Új hozzászólás Aktív témák
-
N€T0X|N
őstag
Na... elkezdtem számolgatni egy kicsit (azért linkeltem a fenti oldalt, mert ott te is megtalálod az egyenleteket, amivel az rF számol). Ebből a következő adatok jöttek ki:
A számításokat minden esetben 3 centis első és 5 centis hátsó hasmagassággal végeztem. Ebből az jött ki, hogy az első szárny 1-es állásban kerek 1400, 40-es állásban pedig 2281 N leszorítást ad. Gondoltam elég, ha a két szélső érték megvan, hogy mire képes az autó.
A hátsó szárny értékei ugyanekkor 876 és 1940 N.
A diffúzor pedig szintén az említett hasmagassággal, 2652 N leszorításra képes. Az összes eredmény 200 km/h sebességre (55,6 m/sec) vonatkozik. A kocsi 640 kg tömege megfelel 6278 N-nak.
Ha a 40-es szárnyállást nézzük elöl-hátul, akkor az összes leszorítás 6873 N, ami korrektnek tűnik. Mondjuk ha hozzáadunk egy teletanknyi benzint (230l =~ 161 kg --> 1580 N), akkor már inkább egy kicsit kevés a leszorítás az önsúlyához képest, amennyiben elfogadjuk, hogy 200km/h-nál már tudnia kell annyit, ami az önsúlya, ebbe meg a benya is beletartozik elvileg, de lehet, hogy anélkül kell nézni. Mindenesetre nem tűnik rossznak.
Ha elfogadjuk a fenti képet referenciának, akkor viszont a diffúzor egy kicsit gyengének tűnik, csak kérdés, hogy milyen állásra vonatkoztatva. Ha a szárnyakat 1-re tesszük, akkor nagyjából jó.
Ja, légellenállás...
Első szárny: 164 - 713 N
Hátós szárny: 275 - 812 NA leszorításhoz képest ezek nem biztos, hogy jók így, tekintve, hogy a hátsó kisebb leszorítást ad 40-es állásban, mégis nagyobb légellenállást generál. Ettől még lehet, hogy van ilyen, az aerodinamika vicces dolog néha. Viszont a saját leszorítását tekintve mindenképpen kicsit túl nagy a légellenállása, legalábbis nem tűnik valami hatékonynak.
[ Szerkesztve ]
Sent from my keyBoard
-
N€T0X|N
őstag
válasz Doomgiver #1545 üzenetére
Igen, csak ahogy b is írta, egy kezdő lökés ide nem elég. Úgy elindulni, hogy közben fogja valaki a kezed, az nem túl reális elvárás másoktól, nagyobb csapatok meg szerintem nem fognak úgy szóbaállni veled, hogy na, majd fél év múlva már hasznos is leszel számukra, addig meg játszótérnek használod őket. Félre ne érts, no offense, csak gondolom belátható, hogy egy szimulátor fizikája annál komolyabb falat, hogy ezt csak úgy fél órában fel lehessen vázolni és onnantól akkor majd te megoldod.
Igazából az első lépés az, hogy megismerd a játék felépítését, a különböző fájlok szerepét és a struktúrát, ami alapján egymásra hivatkoznak, melyiknek a hiánya mit okoz, melyik miért felel pontosan, elhagyható, nem hagyható el, mismatchet okoz online, ha megpiszkálod vagy se, meg ilyen dolgok. Ez a legfontosabb része, mert addig nincs hova elindulni, amíg nincs meg, hogy egyáltalán mihez kell nyúlni.
Utána maga a modding, az egy olyan dolog, aminek sosincs vége, mindig tanul az ember. Vannak dolgok, amiket könnyű beállítani és van, amivel a valóságban is megküzdenek a mérnökök (pl. gumi vagy futóműgeometria). Érdemes megnézegetni olyan modokat, amiket a közösség valamiért nagyon jónak tart, hogy ott hogyan oldották meg a készítők, de ezzel is érdemes vigyázni, mert egy jónak nevezett mod nem feltétlenül attól jó, hogy valós adatokat tartalmaz (sajnos).
