Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • vicze

    félisten

    válasz Cifu #22 üzenetére

    Hatótávot kihagynám, az egyértelmű, mindenki maga kell tudj, hogy számára megfelel-e vagy nem.

    1. Nyilván. Magasabb útadó és kész, rövidtávon (10-20év) olcsóbb, hosszútávon minimálisan olcsóbb.

    2. Az elektromos autó állagosan környezetszennyezőbb mint jelenleg egy más típusú, abban az esetben, ha nem valami iszonyat öreg környezet szennyező fekete rendszámos izéről cserélsz. Megint csak rövid távon környezet szennyezőbb, hosszútávon nem.
    Igazából arról van szó, hogy meg tudod-e oldani az elektromos áram eléggé zöld úton való ellátását. Nézd csak meg, hogy Tesla hogy csinálja. (Én személyesen az atomenergia mellett vagyok, mert a napenergia nem fenntartható.)

    3. Leírsz egy nagyon valótlan esetet, mert nagy tömegben mindenki otthon fogja tölteni, pontosan akkor amikor az elektromos hálózat a legkihasználatlanabb és túlnyomórészt a nagy semmibe termel veszteségesen, azaz éjjel...

  • D1Rect

    félisten

    válasz Cifu #22 üzenetére

    Nem tudom, hogy fogják megoldani az adóztatást, ha felcsűrök a tetőre egy napelemet és azzal töltöm az autót.

    Kivetnek minden elektromos autóra évi 1mFt adót?
    Felhúzzák őket a lámpavasra.

    [ Szerkesztve ]

  • Core2duo6600

    veterán

    válasz Cifu #22 üzenetére

    1.: A kúton a benzin és a gázolaj nagy mértékben az adók miatt kerül annyiba, amennyibe. Az ár több, mint fele a jövedéki adó, a KKKSz ("készletezési díj") és az Áfa. Amíg kevés az elektromos autó, polkorrektségből elnézi az állam, hogy ezt nem fizeti meg az elektromos autó tulajdonosa. De ahogy anno az LPG / CNG üzemanyagnál is történt, itt is előbb-utóbb bizony be kell jönni valami adófélének, különben nagyon sok adóbevételről kell(ene) az államnak lemondania. Amiről nem fog lemondani...

    Elég gusztustalan lépés volt, különösen a cng megadoztatása, de még ezzel együtt is kb 1/3 ad árban van egy átlagos kocsi cng autozásának az üzemanyag költsége a benzineshez képst.

    Max a villámtőket tudja megadóztatni a töltőket üzemeltető cégen keresztül, mert azt, hogy otthon bedugd a konnektorba egyszerűen képtelenség, ellenőrizhetetlen.

    2
    Az elektromos autó annyira környezetbarát, amennyire az elektromos hálózatba pumpált elektromos energia. Itthon ez főleg atomenergiát és fosszilis erőműveket (szén, földgáz) jelent, a megújuló energia szerény szelete csak a tortának. Csakhogy már így is alsó hangon importra szorul az ország, és bár optimisták az előrejelzések, de ha jelentősen nőni fog az elektromos autózás, akkor bizony kis hazánk tartós energia-importra rendezkedhet be. Plusz lehet építeni Paks3-at is egyből...

    A jelenlegi mix esetében is kb 50 % al kevesebb a kibocsátás az erőműveknél , mint belsőégésű motor használata esetében, mivel az erőművek jobb hatásfokkal működnem mint a mindenféle korosodó kopótt félben lévő motorok, + nem a városban pöfékel, ami elég nagy előny.

    3.
    Ami nagyon kellemetlen lehet még a hazai elektromos hálózatra, csak gondoljunk bele, hogy a "sima" 230V-os hálózaton mondjuk 10kW-ot...


    Sima 230 as konnektoron max 16 ambert tud felvenni, így nem lesz az elektromos hálózatodnak semmi baja.
    Azt is kibirja a hálózat, amikorn a porszívó, mossogép műkődik, esetleg a klíma, nos az elektromos autó töltés sem fogyaszt többet, amit ráadásul éjszaka töltesz, mivel relative sok idő.

    Gigabyte Z390 Aorus master , Core i9 9900K, Asus RTX2070, 64 GB DDR4, Dell Latitude 6430

Új hozzászólás Aktív témák