- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- ArchiCAD és Artlantis topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
bambano
titán
kérlek segíts, mire kellene irigynek lennem.
tény, hogy ennyi pénznek kevesebb, mint a feléből vehetett volna egy hasonlóan három éves, jó állapotú, teljesen használható sima benzines autót. kicsit több, mint a feléből újat.
a villanyautókról szóló hírek szerint a villanyautó típusok zöme jobb, mint a bmw i3.
summa summárum: drágán vett gyenge minőséget. de legalább szép hosszú cikkben próbálta meggyőzni saját magát, hogy jól tette.
nem tette jól.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
virkir
veterán
Az irigyen, meg a rongyrázón lehet vitatkozni, de az utólagos önigazolás az biztos.
14.000 km az órában de legalább beismeri.A villanyautózás jelenleg igencsak a gazdagék hobbija nem átlag közlekedési eszköz.
Amit baromira nem értek.
Adott egy hót egyszerű technika a belsőégésűhöz képest aranyáron, amikor pont valami ilyen irányt kéne ezerrel tolni terelni a népet errefelé."Nekem papírom van róla, hogy értek hozzá" by Glenda
-
FeRRaR1
őstag
Nincs így ezzel mindenki.
Nagyon nincs készen ez az elektromos autózás dolog még. Volt egy nagy hatótávos Zoém, 400km. Ezt soha nem tudta, de a 280 megvolt ha nem kellett klímázni meg nem mentél autópályán.
Télen 6 fok alatt ez leesett 145 km-re a fedélzeti szerint, de ha világítottál, fűtöttél, zenéltél akkor már inkább 110 alatt volt a VALÓS megtehető táv, de ez sem igaz mert nullára nem merítheted. Illetve nagyobb tempón 120 felett sokkal gyorsabban ette a kilométereket.
Az év felében minden nap tölteni kellett szinte, pedig nem futottunk hosszú távokat. Reptéri fuvar télen szülőknek? Reggel beszállok, 140-es hatótáv úgy hogy a töltőről szedem le. Reptér 62 km oda, meg vissza is és nem mertem elindulni, átültem a benzinesbe.
Másfél év után elegem lett. Rettentően rossz fedélzeti rendszer, olcsó megoldások tömkelege mindez drágán, hirdetett hatótávval még nyáron sincs köszönő viszonyba, töltőoszlopok vagy foglaltak vagy nem működnek sokszor ha kimerészkedtünk a városból.
Eladtam és vettem olcsóbban egy hibrid Lexust, ami minden téren földbe döngöli. Kényelem, hely, pakolhatóság, minőség, zene, meg úgy átgondolt az egész, érződik hogy itt mindenen erősen gondolkoztak az előddel ellentétben. Néztünk i3-ast mi is, de kisebb mint a mini Zoé, a hatótávja közelében sincs (csak képzelni merem milyen lehet télen). De legalább drágább és a speckó gumi ami van rajta lufi könnyedséggel lyukad de legalább az is méreg drága és csak a bridgestone gyártja.
Regényt írhatnék, városba, csak és kizárólag akár jó is lehet második autónak, de ahhoz legalább egy Leaf 2 vagy Model 3 kell szvsz, hogy ne legyen hasogató fejfájásod a nap végére.
Szóval részemről köszönöm, a következő 10 évben még nem veszek elektromost, és utána sem biztos.
-
angyalpc2
aktív tag
Ez nem irigység, ez a tény, van is egy szép lapos görbe a végén magas csúccsal.
A lakosság nagyrészének már a 2-3 milliós kocsi is igen erős kiadás és akkor még fenn kell tartani is.
A lakosság egy kisebb köre meg mellényzsebből kirakja az asztalra mert ahol van 10+ millió kocsira ott van ház 60-80+ millióért is meg az egyebek össz vagyon eléri a 80-100 misit.
