Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz #16820480 #20 üzenetére
Van olyan, h nincs visszaút. Mert mondjuk jönnek mögötted. Volt pár érdekes esettem amiből tanultam. A legfontosabb, h ne fagyj le. Csinálj valamit.
Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat [175cm/104kg.]
-
válasz #16820480 #104 üzenetére
Németeknél azt látom, hogy annyira hittek a saját lobby-erejükben, hogy bealudtak, aztán az első pofon a dízel-botrány volt (nem is annyira pofon, mintegy ordas nagy (ön)tökönrúgás), aztán meg rá kellett döbbenniük, hogy a politikusoknak hiába jön jól az autóipari zsebpénz, ha a választók elfordulnak a technológiától, kénytelenek lesznek szigorítani.
Totál laikusként amúgy én nem hiszek az elektromos autózásban. Ha a német piac 110 millió személyautóját este egyszerre rádugják a töltőre, nincs az a villamos energia hálózat, ami ezt elbírja. Nem látom, hogy mi a megoldás, de az az érzésem, hogy az autógyárak, és a szabályozó szervek sem. Aztán simán lehet, hogy tévedek. Igazából ez lenne a legjobb.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Shadowbull
addikt
válasz #16820480 #104 üzenetére
"Hasonló méretű és kategóriájú autóknál Model 3 vs BMW 318i esetén ~100kg különbség van"
Marhasag. A Tesla azert olyan konnyu mert toredeke merevites es hangszigeteles van a karosszeriaban, zajos is mint a fene. Tobb sza kiloval nehezebb az elektromos hajtaslanc.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
viharhozo
addikt
válasz #16820480 #121 üzenetére
Én egyébként személy szerint örülnék neki, ha eltűnnének a belsőégésű autók, egy sarokra lakom a Hungáriától, és nagy javulás lenne az életminőségemben ha nem lenne motorhang
Ugy erzem, itt hianyzik a big picture. Ha en olyan helyre koltoztem, ahol nincs zaj/buz, es ezert tettem, dolgoztam, kinlodtam, akkor piszokul idegesiteni fog, h most mas elvarja tolem, h ezt neki is fizessem meg en.
Nalad se az a megoldas, h elkoltozol, hanem tunjenek el az autok.
[ Szerkesztve ]
Durvasága miatt töröltem - moderátor.
-
Noukoum
veterán
válasz #16820480 #132 üzenetére
Gondolkodás nélkül is korrigáltam magam a kolléga megjegyzése után. Követtem én az eseményeket, de azóta már annyi minden történt. A lényeg az lett volna hogy minden másra rengeteg energia megy el, csak az nem olyan látványos.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
viharhozo
addikt
válasz #16820480 #130 üzenetére
A tarsadalomnak nem igy kene mukodnie. Azt a megoldast kell tamogatni, ami a leheto legkisebb koltseggel a leheto legnagyobb hasznot hozza. Az elektromos autozas tamogatasa (vagy a belosegesu buntetese) ennek pontosan a forditottja, elkepesztoen sokba kerul, nagyon keveset hoz.
Sajnalom, de neked lehet, h jar alanyi jogon a tiszta kornyezet, de egesz biztosan nem jut belole. Ha meg penzt adunk ra, azt oda tegyuk, ahol a legjobban hasznosul.
Par eves Greenpeace-iras, nem mondanam oket kulonosebbe autopartinak. Mik a problemak:
1. A lakossagi futes korszerusitese (ertsd: ne muanyagkabelekkel futsenek).
2. Dizelek tiltasa.Az elsore termeszetesen nem ad senki penzt, helyette osszel nedves tuzifat osztanak. A masodikat sikerult tulteljesiteni az osszes belsoegesuvel. Termeszetesen nem lenne egyszeru megoldani mondjuk az egyest, de legalabb probalkozni lehetne. Vagy minimum a belvarosban elektromos buszokat hasznalni. Vagy ha tenyleg akarunk vmit, akkor azonnal mindenkit kitiltani. Nem maszatolni, mint most.
Szoval tolem batran vegyen mindenki elektromos autot, csak ezt piaci alapon tegye meg, mert a kornyezetvedelem az rohadtul nem erv mellette, az erre forditott allami penzt mashol sokkal hatekonyabban lehetne felhasznalni.
Durvasága miatt töröltem - moderátor.