És rFactor esetében elég jelentősen jelen van, hogy a modok nem kifejezetten valós adatokra épülnek, kivéve persze a tényleg nagy nevű csapatok által készítetteket. Nagyon sok olyan van, amire azt mondják, hogy hűbmeg, csak közben köze nincs a valósághoz. Oké, hogy esetleg élvezetes és megfelel sokak számára, de a szimulátornak arról kellene szólnia, hogy a valósághoz minél közelebbi viselkedést mutasson az autó. Akkor is, ha adott esetben nehéz menni vele és emiatt sokan elfordulnak.Ez a legnehezhebb az egészben és néhány hét gányolással ennek a közelébe nem lehet kerülni. Amikor már az ember a kisujjából kirázza (bár itt tartanék), akkor már igen, de ahhoz iszonyú sok elbaszott órán át vezet az út, mire ténylegesen kitapasztalod, hogy "áhááááááááá, akkor ez erre ezt csinál, arra azt, és ha így állítom akkor szar, úgy meg jó".
Sok progi segít abban, hogy ne kelljen mindent fejben tartani, így lehet találni grafikus futóműeditort meg motor és gumi szerkesztőt vagy éppen inercia kalkulátort, csak amíg az ember nem tudja mit csináljon velük, addig hiába léteznek.
Szóval szerintem az egésznek csak úgy lehet nekimenni, ha az ember olyasmit akar letenni az asztalra, ami tényleg ütős vagy saját szórakozására hegesztget ezt-azt. De ez tényleg melós és sok fórumot kell áttúrni hozzá, hogy mindenről legyen infó. A legfontosabb, hogy mindent célszerű apránként, lépésekben. Nem lehet úgy nekimenni, hogy na most akkor én készítek egy F1 autót, mert abból sokminden lesz, csak F1 autó nem. Fogni kell egy modot és szépen kipróbálgatni rajta, hogy mi mit csinál, ha megpiszkálod.
Alapvetően az rF fájlokban kommentben is találsz magyarázatot, meg ha elkezdesz fórumokat kereszni, lesz segítség bőven. Csak nem egy helyen, hanem tényleg túrni kell hozzá a netet, néha napokon át. Plusz valós adatokat és oldalakat is érdemes keresgélni, mert egyrészt úgyis kelleni fog, másrészt minél jobban belekerülsz az egésznek a légkörébe, annál könnyebb lesz egy idő után megérteni a dolgokat és onnantól már tudod majd azt is, hogy mit akarsz kérdezni. Úgy meg könnyebb lesz segítséget adni, mert a nullára egyszerűen nem lehet mit mondani...
Sent from my keyBoard
-
goodboy007
senior tag
válasz goodboy007 #1533 üzenetére
Továbbra sem tud senki semmiféle tippet ehhez?
"propriocepció és peroneus aktiváció a kulcsszó, mert az emelést nem előzi meg excentrikus kontrakció, magyarul stretch-reflex vagy miotatikus (excentrikus megnyúlási) reflex." - Zola007
-
Doomgiver
aktív tag
válasz N€T0X|N #1553 üzenetére
Nem is számoltam arra hogy könnyű lesz ami a fizikát illeti. Ahogy javasoltad kezdő lépéskén egy egyszerű modot piszkálgatok aztán szépen lépegetek tovább Őszintén megmondva a fizika rész nagyon-nagyon érdekel .. ha minden úgy akarja remélem sikerül kitanulni idővel
"The Drift is not a race... The drift is an art... The art of driving"
-
Gabonetta
aktív tag
Sziasztok!
Elnézést, ha off vagyok. Szeretnék elkezdeni autós szimulátorokkal foglalkozni. Nincs kormányszettem, fogalmam sincs, milyen programmal lenne érdemes ismerkednem. PC-m van, normális méretű monitorom, vagy elég nagy TV-m van hozzá. Ha valaki kedvet érez, hogy segítsen, szívesen veszem a tanácsait. A formaautókat nem kedvelem, inkább túraautóznék, és inkább szekvenciális váltóra gondoltam.
Köszönöm: G.
-
Z0C!
őstag
válasz Gabonetta #1556 üzenetére
Üdv a klubban.
Először is el kell gondolni mit szeretnél.
Kormány/pedál szett mindenképpen szükséges a játékokhoz.LiveForSpeed, Richard Burns Rallye, rFactor, iRacing, Race07 és társai és még sok sok játék.
