Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Saslacika

    csendes tag

    válasz Semin #42 üzenetére

    Légy átkozott! Csak a prohardver létezik nem tudtad? Értsd jól.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Semin #42 üzenetére

    A NULL nem újdonság. Már augusztusban ott volt. Az újdonság az, hogy V-Sync és G-Sync egyszerre történő bekapcsolása mellett is működik.

    (#44) BusinessGuy: Mit írtam másképp működik. A RIS lényege az, hogy minimalizálja a képtorzulást, miközben azokat az éleket élesíti, ahol nagy a kontrasztkülönbség. Az NV sharpeningje szimpla élesítés, nem tudja úgy elkerülni a képtorzulásokat, ahogy a RIS, mert nem erre van kigyúrva az algoritmus, cserébe van egy csúszka, amivel te tudod beállítani, hogy mi tetszik neked. Nem biztos, hogy jó lesz az eredmény, de végtére is az a célja az NV-nek, hogy neked tetsszen, nem pedig az, hogy torzulásoktól mentes legyen a kép. Az AMD-nek a célja pont ellentétes. Ők alapvetően úgy építették fel az algoritmusukat, hogy a torzulás minimalizált legyen. Emiatt szállítják ezt a fejlesztőknek is CAS néven, mert pont ilyet akarnak a programba az érintettek. Ugyanis tényleg tucatnyi sharpening algoritmus létezik, de mindegyik gondja az, hogy olyan helyen torzít, ahol azt nem akarod. Viszont egy valós időben futó programban ezt nem tudod jól megcsinálni, mint fentebb leírtam, irreális azt kérni a felhasználótól, hogy minden képkocka számítása előtt állítsa be a megfelelő paraméterezést. A RIS-nek ez nem kell, az dizájnból működik úgy, hogy torzulástól kvázi mentesen élesít, vagyis alkalmazható játékon belül.

    Ezen nem azt kell érteni, hogy az egyik rossz megoldás. Valójában mindkettő ellátja a feladatát, csak máshogy, mivel elevel más már a működési elvük is. Valójában egyébként az AMD a RIS-t nem a driverbe fejlesztette. A CAS volt a fő cél, hiszen a fejlesztők régóta akarnak egy ilyen algoritmust, csak ugye a korábbi opciók nem alkalmazhatók egy játékban reálisan. A CAS viszont alkalmazható, és mivel ez kész volt, így átírták a driverbe is. Nem nagy meló ez már, hiszen az algoritmus nem változik, csak a programnyelv különböző. Az NV erre reagált gyorsan, csak ők erre nem fordítottak korábban erőforrást, így hasonló algoritmusuk nincs, de ahogy írtam van számos más megoldás is az élesítésre, csak nem úgy működnek, ahogy a CAS. Tehát önmagában maga az élesítés nem újdonság. Ez már évek óta ott van a legtöbb képszerkesztőben. Az újdonság csak az, hogy az AMD csinált egy olyan szűrőt, ami játékokban is alkalmazható, mert kvázi torzulás nélkül élesít.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák