- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- ArchiCAD és Artlantis topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
nagy divat lelkesen beleszállni Gretába, aki megpróbál tényleg tenni valamit
Grétával az a baj, hogy a maga kis abszolút jóléti társadalomban szocializálódott gondolkodásmódjával "próbál" tenni valamit.
Sok dologban igaza van, csakhogy ő a lázat lázcsillapítóval akarja kezelni és nem a lázat okozó betegség kiváltó okát akarja megszüntetni. Ami persze annyiban jogos, hogy ahhoz nagyon drasztikus dolgokat kellene tenni, ami neki eszébe sem jut(hat).
Amúgy két gyereket írattam óvodába, a fiam óvodája két saroknyira volt, a lányomé pedig a sarkon lévő park túloldalán.
Igaz, hogy nem voltak olyan igényeink, hogy kéttannyelvű legyen az óvoda, vagy balettozni vigyék a gyerekeket egy héten kétszer
[ Szerkesztve ]
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
-
veterán
Valójában gyapothoz (azt nem lehet megenni),
Az elmúlt 66 évben az Aral-tó körüli országok népessége 17 millió főről 67 millió főre nőtt. Szerinted a gyapot a legfontosabb nekik? (ahogy te írtad: azt nem lehet megenni)
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
Somatom
veterán
Ez azt bizonyítja, hogy az ilyen balesetekkel eddig nagy mákunk volt. Csernobil esetében pl. épp erről fújt a szél. Ha a másik irányból fúj, akkor beterít minket. És akkor még csak balesetről beszéltünk, nem szándékos károkozásról.
Elf:
Ha itt teszünk olyat, ami máshol okoz szennyezést, akkor nem eltakarítottuk a szart a házunk elől, hanem áttoltuk más orra alá.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
senior tag
"Dehogynem, simán lehetne őket [az akku csomagot] reciklálni."
Akkor jó. Nem értek hozzá. Az utolsó, kb. fél éves cikk, amit ezzel kapcsolatban olvastam kevésbé volt optimista, és inkább csak a problémákat sorolta. (Rengetegféle aksi van, különböznek méretben, alakban, (belső) szerkezetben, kémiai összetételben. Ki- és szétszerelni leginkább kézi munkával lehet, de a javításhoz sincs elég képzett szakember, nem hogy a recikláláshoz. Automatizálni nem lehet, mert lehet, hogy az önvezetéshez elég már az MI, de sajnos olyan olyan robot, ami szét tudna szerelni egy aksit, még nincs. Eleve gyártásnál sem szempont a szétszerelhetőség (ragasztás, stb.) Maradnak a daráljuk le, olvasszuk szét, és hasonló eljárások, amik önmagukban is trükkösek (nem árt, ha közben nem robban fel az üzem). Így azonban viszonylag kevés anyag nyerhető ki (a többi nem lesz elég tiszta). Ja, és a hab a tortán az, hogy a jelenlegi módszerek nem igazán hatékonyak, azaz a reciklálás simán negatívba viheti a teljes termékciklusra számított környezetvédelmi mérleget.)''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
stickermajom
addikt
A HMKE-k nélkül is üzemben kell tartania ugyanazt a hálózatot, az utcában sem kellett légvezetéket cserélni a visszatáplálásom miatt. Ahol nem megfelelő az infrastruktúra ott nem is engedélyezik a HMKE telepítést.
Azt mondod az én általam visszatáplált energia átugorja a szomszéd mérőóráját? Vagy miért is esik el a pénzkereseti lehetőségtől? -
veterán
Szerinted hétköznapi ésszel gondolkodva hogyan kellene értelmezni a töltés hatékonyságát
A töltés hatékonysága nem más mint az akkuba betöltött és az akkuból hasznosan kivehető elektromos energia hányadosa.
Szerintem tök mindegy, hogy a betöltött energia miért nem hasznosulhat a jármű mozgatásához. A felhasználónak teljesen mindegy, hogy a betöltött energia hővé alakul, önkisülés útján, vagy kémia reakció során tűnik el az akkuból.
A lényeg az, hogy betölt a ember X mennyiségű energiát, de csak X-22,8% hasznosítható az autó mozgatásához
(Az autók beépített fogyasztásmérőjében én sem bízok, lehet, hogy többet mér a kelleténél, tehát lehetséges, hogy a veszteség nem 22,8, hanem 25 % )
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
bkercso
nagyúr
Ha elolvasod, hogyan kell minél üzemanyagtakarékosabban vezetni, kiderül, hogy nem max. fordulaton max. a hatásfok.