Lényeg a türelem és a fokozatosság.
Érdemes offline sokat gyakorolni, akár magadban akár AI-k ellen, de online is próbálgathatod.Keresd meg a legmegfelelőbb játékot, annak Magyar képviseletés (fórumát, ligák weboldalát)
rFactor ligák összeszedve - nem minden liga szerepel benne, de folyamatosan bővül
----- www.zoci.gumroad.com -----
-
Gabonetta
aktív tag
Nagyon szépen köszönöm a gyors választ. Azt hiszem, a programválasztással nem lesz gond ezek után. Egy kérdés: milyen kormány-pedál szettet ajánlotok? Van elképzelésem, ahogy nézegettem, de mindegyikkel van valamilyen problémám. A fontos, hogy 64 bites Win' 7-em van. Az ajánlott játékok futnak ilyen környezetben?
-
-
Z0C!
őstag
válasz Gabonetta #1558 üzenetére
Kormány/pedál : DFGT, Momo igazából a pénztárcádnak megfelelő.
Egy Formula Force EX szerintem kezdésnek megfelelő, bár vannak tőlem okosabbak akik ebben talán tudnak segíteni.
A Win7es környezet nem okoz gondot nekik. (nekem is Win7 64bit van, simán megy minden)Mi a probléma?
----- www.zoci.gumroad.com -----
-
Gabonetta
aktív tag
Momo: használtan tudok szerezni, és állítólag van probléma velük.
DFGT: Ez nagyon szimpatikus, de nem tudom, hogy Win' 7 64 bit OK?. Az ajánlott programok "szeretik"?
G25: Ebben sem látok kivetnivalót, de állítólag itt problémás a 64 bites op. rendszer.
G27: Na igen, nincs szekvenciális váltó és kicsit drága...Ezek szerint a DFGT és a G25 között vacillálok...
-
-
Z0C!
őstag
válasz Gabonetta #1563 üzenetére
G25-t használok Win 7 64bit alatt, sőt Win8 64 bit alatt is ment a G25
MoMo-nak potméter parái voltak asszem, meg pedál...
a potmétert a WD40 segítette...a pedált meg óvatosan kell nyomniThrustmaster 360 Modena - Formula Force EX - Momo Racing - G25
semelyikkel nem volt bajom.[ Szerkesztve ]
----- www.zoci.gumroad.com -----
-
zolee5016
őstag
válasz Gabonetta #1561 üzenetére
Logi háziverseny....Szerintem!.
Csak 1 érvem van a g25 mellett...könnyebb jót találni,a DFGT-k már korosabbak...
DF-EX-em után G25-öm van...ég és föld....
Amúgy a MOMO-t is dicsérik,de azok is korosabbak......
Tehát könnyebb jó g25-öt találni,mint bármelyik másikat(G27 meg újan is van)
Persze az hogy milyen szinten akarod tolni,meg mennyi a kereted te tudod.........Ha meghalsz,te nem tudod,hogy halott vagy,csak a környezetedben élők tudják..és nekik nagyon nehéz...namost ez a helyzet akkor is: ha hülye vagy---
-
Roger6
csendes tag
Sziasztok!
2013.05.30-án csütörtökön szeretnélek meginvitálni titeket egy Fun Race-re (teszt futam).
MOD:
[link]A verseny teljesen ingyenes, regisztráció NEM szükséges a mostani teszt versenyre. A mod tartalmaz egy rFactor Lite programot, egy V8 Supercar mod-ot, és ezen pályákat:
- Abu Dhabi
- Bathurst
- Phillip Island
- Sandown
- Surfers ParadiseA telepítés önmagában működőképes, ha külön mappába telepíted.
A szerver IP címe: 91.120.52.121
Jelszó: rfgtHotlaps és LiveView is tartozik a szerverhez, részletek a weboldalon.
