, vettem az adást, de mi a megindulásról diskuráltunk, ott pedig még nincs Veles.
    Hhmm, Velest ad Szakáll is, ha a kotróhajóról elvisszük neki a furcsa képződményt, nem?! :F

    Viszont Villámlás adta küldit nem tudom megcsinálni: a kódtörés után a Cementgyárat kéne átnéznem, de ott csak egy hordót mutat a jelölő, aminek a megjavításához kellene a szerelőnek a katonai szerszámkészlet! :Y :F

    Egyre kiábrándítóbb ez a mod-nak csúfot, összetákolmány: vannak benne jó és dicsérendő ötletek, de az egész megvalósítása az katasztrofális! :W

    Az 1.00-ával simán ment az alapjátékom, de az 1.02 óta már az is instabil: a 32 bit-es op.rendszer alatt a 3 GB RAM használatának engedélyezése nem volt egy sikeres ötlet, ha a winfos uú csak 2-őt enged meg! :(

    Antonius1978:

    Sok fegyvernek hiányzik a fejlesztési "fája" is (Abakan, SIG 550, stb.), így eléggé lelombozó ez a mod...
    A majdnem legjobb fegyverrel kezdünk, meg RPK-kat már a Cordonnál használtak az Exo-s társaink, áhh! :Y
    Alig "tudsz" javíttatni, de önmagad bármit helyrehozol a javítóládával... :Y

    [ Szerkesztve ]

    A regisztrációdat véglegesen kitiltottuk a következő ok miatt: III.10.8 Üdvözlettel: PROHARDVER!

  • Kotomicuki

    senior tag

    Azt nem tudom, hogy az alapjátékhoz képest miben változik az utazás - smrter sem vészes, többedszerre ;] - , de nálam a jó helyezkedés és a pontos célzás volt az átkelés kulcsa: többieket messze megelőzni és ha elérsz a következő átjáróhoz, akkor ők is oda teleportálnak (ez a nagyteremnél nem működik, ott jól kell lövöldözni).

    Ti ennyi kacatot visztek magatokkal?! O.o
    Nálam egy-egy 5,45-ös és 5,56-os fegyver (amúgy is vissza kell hozni őket a fejlesztéshez...), majd a szerszámokat felhajtva, amilyen gyorsan csak lehet, vissza a Jupiterhez! Az átkelés során is gyűjtögetek (lőszert, élelmez viszek csak nagyobb tételben, mert azt nehezebb beszerezni katonáéknál, a kellő mennyiségben), majd a "mester" feljavítja őket és Hawaii-nál eladok mindent -> még keresek is a fordulókkal...

    A regisztrációdat véglegesen kitiltottuk a következő ok miatt: III.10.8 Üdvözlettel: PROHARDVER!

  • Kotomicuki

    senior tag

    válasz ReznovMan #21773 üzenetére

    De annak továbbra sem látom értelmét, hogy:
    - egy rakat, uo képességű fegyver van, ami csak külalakban más (ez elégé megnöveli a sz.gép leterheltségét és nem ad a játékélményhez annyit - nagyon nem tud felizgatni, hogy az AK faanyagát hogy, mivel pácolták, hogy az a színárnyalat összejöjjön -> talán még egy SoC mod-ban volt, hogy pl. egy tucatnyi textúra közül válogatott az AK(SU)-74-ekhez rajzolatot és emiatt akadt is rendesen a játék a gépemen)
    - überbrutál fegyverek és lőszerek özöne, ráadásul már egy ilyennel is kezdhetsz, amit már csak az ellenfelek ésszerűtlenül megnövelt számával és az emiatt lehetetlen küldetésekkel tudnak "ellensúlyozni" (vagy az egész játék átmegy lara croft-ba, a'la smrter mod)

    Az alapjátékban és részben az SGM mod-ban (a rang rendszer, az első szerelő korai elhaláloztatása - igaz, az ellenpéldák még mindig többségben vannak :( ) is van törekvés arra, hogy az ütősebb dolgokat csak lépésről-lépésre és ne egyből kaphasd meg, ami nagyban hozzájárul a játékélményhez.

    A regisztrációdat véglegesen kitiltottuk a következő ok miatt: III.10.8 Üdvözlettel: PROHARDVER!

