- Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
- Átjutottak a Ciscón, betörtek a kormányok hálózataiba
- A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
- WordPress tartalom kezelő rendszer (CMS)
- ArchiCAD és Artlantis topik
- Adobe Lightroom topic
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- Crypto Trade
- Megrendszabályozza a Pornhubot az EU
Új hozzászólás Aktív témák
-
bkercso
nagyúr
válasz [HUN]NIMROD #27 üzenetére
És miért gyorsulnak úgy, mint egy versenyautó?
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
dabadab
titán
válasz [HUN]NIMROD #27 üzenetére
ha olyan nagyon "zöld"ek akarnának lenni az irányítók, akkor a hidrogénes megoldást fejlesztenék ezerrel
Abban mi a zöld? Mert ugye az energiaigénye kb háromszorosa az akkus megoldásnak.
DRM is theft
-
válasz [HUN]NIMROD #34 üzenetére
"De még ha igaz is lenne, mindenhol a megújuló energiaforrásokkal előállított hidrogénnel számolnak, ezen kívül CSAK előnyei vannak a böszme nagy, mérgező kemikáliás aksikhoz képest."
A hidrogén az minden csak nem zöld.
Ha elektromos áramból állítod elő, 65% a megtermelt hidrogén energia tartalma az eredeti 100%-hoz képest.
Ha belsőégésű motorral tüzeled el a hidrogént, az eredeti energiamennyiség 10%-a jelenik meg nyomatékként a hajtott kereken. Ha drágább technológiát használsz, energia cellákat, akkoir fel lehet vinni a hatásfokot 25%-ig. De ehhez extra cuccot kell az autóba építeni, ami drága is ráadásul.Ehhez képest a legrosszabb elektromos autó is vidáman hozza 65%-os hatásfokot. Olcsón.
Ekkor még a tárolási veszteségek és robbanás veszélyek problémájáról nem is beszéltünk.(#29) bkercso: "És miért gyorsulnak úgy, mint egy versenyautó?"
Ez egy félre értés. Nem az elektromos autók gyorsulnak jól, hanem a váltóval rendelkező autók gyorsulnak rosszul.
Lámpánál induláskor mellettem jól kezd gyorsulni a benzines autó. De a vezetőnek vagy az automatának váltania kell. Ekkor el kell venni a nyomatékot a hajtási lánctól. Én viszont közel egyenletes sőt egyre növekvő nyomatékkal gyorsulok.
Az első váltás végére, már úgy lemarad a benzines autó, hogy a sportautóknak is gondot okoz, ledolgozni a hátrányt. És ekkor még csak ECO+ módban használom az autót.Van egy másik megközelítése a problémának. A belsőégésű motoroknak, még turbóval vagy kompresszorral sem egyenletes a nyomaték görbéje. Az elektromos motoré viszont közel kiegyensúlyozott.
Ettől kezdve lehet választani az alacsonyabb nyomaték vagy a váltás miatt marad el mögöttem az autó.
Tudom jön a kérdés, miért kell ekkora nyomaték?
Mert 130-nál szükség van ennyi nyomatékra az autó mozgásban tartásához. Ekkora sebességnél már a villanymotor sem nyomaték bajnok direkt hajtásban. Ezért szoktak váltót rakni a gyorsabb e-autókba.(#5) UnA: "Plusz másfél tonnát hajt meg - borzasztó pazarlás."
Gumicsont. A belsőégésű motorok nem táplálnak vissza energiát. Az elektromos visszatáplálás hatásfoka több tényezőtől függ. Ha a gyorsításra fordított energia 40% visszanyerhető, akkor a következő gyorsításkor ez az energia is felhasználódik és egy része vissza táplálódik.
