- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- ArchiCAD és Artlantis topik
- Mikrotik routerek
- YouTube
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Linux kezdőknek
Új hozzászólás Aktív témák
-
Letsgo2Mars
újonc
Köszi a választ, hát az azért abszurd hogy a világ egyik legfontosabb fejlesztését az hátráltatja hogy nem bírtak egy olyan helyet találni neki ahol kisebb a mindenféle forgalom meg olajkutak...
Ami a műszaki kihívásokat illeti:
1. A pályán tankolás, bármennyire is tűnik sci-finek, azt olvasom nem is olyan nagy ügy, sőt talán a legkönnyebb azt lesz összehozni. Ez egyébként működő technológia, hiszen a nemzetközi űrállomáshoz is rendszeresen kapcsolódni kell amikor embert vagy rakományt visznek oda, és ez végül is ugyanaz lesz: az űrben két eszement sebességgel repülő tárgy pontos, precíz összekapcsolódása. Ha eddig ment, ezután is menni fog. A SpX Dragonja is megcsinálta már ezt sokszor, szóval a technológia és tapasztalat már ott van a SpX-en belül is, csak át kell konvertálniuk a SS-ekre. Aztán ha már stabilan összekapcsolódtak, a manna átpumpálása már semmiség.2. Hővédelem. Hát ez is egy régi, sok évtizedes technológia, nem kell a hidegfúziót kitalálniuk. Persze ők ezt is modernizálni fogják mint mindent, valahol azt olvastam hogy Musk az űriparban megszokotthoz képest vékonyabb, könnyebb csempékben gondolkodik.
Illetve már láttam is 1-2 kis minivedeót ahol már teszteltek is pár példányt, szóval lehet ezzel már készen is vannak, legalábbis prototípus-szinten3. Energiaellátást. Erről nem tudom hogy tervezik. Felteszem a napenergia adja magát.
4. Na, a szokatlan "átfordulós" visszatérés, az valóban nagy rizikó, meglepne ha nem csapódna a földbe az első gép amelyikkel megpróbálják majd Egy több száz tonnás monstrummal ilyet játszani... nekem ez lesz az igazi sci-fi ha majd megcsinálják
5. Az üzemanyag hűtve tárolására (akár a gépben, akár a Marson) azt mondta Musk hogy ezt sem érti mit problémáznak ezen ennyit a népek (nem pont így mondta de értettük...), szerinte egyszerűen vákuummal kell körülvenni a tartályt (ezért kell duplafalú tartály, avagy egy nagyobb tartályban egy kisebb), és akkor szinte nulla közeli hűtéssel forradáspont (-161) alatt tartható a motyó. Ugye ahol vákuum van ott nincs olyan anyag ami vinné a hőt. Persze egy tartályt valahol rögzíteni kell, szóval 100%-osan nem lehet vákuummal körülvenni a belső tartályt, ez gyenge pontja a konstrukciónak, de kétségtelenül így is megoldható a dolog.
Ezek NEM vitának szántam, inkább csak hangos gondolkodásnak, meg reménykedésnek, és ugyanis nagyon drukkolok hogy 22-ben már lássam repülni a cargo gépeket a mars felé Nem vagyok mérnök, nem értek hozzá. Azt meg még laikusként is látom hogy mindig mindenhol közbejön valami, szóval minden csak nem sima játék egy űrhajófejlesztés.
Azért reményre ad okot hogy úgy tudom Musk a minap nemes egyszerűséggel megduplázta az űrhajógyárában dolgozók létszámát (500 fő fölé mentek), és úgy tudom a végcél valami kb. 3000 fő. Ember van, pénz van, akarat van, minden van, csinálják.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- OLED TV topic
- Futás, futópályák
- nVidia tulajok OFF topikja
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- iPhone topik
- Elektromos cigaretta 🔞
- Békéscsaba és környéke adok-veszek-beszélgetek
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- További aktív témák...
- Újszerű - ASROCK B450 Fatal1ty Gaming K4 AMD AM4 alaplap + Windows 10/11 HOME digitális licensz
- Újszerű - ASROCK B450 Pro4 AMD AM4 dobozos alaplap
- HP Elitedesk 800 G4 DM I5-8500T 16GB 256GB SSD (1 USB sérült, de működik)
- Dell 7060 Micro I5-8500T 8GB 500 GB SSD WIFI
- DELL LATITUDE 7390 I5-8250U/8GB/256GB SSD/1920X1080