  • Kotomicuki

    senior tag

    válasz borovi #27832 üzenetére

    Nem gondoltam volna, hogy egy olajszűrő ilyen jó hangtompítónak is.

    A regisztrációdat véglegesen kitiltottuk a következő ok miatt: III.10.8 Üdvözlettel: PROHARDVER!

  • Kotomicuki

    senior tag

    válasz hubai1979 #27878 üzenetére

    Na ne má'!
    Végre nézné a script, hogy miben rohangálsz és azon páncél frakciójához hogyan viszonyulnak az NPC-k?! :Y

    A regisztrációdat véglegesen kitiltottuk a következő ok miatt: III.10.8 Üdvözlettel: PROHARDVER!

  • Kotomicuki

    senior tag

    Nekem az a bajom a több fegyvert a játékba mod-okkal, hogy ha értelmet is kellene, hogy kapjanak, akkor eléggé táposak is lesznek köztük, hiszen az x az n-ediken, uo fegyverre a kutya sem kíváncsi. De ekkor meg, ezt a táposságot kompenzálandó, vagy ellenséges lények hordái árasztják el az amúgy szinte kihalt zónát, vagy olyan über kemény ellenfelek kerülnek elő, amik nagyon visszavetik a játékélményt - az alapjáték, néha módot is ad ezek elkerülésére, "átugrására", hogy ne legyen folyamatos mission impossibble érzése az ezt nem kívánóknak (amúgy sem Rambo, vagy Terminator a játék címe). Ha meg nem kap kompenzációt, akkor egy sima fps-é redukálja az ennél sokkal többet érő játékot.
    Meg még az is gond, hogy van mód korán megszerezni egy über táp fegyvert, vagy már eleve egy ilyennel indul a karakter és emiatt fölösleges és túlzott nehezítéseket kap a játékmenet.

    Az alapjátékban volt ~5 pisztoly és választhattál, hogy rombolóerőt, tárkapacitást, csendességet, vagy pontosságot "kérsz-e" és eszerint választottál (és néha még használható is volt a pisztoly, míg a 9 mm-es géppisztolyokat csak addig és kényszerből használta az egyén - de csak kutyák és ehhez hasonló kaliberű ellenfelek ellen - , amíg össze nem szedett annyi zsét, hogy az AKSU-ját, sörétesét fenn tudja tartani, mert annyira gyöngék voltak). A többi fegyvernél is volt hasonló rendezési elv, még ha ránézésre alig különbözött az is adatlapjuk. A mod-oknál már ezt a különbözőséget sem tudom mindig felfedezni: van egy-két über fegyver, ezek mielőbbi megszerzése a cél - a többi fegyver meg (emiatt is) használhatatlan - , utána meg lejtmenet, mert vagy mindenki elhasal előtted, vagy lépni nem tudsz a nyakadba respawn-oló lények légióitól.

    [ Szerkesztve ]

    A regisztrációdat véglegesen kitiltottuk a következő ok miatt: III.10.8 Üdvözlettel: PROHARDVER!

  • Kotomicuki

    senior tag

    válasz Antonius1978 #28085 üzenetére

    De ha már maga az életerő visszanyerése, a gyógyítás nem valósághű, akkor minek modellezzék le, hogy pl. az M4A1 visszarúgása hogyan változik a ráaggatott modulok súlyának köszönhetően?!
    Ez a játék nem a lövöldözésről szól, elsősorban, annál sokkal több: egy utolérhetetlen hangulatot áraszt a képi világával, a hangjaival, a küldetéseivel, a karaktereivel. A legnagyobb ellenfelednek a zónának kéne lennie a sugárzásával és az egyéb behatásaival - amíg a barlangüregből elő nem halászod a -2 sugárzást adó artifack-ot, addig az alapjáték is tud (nem eléggé) keménykedni - , ezután jöhetnének a mutáns kóbor kutyák és a többi "őslakos". A sugárzásmentes ivóvíz és élelem állandó előteremtéséről nem is beszélve...

    Tényleg kevés az a mod, amiben 1-2 kiflid van és azt kell beosztanod és a széthullófélben lévő fegyvereiddel, állandó (lőszer)spórolás mellett kell az életben maradásodért küzdened - de ennek ellenére nem lehetetlen küldetésekkel van tele, mint pl. Noé és társainak megmentése 4-5 mutáns hullámtól a nyílt mezőn, amikor a bárkáról kényelmesen is "megoldható" volna egy ilyen probléma, ha az illetők volnának szívesek felfáradni néhány lépcsőfokot. A cselekvési szabadság általi döntések következményeinek lehetne egy kicsit nagyobb teret szentelni, ezeket jobban beleszőni a történetbe és máris egy interaktív kalandregény volna a játék cselekménye - még jobban az volna, mint most.

    A fegyvereknek nem a valóságot kell visszaadnia, hanem ebbe az "idillbe" kéne jól illeszkedniük: RPG-s módon, elnyújtva egyre jobbakhoz jutnod - itt mindenképp szerepet kapnának a pisztolyok -, azokat apránként fejlesztgetve - mialatt folyamatosan dolgozol a fenntartásukért (lőszer utánpótlás, javíttatás). A rejtekhelyeken nem szabadna 2 heti ellátmánynak lennie egy egész szakasz számára, minden apróságért meg kéne küzdeni, hogy a félmarék 9x18-as lőszernek is értéke legyen.
    Meg tényleg el kellene tudnia dönteni az egyénnek, "ott" a semmi közepén, hogy mindent magával visz-e és akkor nem tud elmenekülni az eléggé valószínű támadások elől, vagy kiválogatja, ami éppen akkor, a következő ilyen lehetőség eléréséig feltétlenül szükséges számára - 40 kg az nagyon nehéz, ha egész nap annyi nyomja a hátadat (ha már vannak, akik azért sírnak, és hajlandók több százezret kiadni, hogy a 2,5 kg-os notebook-juk helyett 2 kg-os legyen...), meg még szaladgálni is szeretnél vele, fél napokat... (megnézném, hogy terepen, 5 km legyalogolása után hogy ki, miként iramodna el vele egy kutyafalka elől - nem a notebook-kal...)

    Annyit el tudnék képzelni, hogy bizonyos szörnyek bőre nagyon jól ellenállna a lőfegyvereknek - gyenge pontokat lehetne rájuk aggatni, de, hogy aztán azt a harc hevében el is lehetne-e találni... - és ezért nagyobb hatóerejű rakétával kelljen kiiktatni őket, esetleg: mindennek megvolna a maga ellenszere, fegyver és lőszertípus tekintetében, amivel jobban sebezhető, mint mással, de tényleg ne legyen olyan, hogy egy kutyát nem üt ki fél tár 9x19-es lövedék sem...

    A regisztrációdat véglegesen kitiltottuk a következő ok miatt: III.10.8 Üdvözlettel: PROHARDVER!

  • Kotomicuki

    senior tag

    válasz Musicking #28090 üzenetére

    ...és Antonius1978:

    Nyilván, azért vannak a nehézségi fokozatok, hogy lehessen választani: kezdő fokozaton kicsit több zsákmány pottyanna, amiből többet is lehetne elvinni. Amikor az impossibble misson-t írtam, pont az ilyenek megszüntetésére gondoltam, hogy ne egy szál ágyékkötőben kelljen megküzdened a kitörés közben egy törp-különítménnyel.
    Ha a környezet barátságtalan, akkor ne rakjon be ott "legyőzhetetlen" ellenfeleket, vagy tényleg az ilyenek legyenek az átjárók biztosításai - tehát, alapból messzire elkerülhetők, amíg nincs rájuk "szükség" - , hogy amikor már megvan az ehhez szükséges felszerelés, csak akkor tudj "átmenni" ott.