-
Shadowbull
addikt
válasz #16820480 #121 üzenetére
" úgy tűnik már akkora a váltási igény, hogy sem az olaj- sem az autólobbi nem tudja ellensúlyozni."
Aha, ezert van az hogy az elektromobilitas gyakorlatilag ÈLETKÈPTELEN vastag allami tamogatasok es a belsoegesuek buntetese/agyonadoztatasa nelkul...
Nincs semmilyen valtasi igeny, amit latsz az mind mestersegesen gerjesztett kereslet.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
opr
veterán
válasz #16820480 #169 üzenetére
A krom meg el is megy, mert jobb helyeken oda rakjak, ahol nem feltetlen taperolod folyamatosan. Amitol nekem azonnal el kezd tikkolni a szemem, az a zongoralakk.
"Igazi" bort meg amugy mar kb senki nem hasznal, par nagyon elszallt orosz, meg uber-ultrapremium gyartot/tipus kiveve."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Shadowbull
addikt
válasz #16820480 #169 üzenetére
"nem tudják kiszolgálni a keresletet és mondjuk Teslákra már hónapos várakozási idők vannak"
Speciel az nem igaz hogy a Tesla nem tudja kiszolgalni a keresletet.
Ha kivenned a vastag allami tamogatasokat az egyenletbol, akkor az EVk iranti kereslet egyszeruen osszeomlana.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz #16820480 #186 üzenetére
Hmm, egy bit?
Hol irtam olyat hogy nincs kereslet?
Az allami tamogatasok nelkul az EV eladasok beleallnanak a foldbe. Lattunk ra egy-ket peldat. Nemetorszagban mar ott tartanak hogy megveszik allami tamogatassal a Teslakat, fel ev mulva eladjak oket Daniaba, es veszik a kovetkezot, kozben nekik egy fillerbe sem kerul.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
opr
veterán
válasz #16820480 #186 üzenetére
Jah, igen, ez teny. Anno volt Pug 307-esunk, meg az egyik elso az orszagban, tehat ez mar nem ma volt. Na, annak a kormanyanak a kozepen volt egy b@szottnagy krom oroszlan, a kozepen picit magasabb, tort verzio. Ez azert volt kivalo, hogy azt a jelet ugy, oda raktak, mert nem csak egy, hanem legalabb 30 olyan szog volt, ahonnan direktbe a szembe verte vissza a napfenyt. Ne tudd meg, hanyszor gondolkodtam rajta, hogy kimaszkolom korbe es lefujom valami matt feskettel a picsaba. Azt hiszem picit kesobb csereltek is a sik feluletu logora az ujabbakban, de az mar nekunk mindegy volt.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Shadowbull
addikt
válasz #16820480 #225 üzenetére
"hozza a Tesla hatékonyságát, hatótávját, töltési teljesítményét, szoftveres megoldásait"
Nincs ilyen elvaras. Az elvaras az hogy a megcelzott vasarloi csoport preferenciait hozza. A teslabuzik ugyis Teslat vesznek, azokkal nem kell foglalkozni.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz #16820480 #270 üzenetére
Azert jarok RAV4gyel, mert nekem nem kell PHEV, es nem akarok ettol tobb penzt autora kolteni, mar ez is joval folotte volt a fajdalomkuszobomnek, de nagyon jo ajanlat volt, nem akartam kihagyni. Es mellesleg az en igenyeimnek nagyon jol megfelel.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz #16820480 #274 üzenetére
Az i3 konkretan egy 8 eves modell, csak azert van meg gyartasban mert veszik igy is, es most mar csak a penzt termeli.
Az iX-rol itt garantaltan nem volt teszt, maximum az iX3-rol, az pedig egy nagyon jo auto, es nagyon jo ar/ertek aranyt kepvisel. Hja, draga, nade ez egy premiumauto, nem annak valo aki valami koreaira sporol eveket.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz #16820480 #276 üzenetére
A BMW premiumgyarto, nem pedig kommersz, nem kivanja kielegiteni azok igenyeit, akik 10 eves hitelre veszik a Dacia Dustert.
Az iX3 semmiben sem marad el a konkurenciatol, sot a hajtaslanc hatekonysaga egeszen kimagaslo lett, szolgaltatasokban, valasztekban, kenyelemben, meg boven a mezony tetejen van. Igen, ennyit tud, es ezt nem sokan tudjak rajta kivul.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
opr
veterán
válasz #16820480 #290 üzenetére
Gondolom izles. Ha valakinek nem tetszik kivul/belul, akkor ugyse azt fogja venni, es ez igy van jol. Szamomra ezerszer szebb az uj corolla, mint az uj golf es mindkettonel annyival szebbek az uj mazdak, hogy az mar kulon kategoria, de kinek mi.