A verseny lebonyolítása:
- 19.00 h: időmérő (10 perc)
- 19.10 h: Warmp-Up (ugyan az óra 10 percre van állítva, de 5 percnél szoktuk indítani a versenyt)
- 19.15 h: első verseny (15 perc)
- Az első verseny után ismét 5 perc Warm-Up
- Majd utána második verseny (15 perc)Mindenkit szeretettel várunk, csak semmi komolyság. A weblapunkon találtok szabályzatot, hogy minden tiszta legyen, folyamatosan frissítjük.
www.r-fgt.atw.hu
Üdvözlettel:
rFGT Admins
rFGT - Vezess úgy, ahogy a szíved engedi -
Roger6
csendes tag
"ehhez a mod-hoz az alapjáték elég?Tehát szűz RF-re telepiteni?" - mint írtam, ez a mod tartalmaz egy szűz rF Lite verziót is, tehát másik mappába telepítsd, mint az eredeti rF-ed.
"A semmi komolyság alatt azt érted, ha kibombáz valamelyik értelmes versenyző nem lesz megbüntetve? " - mivel nick névvel is lehet jönni fun race-re, ezért valószínű nem tudjuk büntetni. A semmi komolyság amúgy arra vonatkozik, hogy inkább a jókedv lenne a lényeg, és nem az, hogy minél több pontot szerezzen az ember. Tehát ha nem muszáj nem kell kilincsen fordulni a másikkal, kilökni meg pláne nem.
-
Roger6
csendes tag
válasz Doomgiver #1573 üzenetére
Nem szokott balhé lenni nálunk, legalábbis visszaemlékezve a 4 éves fennállásunk óta senkivel nem volt komolyabb gond. Nem pont a legfiatalabb korosztály vagyunk (pl. az adminok 28-30 év közöttiek), így talán kicsit higgadtabban is versenyzünk, bár nyilván messze a profiktól.
Egy színvonalas, mindenki számára érdekes szezont szeretnénk összehozni, erre egy ilyen sprint kupa pont megfelelő lenne. Bár soha nem tartoztunk a "nagy" ligák közé, nem is ez volt a cél. Inkább egy baráti társaság kiépítése lebegett a szemünk előtt, amikor kalap alá hoztuk az rFGT-t. És sikerült is, minden évben rFGT tábor, és sokszor találkozunk való életben is egymással akkor is, ha száz km-ek vannak közöttünk. Neten pedig napi szinten tartjuk a kapcsolatot sok emberrel.
Fő szempont volt az is, hogy az rFGT nem akart senkitől elszipkázni embert, így próbáltunk olyan időpontot választani versenyre, amikor nincs más futam. Persze lehet a 4 év alatt ezt már mások keresztbe húzták. Szóval mint egy fun liga lehet itt indulni a nagy ligák mellett is.
Ha van kérdésed / kérdésetek, kérlek írjátok meg.
-
Gabonetta
aktív tag
Sziasztok!
Meg lett ma az első kormányom (G27)! Segítsetek, kérlek, mit, hogyan kell beállítani? Egyelőre az rFactor demoja van fent, de gondolom, ezzel is mindennek mennie kellene. Próbálgattam a beállításokat, de olyan fura minden. A kormány nagyon erős, és magától is elfordul.... Mit nem csinálok jól??
-
Gabonetta
aktív tag
válasz N€T0X|N #1577 üzenetére
Köszönöm a választ! Igazából nekem még kicsit kínaiak ezek a beállítások. Olvastam itt egyet, hogy a Logitech Profiler-ben mit és hogyan kell beállítani, az fFactor-t is állítgatom, de nem érzem okésnak. Délután próbálgatom még. Egy-két kolléga már próbál segíteni innen.
-
-
orion1025
őstag
Tudna nekem valaki segíteni xbox joy beállításban?Bárhogy próbálkozom a kanyarodás beállításával, mindig vagy túl alacsony lesz a kormányszög, vagy túl érzékeny (ez a valószínűbb).Elég idegesítő, hogy egyenesben sem tudok korrigálni, mert egyből megpörgés lesz a vége.Csak F1-t játszok rajta ha ez számít valamit.
"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."
-
pbalu
aktív tag
Sziasztok!
WTCC baráti ligánkba keresünk megbízható-kitartó tagokat, lehetőleg az érettebb korosztályból Saját készítésű moddal és egyedi szabályokkal megyünk.
(a mod egyenlőre nem publikus, de annyit mondhatok, hogy tavaly pl. Barlesi, idén Coronel, Daste segítette a fizikát minél élethűbbre belőni, hivatalos gyári adatokkal, valamint tesztelték is, illetve facebook profiljukban reklámozzák is )
Akit komolyan érdekel kérem keressen priviben!
