Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • tcp

    tag

    válasz Polllen #10 üzenetére

    "Ha igaz a cikkben taglalt, akkor mea culpa, de ne én fizessem már meg azt, hogy a stúdiók költségei az egekbe szöktek."

    jah, tényleg ne te fizesd meg, majd megfizetik a marslakók...

    most komolyan!? a spektrumos, c64-es időkben eleinte gyakran 1 személy készített 1-1 játékot, esetleg segítettek neki még egy páran zenével, grafikával. Manapság egy játék elkészítése akár több száz szakember munkáját igényeli, és itt nem csak konkrétan a programozókról, grafikusokról van szó, hanem minden féle szinkronhangok, zenészek, etc... ha a játékosok nem fizetik meg a költségek növekedését, akkor előbb utóbb a befektetők is beleunnak, és viszik a pénzüket máshova. Mert egy játék nem kicsi befektetés, hónapokon, akár éveken át fizeted az emberek bérét, aztán reméled, hogy visszajön a zseton.

    Persze, egyelőre a kiadóknak, befektetőknek nincs okuk panaszra, és erre bizonyíték is van, mivel odaállnak 1-1 új projekt mögé, attól, hogy 1-1 cím bukás lesz, még az egész iparág nyereséges. Azonban ha a nyereség nem jön, vagy túlzottan leesik (minek tegyem a pénzem játék fejlesztésbe X+2%-ért, ha államkörvényen is kapok X%-ot, és még kockázatom sincs vele), akkor azt az egész iparág meg fogja szenvedni, többek között Te is, aki nem akarja megfizetni a stúdiók költségeit.

    ui: nem tudom, hogy mivel foglalkozol, de had ne én fizessem meg az általad előállított termék/szolgáltatás árát, szóval nyugodtan azt is lehet 50%-al csökkenteni, majd racionalizálsz (esetleg a főnököd racionalizál a kirúgásoddal ;) )

Új hozzászólás Aktív témák