Ha meg premium hibrid nem suv-ot akar, akkor nem igazan van mas valasztasa, mint a harom nagy nemet, mert a hulye Lexus kivezette az is-t meg a gs-t."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
válasz #16820480 #293 üzenetére
Teljesen egyetertek. Abban is, ahogy oregedik, nagyon tartos autok. De kinek mi. Ha valaki lizingeli 4-5 evig, aztan megy be ~azonos havi koltseggel az ujert, annak abszolut nem fog szamitani a hosszutavu megbizhatosag.
De ez is abszolut szemelyfuggo, nekem semmi bajom az idosebb autokkal, ha jo allapotban vannak. Mostani is ~16 eves. Ezerszer feljott mar a tema, hogy uljunk at ujba/ujabba, de valahogy mindig az jott ki a vegen, hogy egyszeruen nem kapok annyival tobbet, mint amennyibe kerulne, sokszor meg meg konkretabban kevesebbet is kapok joval tobbert, ugyhogy maradt ez. Aztan ezt ~evente eljatsszuk. Aztan bevisszuk a szervizbe minden evben egy teljes atnezesre, minden evben az a verdikt, hogy ha nem tudnak, mennyi idos, nem hinnek el, olyan szinten minden rendben van, aztan ugy vagyunk vele, hogy megint nem fogunk kiadni £40k-t (kb 16-17MHUF) autora.
Az is igaz, hogy -plane most a covid alatt- nem is mentunk vele szinte semmit, szoval nagyon nem erte volna meg pattogni. De elobb-utobb eljon az ideje ennek is. Most meg mar kb ugy vagyok vele, hogy mar kivancsi vagyok, meddig huzza."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
-
gyuszos
tag
válasz #16820480 #308 üzenetére
Shadowbull: várjatok fiúk, Mo.-on vagyunk.....
iD4 : 15 21 között [link]
Ioniq 5 : 15-21 (22) között [link]Az EV6 még nem kapható, de biztos hogy az Ioniq5 mellé árazzák.
Szerintem összefújta őket rendesen a szél, Ioniq5, EV6, iD4, Enyaq, Model3, EQA....
Felette minden más: iX3, Model Y, EQC, Mustang Mach-e, Q4 e-tron
-
gyuszos
tag
válasz #16820480 #312 üzenetére
" a Volkswagen ID.4 így ez a csomag, drága 20 millióért. Majd visszatérünk rá, amikor fele ennyi lesz. Addig meg max veszik az early adopterek meg a VW fanok és a balfékek akik nem hallottak még a többiről.. pl. Hyundai Ioniq 5, Kia EV6, stb."
Tehát az iD4-ért sok a 20 millió, ezért veszik a balfékek, hiszen az összes többinek ott az Ioniq5, Kia EV6, stb.....amiből nekem az jön le, hogy a többi milyen kurva olcsó a piszok drága az iD4-hez képest.
-
gyuszos
tag
válasz #16820480 #317 üzenetére
Részemről szóba sem jöhet az iD széria, sem műszakilag sem a külsőt illetően.
Szóval ha k-adi is emiatt ekézte az iD4-et akkor én is benéztem amit írt (akart írni)....Szerintem is az Ioniq5 most ebben a mezőnyben most a nyerő.....de ha mindenáron választanom kellene, akkor az iX3-at venném.
-
Rolly
veterán
válasz #16820480 #372 üzenetére
a Tesla növekedése kisebb mint a piac növekedése... ezért a piaci részesedése csökken... Értsd elektromos autók piaca... Természetesen ettől még piacvezető (bár az se mindenhol, de a top 3-ban mindenhol benne van és általában ő az első 1-1 európai piacot kivéve).
A Tesla egyértelműen túl van értékelve, de tény:
- amennyit képes gyártani arra van felvevő piac
- konkurencia gyártás kapacitása szűkösebb és a konkurencai nem gyárt mindenhova a világon (VW, Sellantis, Hyundai és Kínai gyártók sem) -
Shadowbull
addikt
válasz #16820480 #390 üzenetére
"Ehhez képest a Tesla az utóbbi években folyamatos növekedést mutat, folyamatos terjeszkedéssel és fejlesztéssel, amit ha így megy tovább, akkor 1-2 éven belül behozzák a Stellantist."
