Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Bog

    HÁZIGAZDA

    válasz NEXUS-6 #25 üzenetére

    Tartom azt a véleményem, hogy ha egyszerre az összes autó önvezető lenne, akkor minden flottul menne. De ez utópia. A dolog nehézsége pont az, hogy egyszerre kéne az utakon lennie az önvezető és a humánvezérelt autótömegnek és egyik sem képes a másikkal mit kezdeni. Egyszerű példa: az önvezető autó jó nagy követési távolságot hagy közepes forgalomban, mert már nem lát két kocsival előre, hogy ott mi az újság (ellentétben egy normális sofőrrel), emiatt - hogy is mondjam - türhőbb közlekedési kultúrával rendelkező sofőrök állandóan be fognak vágni elé, amitől az önvezető kocsi vészfékezget és igazából soha nem fog eljutni sehová:-)
    És ez csak egy dolog, túlságosan sokan és sokféleképpen vezetünk, cselezünk, csalunk, tolakszunk, furakodunk, parasztkodunk, erre reagálni normális esetben mindenki tud, ismeri a trükköket, hol kell sávot váltani, mikor, felméri a másik autó viselkedését, hogy beenged-e, etc. Erre az önvezető autó nem képes.
    Ez az egész tényleg elsősorban relatív zárt és szabályozott környezetben tud majd edukálódni (autópálya), ahol nincs keresztirányú forgalom, éles kanyar és random változó sávok.

    Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

  • dabadab

    titán

    válasz NEXUS-6 #25 üzenetére

    "És tegyük hozzá, hogy teljesen önvezérlő repcsi a mai napig nincs"

    MQ-1C? Szerintem az az.

    DRM is theft

  • Cypresss

    senior tag

    válasz NEXUS-6 #25 üzenetére

    A sávkövetés kb a repcsiken már évtizedek óta meglevő terepkövetésnek felel meg...

    A minek? :U :Y

    digitális azonosító sugárzása és ez alapján adott esetben automatikus kitérőmanőver végrehajtása (TCAS/ACAS)

    Amiről beszélsz az két külön rendszer, egyik a válaszjeladó, másik a TCAS TA/RA (traffic advisory/resolution advisory). Elnézést, nem oktatni szerettelek volna, csak repülés buziként zavarja a szemem minden pontatlanság.

    A Mercedes egyébként azért lát sokkal messzebbre és azért sokkal finomabb a sávkövetése, mert a konkurenciától eltérően sztereó kamerát használ az aktív biztonsági rendszereihez. Az ezzel járó adatfeldolgozási igényt inkább nem részletezném, legyen elég annyi, hogy az autóban nagyobb a számítási kapacitás, mint az Apollo porgram ürhajóiban volt. :Y A kormánynak például külön számítógépe van. :R

    A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!

Új hozzászólás Aktív témák