Ilyenkor a hengerfejesre napi 10-14 órát güriztett széthajtott alkalmazottaknak, rendesen leadózó polgároknak felmerül a kérdés: oszt ugyan mibül. Sajnos nincs jobb válasz: a dolgozó gyenge bérezéséből, hogy minden áfás számlára megy (értsd 27%-al olcsóbban vesz mindent a lakásába vagy új kocsinak), és akkor a NAV-os PTK BTK-s pénzügyi machinálásokról dolgokról nem is beszéltünk.Egyébként használtan megvan 5-6Misiből
az új 14MValszeg azért BMW mert mondjuk jobb mint egy Zoe, leafra írta hogy aksi
Itt meg 2 felé nyilnak az ajtók lehet könnyebb hátulról kiszállni, gyerek egyebek, minőségibb az egész gondolom.
14ekm kb szalon szint.
mondjuk pont van most 1db 2-es leaf 7 misi alattViszont én plugin hybridet vettem volna valami toyotát
-
Feketelaszlo
senior tag
Pont ugyanakkora az eladott autónkénti nyereségük, mint a többi hasonló kategóriás gyártónak - 6-8000 $/jármű (ez kb. az Audi-BMW-Mercedes szint). Van aki úgy kalkulál, hogy a Tesla nyeresége nagy részét valójában CO2 kreditek eladásából szerzi és ezt ki kellene vonni a számviteli eredményből ilyen számításokhoz, de igazából ez különösebben nem oszt nem szoroz.
-
Feketelaszlo
senior tag
Pontos nincs, de a kereslet/kínálata elég szigorúan beárazza - itt tavaly azt elemezték, hogy a megfizethető árú modellek bevezetése rontja a margint, s ez reális kockázat: 40.000 eurós autókat nem lehet 20%+-os profitrátával árulni, márpedig messze az alapfelszereltségű Model 3-ból adtak el legtöbbet világszerte. A nagyobb és drágább autóikon talán lehet ekkora haszon, de a különböző Tesla fan siteok becsléseit erős fenntartásokkal ajánlott kezelni.
-
senior tag
Én egy előadását hallgattam meg egyszer, és abban pont nem felejtette el. Az más kérdés, hogy olyan kontextusban került elő, hogy a kőolaj kitermelése és szállítása (tartályhajók, csővezeték) illetve a késztermék szállítása (vasút, tartálykocsi) rendkívül hatékony (legalábbis relatíve az, éspedig a kőolaj, a gázolaj, illetve a benzin magas energiatartalma miatt).
De ha van konkrét link vagy videó, akkor meggyőzhető vagyok az ellenkezőjéről is.
Megjegyzés 1. Az, hogy itt, hm, fenntartásokat hangoztatok az elektromos autókkal szemben, az nem azért van, mert nem érdekel a környezet(védelem), vagy szerelmes vagyok a benzines autómba (valójában utálom). Az a problémám vele, hogy nem elég nagy előrelépés ahhoz, hogy pl. a globális felmelegedést megoldja. Sőt, ha beleveszem az átállással járó járulékos hatásokat (infrastruktúra fejlesztés, bányászat, hulladék kezelés stb.), akkor ez sem zárható ki, hogy (legalábbis rövid távon) ront a helyzeten. (Ilyen alapon elleneztem korábban a bioüzemanyagokat is, mint az aktuális környezetvédelmi csodafegyvert.)
És azért szurkolok, hogy ne legyen igazam.
Megjegyzés 2. Az lehet, hogy az e-Up tényleg környezetbarát, de nem hiszem, hogy a Tesla vagy az i3 valaha is annak számítana.
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
Coyot
őstag
Kérdéses videóban levőben is írt egy helyesbítést a totalcarra, minden értékben BENNE VOLT MÁR a kőolaj kitermelés és finomítás CO lábnyoma. És adott hozzá tanulmány elérhetőséget is. A lényege hogy mivel kőolaj pont ennyi fog fogyni akkor is ha nem benzin lesz belőle és mellé még rohadtul hatékonyan is tárolható és szállítható igen kis % ot nyom a teljes CO lábnyomba.
De szerintem pont neked kerestem elő másik topicban, akkor is nagyvonalúan kikerülte mindenki és nyomta tovább a magáét.
[ Szerkesztve ]
Má' nem
-
senior tag
A legtöbb elektromos autót Kínában használják (ami alighanem a világon a legtöbb szénerőművet is üzemelteti). Utána talán az USA következik, aztán jön Európa. Norvégia az eladott elektromos autók töredékét üzemelteti csak.
"Amire oda jutunk, hogy mindenkinek el kell adni, nem itt fog tartani a technológia."
Olyan sok ideje nincs a technológiának. Az EU-ban 2030-ra minden második eladott autónak elektromosnak kellene lennie, ha nem akarnak büntetést fizetni a gyártók. Angliában 2035-től konkrétan betiltották a belsőégésű motoros személygépkocsik eladását (beleértve a hibrideket is). Addig a technika olyan túl sokat nem fog haladni, az infrastruktúra meg pláne.
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
Coyot
őstag
Azt azért tegyük hozzá, hogy a Tesla gazdasági helyzete igen érdekes, és ez nagyon finom szó rá. Igazából valamiért a hype akkora hogy a vevők és részvényesek bármit elnéznek a cégnek és látjuk, hogy éves 130k legyártott autóval többet akar érni mint kis sárgombócunk összes évente 5-10 millió autót gyártó - és azokat el is adó cége.
Szerintem annál nagyobb a pofáraesés a végén minél tovább fújják a lufit. De volt aki azt mondta rá, hogy rosszabb mint a bitcoin.
Má' nem
-
moha21
addikt
Miért nem drága? Ja neked lehet nem pénz 15 Misi. Azon túl hogy A pontból B pontba ugyanúgy elvisz, mint a másik egy rakat adokedvzmennyel felturbozva semmi extra nincs. Azért is írtam a videóban szereplő ember mindent elmond amit én is gondolok a témáról, nincs több hozzafuznivalom.
Nem az az igazi férfi aki minden nőt meghódít, hanem aki ismeri a nagyfeszültségű földkábelek szigetelésének technikáját.
-
moha21
addikt
Ja és ha már a többieknek, tisztelt " kolléga" aki megjegyzés tudomásom szerint semmilyen villamos vegzettseggelnem rendelkezik tiltott le a fb ön, mert elfogytak az ész érvei. És igen meg megvan az Opel corsa ami köszöni szépen lassan 20 éves. Mutass ilyet elektromos autóból 😁
Nem az az igazi férfi aki minden nőt meghódít, hanem aki ismeri a nagyfeszültségű földkábelek szigetelésének technikáját.
-
stickermajom
addikt
Elektromosnál nekem sem adta ki a matek, de tervben volt egy PHEV az év elején az egyik benzines helyett. Szigorúan pénzügyileg az sem érte volna meg mondjuk. A kiállást meg is csináltattam a töltőnek, aztán jött a járvány és az a minimális indokom is elillant a cserére.
-
plömplöm
őstag
leírta-e már valaki azt, hogy ha pld ezt az autót nézzük, amit most 4.7milláért árulnak, és 7 éves, akkor sacc/kb évi egy millát értékvesztett? 70ezer km, csak az értékvesztés 100huf/km? rosszul számolok?
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
Snoop-y
veterán
Hat en az alabbin vacilalok:
Jeep SRT az kb 42K EUR (4 eves 50K kilometerrel)
Tesla X 100D 4 evesen 50K-val az olyan 80K EUR
A kulonbsegbol tobb mint 10 evig tankolom a Jeep-et...
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
moha21
addikt
Még mindig azt nem értem, hogy nekem miért kellene utálnom bizonyos tárgyakat?
Ez egy kibaszott darab tárgy egy áru, miért utálnám. Ott van a videó amire azt írtam tű pontos. Leírja az egész történet minden tulajdonságát.
És itt nem csak a villanyautózásról van szó. Hiába akarjuk a fizikát megerőszakolni nem tudjuk, energia nem lesz a semmiből és bűntetlenül nem tudjuk őket használni.
Én arra haragszom aki ebből üzletet csinál és azt mondja, hogy mennyivel jobb lesz a világnak ettől. Nem lesz jobb. Ja ,de persze lokálisan jobb lesz. ( kivéve ott ahol a nehézfém miatt szarabb lesz ).