De, gyakorlatilag ki van zarva hogy egy-ket even belul behozzak a Stellantist, leven az kabe 8 millio autot ad el egy evben.
Erdekes latni amugy hogy egy csomo ember komolyan hisz abban hogy ket tipussal 4 szinnel evi tobbmillios eladasokat lehet produkalni.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Rolly
veterán
válasz #16820480 #390 üzenetére
Stellantis most egyesült... nézzük meg 3-4 év múlva, hogy hova jutnak... Persze tuti csökkenni fognak eladási számban de
- Peugeot is csődközelben volt annó és talpra állították,
- majd megvette a senkinek se kellő Opelt és ott is ráncba varták a dolgokatAz, hogy a chipválság és a belső égésűek csökkenő eladása őket is érinti az valós, de amennyi e208 / e2008-at illetve eCorsat / eMokkat tudnak gyártani meg mellé amennyi plugint azt mind el is adják (és a várólisták nem pár hét max 2 hónap mint a Tesla esetén), hanem 4-6 hónap ... Tehát többre is lenne igény...
Ráadásul 2024-ig jönnek újabb elektromos hajtást is fogadó autóik:
- 308 electric
- 3008 electric
sajnos ezek specifikációjáról sokat nem tudni, de ha 75+-os akku lesz bennük akkor lehet van egy vevőjük (308 és e208 tulajként)
Illetve ott a Stellantis közös új platformja amivel elég sokféle autót tudnak gyártani egy platformra... [link]A jelenlegi bevetendő (2023-ról) elérhető platform szerint tudnak gyártani kis-közép-nagy autókat egy platform rendszeren (valójában több platform de egyre építkezik):
- 37-200 kWh akkut tud a platform
- 70-330 kW-os össz teljesíményű motorokkal...Ez alapján én örülnék egy stla medium (100 kWh akku + 330 kW-os motor teljesítmény)-ű 308-asnak vagy 3008nak
-
Shadowbull
addikt
válasz #16820480 #393 üzenetére
Te valamit nagyon beneztel. 2020ban 6,2 milliot adtak el, koronaevben, 2019ben egy negyeddel tobbet, iden valoszinuleg meg tobbet fognak.
A PSA egyedul adott el kabe 3 millio autot evente.
Az elektronikai/tavkozlesi ipar teljesen mas kavehaz, az auto nem egy szar telefon, amit evente cserelgetsz, mert nem megy rajta a Fortnite rendesen.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Rolly
veterán
válasz #16820480 #401 üzenetére
igen ezt kihagytam (bár a hatványozottan rosszabb-ba bele értettem )
azt már ne is részletezzük, hogy gyárilag se tudják hozni az értékeket , de ez fogyasztásnál az elektromosra is igaz.Csak ugye nem mindegy, hogy a gyári adat 4,5 liter és 5,7-tel lehet járni egy autóval (Peugeot 308 1.6 HDI-m ... előző tulaj 6,8-cal járt, tehát még nagyon nehéz lábú se vagyok) Vagy 15 helyett 18 kWh átlagot fogyaszt egy autó... Az arány hasonló de a mögötte lévő környezet szennyezés is hasonlóan nyílik az elektromos javára.
-
Rolly
veterán
válasz #16820480 #403 üzenetére
ICE esetén ahogy írtad a legnagyobb baj a nem megfelelő karbantartás... van 5-6 millió széthajtott BMW-re de katalizátor cserére, adblue tartályra, adblue folyadékra nincs...
Peugeot 308-as csoportban vagyok (ugye egy ilyen kocsink is van) lejárt garis 3-6 éves autónál már az Adblue kiütéséről megy az elmélkedés... mert tönkrement és nincs 200-300e Ft a javításra... és ez csak az adblue... ugye a mi autónkban van még katalizátor, meg FAP is...
A szervizelése is olcsóbb elvileg az elektromosnak és nincs 4-5 liter olaj amivel kezdeni kell valamit... Bár a régi márkák ezt megoldották (egy sima átnézés az e208-ason, pollen szűrő cserével) 45e Ft... dieselen + olajcserével ez 60-70e... tehát olcsóbb de basszus fél óra és egy 3000 Ft-os szűrőről van szó...