Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • jbcs

    tag

    Dolgoztam autóipari multinál beszerző vonalon, így belülről ismerem a folyamatokat. Egyáltalán nem meglepő, amiért kialakult ez a helyzet. Mint alapanyag beszerző állandóan kaptam a csesztetést, hogy magas a készlet, pedig már ott tartottunk gyakran, hogy csütörtökön beérkezett az anyag és pénteken már használták is a termelésben. Ha valami változott a termelési tervben vagy csúszás volt a szállításban, már ment a para, hogy megáll a termelés. Hetente ment a státusz ki a HQ-be, hogy hány napos a készlet, ez volt a legfontosabb. Az nyilván senkit nem érdekelt, amikor én mégis bizonyos anyagokból magasabb biztonsági készletet tartottam és így elkerültük jó pár esetben a leállást. Ez a hozzáállás is, hogy a vezetők állandóan a magas készleten pörögtek, vezetett ide (amellett, hogy ilyen szintű hiányra senki nem tudott volna felkészülni), hogy egy egyébként filléres alkatrész miatt áll a gyár, amit korábban egy Mercedes-ről nem tudtam volna elképzelni. Gondolom azóta sok mindent átértékeltek beszerző oldalról és rájöttek, hogy a magasabb készlet nem ördögtől való dolog.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák