Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • azbest

    félisten

    A legális online zeneboltok üzleti modelljét aláássa a hatályos szerzői jogi törvény, amely alapján a kiadók (nem a zenészek!) fölözik le az online terjesztés hasznát, gyakorlatilag nulla befektetéssel.

    Egy régebbi írásban találtam, hogy az "iTunes 99 centjéből 29 cent marad az Apple-nél, 70 megy tovább, amiből 50-et megtart a kiadó, 20-at kap az előadó."

    Ha kevésbé lennének "éhesek" a kiadók, akkor talán többen látnának benne üzletet. A vicc, hogy a kiadók semmilyen tevékenységet nem folytatnak, csak a markutat tartják a zeneboltok esetében.

  • azbest

    félisten

    válasz Morden24 #10 üzenetére

    Ne forgasd ki a szavaimat.

    Hány éven keresztül akadályozták a kiadók az európai online zeneipart? Inkább azt választják, hogy ne kapjanak semmit (nem engedik elindítani a zeneboltokat), minthogy reális részesedést kérjenek a bevételéből. A kiadók is indíthatnának saját zeneboltokat, hisz ekkor a teljes haszon az övék lenne, és jogilag sem lenne aknamező. De nem indítanak, mert nem akarnak bele fektetni pénzt.

    Ki az aki befektet, dolgozik az elektronikus terjesztésen, állja a kiadásokat, reklámozza a boltot? Az online zenebolt tulajdonosa. A zene árának 30%-ából (minusz áfa) maradó haszon pedig elég jelképes összeg a forgalomhoz képest. Az USA-ban is csak azért tud működni, mert hatalmas piac... nálunk is ugyan annyiba került az üzemeltetés, de minden egyes nyavajás EU országban egyenként kell megalkudni a kiadókkal.

    És ki az aki a bevétel (nem a haszon!) 50%-át megkapja? A kiadó... akinek mivel semmi kiadása sincs az online üzlet során, gyakorlatilag ezt 100% haszonnak könyvelheti el.
    Mit tett a kiadó az üzlet érdekében? Évekig akadályozta az elindulását, azzal zsarolva a valódi üzletembereket, hogy inkább semmit sem keres, de nehogy már más is jól járjon.
    Ezzel a zenészeknek is ártott, hisz megfosztotta őket egy igen komoly bevételtől éveken át. Az itunes-ra is ráerőltették az akaratukat, miszerint több féle árazást kellett bevezetni... pedig ezt nagyon nem akarta a cég.

    Ezek után nehogy már azt meséld be nekem, hogy a kiadó bármit is felmutathat az online zenei piacon.

    Ki lenne olyan idióta hogy kb 9 milliós (2 és fél éves) bevételért ( 30M 30%-a, -áfa, -kiadások, marad semmi kb) üzemeltet egy online zeneboltot. Ez havi 300 ezer Ft bevétel. Egy főállású munkatárs megfizetésének költsége is több (adókkal és járulákokkal), és akkor még nem is fizettett rezsit (szerverek, adatforgalom....)

    [ Szerkesztve ]

  • azbest

    félisten

    válasz Morden24 #24 üzenetére

    bocs közben szerkesztettem még rajta :B

    dilettalizmusnak nevezted azt az állításomat, hogy az online zenei terjesztésben a kiadó nem csinál semmit, csak tartja a markát (hisz csak engedélyt ad, tevékenyen nem vesz részt benne)... erre reagáltam, miszerint nemhogy nem csinál semmit, de még akadályozza is az üzletet.

    [ Szerkesztve ]

  • azbest

    félisten

    válasz Morden24 #26 üzenetére

    Kérlek mondj példát arra, hogy a kiadó mivel járul hozzá tevékenyen egy online zenebolt működéséhez. Azt se felejtsd el, hogy egy online zeneboltban nem csak a legfrissebben megjelent albumok vannak.

    (#27) cucka: rákattintottam a 30 másodperces sample-ra. Megnéztem milyen együtteseket ajánl a rendszer hasonló kategóriában. Persze, hogy van szerepe a zenekarok felfuttatásában a kiadónak, de jelen esetben pont a kiadó az aki nem fektet be pénzt abba, hogy az online piacon is felfuttassa őket. A zenebolt lát el olyan feladatokat az online piacon, amiért a kiadó kér/kap részesedést.

    [ Szerkesztve ]

  • azbest

    félisten

    válasz Morden24 #29 üzenetére

    Van igazság abban amit mondassz.

    Azt hiszem az zavar az egészben leginkább, hogy az online terjesztéssel olyan feladatok is a boltba kerültek át, amelyeket a hagyományos terjesztési csatornákon a kiadók végeznek: pl sokszorosítás, mégsem engedik át a bevétel erre jutó részét az online üzletnek.

    A legnagyobb vicc az egészben, hogy a zenet tv-k fizetnek a zenék lejátszásáért, közben pedig épphogy ez a legnagyobb reklám. Végülis ott is hasonló a helyzet, mint az online üzletben: aki a valós munkát végzi, annak kell még fizetnie, ahelyett, hogy őt fizetnék meg :U

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák