Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dabadab

    titán

    válasz Crafter32 #43 üzenetére

    "Szerintem pont az a baj önvézető autókkal, hogy ha baj van akkor mindenki mossa kezeit."

    A cikkben szereplő autók NEM önvezetők, pont ezért van az, hogy moshatják a kezeiket (bizonyos határokon belül, tegyük hozzá).

    "Belerohan vagy el tudja kapni a kormányt mérlegelve, hogy szántóföld vagy inkább árokban landoljon az autó? Ilyet biztosan nem tud és inkább a halált fogja választani."

    Megkérdezhetem, hogy honnan ez a bizonyosság? Főleg, hogy ténylegesen használatra kész önvezető autó még egyáltalán nem is létezik, de azt már biztosan tudod, hogy teljesen kézenfekvő eseteket biztosan nem kezelnek le a fejlesztők.

    DRM is theft

  • Bog

    HÁZIGAZDA

    válasz Crafter32 #45 üzenetére

    Szerintem erre PONT jobban képes, mint te vagy én. Látja a tereptárgyakat, ismeri a térképet, ki tudja számolni a többi autós mozgását, a saját kocsija tehetetlenségét, a fellépő potenciális erőhatásokat és eldönti, hogy melyik a legkevésbé káros eset.
    A gond akkor van, amikor mondjuk egy kisgyerek kiszalad egy labda után az útra takarásból, amit sem te, sem a kamerák, sem az önvezető autó nem tud megjósolni, a fékút hosszabb és akkor az emberi sofőr vélhetően gondolkodás nékül rántja el a kormányt a szalagkorlát felé, hogy megóvja a gyerek életét ütközés árán is. És itt lesz a kérdés, hogy az autó hogyan dönt.
    Egyébként gyanítom, hogy úgy, hogy a benne ülőknek még akkor is több esélyük van életben maradni, ha ütközni kell, mint a gyereknek, akit nem véd egy karosszéria. És remélhetőleg kiszámolja, hogy ha már csatt, akkor milyen szögben van a legtöbb esély nem meghalni.
    Én mindenképpen azt gondolom, hogy biztonsági szempontból egy önvezető autó óriási előrelépés. Kényelmi szempontból is. Gazdasági szempontból is előbb-utóbb, mert ha nem te vezeted a kocsit, akkor az a kocsi szépen fel tudja szedni a városban közlekedőket is jól megtervezve, amíg te pihensz, dolgozol, kirándulsz, etc. (Taxisok majd tüntetnek, de a dugókerülő navigáció miatt ez kábé senkit sem fog meghatni.) Ha nem kell vezessél, akkor az utazás alatt tudsz ügyeket intézni, tanulni, kikapcsolódni, ami szintén eléggé mérhető lehet gazdaságilag. Az autó optimalizálja a fogyasztást, a károsanyag-kibocsátást, ez sem utolsó szempont, érkezés után elmegy parkolóhelyet keresni (vagy hazamegy, vagy elvisz valaki mást), ezzel csökkenhet a belvárosok terheltsége, ha pedig minden autó önvezető, akkor egyszerre indul a sor a pirosnál, nem ragad be a kereszteződésben, az autók viselkedése miatt javul az utak áteresztő kapacitása, etc. Irgalmatlanul sok olyan hozadéka lehet ennek, ami óriási mértékben javíthatja az általános életminőséget, csak az a baj, hogy ez nem egyik napról a másikra fog megtörténni, hanem azért egy hosszú, bonyolult, göröngyökkel teli, necces folyamat, mert évtizedeken keresztül heterogén lesz még a közlekedés és talán évtizedek kellenek hozzá, hogy csak önvezető autók legyenek az utakon. És akkor majd az lesz a menő csávó, aki tud vezetni, tényleg. :D

    Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

  • fairi

    addikt

    válasz Crafter32 #43 üzenetére

    Felelősség kérdése az igazi probléma csak jelenleg.

    " Lehet meg tud állni időben és nem téved, mint egy ember, de mi van ha a fékút hosszabb az ütközés helyénél? "
    emberi vezetővel is nagyon veszélyes tud lenni. Még mindig vannak a kocsisok akik imádják kicentizni bekanyarodás esetén zebrán zöld jelzésnél hogy pont az gyalogos előtt át tud iszkolni vagy centizni hogy pont mögötte,és nem vár a biztonságos távolságra mert ő siet rossz napja van, vagy egyszerűen szereti ezt csinálni, vagy mobilozik. Egyik rosszul számolt és elsodorta az anyámat, én el tudta ugrani anyámnak a manőver nem sikerült.