Köszi, üdv: Balu
''...Ayrton azt mondta: Látod, nem lehet. Egy folyó van a fal mögött, úgyhogy nem lehet máshova tenni. ...Pontosan ezen a helyen vesztette el az életét.''
-
Z0C!
őstag
I. Start Auto Mátra Rally
innen nem versenyzett senki?----- www.zoci.gumroad.com -----
-
Z0C!
őstag
I.START AUTO Mátra Rally Eredmények
Gratulálunk mindenkinek!
----- www.zoci.gumroad.com -----
-
OldJohnny66
tag
Sziasztok!
Tisztelettel üdvözlök mindenkit, ebben a topicban is!
Frissen újjáalakult kis ligánkba szeretettel várunk, minden kedves
rfactorozni vágyó versenyzőt.
(Átalakulás oka: saját domaines weboldal, erősebb szerver .... )
Kategóriák: F1 és DTM
Modifikáció: F1 2012 WCP az alap, de ebből csak a kinézet és a
váltó maradt meg. A fizika alapja a 2007-es BMW-Sauber,
általunk módosítva.
Motor: RFT 2010, módosított nyomatékgörbével és paraméterekkel.
Gumik: SuperSoft-Medium és Soft-Hard páros szintén módosított fizikával
Válogatott, tesztelt pályák az autók jobb "viselkedésének" érdekében.
Egyedi pályasorrend.
DTM: SDI 2012
A ligáról: közel másfél éve alakultunk ez idő alatt két teljes szezont futottunk.
(Adatok a weboldalon a ligatörténelem/statisztikák és a videók menüpont alatt)
Kialakult egy 10 fős törzsgárda, akikre mindig lehet számítani és szorgalmasan
készülnek a versenyekre.
Kitűzött cél: TV-közvetítés, kellő létszámú és tudású versenyző elérésekor.
Egy kis ízelítő és a
ligaoldalunk . Az oldal még kidolgozás alatt, de minden fontos
infót megtaláltok, ami a versenyzéshez szükséges.
Köszönöm, hogy "meghallgattatok". Akiknek szimpatikus, szertettel várjuk,
akiknek nem, azoknak sok sikert kívánunk a további versenyzéshez!"Az Élet csak egy villanás két ,,semmi,, közt".
-
Sonja
veterán
Ha csalódni akarsz, bízz az emberekben!
-
WADRHD
csendes tag
Hello All
[HUN] WAD Racing
Futamok szombaton este 7-től 15 perces időmérővel kezdve, 5 perc bemelegítő edzéssel folytatva majd utána az 50%-os versenytáv!
MOD: RFT 2010, WCP és RFT Pályákkal, ha minden jól megy 20 verseny lehet, amik random (véletlenszerű) sorrendben jönnének.
Kötelező kiállás és gumicsere nincs,ha kibírja a gumid akkor kibírja...
A szórakozás a FUN a lényeg így akárki jelentkezhet életkortól, vezérlőtől függetlenül,csak a fair play legyen meg. (pl: Időmérő és futam alatt ne chateljetek,ez csak szabadedzésen szabad,illetve ha vége van egy-egy session-nak és már senki sincs a pályán...) Szabálytalanságok meglesznek vizsgálva futam után!! Illetve óvni is lehet ha valami olyasmi történt ellened ami nem volt fair.
SEGÍTSÉGEK: Minden használható segítség maxon, kivétel az alapvető dolgok amik kivannak kapcsolva: Fékrásegítés,Box segítség,Irányba fordítás,Sérthetetlenség,Helyes irány. A károsodás 40%.
A szerver házi,de a net az bőven bírja 20 fővel is a dolgokat. (tesztelve volt)
Tesztelni hét közben is lehet majd természetesen rajta. Amikor megy az itt is közzé lesz téve!Aki szeretne részt venni az itt megteheti: www.facebook.com/groups/648170635211573
-
pocokxx
Közösségépítő
Sziasztok!
