- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mikrotik routerek
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- XPEnology
- Facebook és Messenger
- A legtöbb amerikai szerint a TikTok egy őket befolyásoló eszköz
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- Crypto Trade
- Adobe Illustrator kérdések
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
Új hozzászólás Aktív témák
-
bpx
őstag
Kíváncsi lennék azért, hogy a világon hol van ez úgy megoldva, hogy tényleg naprakészek az Oracle rendszerek és folyamatosan rakják fel az új javításokat rövid időn belül.
Nem csak ilyen javítócsomagok vannak ám, szoktak lenni soron kívül érkező, 1-1 hibára vonatkozó javítások is, az Oracle-nél is, tehát a lehetőség adott a frissítésre azoknak, akik tényleg akarják.
Ezen kívül az ügyfelek egy része nem is tudja, hogy vannak Oracle patch-ek.
Aki tudja, azok közül néhány helyen eleve supportot sem vesznek, mert úgy olcsóbb, így nem járnak nekik a patch-ek.
Akinek meg van supportja, és hozzáfér a javításokhoz, az meg magasról tesz az egészre.
Amikor szóba hozom, hogy rakjunk fel egy ilyen negyedéves csomagot, akkor mintha a falnak beszélnék. E-mailre válasz sem jön, telefonon vagy személyesen meg csak a kifogások.
Vannak olyan helyek (bank, telco), ahol az a "policy", hogy nem raknak fel javításokat, csak alap release-t, tehát eleve meg sem próbálják felrakni ezeket a patch-eket, csak akkor, amikor már előjött a hiba. Mindig azzal védekeznek, hogy jaj hát senki nem fogja letesztelni azt a verziót, és ezzel el van intézve.
De kb. 1 hónapja volt egyik ügyfélnél olyan hiba, ami miatt az adatbázisuk használhatatlanná vált, korábbi mentést kellett visszatölteni, ez ugye adatvesztés. A hiba ismert és több, mint 1 éve javítva van. A mentést visszaállították, a javítást azóta sem telepítették.
Amikor van valami hiba, és lehetne rá patch-et telepíteni, még akkor is inkább az a kérdés, hogy nincs-e helyette valami workaround.
Egy csomó helyen van cluster meg ilyen meg olyan HA megoldás, de még sehol nem láttam úgy összerakva a rendszert, hogy online menet közben lehessen pl. adatbázis patch-et telepíteni, pedig technológiailag megoldott. Ha kimondom azt, hogy akkor a patch telepítéséhez kell pár perc leállás, vagy esti/hétvégi munka, már ott elbukik az egész.
Azon a néhány kivételes helyen pedig, ahol felrakják, vagy megkérnek, hogy rakjuk fel a javításokat, legalább fél-1 éves lemaradásban vannak. A legtöbb egyéb rendszer pedig több éves lemaradásban van.Én addig akárhova mentem, sehol sem volt annyira fontos a security, hogy azért panaszkodjanak, hogy miért csak 3 havonta jönnek a patch-ek.
De pl. ma is, jött az automatikus e-mail az Oracle-től, hogy elérhető az új javítócsomag, ezt mindenféle vezető meg manager szinten is megkapják egyes helyeken, és szokták forwardolni az üzemeltetésnek. Ha visszaírok, hogy ennek a telepítése mivel jár, akkor rögtön nem fontos, és el van felejtve.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Gumi és felni topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Episodes from Liberty city
- Azonnali notebookos kérdések órája
- PlayStation 1 / 2
- Nyaralás topik
- Víz- gáz- és fűtésszerelés
- Xbox tulajok OFF topicja
- További aktív témák...