Autópályán meg nincs jelentősége. Optimális esetben egyszer kell gyorsítani több száz kilométerem Az autó mozgásban tartásánál az belső veszteségek és környezeti ellenállások számítanak, nem a tömeg.(#3) .Szaki.: "Ami számomra mindig visszás, hogy az elektromos autókat rendszerint a hagyományos belsőégésű motoros autókkal vetik össze, a full-hybridekről pedig előszeretettel feledkeznek meg. Amikor írsz róla,"
Nem pálya, ha használtál már elektromos autót. A két technológia hátrányait egyesíti. Szorgalmasan kell váltogatni és figyelni a nyomaték tartalék eltűnésére. Ha benzinesből ülsz át, akkor plusz élményt adhat.
A Ford kamu hibridjei speciális vezetési stílust igényelnek, hogy legyen elektromos rásegítés. Kárpótlásul a fogyasztás megtakarítás gyakorlatilag nulla. Ha van elég energia, akkor "turbójuk" van a gyorsulásban.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
dabadab
titán
válasz [HUN]NIMROD #34 üzenetére
Amúgy ez a "kb" 3x-os energiaigény honnan jön?
Mert az áramot, amit már amúgy simán akksiba lehetne tölteni, egy csomó energiazabáló folyamaton kell átküldeni: hidrolízis, sűrítés, szállítás, üzemanyagcella. Ha ezek mind az elméleti maximális hatékonysággal működnek, a végére akkor is az energia több, mint fele elvész - és hát a valóságban nem az elméleti maximális hatékonysággal működnek.
Ezt azért illene tudni, ha ennyire rajongasz a hidrogénértCSAK előnyei vannak a böszme nagy, mérgező kemikáliás aksikhoz képest.
Amik egyrészt nem igazán mérgezőek, másrészt tök jól lehet őket reciklálni. Egyébként az üzemanyagcellák gyártása sem túl környezetbarát.
DRM is theft
-
nagyúr
válasz [HUN]NIMROD #67 üzenetére
Azért egy benzines autóba beülsz, nem?
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
bkercso
nagyúr
válasz [HUN]NIMROD #67 üzenetére
Ha felnyílik az akksi a segged alatt, addigra jó eséllyel már nem élsz.
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
félisten
válasz [HUN]NIMROD #67 üzenetére
Rofl.
1000+ barral töltött hidrogéntartály igen mókás lenne.
Mindezt beteszik a hátsó ülések alá.
A kiskanál is túl nagy lenne a darabjaid összeszedéséhez. -
dabadab
titán
válasz [HUN]NIMROD #67 üzenetére
Az az első két sor tulajdonképpen arról szólt, hogy az energiamegmaradás törvényét kellene valahogy átugorni némi fejlesztéssel
DRM is theft
-
válasz [HUN]NIMROD #67 üzenetére
"én inkább egy olyan autóban szeretnék átélni egy balesetet, amelyikben hidrogén az üzemanyag"
Az sokkal nagyobbat durran, mint a lítium@Rive : "Csak azt tudom, hogy környezetvédelem kérdéskörről az uróbbi években már csak olyan fórumon lehet tisztességesen vitázni, ahonnan az első böffenésre kib@sszák az összes sötétzöld prospektusfelmondó"
Ja, hogy akkor az egyik véleménybuborék jó, a másik rossz. Hát így nem csoda, ha nincs értelmes vita@bkercso : Jaja
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz [HUN]NIMROD #67 üzenetére
Nem életszerű, hogy a hidrogénből olyan személyautós üzemanyag legyen, amivel az emberek oviba hordják a gyereket meg a hétvégi bevásárlást intézik, mondjuk egy Suzuki Swifttel. Hidrogén tüzelőanyagcellás jármű realitás pl. vasúton, hajózásban esetleg tehergépjárművekben, de az alapvető kémiai tulajdonságainál fogva erre az anyagra csak olyan heavy-duty technológiákat tudsz építeni, aminek az üzemeltetéséhez jóval rigorózusabb infrastruktúra kell, s ennél fogva soha nem lesz elég olcsó ahhoz, hogy nagy tömegeket érjen el. Jelenleg bőven 1 millió $ fölött jegyzik egy közületi hidrogén töltőállomás beruházási költségét - a Linde magyarországi töltője gondolom valamivel olcsóbb volt, de az egy ipartelepen levő magánkút valószínűleg alacsonyabb biztonságtechnikai szükséglettel.