    Emberek biztonságos vezetését is sok minden befolyásolja,balesetekből látszik nagyon is.

    " De legalább meg van a lehetősége az embernek a cselekvésre viszont a mai önvezető autót magára hagyjuk nincs."
    azt se biztos az ember hozza a jobb döntést,és ő is okozhatja a balesetet a felülírással. Pl erre van is példa.

    Mikor igazi tesztje kezdődik az önvezető autóknak akkor lehet igazán okos lenni, ki is a jobb. Sokszor az emberi vezetőbe se biztos érdemesebb megbízni gyalogosként mint majd ezekbe a kocsikba.

  • Ghoosty

    őstag

    válasz Crafter32 #48 üzenetére

    Szerintem ez a bíróságra citálás dolog is kicsit túl van lihegve.

    -Kocsit nem tartom karban rendesen, nem fog a fék, elütök valakit meghal. -> Bíróság eldönti a felelősségemet aztán vagy börtönbe zár, vagy megúszom, mert "nekem nem kell értenem hozzá, tegnap amúgy is minden rendben volt". -> 1-2 év és folytathatom, ahol abbahagytam, a család próbálhat kárpótlásért külön perelni engem, akinek vagy van pénze, vagy nincs.

    -kocsi rosszul működik, elüt valakit -> engem nem lehet bíróság elé cipelni. A gyártót lehet. Megállapítják, hogy hibás volt a program. Kifizet a cég egy nagyobb kártérítést aztán kijavítják a programot -> az elütött családja kap valamilyen anyagi kárpótlást, a javítás következtében később ugyanez a hiba nem jön elő, egyel kevesebb hiba a rendszerben

    Miért jobb az első verzió?

    A baleseteknek van egy harmadik kategóriája, amivel eddig se lehetett kezdeni semmit.

    -kocsit vezetem, elém dől egy fa, félrerántom ösztönszerűen a kormányt, ezzel elütök egy járdán lévő embert, aki meghal -> véletlen baleset nincs felelős

  • dabadab

    titán

    válasz Crafter32 #48 üzenetére

    "Amíg nem tud 100%-ban jól dönteni addig nem lenne szabad elengedni a kormányt"

    Igen, hiszen katasztrófa lenne, ha a 70%-ban jól döntő emberek helyett egy 99,9%-ban jól döntő gép vezetne. :DDD

    "(#47) fairi: Gépet nem lehet felelősségre vonni és bíróságra vinni."

    Sőt, hidat se, ezért ha összedől egy híd, akkor senkit se vonnak felelősségre, igaz?

    (#50) Ghoosty: ha a mérnökök valamit nagyon elrontanak, ott simán bejön a büntetőjogi felelősség is, nem csak pénzbüntetés a cégnek.

    [ Szerkesztve ]

    DRM is theft

  • fairi

    addikt

    válasz Crafter32 #48 üzenetére

    Ember se tud 100% jól dönteni, mégsincs betiltva az autózás. Ráadásul hogy esetek biztos % jó döntés szülessen sok-sok év autózás kell mindenféle terepen.

    Önvezető autóknál az előny, hogy szituációk optimális megoldását még a legfrissebb autóba is bele lehet táplálni, addig az emberi agyba nem lehet betölteni az adatokat. Megtanulja talán, de stresszhelyzetbe is tudja azt az már kérdés.

    100% sose lesz, ám minél több önvezető autó lesz és minél több tapasztalat szoftverirásról egyre jobban közelít majd.

    Embereknél: vannak a jó autóvezetők, átlagosak, akik magukat jónak hiszik, rosszak és a kezdők. És ez együtt van a forgalomban.

    Még hosszú évek tesztelés az önvezetőknél, de el fog jönni mikor vezető nélkül is nagyon jól, megbizhatóan tudnak közlekedni

  • TaaT

    veterán

    válasz Crafter32 #56 üzenetére

    "Egyenlőre nem áll ott a fejlesztés, hogy helyettesíteni tudna egy embert a gép. "

    Mondta is valaki hogy holnap vagy holnapután elárasztanak minket az önvezető autók? :U

    "Szép dolog, hogy beáll a parkolóba és nem hibázik ha egy autót kell követni stb, de ez nagyon kevés."

    A fejlesztés már nem itt tart, csak a cikk szólt erről (Úton az önvezető autók felé).

    Give them hell Ukraine!

  • dlaj

    őstag

    válasz Crafter32 #67 üzenetére

    Nincs itt probléma, feltéve ha a sofőr nem aludt.
    Bár egy intelligens autó vagy felébreszti a sofőrt, vagy leáll az út szélére vészvillogóval.

Új hozzászólás Aktív témák