Most jött el a pillanat, hogy én is kipróbáljam magam egy szim. játékban. Intermediate nehézségi szinten 5 mpet kapok az első helyezettől (a Toban Raceway pályán). Ennyi van a beállításokban, vagy ez a játék nem nekem való...? (Egy Logi F510 gamepaddel próbáltam)
"Egyformának lenni mindenkihez. Emberfeletti nagy szív kell ehhez." - Reményik Sándor
-
N€T0X|N
őstag
válasz pocokxx #1592 üzenetére
Ezt az "intermediate" nehézségi szintet honnan vetted? rFactorban nincs ilyen... %-osan lehet állítgatni az AI erősségét és a segítségeknek is más a nevük.
5 mp egy körön? És ezt mennyi idő után? Mert egy szimnek sok (komolyan!) időt kell adni, mire belejösz. Az 5 mp az rengeteg, ebből kiindulva azt gondolom még nagyon-nagyon keveset mehettél, mert annyira nem jó az AI rFactorban.
A gamepad nem kifejezetten az ultimate, szimezéshez való eszköz, de ha sokat gyakorolsz, biztos menni fog egy használható szinten.Sent from my keyBoard
-
pocokxx
Közösségépítő
válasz N€T0X|N #1593 üzenetére
Az első kb. 40 kör után...ahogy bejön a kezdőkép, ott van egy csavarkulcs (customize) és azon belül a settings/Difficulty. Nálam "Beginner-Novice-Intermediate-Professional-Veteran" szintek vannak.
Vagy ez nem az AI nehézségére vonatkozik?
Nagyon új vagyok még...
"Egyformának lenni mindenkihez. Emberfeletti nagy szív kell ehhez." - Reményik Sándor
-
N€T0X|N
őstag
válasz pocokxx #1594 üzenetére
LoL, azt még sose néztem, hogy vannak ilyen predefiniált nehézségi szintek.... my bad. Úgy látom vonatkozik az mindenre, AI szint és vezetési segédletek egyben. A 40 kör viszont még rettentően kevés egy full kezdőnek. Több száz kell, mire egy kicsit belejösz (és több ezer, hogy online is élvezd, mert az AI kellően hülye, ennek igazából az online lenne a lényege). Nem vicc.
Sent from my keyBoard
-
pbalu
aktív tag
válasz pocokxx #1597 üzenetére
Az nagyon kell de "találni" nem nagyon fogsz, főleg hogy nem kormánnyal nyomod, modból is kismillió van, és minden pályához más szett kell
Az a legjobb ha magad állítod be mi a jó, szépen apránként ahogy elkezded érezni a dolgokat. És egyszerre 1 max 2 dolgot változtass. Így meg is tanulod egy idő után milyen állításra mi a reakció és egy új pályára be tudod lőni 10-20 kör alattszerk: amíg nincs meg a pálya vonalvezetése legalább 90%-ra, tehát nem mész 4-5 kört folyamatosan pár tized eltéréssel, addig nem érdemes setuppal babrálni.
[ Szerkesztve ]
''...Ayrton azt mondta: Látod, nem lehet. Egy folyó van a fal mögött, úgyhogy nem lehet máshova tenni. ...Pontosan ezen a helyen vesztette el az életét.''
-
Tybe3e
tag
Sziasztok!
Egy elég fura problémával állok szemben az rfactorral kapcsolatban. A gondom az lenne, hogy szeretném beírni a <profilnév>.plr fájlba a következő sort:
Write Shared Memory="1"
Ezt meg is tettem, elmentettem (igen, biztosan elmentettem ), majd a játék indítása és a belépés után ha kilépek, azt tapasztalom hogy kitörlődött ez a sor a .plr-ből. Próbáltam írásvédetté tenni: nem segített. Próbáltam az rFactort rendszergazdaként indítani, az sem segített. Próbáltam a fájl tulajdonságainál a biztonság fülön trükközni a jogosultságokkal: szintén semmi. Az op. rendszer Win8. Kifogytam az ötletekből.
(az rFactort nem rendszergazdaként indítva az appdatás helyen írtam át a plr-t, rendszergazdaként indítva pedig a játék könyvtárában, tehát szerintem úgy csináltam ahogy kell)
Kérlek segítsetek, szeretném a kormányomon lévő led fénysort életre kelteni. Előre is köszönök minden segítséget.