Ahogy mondja is a faszi, Te hiszel valamiben én meg tudok valamit.
A gazdagságnak meg abszolult nincs köze ehhez max annyiban, hogy az elektromos autó a közép és felső osztály számára elérhető.
Igazából annyi értelme és haszna van is, mint a napelemeknek remek zöld kampány építhető mellé és az emberek költik rá a pénzt.
Milliószor leírtam, hogy ha közlekedésben zöldesíteni akarnának, akkor tömegközlekedés pl ( trolibusz nem mai találmány.. ), de nyilván nem ez a cél.Nem az az igazi férfi aki minden nőt meghódít, hanem aki ismeri a nagyfeszültségű földkábelek szigetelésének technikáját.
-
moha21
addikt
"Ahelyett, hogy örülnél, hogy vannak akik bevállalják az early adopter költségeket, hogy neked is jobb legyen 30 év múlva."
Örüljek? Minek? annak, hogy "zöldszemüvegen" keresztül manipulálja a politika az embereket és nyomja a le a torkunkon a "zöld" cuccokat úgy, hogy a többit meg drágítja különböző adókkal? Nekem ez nem jelent nagy örömet.Nem az az igazi férfi aki minden nőt meghódít, hanem aki ismeri a nagyfeszültségű földkábelek szigetelésének technikáját.
-
moha21
addikt
Mondjuk ezt pont nem értem miért írod nekem, mikor deklaráltam az általad linkelt videóról ( amit egyébként nem ismertem ), hogy tökéletesen egyetértek az úr érvelésével.
Tehát azzal is, hogy igen lokálisan jobb lesz nekem is, globális szinten viszont nem.Nem az az igazi férfi aki minden nőt meghódít, hanem aki ismeri a nagyfeszültségű földkábelek szigetelésének technikáját.
-
senior tag
"Hogy miért jó neked az, ha nem jön az autóból füst és motorzaj."
Az teljesen jó, csak ezt ne hívjuk környezetvédelemnek. Ez puszta emberi önzés: a jómódú belvárosi polgár szeretne kicsit tovább élni, emiatt a saját környezetszennyezését exportálja szegényebb vagy elmaradottabb régiókba vagy országokba.(Nem tudom, kell-e ezt még magyarázni, de hátha. Szóval tiltsuk ki a füstösöket, de azért a közelben ne legyen szénerőmű, nukleáris fűtőelem depó, kobalt vagy lítium bánya, akkumulátor gyár vagy újrahasznosító üzem, stb.)
Ezt még iderakom: A zéró kibocsátás mítosza
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
Graphics
Jómunkásember
Pont azt néztük ki, nekem technikailag bejön, az asszonynak is szimpatikus, így már csak a gyűjtögetés maradt
De felmerült az Outlander PHEV is, habár annak még előző évtizedbeli a belseje számomra.
[ Szerkesztve ]
EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html
-
Eugene Roe
őstag
Ha nem lenne hely ellenkező véleménynek, akkor a www.iloveemobility.hu-ra tette volna fel a cikket. Jó ez így, semmi gond nincs a cikkel, leszámítva az első indoklást, mert nekem is az jött át, hogy azt tekintette a szerző szuper-drivenak, amit az emberek többsége nemhogy elektromos autó, de mindenféle autó nélkül is megold. Ráadásul az ilyen átnyergelés miatt nem lehet 06:45 és 18:00 között sehová sem eljutni a városba.
Túl sok az autó, ha mindet cserélnék elektromosra lokálisan jobb lenne, de mivel nem fedi le komfortosan a valós igényeket teljesen, ezért valójában csak még több autó lesz, mert ha már kettő van, akkor mindkettővel járni fognak.
Plug in hybrid párti vagyok egyelőre én is. Azzal legalább 180-nal se fog közlekedni senki. Mondjuk sokáig ezzel sem. A motorfék és fenntartási egyszerűség mondjuk hatalmas előny az elektronyosnál.
[ Szerkesztve ]
It'll hurt... a lot, but you'll be better - you say?!
Új hozzászólás Aktív témák
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Milyen TV-t vegyek?
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- További aktív témák...