    Az meg már tényleg játékegyensúlyi probléma, ha túlzásba viszik a meg-, ill. elvonásokat. A zsákmány elvitelnél arra gondoltam, hogy a 40 kg-al még tudnál futni, a 80-al már biztos nem -> nem 10 kg volna az a súlyzóna, ami dönt ezen lehetőség kihasználhatósága körül - ez a limit eshetne a szállításidő hosszával (magasabb fokozatokon mindenképp), a fáradság megjelenésével. Az autódba meg tudjál már pakolni, ne csak a haladás legyen a szerepük... (autós üldözés az anomáliákkal szegélyezett úton és ha nincs meg minden motorfejlesztésed, akkor csak abban bízhatsz, hogy az ablakon kihajolva eltalálod a kerekét... :U )
    Az megint nonszensz, hogy egy lelőtt osztagtól egy működőképes fegyvert sem tudsz elemelni és összesen egy tucat lőszer marad 6 fő után, amikor azok végig sorozatokat lőttek rád, amíg meg nem haltak - vagy, ha ez van alapból, akkor a roncsokból tudj javítani, vagy azokat pénzé tenni a szerelőknél -> nem életszerű, hogy annak a társaságnak, ami a halála előtt még minden támadásra erélyesen válaszol, a veszte után marad 1 babkonzerv és 2 rubel... (ha meg neked használhatatlan az a fegyver, akkor az már az előző gazdájánál sem lehetett sokkal jobb állapotban - netán, neki is beragadhatna...)

    A 30-40 fős társaság már nagyon nagy, eltúlzott a kihalt zónához képest - és akkora készleteket tételez fel, amiből az egész játékban meg kéne tudni élni - , meg nem Rambo a karakterünk, hogy egyedül beléjük kelljen kötnie: erre volnának a mellékküldetések, hogy ez a szám apadjon és legyen segítség a végső leszámoláshoz, ha mégis beilleszthető volna egy ilyen hentelés.
    Ha meg ilyen halálos a fejlövés, akkor pláne nem lehet a lövöldözni tudó ellenfelek számát a csillagos égig növelni, mert megint csak ott vagyunk, hogy Tom Cruise-nak kell képzelnünk magunkat a zóna magányos vándora helyett...

    Az egészet egyben kéne átlátni és összekötni a részeket, hogy amikor ezen elemek közül egy változtatásra kerül, akkor a többinek is hozzá kelljen igazodnia: pl. ha mindig sok cuccot találsz, akkor sokat kell tudnod elvinni, de ekkor olyan mértékű alul-árazásnak kell lennie a kereskedőknél, hogy ihaj és vica versa; egy szál pisztolyod van, akkor nem fog beléd kötni a Banditák egyletének válogatott kommandója és nem fog rád respawn-olni a vérszopók fészke sem, minden 100 méteren, hanem keresgélős, szállítós feladataid lesznek, amíg nem rendeződik a helyzeted, hogy komolyabb dolgokhoz is nekiláthass.
    Ezeket a részleteket egy egységes egésszé kell(ene) átgyúrni, ha meg egy részlet nem megfelelő, akkor a többit is változtatni kell(ene) mellette, nem csak azt egyedül.

    Ehh, ha így folytatjuk és lesz, aki megcsinálja, akkor abból Stalker 4 lesz! ;]

    A regisztrációdat véglegesen kitiltottuk a következő ok miatt: III.10.8 Üdvözlettel: PROHARDVER!

  • Kotomicuki

    senior tag

    válasz Musicking #28092 üzenetére

    Pontosan: a nehézségi szintekkel lehetne több mindenen is változtatni, így sokkal többféle igényt lefedni és szélesebb skálán, mint a mostani, a dög-monoton és az imposibble mission közötti választás "lehetősége".

    A regisztrációdat véglegesen kitiltottuk a következő ok miatt: III.10.8 Üdvözlettel: PROHARDVER!

  • Kotomicuki

    senior tag

    válasz CJ4567 #28579 üzenetére

    "De érted, a kaja drágább mint egy medikit, pedig egy kenyér sokkal könnyebben beszerezhető, elkészíthető mint egy medikit."

    Ez innen, a fotelből nézve igaz csak, ahova a multi szállít és neked "csak" pénzt kell adnod érte.
    De ott, ahol folyamatos és megkerülhetetlen alapanyaghiány van, ott bizony drága még a tiszta, ivóvíz is! :K
    A dolgok értéke pedig a közvetlen létfenntartáshoz szükségestől indul lefelé, csak ezt a XXI. századra már elfelejtette az emberiség zöme - de, ha így haladunk az önpusztításba, akkor megint meg kell majd tanulnia a túlélőknek ezt...

    Az nem lehet, hogy a zónába könnyebb és ezért olcsóbb becsempészni a kenyérnél kisebb eü.csomagot?

    A regisztrációdat véglegesen kitiltottuk a következő ok miatt: III.10.8 Üdvözlettel: PROHARDVER!

Új hozzászólás Aktív témák