S akkor, hogy mennyire zöld azt ezek után megint felesleges vesézgetni, mert nem az a fő baj vele, hogy környezetbarát-e, hanem az, hogy a hidrogén kezelés és tárolás része túl összetett (míg az akkumulátoros autó nagyon is egyszerű). -
nagyúr
válasz [HUN]NIMROD #102 üzenetére
Ezek onnan jönnek, hogy 10 éve egyhelyben topog a hidrogénes autó fejlesztése.
Miközben a duracellnyuszis autók 15 éve kereskedelmi forgalomban vannak, és az akkuk közben 3× hatékonyabbak és 10× olcsóbbak lettek."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
-
[HUN]NIMROD
aktív tag
válasz [HUN]NIMROD #116 üzenetére
Nocsak-nocsak, hát ez a vártnál sokkal gyorsabban meg is történt: CIKK
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.SmartPholx.LogicGameCollectionPROfree http://twitch.tv/hun_nimrod
-
nagyúr
válasz [HUN]NIMROD #163 üzenetére
Már csak a kutanként milliárdos beruházások meg a fél autót elfoglaló tartályt kell megoldani.
Meg hogy ne kerüljön 10× annyiba, mint az áram."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
dabadab
titán
válasz [HUN]NIMROD #163 üzenetére
Nem, nem történt meg. A sima belsőégésű motort hidrogénnel hajtani a létező leghülyébb ötlet, a w2w hatékonysága még az amúgy tragikus hatékonyságú üzemanyagcellás megoldásét is bőven alulmúlja (ne tévesszen meg az indexes cikk hangvétele, valójában néhány százalékot sikerült csiszolniuk), viszont legalább van benne egy nagy helyigényű, karbantartásigényes és zajos belsőégésű motor, amihez pluszban kell még egy nagy helyigényű, karbantartásigényes váltó is.
Ennek annyi esélye van az akkus villanyautók ellen, mint egy hintalónak az Epsom Derbyn.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz [HUN]NIMROD #166 üzenetére
Azért nagyon vicces, ahogy meg se próbálsz reflektálni a konkrét tényekre, csak lebegsz a rózsaszín álomvilágodban.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz [HUN]NIMROD #168 üzenetére
Azt mondtad, hogy megtörtént valamiféle áttörés, miközben a valóságban semmi ilyesmi nem történt, csak felültél egy szenzációhajhász címnek, miközben a cikket vagy el se olvastad vagy ha igen, akkor nem nagyon értetted, hogy miről szól.
Azt meg leírtam, hogy mi a baj az elképzeléssel: az lehet, hogy találnak valami olyan felhasználási területet, ahol ez így pont jó lesz, de általános használatra tényleg esélytelen.
Az meg nem példa nélküli, hogy nagy vállalatok mindenféle okoból olyan fejlesztéseken dolgoznak, amik aztán nem vezetnek sehova.DRM is theft
-
nagyúr
válasz [HUN]NIMROD #170 üzenetére
Én 30 éve várom az áttörést a hidrogén hajtásban.
De Mirai csúnya vonaglásán kívül nem láttam semmit.
Amit nem tudnak értelmesen megoldani az a töltőállomás.
Előbb azon kéne gondolkodni, mert otthon senki nem tart hidrogént."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
Új hozzászólás Aktív témák
- HP Probook 340S G7 i5-1035G1/8GB/256SSD/Windows 11 -10% Csak ameddig a készlet tart!89.780 Ft
- iPhone 14 Pro 128 GB Space Black, 11 hónapos, kártyafüggetlen, 2024. május végéig garis , akku 91%
- Asus VivoBook X509JA-BQ904T
- HP EliteBook 640 G9 Ezüst (14" / Intel i5-1235U / 16GB / 512GB SSD / Win 11 Pro) -10% Most 203.990 F
- Lenovo M810z AIO Core I5 6400 4x2700/8GB/120G SSD/wifi/cam 21,5 -10% 66.950 ft