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bambano
titán
"Összekevered a töltési meg a kisütési veszteséget.": nem kevertem össze, a kettőről írtam egyszerre.
az állítás az volt, hogyha nagy lenne a töltési veszteség, akkor nagyon melegedne az akksi. erre írtam, hogy ez igaz, azért nem olvad el, mert rendes autóban hűtik.
a teslának pedig az akksijával is baj van, ezért nem tud például kettőnél többször gyorsulási versenyezni.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
veterán
A "nagyon széles határok" az a cikk szerint gyakorlatilag 90% és 100% között van.
Komolyan ennyire nem sikerült megértened a cikket vagy direkt trollkodsz?Ezek szerint nem egy cikket olvastunk
Beteszem ide kép formájában a cikk erre vonatkozó részét:
Mit olvashatunk itt? Azt, hogy a (zöld görbével jelölt) hatásfok 0 és 95 % között mozog (nem pedig az általad írt 90 és 100 % között). Leolvashatjuk a görbéről azt is, hogy minél jobban terheljük a motort (Torque load tengely), annál rosszabb lesz a hatásfoka. Ez (nagyjából) azt jelenti, hogy városi szaladgáláshoz méretezett villanyautóval országútra, autópályára tévedve (a sebesség növekedésével négyzetes arányban növekvő légellenállásra tekintettel) egyre romlik a motor hatásfoka. Tehát országúton, autópályán egyre nagyobb áramfelvétellel jár a haladás, plusz a hajtás hatásfoka is romlik, tehát itt sokkal jobban merül az akkumulátor, mint városban.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
-
senior tag
(Hát, jól elkalandozunk...) Szerintem 6000-6500 rpm körül a maximális teljesítmény szokott lenni, a nyomtatékcsúcs ennél általában lejjebb van, és akár jóval lejjebb is lehet. Ex (benzines) autómnál pl. 2800-nál volt, mostaninál 4600-nál.
[ Szerkesztve ]
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
bkercso
nagyúr
hajtásláncon csak olyan 5-8% szokott elmenni ismereteim szerint, míg a hatásfok 5-35% közt változik, szóval nem hinném, hogy 6000-nél lenne maximális, de erről most nem találok semmit. A légfelesleg mindenesetre szintén befolyásolja a teljesítményt és a hatásfokot:
"A légfelesleg tényező jelentősen befolyásolja a motor hatásfokát, teljesítményét és a károsanyag kibocsátást. Legnagyobb teljesítményt 0,9-0,95 légfelesleg tényező (léghiányos keveréknél) esetén lehet elérni, míg legnagyobb hatásfokot ~1,1-es légfelesleg tényező mellet lehet elérni."
[link][ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
plömplöm
őstag
én speziel a valós világomban egyelőre, legalábbis magamnak nem látom a villanyautózást, a tavaly nyáron vett autóm 3év/100km garanciáját kb egyszerre fogom elhasználni, 34ezer km-nél járok
és, ontopik: meg vagyunk mentve
Samsung SDI expects up to 4,600 charging cycles at 25ºC to End-Of-Life (EOL), which in the case of batteries is the point when capacity decreases to 80% (battery still can be used, but is generally not desirable in cars any longer).
Since the BMW i3 (33 kWh) is rated at 114 miles (183 km), 4,600 cycles would be more than 524,000 miles (more than 843,000 km)és ez már két évvel ezelőtti info, nem is értem. hagyni kell a marketingesekre mindent és kész
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
plömplöm
őstag
nyertél
ráadásul céges elszámolós a felhasználás nagy része, a kérdésemre még nem kaptam választde még a feleségem is többet megy az ő autójával többé-kevésbbé teljesen váratlanul, mint amennyit a topikban tárgyalt gyösz tud egy szuszra, szóval harmadik autónak lehetne választanom, de akár "csak" 7milláért, hát...
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
stickermajom
addikt
Te voltál az aki szerint a szomszéd óráját átugorja az általam megtermelt áram, a további hozzászólásaid komolyságát ennek figyelembevételével fogom kezelni, ha nem haragszol.
@Mr K, én korábban is leírtam, hogy a HMKE-k számának növekedésével a jelenlegi rendszer nem fenntartható, de a karbantartások elmaradását nem az a 400-450MW-nyi HMKE okozza már most sem, amire itt olyan sokan fújnak.
-
stickermajom
addikt
-
BSOD
senior tag
Valójában még csak ötlet sincs,...
Tény: Neked nincs.Szétrúgja az elektromos hálózatot...
Tény: Az elektromos hálózat még jó darabig bírni fogja és köszöni jól van!Az atomban mondhatjuk úgy, hogy egyetértünk. Én legalábbis szükségesnek tartom, bár nem kizárólagosan.
Keresek SILICON GRAPHICS octane-hoz vpro grafikus rendszert.
