Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Kozmonauta #30 üzenetére

    A Falcon 1 esetében az első fokozatnál ez az elképzelés volt tervezve. De nem lett belőle semmi (mégcsak teszt sem).

    Leginkább az a különbség, hogy ezek a fokozatok azért tényleg papír vékony anyagokból készülnek. Ejtőernyővel reálisan ilyen finoman nem lehet letenni egy rakétafokozatot a szárazföldre. Ha a tengerbe ejted, akkor sem. Most lehet jönni az Űrsikló program SRB-ivel, ám azok kvázi üres csövek, kellően vastag külső héjjal. Itt viszont 9 értékes rakétahajtómű, szivattyúk, csővezeték-hálózatokról van szó.

    Ha kellően masszívra építed meg, akkor meg sokkal nehezebb lesz.

    Per pillanat két ilyen leszálló fokozatról tudunk, az egyik a Falcon 9 leszálló első fokozata, a másik pedig a Blue Origin féle New Shepard szub-orbitális jármű rakétája. Mindkettő kvázi ugyan azt a megoldást használja.

    Az oroszok kb. 20 éve előhozakodtak a Bajkál gyorsító fokozattal, amely kinyitható szárnyakkal, kibocsátható futóművel és az orrba épített gázturbinás hajtóművel, kvázi repülőgépként szállna le egy kifutó pályára. Ebből azóta sem lett a maketteknél több.

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

Új hozzászólás Aktív témák