Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Bog

    HÁZIGAZDA

    válasz Bardoczy #5 üzenetére

    Akkor sem értetted meg, most sem, sajnos.
    A Tesla előnye elsősorban az, hogy OTA-n frissíti a rendszert és ad hozzá új funkciókat anélkül, hogy neked márkaszervizbe kéne császkálnod, ha egyáltalán ott elérhető bármilyen frissítés és képes a staff meg is csinálni azt.
    Ennyi. Nem varázslat, csak júzerközpontú, az autó egy innen-onnan (főleg Mercedes) összevásárolgatott alkatrészekből összelegózott hardver (ami egyébként állati messze van a prémiumtól), ami azért tud mégis vonzó, egyedi és izgalmas lenni, mert az egészet egy sokoldalú szoftver vezérli. Csak egy példa: az Audiban nekem kell előre-hátra váltogatnom az automata parkolásnál, a Teslában nem. És most már a Merciben sem.
    Viszont nagyon nem hibátlan, egyébként leginkább az fordult elő (nem csak a Teslánál, hanem a többi gépnél is), hogy ha azt érzi, hogy a vezető keze a kormányon van, akkor azt feltételezi, hogy előbb-utóbb beavatkozik az ember. Amikor én próbáltam az emberke előtti vészfékezést, akkor azt csont nélkül megcsinálta. A Merci viszont ott jár most éppen előrébb, hogy állítólag valami 600 méterre lát előre és ha beáll a forgalom, akkor nem az van, hogy odáig tartja a tempomat a tempót, aztán utána kifejeled a szélvédőt a vészfékezésnél, hanem okosan elkezd már hamarább lassítani, hátha eltűnik az akadály, ha nem, akkor nem 130-ról kell satuzni.

    Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

  • Bog

    HÁZIGAZDA

    válasz cintula187 #10 üzenetére

    A Merci kétféleképpen tud vezető nélkül parkolni: garázsba ki-be és utcán, merőleges parkolóhelyre saroktolatással. Mindkét esetben az a feltétel, hogy senki ne üljön a kocsiban. Ne az otthoni, mondjuk tágas garázsra gondolj, hanem egy parkolóházra bárhol, vagy egy sima utcai szitura, bár mire ott kimászik a teljes család és elindul az app, addig szétdudálják a fejed. De parkolóházban valid, ha szűk a hely és nem lehet kicsomagolni a gyereket az ülésből, mert nem férsz oda, akkor elég jól jön ez a megoldás.

    Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

  • Bog

    HÁZIGAZDA

    válasz NEXUS-6 #25 üzenetére

    Tartom azt a véleményem, hogy ha egyszerre az összes autó önvezető lenne, akkor minden flottul menne. De ez utópia. A dolog nehézsége pont az, hogy egyszerre kéne az utakon lennie az önvezető és a humánvezérelt autótömegnek és egyik sem képes a másikkal mit kezdeni. Egyszerű példa: az önvezető autó jó nagy követési távolságot hagy közepes forgalomban, mert már nem lát két kocsival előre, hogy ott mi az újság (ellentétben egy normális sofőrrel), emiatt - hogy is mondjam - türhőbb közlekedési kultúrával rendelkező sofőrök állandóan be fognak vágni elé, amitől az önvezető kocsi vészfékezget és igazából soha nem fog eljutni sehová:-)
    És ez csak egy dolog, túlságosan sokan és sokféleképpen vezetünk, cselezünk, csalunk, tolakszunk, furakodunk, parasztkodunk, erre reagálni normális esetben mindenki tud, ismeri a trükköket, hol kell sávot váltani, mikor, felméri a másik autó viselkedését, hogy beenged-e, etc. Erre az önvezető autó nem képes.
    Ez az egész tényleg elsősorban relatív zárt és szabályozott környezetben tud majd edukálódni (autópálya), ahol nincs keresztirányú forgalom, éles kanyar és random változó sávok.

    Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

  • Bog

    HÁZIGAZDA

    válasz Injun #11 üzenetére

    Amint egy telefonnal meg el lehet az készíteni ;)
    De ez ma másnak is eszébe jutott, pont most kaptam egy sajtóközleményt ezzel a témával: "Szíves figyelmébe ajánlom az alábbi érdekes cikket, amely az olaj és zsiradék egészségünk szempontjából létfontosságú felhasználásáról szól."

    Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

  • Bog

    HÁZIGAZDA

    válasz Crafter32 #45 üzenetére

    Szerintem erre PONT jobban képes, mint te vagy én. Látja a tereptárgyakat, ismeri a térképet, ki tudja számolni a többi autós mozgását, a saját kocsija tehetetlenségét, a fellépő potenciális erőhatásokat és eldönti, hogy melyik a legkevésbé káros eset.
    A gond akkor van, amikor mondjuk egy kisgyerek kiszalad egy labda után az útra takarásból, amit sem te, sem a kamerák, sem az önvezető autó nem tud megjósolni, a fékút hosszabb és akkor az emberi sofőr vélhetően gondolkodás nékül rántja el a kormányt a szalagkorlát felé, hogy megóvja a gyerek életét ütközés árán is. És itt lesz a kérdés, hogy az autó hogyan dönt.
    Egyébként gyanítom, hogy úgy, hogy a benne ülőknek még akkor is több esélyük van életben maradni, ha ütközni kell, mint a gyereknek, akit nem véd egy karosszéria. És remélhetőleg kiszámolja, hogy ha már csatt, akkor milyen szögben van a legtöbb esély nem meghalni.
    Én mindenképpen azt gondolom, hogy biztonsági szempontból egy önvezető autó óriási előrelépés. Kényelmi szempontból is. Gazdasági szempontból is előbb-utóbb, mert ha nem te vezeted a kocsit, akkor az a kocsi szépen fel tudja szedni a városban közlekedőket is jól megtervezve, amíg te pihensz, dolgozol, kirándulsz, etc. (Taxisok majd tüntetnek, de a dugókerülő navigáció miatt ez kábé senkit sem fog meghatni.) Ha nem kell vezessél, akkor az utazás alatt tudsz ügyeket intézni, tanulni, kikapcsolódni, ami szintén eléggé mérhető lehet gazdaságilag. Az autó optimalizálja a fogyasztást, a károsanyag-kibocsátást, ez sem utolsó szempont, érkezés után elmegy parkolóhelyet keresni (vagy hazamegy, vagy elvisz valaki mást), ezzel csökkenhet a belvárosok terheltsége, ha pedig minden autó önvezető, akkor egyszerre indul a sor a pirosnál, nem ragad be a kereszteződésben, az autók viselkedése miatt javul az utak áteresztő kapacitása, etc. Irgalmatlanul sok olyan hozadéka lehet ennek, ami óriási mértékben javíthatja az általános életminőséget, csak az a baj, hogy ez nem egyik napról a másikra fog megtörténni, hanem azért egy hosszú, bonyolult, göröngyökkel teli, necces folyamat, mert évtizedeken keresztül heterogén lesz még a közlekedés és talán évtizedek kellenek hozzá, hogy csak önvezető autók legyenek az utakon. És akkor majd az lesz a menő csávó, aki tud vezetni, tényleg. :D

    Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

  • Bog

    HÁZIGAZDA

    válasz kislaszlo83 #54 üzenetére

    A cikk elvileg nem erről szólt, ezért nincs benne hasonló eszmefuttatás, de a fórumban ha előkerül a téma, akkor nyilván van mit írni :D

    Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

Új hozzászólás Aktív témák