-
stickermajom
addikt
Azért mert többször leírtam már az érveim. Az én általam előállított és a szomszédnak eladott 10kWh-hoz az Elmű-nek körülbelül 11kWh-t kéne előállítania. Ez az rhd-ban is be van árazva .
Mivel az én befektetési és karbantartási költségeimből veszteségek nélkül eladott energiára ugyanúgy teljes rhd-t számláz ki, mint a saját maga által előállított és szállítás közben veszteséges energiára, ezért látszik hol keres a szomszédon.Azt még csak-csak elfogadom, hogy rajtam, mint ügyfélen nem keres, de azért maradjunk két lábbal a földön.
-
-vitya-
őstag
Teljes EU energia mix, összehasonlítás, 1990,2000,2010 és 2018 években, hivatalos EU által kiadott sheetből
Ha lassan is, de javulunk.
-=Витя=-
-
senior tag
Igen, ha a szövegből kihagyjuk a negatív megállapításokat, akkor valóban az elektromos autók melletti védőbeszédet kapunk. De ha már itt tartunk, azért azt az ICÉ-kkel kapcsolatban is el kell ismerni, hogy annó a nagyvárosi trágya helyzetben határozott javulást hoztak, és a levegő is (legalább szagra) sokkal kellemesebb lett...
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
veterán
Ott van az elektromos áram termeléshez felhasznált mix is, csak lejjebb kell görgetni.
Ezek szerint 1990-ben az összes megtermelt áram 12 %-a, 2000-ben 15 %-a, 2010-ben 21 %-a, 2018-ban pedig 33 %-a származott megújuló forrásból. Azaz kb. 30 év alatt nőtt kb. háromszorosára az arány, ezt nem nevezném akkora előrelépésnek.
Ha valakinek van kedve, az kikeresheti a magyar adatokat is
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
Noukoum
veterán
Hogy honnan szedik? Szerinted? A nagy szakmai autóshírekből, ahol olyat írnak ami népszerű téma.. Aztán mondják amit ott olvasnak, és nem értik mikor mondja nekik az ember hogy figyelj már ez egész egyszerűen nem igaz.
A norvégok meg zsiványak, náluk már szinte csak villany van de nézd meg miből élnek.. Tudják hogy a villany a jövő, és az a jobb egyértelműen, nyilván nem szivatják magukat. Meg ott muszáj váltani kb, mert annyira drága a belsőégésű..
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
veterán
-
Coyot
őstag
Most nézem a Kia Niro vs E-niro és 8.4m vs 14m bár itt játszottak rendesen az akciókkal.
Az állami támogatást nem is értem amúgy hogy lehet érv, ha más fizetni ki akkor is ki van fizetve a különbség - nincs ingyen ebéd - főleg hogy elfogyott az első órában a keretösszeg.
Noukoum
7.7m a fullfull 208 8 gangos automatával, és továbbra is 13,x a villanyos megfelelője - uaz a felszereltség. Ez a matek sehol nem adja ki.[ Szerkesztve ]
Má' nem
-
Noukoum
veterán
Manuális váltó, teljesítményben nem egy kategória, még lehet a felszereltség sem azonos (hiába van ugyanott), állami támogatás.
És erre rájön a villany minden előnye. De írtam fentebb hogy 7.7m vs 12.2m verziókról, hogy még ott is kiadja a matek.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
Kutyának nem kell manuális váltó. Nem véletlen extra az automata.
Nem csak a lóerő a fontos. A villanyautó megy mint a golyó, technológiából adódóan. Ahhoz hogy felvegye vele a versenyt a belső égésű ahhoz erő kell méghozzá sok erő.
Elhiszem hogy azonos a specifikáció, de nem az már mondtam... Ne nézd hülyének az embert. Fent megvizsgáltam a 4,5m különbséget, és még mindig sírtok a matekon? Komolyan kabaré. Mindig meglepődök mennyire rossz a helyzet.
Írd le még egyszer hogy 6m a különbség, hátha egyszer igaz lesz.
(Btw az új golfról mély csend van, mert extrázva 11m lenne minimum.. Ja hogy ott nincs ekkora különbség, arról nem szóltok. Inkább kiragadok egy példát és azzal érveltek.. nice)„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
Új hozzászólás Aktív témák
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- Fujifilm X
- További aktív témák...
- 1151 V2 CPU-k / I5-8500 / I5-8400 / BESZÁMÍTOK!
- Intel i5-10400 hatmagos processzor + doboz + gyári új hűtő
- Nintendo Switch játékok (ง '-' )ง Budapest Nyugatinál
- Fekete Sony PlayStation 5 Cover (Lemezes változat)
- Samsung Galaxy S23 Ultra 5G 256GB Dual SIM Phantom Black Gyárilag független Csere/beszámítás is!