- Linux - haladóknak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Milyen NAS-t vegyek?
- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
Új hozzászólás Aktív témák
-
Noukoum
veterán
Ezzel teljes mértékben egyetértek, sőt ez nem is volt kérdés. Mint ahogy írtam már korábban, aki hosszabb távokra megy (mondjuk egyszerre 400-500 km) annak tulajdonképpen egy tesla vagy hasonló kategóriás autón kívűl nem jó a villanyautó mert rengeteg időt veszít. Arról nem is beszélve hogy ha valaki egyseggel szokott megtenni 700km-t (szívatva saját magát és másokat) annak tulajdonképpen egyik villanyautó sem jó.
Természetesen a jelenről beszélek, és amit nem szabad elfelejteni: Ez már csak jobb lesz. Egyre olcsóbban egyre nagyobb hatótávokat kap az ember, egyre több villanyautót adunk el tehát egyre több lesz fent a használtpiacon, egyre jobb lesz a töltőhálózat, gyorsabb lesz a töltés. Aztán jönni fog új akku technológia, amivel végre elérjük a minden magyar számára kötelező 1000km-s hatótávot. (Már előre mosolygok, biztos lesznek olyanok akik aztmondják hogy szar mert nem tud 1500km-t )
És persze nincs 300ezerért használt villanyautó, nameg panelből sem lehet autót tölteni, és itthon még a töltőhálózat is lehetne sokkal jobb. De a technológia adott lásd Tesla. Aki szerint ezek után a villany zsákutca az szimplán hülye már bocsánat. Érdekes módon a villanyellenesek zöme szerint a hidrogén a jövő, úgy hogy igazából az egész még csak egy nagy elmélet és amit tudunk az sem túl csábító..
Az viszont kétségtelen, hogy a villanyautó sokkal zöldebb mint a benzin/dízel. Most. Nem x év múlva, most. Tanulmányokkal nagyon óvatosan, érdemes részletesen átolvasni őket, és elgondolkodni rajtuk mielőtt összegzünk mert rengeteg a “buktató”.
És arról nem is beszéltem hogy mondjuk a magyar autóvezetők hány százaléka megy rendszeresen ilyen hosszú távokra. Gyanítom elég alacsony a szám.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
félisten
A jövőről beszélés neked általában nem válik be.
Hogy is volt a tesla drága és szar, és hiába tudnának negyedévente 100k+ autót gyártani, úgyis csökken a kereslet és tönkre fognak menni, mert nem is nyereségesek?Meg egyébként is utáljuk a sok gazdag hülyét, aki 10 millióért vesz ilyen dodzsem szart ahelyett, hogy venne 300k-ért corsát és tankolna a különbségből.
Vagy az otthoni töltést nem bírja a hálózat, nem baj, hogy pár kw-ról van szó.
A többieknek: mi ezt FB-on vagy 6-8 éve nyomjuk 1v1, nem tegnap kezdtük.
De inkább arra jutottam, hogy függesszük fel, majd beszéljük róla 5-10 év múlva.[ Szerkesztve ]
-
Noukoum
veterán
Nem tudom milyen videóról van szó. Remélem nem arról az audis mérnökről aki elfelejti hogy a dízel nem a kúton terem..
És mi van? Ki beszél jelen időben a jövőről? Példát hozzál, ne pedig a levegőbe beszélj kérlek.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
nagyúr
Mondjuk ez a súly is egy picit túl van lihegve, mert pl, egy Tesla model 3 1611 - 1847 kg akkumérettől függően, egy WV passat szedán meg mennyi is? Benzines 1500 kg körül, dízel 1600 kg?
Vagy a Model S 2200 kg, egy S merci meg szintén?
[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
Noukoum
veterán
Továbbra sem láttam egyetlen egy tanulmányt sem ahol legalább megközelítené a villanyos kibocsátását.
Persze lehet úgy formálni egy tanulmányt, hogy az a saját (és más) érdekét szolgálja.
Csak néhány példa, mert látom ezek itt nem ismert dolgok.Egy autót nem 150e km-ig használunk. Gyakori hiba, teljes mértékben baromság. Jóindulattal 300e km /átlagautó, és akkor keveset mondtam.
0 százalék megújuló energiával számolunk. Milyen jól hangzik, nem? Ez ráadásul a jövőben csak jobb lesz. Tehát minden egyes évvel zöldebb a villany. Ezt hívják fejlődésnek.
Elfelejtjük hogy a benzin sem a kúton terem. Nagyon gyakori, nyilván “csak véletlen”. Az a folyamat amivel neked a benzined lesz a kúton, az annyi co2 kibocsátásával jár amivel a villanyos elmegy sok száz kilométert. Jelenleg. Nem 30 év múlva, hanem most. Természetesen ez is évről évre javul.
Az sem árt ha egy méretosztályt nézünk, mert összelehet hasonlítani egy swiftet egy tesla modex x-szel csak minek.
És mondjuk az olajcseréről sem szabad megfeledkezni, arról nem is beszélve hogy mennyivel szervizigényesebb egy benzin/dízel autó. Na meg maradjunk a valóságnál, értem én hogy nagyon jól néz ki a 3,2literes katalógusadat, és persze tudom hogy a passat termeli a gázolajat de akkor is.Ha ezeket az apró ám annál fontosabb szűrőket betartjuk akkor az fog kijönni hogy jelenleg egy átlagos elektromos és benzin /dízel autónál 20-40ezer kilométer alatt hozza vissza azt a co2 többletet amelyet a gyártás során az akkumulátor miatt kibocsátottunk. (Tényleg még az aksi is fejlődhet, ezt nem is mondtam.) Ezután a villany már abszolút co2 mentes, míg a benzin/dízel tovább szennyez..
Gondolkodjunk már könyörgöm, ennyire nehéz?
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
nagyúr
Ne haragudj, de ez így elég sületlenség. Most komolyan azzal számolsz, hogy a napenergia nem megújuló, mert évmilliárdok múlva kihuny a nap? Most ezt komolyan le bírtad írni?
Az, hogy zöldült volna az meg egész egyszerűen igaz, egy tény.
Vannak még széntüzelésű erőművek, de drasztikusan csökken a jelentőségük, még a Német ideiglenes növekedéssel együtt is.
Ráadásul a lakásépítések energiahatékonysága is nagyon sokat javul, ami bár lassú folyamat, de többet hoz, mint a közlekedés elektromosítása. Hamarosan már csak passzívházak épülhetnek Európában, ami nagyon sok CO2-t fog megtakarítani...Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
Nem azért tény, mert zöldnek hívjuk, hanem mert ez történik, egy tény, ez a valóság.
Nem is értem, miért vitatkozunk ezen, elég egyértelmű ahhoz, hogy ne kelljen.
A passzívház meg nem 20-30 év, hanem 2021-től érvényes úgy tudom. Legalább egy ici-picit nézz már utána valaminek, mielőtt blőd hülyeségekkel belekötsz...
[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
Párezer lakást felhúztál? Osztán azt hogyan sikerült? Ha a pár mondjuk csak kettő, és 40 éve csinálod (tehát 20 évesen kezdted és most vagy 60), akkor durván heti egy sikerült. Le a kalappal!... Se karácsony, se nyaralás már 40 éve, és még bírod! Nem sokan mondhatják el ezt magukról a világon, becsléseim szerint veled együtt lehet vagy egy
[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
Új hozzászólás Aktív témák
- Suzuki topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Nagyrobogósok baráti topikja
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- NBA és kosárlabda topic
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- iPhone topik
- Háztartási gépek
- További aktív témák...